![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, als het waar zou zijn dat we geregeld veel hardere regen krijgen, is daar een gigantische opportuniteit in, om veel water op te slaan, en daarmee van alles te doen. Dat is eens wat anders dan die zeurpieten die zitten te klagen dat mensen een zwembad installeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alleen en op anderhalve meter
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dient gezegd, alles bij elkaar is het een goeie zaak dat onze Eerste Minister een dweil is. Wie had gedacht dat dat zo van pas zou komen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
|
![]() Citaat:
![]() We hebben kennis en techniek en geld genoeg. Als het klimaat verandert zul je ook de woningbouw moeten veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste 40 jaar zij de mogelijkheden van de Belgische militaire genie (en die HADDEN verdorie wel spullen en mensen om te bedienen in de tijd toen ik nog milicien was hoor) verwijderd alsook het vliegend materieel van zowel het voormalig licht vliegwezen,de Rijkswacht als de Luchtmacht.
Niet,zoals in Bangladesh en India,waar het ook wel eens pleegt te wateren,ganse hordes Mil-Mi2's(ECHTE helikopters!) die ZULLEN vliegen,al regent het verdorie kasseistenen! Verder is de "Civiele Bescherming" ,al sinds mensenheugnis amper meer dan een bezigheidstherapie, nooit eens uitgebouwd geworden tot een hulpkorps een moderne natie waardig...(DAAR zie ik overigens mogelijkheden voor een opvolger van de vroegere militaire dienst,namelijk een zeer gevulde BURGERdienst bij Civiele beschermingsEENHEDEN,die moet eindigen met een DIPLOMA erbij) De pompiers (bijna overal onderbemand )) van de lokale zones moeten het maar zien op te lossen. Waar WEL ,in die 40 jaar verder in geinvesteerd is,op alle niveaus van de staat,zijn tienduizenden "moderne" ambtenaren in pure en kompleet onnodige bullshitfuncties.......om het over de ganse divisies overbodige "vertegenwoordigende" politici maar niet te hebben. Overheden investeren bijna nergens in NUTTIGE mensen,nochtans ,het is bewezen,kan en zal "de privé" dat ook niet doen hoor! Nu zaten mensen inderdaad gevangen op daken van hun huizen,is er geen zware mobiele pompcapaciteit,zijn er geen helkopters die naam waardig en geen duizenden "troepen" (Civiele bescherming of strijdkrachten al gelijk) die kunnen ingeschakeld worden.... Ondertussen is de gesubsidieerde bullshitbrigade al in volledige epibreermodus over Klimaatwijziging en zo.....Alsof dat zoden aan de dijk zet.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2021 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 17 juli 2021 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#474 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uit neiuwsgierigheid eventjes opgezocht volgens de overheid zal tegen 19 juli het hele internet in de regio terug draaien als vanouds zodat burgers netjes hun aangifte op 20 juli kunnen indienen. 't is maar waar ge prioriteiten legt hé Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2021 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk echter dat ik ook betoog dat we minstens vergelijkbare aantallen mensen,tegen volledige vergoeding,"bezighouden" met allerlei overheidsjobs die NIKS opbrengen en NIEMAND helpen..NOOIT... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 juli 2021 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De natuur is inderdaad steeds heer en meester als die op hol slaat. Persoonlijk heb ik enorme bewondering voor het politiek systeem van Zwitserland. Zwitserland dat geen lid van de EU is en dus zelf zijn Boontjes opknapt. Het land is een federale republiek bestaande uit 26 kantons. Als directe democratie (dat wil zeggen: een beleidsstijl met referenda) wordt het vaak het meest democratische land ter wereld genoemd. Echter hoe goed functioneel Zwitserland ook werkt, lawines ook een natuur fenomeen kunnen zelfs zij niet beheersen of temmen. Die lawines razen ook vernietigend over alles en iedereen. Alleen worden in Zwitserland wel alle voorzorgsmaatregelen genomen die maar enigszins mogelijk zijn met de nodige en van perfect matreaal voorziende hulp troepen op de grond en in de lucht >>> om zo weinig mogelijk schade of slachtoffers te hebben in geval dat het ooit zou verkeerd gaan. Deze voorzorgsmaatregelen worden beslist met en door de bevolking ter plaatse die zelfs via referendum dan kiezen wat er daad werkelijk dient te worden veranderd of aangepast in hun dorp, hun stad, hun kanton, hun hulp diensten. Waardoor niet beslist word ver weg in een of ander politiek gestuurd bureau, maar beslist word door de mensen ter plaatse die kennis van zake hebben omdat ze er simpel weg leven en wonen. Waardoor niet gesjoemeld moet worden met compromis van en naar een andere regio. Als U dat krijg moet ik dat hebben maffia toestanden. Waardoor ze inzicht hebben in de hoogdringendheid al of niet, de te maken kosten beter geëvolueerd worden waardoor Zwitserland niet met zen gat in de schulden zit……kortom zeer efficiënt. Efficiëntie dat hier te lande vermoedelijk bewust steeds opnieuw faalt en ons zo toch steeds weer veel geld kost door de strijd tussen de politiek partijen om hun macht. Daarom vond ik de aanval uitval van Di Rupo misbruik makend van het leed en de doden gewoon weg vernietigend vijandig. Di Rupo die zoals steeds de NVA de schuld gaf, oooh zo simplistisch. Vandaar mijn reactie op zijn aanval op de NVA wat steeds = als aanval op Vlaanderen om ons psychologische te dwingen gelden te pompen in het Di Rupo en co Franstalige rijk. Waar meer dan waarschijnlijk de gelden weer magisch zullen verdwijnen / verdampen zoals steeds. Laat ons en laat hen, ik bedoel de bevolking kiezen via referendum in ons “kanton-regio” zoals in Zwitserland en veel geldverslindend gedonder zal plots verdwenen zijn volgens mijn bescheiden mening. Want ben nu 65 jaar en ik heb in Zwitserland nog nooit van mijn leven zulke kinderachtige toestanden gezien als dat hier dagdagelijks door onze “volksvertegenwoordigers” tevoorschijn gegoocheld word om zichzelf en hun partij in het zonnetje te zetten meestal te nadeel van de bevolking en onze portemonnee. Conclusie: A/ de natuur is onvoorspelbaar, vernietigend kostelijk, beangstigend tot zelfs moordend B/ net als onze chaos politiek hier in België.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 juli 2021 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spijtig genoeg niet alleen van hem ......
![]() |
#478 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jezeke zal er wel niets met te maken hebben maar dat de natuur de baas blijft is duidelijk en zal nooit anders worden.
![]() |
![]() |
#479 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zouden beter naar de Nederlanders kijken die liggen grotendeels onder de zeespiegel maar houden het droog.
![]() |
![]() |
#480 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |