Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2018, 21:46   #461
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U tracht op zeer doorzichtige wijze goed te praten wat niet goed te praten is.

OK, als één en ander onbeperkt verlengd wordt vliegen uw piloten in theorie "op de duur" met vliegtuigen die 200 jaar oud zijn. Maar wil bij uw woordenspelletjes niet zomaar vergeten de ter sprake gebrachte mogelijkheid tot operationele gebruiksduurverlenging stamt uit documenten van de fabrikant zelve. Kunt u het eens zijn met de evidentie dat die toch wel zal weten hoe lang zijn vliegtuigen kunnen gebruikt worden, of neemt u liever aan dat de minister het beter weet dan de fabrikant zelf ?
Monsanto weet ook dat glysofaat geen gezondheidsrisico's inhoudt.

En de vliegtuigcel is maar één factor binnen het operationeel houden van een vloot.
Oud 25 maart 2018, 21:49   #462
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik zie het eerder als het uitsturen van onze vliegtuigen in het 'morgen' (in de termijn die de oppositie voor ogen houdt) tegen een vergelijkbare vijand van 'vandaag'.
Als hij beide gevallen als 'heden' had beschouwd, dan had men ze toch niet uitgestuurd zeker.

Het feit blijft dat dit type vliegtuig op leeftijd komt. Als er morgen terug eenzelfde F-16 van de band zou rollen is het eveneens discutabel of het een nieuw vliegtuig (fabricatie) betreft of een oud (als in type).
OK, dan hebben we hier andermaal een geval zoals ik op dit forum al zo dikwijls heb meegemaakt, en waarbij de overduidelijk sprekende inhoud van een stelling of verklaring in de Nederlandse taal plots zowat het tegenovergestelde betekent van wat er wordt gesteld of verklaard. Als kers op de taart kunt u er, zoals kennelijk gebruikelijk is, aan toevoegen dat mijn kennis van uw taal te beperkt is om te kunnen begrijpen wat er wordt bedoeld.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 21:51   #463
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U tracht op zeer doorzichtige wijze goed te praten wat niet goed te praten is.

OK, als één en ander onbeperkt verlengd wordt vliegen uw piloten in theorie "op de duur" met vliegtuigen die 200 jaar oud zijn. Maar wil bij uw woordenspelletjes niet zomaar vergeten de ter sprake gebrachte mogelijkheid tot operationele gebruiksduurverlenging stamt uit documenten van de fabrikant zelve. Kunt u het eens zijn met de evidentie dat die toch wel zal weten hoe lang zijn vliegtuigen kunnen gebruikt worden, of neemt u liever aan dat de minister het beter weet dan de fabrikant zelf ?
Het is maar hoe men het allemaal benadert. Nogmaals, dit is wat de minister verklaarde in een tweet aan journalist De Vadder:
Citaat:
Steven Vandeput@svandeput

Als antwoord op @vadderiVRT

Een toestel van 1980 wordt in 2030 vijftig jaar. Niet?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2018 om 21:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 21:57   #464
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nogmaals, dit is wat de minister verklaarde in een tweet aan journalist De Vadder:QUOTE]
Steven Vandeput? @svandeput

Als antwoord op @vadderiVRT

Een toestel van 1980 wordt in 2030 vijftig jaar. Niet?
[/quote]

We hebben het hier niet over een tweet aan wie weet welke journalist, maar over hetgeen uw minister in een openbare TV-uitzending ten aanzien van het kijkerspubliek en dus van de bevolking verklaart.

Maar goed, laten we voor de gein een beetje aan ter zake volstrekt irrelevante rekenkunde doen. Ik leg u voor dat een toestel van 1980 in 2080 precies 100 jaar wordt. En nu u.
Oud 25 maart 2018, 22:02   #465
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als Kristien Hemmerechts de doorsnee-burger is, kunnen we de mensheid maar beter opdoeken. Het System heeft gefaald.
Een meerderheid (60 %) vindt volgens een peiling van VTM dat het geld voor de straaljagers best elders aan besteed wordt.

Nieuwsblad
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 22:05   #466
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2018 om 22:33.
Oud 25 maart 2018, 22:06   #467
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We hebben het hier niet over een tweet aan wie weet welke journalist, maar over hetgeen uw minister in een openbare TV-uitzending ten aanzien van het kijkerspubliek en dus van de bevolking verklaart.

Maar goed, laten we voor de gein een beetje aan ter zake volstrekt irrelevante rekenkunde doen. Ik leg u voor dat een toestel van 1980 in 2080 precies 100 jaar wordt. En nu u.
Vandeput zat niet ver van de waarheid. Indien het waar is dat de eerste F16 operationeel werden in 1982 dan zijn er toestellen bij die bijna 40 jaar oud zijn. Verlengt men die levensduur voor 10 jaar, dan zit men kort bij de 50 jaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2018 om 22:12.
Oud 25 maart 2018, 22:07   #468
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De F-35 is ondertussen ook al 12 jaar oud en hij is nog altijd niet operationeel.
Oud 25 maart 2018, 22:11   #469
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vandeput zat niet ver van de waarheid......
Ik geef u graag een wijsheid mee die in Frankrijk geldt, maar ik vermoed evenzeer in België : wie "niet ver van de waarheid" zit, zit naast de waarheid. Met opzet naast de waarheid zitten om bijvoorbeeld iemand om de tuin te leiden is liegen.
Oud 25 maart 2018, 22:17   #470
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef u graag een wijsheid mee die in Frankrijk geldt, maar ik vermoed evenzeer in België : wie "niet ver van de waarheid" zit, zit naast de waarheid. Met opzet naast de waarheid zitten om bijvoorbeeld iemand om de tuin te leiden is liegen.
Ik denk dat u zich vergist. Vandeput weet ook dat alles wat hij zegt in dit verband, grondig gecheckt en gedubbelcheckt wordt door de oppositie. Dus het had geen zin om te liegen. Hij heeft gewoon zich wat vergaloppeerd in de ouderdom van de vliegtuigen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2018 om 22:17.
Oud 25 maart 2018, 22:22   #471
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zich vergist. Vandeput weet ook dat alles wat hij zegt in dit verband, grondig gecheckt en gedubbelcheckt wordt door de oppositie. Dus het had geen zin om te liegen. Hij heeft gewoon zich wat vergaloppeerd in de ouderdom van de vliegtuigen.
Wie zich opzettelijk vergaloppeert en dus niet de waarheid spreekt, liegt.
Wie zich als beleidspersoon onopzettelijk vergaloppeert en dus niet de waarheid spreekt, bewijst zijn onbekwaamheid.
Oud 25 maart 2018, 22:28   #472
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zich als beleidspersoon onopzettelijk vergaloppeert en dus niet de waarheid spreekt, bewijst zijn onbekwaamheid.

Dit laatste sluit ik inderdaad niet uit.
Oud 25 maart 2018, 22:39   #473
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
[/color]

Dit laatste sluit ik inderdaad niet uit.
Wel, dan kunnen we voor vandaag met een vrolijke noot besluiten dat we het misschien niet helemaal oneens zijn.

Mijn oprechte dank aan u en andere forummers : ik vind dergelijke discussies waarin ik zowat per direct moet reageren zonder in mijn taalboekjes te kunnen neuzen leerrijk en best leuk, al besef ik dat dit meer taalfouten dan gebruikelijk teweegbrengt.

Straks is het voor mij weer vroeg dag en met passende energie er tegenaan gaan, dus ik doe nu nog een uurtje paperassenwerk en dan onder de wol. Aan allen welterusten en gezond terug op !
Oud 25 maart 2018, 22:46   #474
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebeurt wel meer. Een vorige defensieminister, Pieter De Crem CD&V, was niet op de hoogte van upgrades van de Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel.
De enigen die altijd op de hoogte zijn van alles in het leger, zijn de sossen want die moeten hun bijdrage kunnen innen. #VanMiertbocht.

Laatst gewijzigd door Zucht : 25 maart 2018 om 22:47.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2018, 02:59   #475
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
3 de legertop hield effectief informatie achter voor de eigen minister

wat zo mogelijk nog problematischer is dan optie 2
Ik opteer voor optie 1.
De legertop is nooit vies geweest van een gratis feestje en hier ging het om big business.
Of zouden ze bij de NVA toch de partijfinanciering door Agosta aan de SP nog in gedachten hebben ...?
Op "hoger ..?" niveau is hier alles mogelijk, behalve de staatsschuld omlaag krijgen.
Oud 26 maart 2018, 10:05   #476
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gaat VDP nu zijn biezen pakken of niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2018, 10:13   #477
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik opteer voor optie 1.
De legertop is nooit vies geweest van een gratis feestje en hier ging het om big business.
Of zouden ze bij de NVA toch de partijfinanciering door Agosta aan de SP nog in gedachten hebben ...?
Op "hoger ..?" niveau is hier alles mogelijk, behalve de staatsschuld omlaag krijgen.
er is wsl meer te verdienen (en minder controle door verplichte EU openbare aanbesteding etc) aan verkoop van 'oude' toestellen die toch nog snel een update kregen aan Afrikaanse landen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2018, 10:21   #478
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat VDP nu zijn biezen pakken of niet ?
Waarom zou hij? Het is in dit land nog altijd de meerderheid die bepaalt wie er hier minister wordt of blijft en niet één of ander consortium van generaals en kolonels of de opositie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2018, 10:28   #479
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is wsl meer te verdienen (en minder controle door verplichte EU openbare aanbesteding etc) aan verkoop van 'oude' toestellen die toch nog snel een update kregen aan Afrikaanse landen ...
Het loont de moeite om even België/Belgique haar uitgaven voor defensie in % van het BNP te vergelijken met de rest van Europa. Er valt slechts één conclusie uit te trekken: België is de wieltjeszuiger achteraan in het peleton dat reeds vele jaren krampachtig poogt onder zijn internationale engagementen uit te komen.
En Crombez is bij uitstek een toegewijde beoefenaar van het populisme door het gluiperig manipuleren met cijfers. Zijn gegoochel met de 15 miljard Euro voor de vervanger van de F-16 doorbreekt de grenzen van het fatsoen. De man staat doodeenvoudig te liegen en te raddraaien. De volgende beschouwingen zijn interessant om lezen:
https://doorbraak.be/liegt-john-crombez/
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2018, 10:41   #480
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vandeput zat niet ver van de waarheid. Indien het waar is dat de eerste F16 operationeel werden in 1982 dan zijn er toestellen bij die bijna 40 jaar oud zijn. Verlengt men die levensduur voor 10 jaar, dan zit men kort bij de 50 jaar.
Als de minister over zowat het belangrijkste contract uit zijn ambtsperiode spreekt over '50-60 jaar oud', terwijl het oudste vliegtuig over 10 jaar nog altijd geen 50 jaar oud is, lijkt dat me toch dicht bij misleiding te liggen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be