![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Minister-President
|
![]() Dat is dan uw interpretatie. Gelukkig ervaren die mensen dat niet zo, anders zouden ze mijn vrienden niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de publicatiedruk in allerhande 'chique' doch nutteloze tijdschriften moet aangepakt worden. Een boek voor een breed publiek schrijven zou minstens even sterk moeten gevaloriseerd worden dan een of ander onverstaanbaar artikel in een exotisch vakidioot A1-tijdschrift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gevolg van het continue aanjagen van financiering, is dat men eigenlijk de voeling met het wetenschappelijk proces voor een stuk verliest...men laat de wetenschap grotendeels over aan een eigen legertje postdocs en doctorandi... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij zo'n succesvol verkoper bent, waarom sta jij dan niet met handtassen op de markt ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen handtassen meer. Ze zijn, toen ik nog in Antwerpen woonde, allemaal gepikt.
Laatst gewijzigd door Garry : 3 augustus 2018 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat een advocaat waarvan jij van mening bent dat hij beter handtassen op de markt kan verkopen zoiets niet overkomt ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Binnen de Europese Unie staat België overigens pas op de 15de plaats van de 28 landen aangaande onderzoeksfinanciering voor het hoger onderwijs. Dit terwijl we altijd denken dat België of Vlaanderen volop de kaart trekken van hoogstaand wetenschappelijk onderzoek. Niets is echter minder waar ! En men is - onder impuls van N-VA uiteraard - nog steeds meer op vaste onderzoeksmiddelen aan het besparen, een regelrechte schande. Gevolg is dat men elkaar tegenwoordig de strot overhaalt voor een of ander klein extern gefinancierd onderzoeksprojectje. Daar moeten de proffen en hun medewerkers dan onnoemelijk en onevenredig veel tijd en energie insteken. Systeem van TT docentschap is zo'n andere ramp, zelfs als beginnend ZAP'er heeft men tegenwoordig geen werkzekerheid meer. Bij ons werden er zo vijf personen aangesteld voor een TT van 5 jaar, daarna mogen er nog maar twee van de vijf blijven. Die kunnen dus vastbenoemd hoofddocent worden. Maar de andere drie, waar moeten die dan naartoe ? Kunnen met hun profiel bijna nergens meer terecht ... Bovenstaande heeft er mede toe geleid dat ik de academische wereld de rug heb toegekeerd en terug 'extern' ben gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België is er wel wat onderzoek maar nu ook niet echt veel.
Toch niet echt nuttig. Bv op medisch gebied. Af en toe een doorbraak in de krant maar nooit iets op tafel. En eenmaal iets in onderzoek zijn ze er leven lang mee bezig. Fondsen werven en onderzoek..onderzoek naar fondsen zou beter geformuleerd zijn echter. Kom eens met iets goed op de proppen he mannen. In China gaat het een na ander onderzoekslaboratoria open. 10 keer meer dan in de rest van de wereld. En gans de wereld investeert daar in China omdat die wel vooruit gaan. Hier is dat ochgot ...ist vandaag niet dan de morgen misschien. Nochtans met al die ijver hier beschreven?
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=LkSKj6NHmT0 https://www.youtube.com/watch?v=ceVsuXlnvAk https://www.youtube.com/watch?v=OkquFWCq7DM Laatst gewijzigd door Garry : 3 augustus 2018 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een recessie is dat simpelweg doppen. Aangezien ik geen glazen bol heb, verkies ik toch liever een interessante en (financieel) nuttige opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
7 % slaagkans. Heel mooie evaluatie gehad, maar niet goed genoeg. Van de 260 dossiers werden er 20 goedgekeurd. Idem ditto voor SBO, die slaagkansen zijn ook kleiner dan ooit. Op dit moment haal ik gemakkelijker geld bij de bedrijven dan bij de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitbuiting is het goede woord. Enorm veel werk, enorm veel druk, en ja, het gebeurt regelmatig dat je na je 5 jaar het mag aftrappen. Onlangs nog zo eentje meegemaakt: had onvoldoende financiering binnen gehaald en mocht beschikken na 5 jaar. Dat is een klop van jewelste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgen..."Belegen" zou beter passen. Toch in dat wereldje. ![]() Ach we lezen het hier aan de lopende band dat jullie veel meer bezig zijn jullie eigen carrière te onderzoeken dan echt werk te verrichten. In China komen de buitenlandse bedrijven zelf vragen of ze mogen investeren en dat doen ze ook serieus met de allernieuwste high Tech die beschikbaar is en de know how en de weet ik veel allemaal. Want dat loopt daar nog iets achter maar de ijver en de resultaten zijn veel beter. En veel sneller. Het moet trouwens; de academische wereld slaapt terwijl bepaalde ziekten epidemische vormen aanneemt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2018 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We investeren te weinig in R&D. Veel te weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regelmatig lees je van een doorbraak in iets. En dan stilte. Jaren nadien...nog steeds stilte. Niks meer te vinden. En dan iemand anders ook een doorbraak in hetzelfde veld. En nog een. En dan de grote leegte. En uit de buurlanden komt blijkbaar nooit een doorbraak raar genoeg. Als je alles optelt hebben 6 mensen iets gevonden, gepubliceerd en ...niks meer ...op een totaal van 7 miljard mensen waarvan er 10 miljoen op sterven liggen te wachten op iets wat dan ook. En nee...enkel hun publicaties zijn belangrijk en hun carrière. Al de rest is voor burgermannetjes die het ochere toch niet begrijpen. En zo verliezen jullie natuurlijk fondsen. Er komt niks op tafel dat de belofte inlost.
![]() |