![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vult u de notie "bewust van het leven" eigenlijk in? Is een pasgeborene zich "bewust van zijn leven"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ge niet begrijpt wat ik bedoel zal ik het zelf doen ... Er is door Kind en Gezin (overheidsdienst) een programma opgezet om moeders te waarschuwen voor het gevaar van roken en drinken tijdens de zwangerschap. Vanaf het begin van de zwangerschap en zelfs daarvoor. Ik geef u een perfecte voorzet voorzet, kopt die nu maar in de goal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, een mooie illustratie voor wat ik eerder aangaf: het verschil tussen individu en situatie. Abortus richt zich op het pril leven en niet de situatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk echter wel dat een pasgeboren kind wel pijn kan voelen , maar bewust is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch wel. Zaken kunnen duidelijk redelijk of duidelijk onredelijk zijn. De overgang is niet precies meetbaar, vandaar dat er grote marges moeten genomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mag de vrouw zelf nog wel beslissen wat zij verkiest? Als het mij moest overkomen, ik koos voor abortus in het beginstadium, liever dan 9 maanden een kind maken voor iemand anders. Wie een kind wil adopteren, er zijn verlaten en verwaarloosde kinderen genoeg in de instellingen hier in België. Teveel zelfs, want ze vinden niet genoeg gastgezinnen om kinderen te plaatsen. Hoeveel heb jij er al geadopteerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
|
![]() Citaat:
Ok, ik zal mijn eigen voorzet erin koppen. De overheid vindt via Kind en Gezin de gezondheid van de foetus belangrijk, mn. bescherming tegen de schadelijke gevolgen van het roken. Vanaf het begin van de conceptie (en zelfs ervoor, hoe absurd dat ook is). Maar het doden van de foetus, wat nog veel schadelijker is voor de gezondheid van de foetus, dat laat de overheid dan weer toe. Deze discussie is enkele jaren geleden gevoerd in Frankrijk, waar men ook duidelijk vaststelde dat het 'baas in eigen buik' principe enkel geldt bij het doden van de foetus, en niet bij het 'beschadigen' van de foetus. Ik zou denken, dat 'baas in eigen buik' aanhangers tégen elk overheid initiatief zijn om foetussen te beschermen tegen roken of drinken van de moeder. Dat zou ik consequent vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan nog tot overeenstemming komen hoor. Ik voel het ...
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee bevestigt u slechts dat het dus geen goede parameter kan zijn. "Redelijkheid" is immers gewoonweg subjectief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag daar dan geen verschil in zien, er is wel een enorm verschil voor de wet. Bij pleegkinderen krijg je vaak te maken met kinderen uit ontwrichte gezinnen, wat niet altijd eenvoudig is om dit op te vangen in je eigen gezin. Mijn vrouw en ik hebben dat in het verleden trouwens nog overwogen, maar met onze eigen kinderen in gedachten hebben we dat uiteindelijk laten varen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, daarom dat de Kerk redelijk was en op subjectieve wijze stilzwijgend toekeek hoe verkrachte nonnen zich vlak na de Kongolese onafhankelijheid lieten aborteren....
Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2015 om 21:24. |
![]() |
![]() |