Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2015, 09:15   #461
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
dit debat.
Hahahaha!
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 09:40   #462
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen goesting om me te mengen in dit debat.

Maar toch wel goesting om een steen ik de kikkerpoel te gooien:

seffens komen de smoorders nog af met een studie die aantoont dat het goed is voor de gezondheid om cannabis te gebruiken: het verlengt je levensjaren, en het zou moeten een korting geven op je hospitalisatieverzekering.

.
Citaat:
De werking van medicinale cannabis is wetenschappelijk bewezen bij vier aandoeningen:

Chronische pijn: Deze kan het gevolg zijn van kanker of fantoompijn na amputatie van een ledemaat. Het werkt niet zozeer als verdoving, maar kan een betere ontspanning geven in de pijn, zodat men er anders mee omgaat. Pijnen geheel verdoven of uitschakelen kan gevaarlijk zijn, omdat men dan te weinig rekening kan gaan houden met de oorzaak van de pijn. Pijn is immers een vorm van een waarschuwing die het lichaam geeft.
Spierspasmen bij MS: Bij multiple sclerose heeft de patiënt vaak last van spierspasmen, spierspanningen of spiertrekkingen. Er kan ook ruggenmergschade optreden. Al deze symptomen kunnen worden verminderd door het gebruik van medicinale cannabis, doordat die een spierontspannende werking heeft.[7] Door het verminderen van spasmen kan men 's nachts ook beter slapen.
Misselijkheid en overgeven: Door de ziekte aids of door de bijwerkingen van een chemotherapie bij kanker kan misselijkheid en ernstig verminderde voedselinname optreden, waardoor de patiënt snel magerder wordt. Cannabis kan de eetlust vergroten, en pijn die met slikken gepaard kan gaan, wegnemen, waardoor de voedselinname toeneemt en de patiënt weer aankomt. Ook zorgt cannabis voor minder misselijkheid waardoor voedsel kan worden binnengehouden.
Syndroom van Gilles de la Tourette: Bij dit syndroom heeft de patiënt bepaalde tics, die vaak worden veroorzaakt omdat de patiënt een onaangenaam gevoel (bijvoorbeeld kriebel of druk) wil wegnemen. Cannabis beïnvloedt de synapsen, zodat dit nare gevoel weg kan gaan en de tics verminderen of ophouden.

Verder zijn er nog een aantal algemene werkingen van cannabis:

Spierspanningen: Over het algemeen werkt cannabis spier-ontspannend, waardoor het hele lichaam beter ontspant. Een voorbeeld hiervan zijn spiertjes in de luchtwegen waardoor de carapatiënt minder benauwd is. Of op de blaasspieren waardoor incontinentie afneemt.
Slechte bloedcirculatie: De bloedcirculatie kan verbeteren, waardoor een betere warmtehuishouding zou kunnen ontstaan.
Ontspanning: Cannabis werkt geestelijk verruimend, waardoor het mogelijk is dat de patiënt minder gefixeerd is op de ziekte, er meer ruimte voor ontspanning ervaart of beter kan relativeren.
Seksuele klachten: Cannabis kan een aphrodiserende werking hebben. Het zou vroegtijdige zaadlozing kunnen voorkomen, en door de spierontspannende werking heft het bepaalde erectieproblemen op.
Hormonaal: het kan verlichting bieden bij maandelijkse menstruatie ongemakken, zoals premenstrueel syndroom.

Ook zijn er een aantal klachten die met succes met medicinale cannabis zijn behandeld, maar waarvan de resultaten nog niet ondersteund zijn met een grootschalig wetenschappelijk onderzoek:

Reuma
Migraine
Epilepsie
Glaucoom
Colitis Ulcerosa
Ziekte van Crohn
Alzheimer
Anorexia
Ziekte van Parkinson
Astma
ADHD
Angststoornis
ME (myalgische encefalomyelitis)/chronische vermoeidheid
Slaapstoornis
Eczeem /jeuk
Fibromyalgie
Longkanker
Hersentumor
Neuralgische amyotrofie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
Oud 23 april 2015, 13:21   #463
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Welke relevante vragen?
#442:

Is dat zo? Zeker van?
Wel geef eens een voorbeeld. 1 universiteit die een onderzoek heeft gedaan naar cannabis met een positief resultaat, en die ook onderzoek doen naar de evolutietheorie. En dan ga ik dat eens met veel plezier bekijken.

maar als ik linken geef met onderzoek dat stelt dat cannabis schadelijk is, wat dan? wat is de zin daarvan?

ha ha ha, dit is het leukste machtsargument tot nu toe. Sinds wanneer is een palmares een bewijs dat iemand niet liegt?

ik wacht nog altijd op het antwoord van mijn vraag: HOE kan dat, Hoe kan rook van een verbrande plant de capaciteit verhogen van longen? En waarom kan rook van tabak dat niet, Of rook van aangebrande petatjes. Leg mij eens uit hoe dat dat gebeurt. Gaan longblaasjes groeien bij aanraking van een bepaalde stof die uniek in cannabis zit?

Was dat Lulz, Of is dit een woordspeling?

Nee, eerlijk, vindt ge dat nu niet een zwaktebod? Lijstjes maken met linken? En 'toevallig' enkel die linken die uw mening bevestigen?

6 (zes!) vragen van mij, op geen enkel een antwoord gekregen. Nochtans waren ze alle zes 100% relevant, en geen enkele was een persoonlijke vraag.
Mag ik u uitnodigen de posten ervoor ook te bekijken, met vragen aan lupus en BigF, vol met vragen waar ik ook nog steeds op wacht. maar ik wordt wel verondersteld op een persoonlijke vraag te beantwoorden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 13:24   #464
geertvdb

Standaard

Kom aan blowers! Zitten jullie nu echt zonder munitie? Geven jullie het nu al op?
Oud 23 april 2015, 13:42   #465
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
6 (zes!) vragen van mij, op geen enkel een antwoord gekregen. Nochtans waren ze alle zes 100% relevant, en geen enkele was een persoonlijke vraag.
Mag ik u uitnodigen de posten ervoor ook te bekijken, met vragen aan lupus en BigF, vol met vragen waar ik ook nog steeds op wacht. maar ik wordt wel verondersteld op een persoonlijke vraag te beantwoorden.
Ik tel meer dan zes vragen in dat blokje tekst. Kan u even aanduiden welke u relevant vindt?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 april 2015 om 13:43.
Oud 23 april 2015, 14:19   #466
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom aan blowers! Zitten jullie nu echt zonder munitie? Geven jullie het nu al op?
Wacht wa, eerst effe chille (vanaf 2.30'):

https://www.youtube.com/watch?v=20kQ-WYsp5I

Ga daar eens wat lulz uit je nek slaan, lachsalvo's zullen je deel zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 14:53   #467
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel: een voetbal maat begon te blowen op kot, reageerde daar heel slecht op; Eerst verhoogde agressiviteit en paranoia, nadien weggedeemsterd in een schizofrenie; Zit al 20 jaar in een instelling.
Een zeer simpele voorstelling van een cascade van gebeurtenissen, helaas.
Alsof mijn buurman begon te drinken, eerst de bekende alcohol bijwerkingen kreeg, en vandaar begon hij vrouw en kind af te slaan en nu zit hij in het laatste stadium van de schildersziekte dement voor zich uit te staren... Ocharme buurman... Stoute alcohol...
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 14:53   #468
zeddie
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door zeddie : 23 april 2015 om 14:54.
Oud 23 april 2015, 15:41   #469
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Een zeer simpele voorstelling van een cascade van gebeurtenissen, helaas.
Alsof mijn buurman begon te drinken, eerst de bekende alcohol bijwerkingen kreeg, en vandaar begon hij vrouw en kind af te slaan en nu zit hij in het laatste stadium van de schildersziekte dement voor zich uit te staren... Ocharme buurman... Stoute alcohol...
Toch niet. De gebeurtenissen zoals ik ze schets zijn op 1 jaar tijd gebeurd. Het eerste jaar op kot in Brussel. Het 2e jaar is hij nooit begonnen.
Oud 23 april 2015, 15:41   #470
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik tel meer dan zes vragen in dat blokje tekst. Kan u even aanduiden welke u relevant vindt?
Waarom? denkt u dat ik er nog antwoord ga op krijgen?
Oud 23 april 2015, 15:53   #471
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wacht wa, eerst effe chille (vanaf 2.30'):

https://www.youtube.com/watch?v=20kQ-WYsp5I

Ga daar eens wat lulz uit je nek slaan, lachsalvo's zullen je deel zijn.
Dat is de eerste keer dat ik de term lulz hoor. Ik dacht eerst dat u het over een dokter had. Is dat Limburgs?
Oud 23 april 2015, 15:56   #472
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom? denkt u dat ik er nog antwoord ga op krijgen?
Als het evolutionair opportuun is.
Oud 23 april 2015, 16:14   #473
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als het evolutionair opportuun is.
Vindt ge dit zelf een 'goeie vondst'?
Oud 23 april 2015, 16:35   #474
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

seffens komen de smoorders nog af met een studie die aantoont dat het goed is voor de gezondheid om cannabis te gebruiken: het verlengt je levensjaren, en het zou moeten een korting geven op je hospitalisatieverzekering.

.
Nog nooit van medicinale marijuana gehoord?

Een aantal pagina's terug heb ik er een post over gedaan. Herinnet u zich nog dat nieuwsbericht over dat geneesmiddel van 9000 euro voor dat kind dat het nodig heeft, maar het wordt niet terugbetaald wegens preventief gebruik?

Waarom kosten geneesmiddelen zoveel? Productiekosten vooral. Zeldzaamheid van grondstoffen, in combinatie met moeilijke technieken die enkel door zeer dure machines uitgevoerd kan uitgevoerd worden.

Allemaal om specifieke moleculestructuren te kunnen bouwen die het genezend process kunnen starten tegen de specifieke aandoening.

En dan heb je cannabis. Daar zitten veel van die superdure moleculen gewoon in de opbouw van de plant.

Geen idee over het geneesmiddel in het nieuwsbericht dat ik vermeldde, maar het medicinaal gebruik van marijuana wordt in de US vooral toegelaten omwille van het feit dat het de kosten voor de patient drukt en in sommige gevallen zelfs hulp bied voor gevallen waar zelfs nog geen medicijn voor bestaat.

Komt hier natuurlijk allemaal niet in het nieuws.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 16:56   #475
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Nog nooit van medicinale marijuana gehoord?

Een aantal pagina's terug heb ik er een post over gedaan. Herinnet u zich nog dat nieuwsbericht over dat geneesmiddel van 9000 euro voor dat kind dat het nodig heeft, maar het wordt niet terugbetaald wegens preventief gebruik?

Waarom kosten geneesmiddelen zoveel? Productiekosten vooral. Zeldzaamheid van grondstoffen, in combinatie met moeilijke technieken die enkel door zeer dure machines uitgevoerd kan uitgevoerd worden.

Allemaal om specifieke moleculestructuren te kunnen bouwen die het genezend process kunnen starten tegen de specifieke aandoening.

En dan heb je cannabis. Daar zitten veel van die superdure moleculen gewoon in de opbouw van de plant.

Geen idee over het geneesmiddel in het nieuwsbericht dat ik vermeldde, maar het medicinaal gebruik van marijuana wordt in de US vooral toegelaten omwille van het feit dat het de kosten voor de patient drukt en in sommige gevallen zelfs hulp bied voor gevallen waar zelfs nog geen medicijn voor bestaat.

Komt hier natuurlijk allemaal niet in het nieuws.
Je bent tegen de schoof bezig, als je die laat doen dan vliegen de kankerpatienten de gevangenis in als ze wiet roken tegen o.a. de pijn en de miserie van de chemo/radio.
Oud 23 april 2015, 17:12   #476
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet. De gebeurtenissen zoals ik ze schets zijn op 1 jaar tijd gebeurd. Het eerste jaar op kot in Brussel. Het 2e jaar is hij nooit begonnen.
Een jaar aan een stuk blowen en hij kon geen link leggen met zijn overgevoeligheid voor cannabis (agressief en paranoia)?
Weet ook dat cannabis niet de oorzaak is van zijn psychose maar zijn overgevoeligheid ervoor door een erfelijke aanleg.
(Among daily users, C/C carriers demonstrated a sevenfold increase in the odds of psychosis compared with T/T carriers)
Je zou kunnen zeggen dat cannabis deze zwakte aan het licht bracht maar helaas heeft hij er niks mee gedaan.
Ik ben er zeker van dat deze jongen signalen genoeg kreeg maar deze naast zich neer legde.
Ik ben bv. overgevoelig voor alcohol, en blijf er af. Maar een kruistocht tegen alcohol of hardnekkig blijven drinken op een regelmatige basis ? lol

Laatst gewijzigd door zeddie : 23 april 2015 om 17:14.
Oud 23 april 2015, 17:24   #477
geertvdb

Standaard

Citaat:
Een jaar aan een stuk blowen en hij kon geen link leggen met zijn overgevoeligheid voor cannabis (agressief en paranoia)?
Weet ook dat cannabis niet de oorzaak is van zijn psychose maar zijn overgevoeligheid ervoor door een erfelijke aanleg.
Vreemde logica; Dus als ik sterf na een bijensteek, sterf ik niet door de bijensteek, maar toont het gewoon aan dat ik overgevoelig ben voor bijensteken?
U doet alles om toch maar cannabis uit de 'gevarenzone' te houden, niet?

Citaat:
(Among daily users, C/C carriers demonstrated a sevenfold increase in the odds of psychosis compared with T/T carriers)
Je zou kunnen zeggen dat cannabis deze zwakte aan het licht bracht maar helaas heeft hij er niks mee gedaan.
Ik ben er zeker van dat deze jongen signalen genoeg kreeg maar deze naast zich neer legde.
Ik ben bv. overgevoelig voor alcohol, en blijf er af. Maar een kruistocht tegen alcohol of hardnekkig blijven drinken op een regelmatige basis ? lol
Zeg niet: Ik ben er zeker van
Maar zeg: Ik hoop dat
Oud 23 april 2015, 17:42   #478
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:

.

Het waren dokters die deze belofte echter maakten als het over tabak ging: 'Ik word 100 jaar oud dankzij het roken van sigaretten'. Ironisch niet ?

Sigaretten zijn één van de meest geadverteerde producten in de geschiedenis van de mensheid wat natuurlijk de populariteit van het product verklaard. Echter met een pak misleiding zoals je hierboven ziet.

Dit in tegenstelling met de cannabisplant die de afgelopen 70 jaar enkel is gedemoniseerd om zijn concurrentiële kwaliteiten.

Het onderzoek naar de medicinale effecten van cannabis is nog niet zo lang geleden van start gegaan om de simpele reden dat het verboden was om onderzoek te doen.
Wat gaat de toekomst nog brengen? U kijkt er waarschijnlijk niet naar uit, tenzij u kanker krijgt misschien ?

Hier is nog een linkje over de 'Tobacco Industrie Marketing'.
http://www.lung.org/stop-smoking/abo...marketing.html

Laatst gewijzigd door lupus : 23 april 2015 om 18:04.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 20:25   #479
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemde logica; Dus als ik sterf na een bijensteek, sterf ik niet door de bijensteek, maar toont het gewoon aan dat ik overgevoelig ben voor bijensteken?
U doet alles om toch maar cannabis uit de 'gevarenzone' te houden, niet?
Lol, logica.
Kijk, Logica, als je sterft van een bijensteek dan ben je EN dood EN was je overgevoelig voor een bijensteek. Wij gebruiken hiervoor in de Logica het woord "ook", die in de Nederlandse taal in conventie is vastgelegd.
Je zou je dus moeten een jaar lang een paar keren per dag laten steken...
Hier blijkt dat tijd ook in je logica ontbreekt, niet?
etc etc etc

Citaat:
Zeg niet: Ik ben er zeker van
Maar zeg: Ik hoop dat
Hartelijk, geloof ik ten zeerste dat Uw vriend genoeg signalen heeft gekregen van zichzelf. Hoe het met zijn hoop gesteld was, is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door zeddie : 23 april 2015 om 20:27.
Oud 23 april 2015, 20:25   #480
zeddie
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door zeddie : 23 april 2015 om 20:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be