Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2023, 16:22   #461
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik voel geen enkele behoefte om n-va te verdedigen omdat ik noch hun beginselen, noch hun politiek personeel, hun programma en 2/3 van hun beleid niet kan onderschrijven. Maar wat jij doet is de waarheid verkrachten.
Hoe weinig vlaams-nationalisme me ook interesseert, ik ga NIET het licht van de zon ontkennen.

Het zijn wel degelijk vlaams-nationalisten...

Mooi zo. Nu volhouden hé.

Citaat:
Dat verandert niets aan de zaak : er is maar één vlaams-nationalistische partij en dat is n-va. Dat ander dinges waar jij het over hebt heeft TO-TAAL andere en heel duistere ambities.
Oei, uw voornemen is al meteen mislukt. Try again.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 maart 2023 om 16:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 16:34   #462
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mooi zo. Nu volhouden hé.

Oei, uw voornemen is al meteen mislukt. Try again.
nope, ik zat er boenk op.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 16:47   #463
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
"De rest" denkt dat makakken en het vvorstenhuis het cement van La Belgique is. Dat hun geliefd apenland onleefbaar wordt nemen ze er graag bij. Liever een onleefbaar Belgique dan geen Belgique.
Ik denk dat dat er boenk op zit
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 16:48   #464
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets aan de zaak : er is maar één vlaams-nationalistische partij en dat is n-va. Dat ander dinges waar jij het over hebt heeft TO-TAAL andere en heel duistere ambities.
Jij begrijpt niet dat volkshygiene noodzakelijk is als je de nationalist wilt uithangen ?

Het probleem is dat wat jij "duistere ambities" noemt, niks anders is dan een vorm van schoonmaak ; maar dan ga je die verwarren met nostalgietjes naar vergane totalitairen. Als natuurlijk elke poging tot schoonmaak systematisch verward wordt met nostalgie naar vergane totalitairen, dan eindigt men in metersdikke drek he.

Natuurlijk kan men erover bakkeleien of men EERST de nationalist moet uithangen, en pas als je een onafhankelijk land hebt, je de schoonmaak moet doen, dan wel omgekeerd, maar dat die schoonmaak nu heel dringend wordt kan je toch niet ontkennen, tenzij je een aanhanger bent van makakkennegationisme.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2023 om 16:51.
Oud 3 maart 2023, 17:02   #465
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt niets uit te leggen, aangezien er maar één vlaams-nationalistische partij is...

Het Blok is daar helemaal niet mee bezig... die concentreren zich voor 100% op de strijd tegen alle vreemdelingen om zo zieltjes te winnen.

Ik voel geen enkele behoefte om n-va te verdedigen omdat ik noch hun beginselen, noch hun politiek personeel, hun programma en 2/3 van hun beleid niet kan onderschrijven. Maar wat jij doet is de waarheid verkrachten.
Hoe weinig vlaams-nationalisme me ook interesseert, ik ga NIET het licht van de zon ontkennen. Het zijn wel degelijk vlaams-nationalisten...

Dat is een mooi voorbeeld van hun beleid dat ik totaal afwijs : weglopen als het wat warm begint te worden, onkunde in het besturen van een departement, en dan daarna de klassieke Calimero-attitude aannemen.

Kan je dat ook stevig onderbouwen, of blijft het als vanouds bij schelden om te schelden ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 17:06   #466
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij begrijpt niet dat volkshygiene noodzakelijk is als je de nationalist wilt uithangen ?

Het probleem is dat wat jij "duistere ambities" noemt, niks anders is dan een vorm van schoonmaak ; maar dan ga je die verwarren met nostalgietjes naar vergane totalitairen. Als natuurlijk elke poging tot schoonmaak systematisch verward wordt met nostalgie naar vergane totalitairen, dan eindigt men in metersdikke drek he.

Natuurlijk kan men erover bakkeleien of men EERST de nationalist moet uithangen, en pas als je een onafhankelijk land hebt, je de schoonmaak moet doen, dan wel omgekeerd, maar dat die schoonmaak nu heel dringend wordt kan je toch niet ontkennen, tenzij je een aanhanger bent van makakkennegationisme.
Dat is op zich niet helemaal correct. Je hebt immers verschillende soorten vlaams nationalisme. Ik ben bijvoorbeeld geen vendelier, taalpurist, cultuurliefhebber, etc... Belgie en Vlaanderen interesseren me an sich vrij weinig. Ik wens alleen adminstratieve en politiek structuren die werken en er voor zorgen dat ik hier op mijn gemakt ben. In dat opzicht ben ik een Vlaams nationalist omdat ik besef dat Belgie die structuur niet kan bieden. Ik ben ervan overtuigd dat je veel van mijn soort zal terugvinden bij de NVA. Liberalen die genoeg hebben van Open VLD en dan maar bij NVA gaan zitten ondanks het wat irritante conservatisme van NVA.

Langs de andere kant heb je dan de echte Vlaams Nationalisten van het Vlaams Belang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 17:26   #467
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt niets uit te leggen, aangezien er maar één vlaams-nationalistische partij is...

er is maar één vlaams-nationalistische partij en dat is n-va. Dat ander dinges waar jij het over hebt heeft TO-TAAL andere en heel duistere ambities.
Met heel duistere ambities bedoel je vaneigens dat "dat ander dinges" haar eerste programmapunt serieus neemt: Vlaamse onafhankelijkheid. Al de rest waar jij je "heel duistere ambities" aan vasthangt is praat van boeremie.

Ik blijf erbij dat haat een slechte raadgever is. JIJ denkt daar anders over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandareus
Haat voor de tegenstander is een formidabele motivator, dat is een historisch gegeven.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=108

Je hebt gelijk panda. Voor een welbepaald soort mensen is haat voor de tegenstander een formidabele motivator. Hitler is daar een sprekend voorbeeld van.

Daar wil ik graag een post tegenover zetten uit de oude doos. Ze is ook van een belgicist, maar wel van een WIJZE belgicist wiens denkwijze en woordkunst ik hogelijk waardeerde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Moddergooien door BuB geen goeie zaak

't Moet me van het hart, hoewel het om mijn Belgicistische 'medestanders' gaat:

BuB's gedoe i.v.m. Ijzertoren opblazen, en hun ongenuanceerd nazificeren van alle flaminganten begint me echt mateloos te ergeren.

Hoe weinig respect je ook hebt voor een grafmonument van wie dan ook: het doelloos viseren ervan is enkel haatzaaien om daarmee anderen te proberen treffen of minstens voor het hoofd te stoten.
Voor mijn part hebben zelfs den baarlijken Dolf en al zijn aanhangers recht op een ongeschonden rust, eens ze hun klopper gezet hebben.
Er bestaan echt fijnere vormen van provocatie om vinnige doch aangename discussie uit te lokken.

Ook het steevast over de nazi-kam scheren van elke flamingant, wekt hoe langer hoe vaker plaatsvervangende schaamte bij me op.
Veralgemenen is vaak een redeneerfout, en dat is in dit geval niet anders.
Iedereen kent zonder twijfel charmante flaminganten met het hart op de juiste plaats, en voorzeker zitten tussen mensen die (nu) een andere ideologie beweren aan te kleven óók 'aangebrande' figuren.

Er zijn echt sterkere argumenten dan haatzaaierij en moddergooien om te pleiten voor een (meer) unitair België?
Ik wil me dan ook openlijk van dit (te lang verdragen) discours distanciëren, en een vriendelijk verzoek richten aan allen die zich aangesproken voelen:

"Stop a.u.b. met het verzieken van het forum op die wijze."

Ken je Godwin's Law, over hoe snel een internetdiscussie uitloopt in gescheld over nazi's? http://www.faqs.org/faqs/usenet/legends/godwin/

o If someone brings up Nazis in general conversation when it
wasn't necessary or germane without it necessarily being an
insult, it's probably about time for the thread to end.
o If someone brings up Nazis in general conversation when it
was vaguely related but is basically being used as an insult,
the speaker can be considered to be flaming and not debating.
o If someone brings up Nazis in any conversation that has been
going on too long for one of the parties, it can be used as
a fair excuse to end the thread and declare victory for the
other side.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=22046
Oud 3 maart 2023, 17:32   #468
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je snapt nu misschien beter waarom ik me niet voel aangesproken als jij en Het Oosten mij de kokkin van de IJzerwake noemen. Iedereen weet onderhand dat het jullie enige bedoeling is om te kwetsen.
Haat is een slechte raadgever.
Oud 3 maart 2023, 18:06   #469
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is op zich niet helemaal correct. Je hebt immers verschillende soorten vlaams nationalisme. Ik ben bijvoorbeeld geen vendelier, taalpurist, cultuurliefhebber, etc... Belgie en Vlaanderen interesseren me an sich vrij weinig. Ik wens alleen adminstratieve en politiek structuren die werken en er voor zorgen dat ik hier op mijn gemakt ben. In dat opzicht ben ik een Vlaams nationalist omdat ik besef dat Belgie die structuur niet kan bieden. Ik ben ervan overtuigd dat je veel van mijn soort zal terugvinden bij de NVA. Liberalen die genoeg hebben van Open VLD en dan maar bij NVA gaan zitten ondanks het wat irritante conservatisme van NVA.
Ik weet zelfs niet of dat niet ook toepasselijk is op het VB. Waarschijnlijk zit er ook veel volk bij het VB dat ook geen vendelier is of zo, en ook niet passioneel de Vlaamsigheid aanbidt (en let op, bij de N-VA zitten of zaten er toch ook wel een kliek Vlaamsigheidsaanbidders he), maar die gewoon vinden dat als men er al moeite mee heeft om zich te organiseren "onder eigen Vlaams volk" omdat Franstaligen zich daar de ganse tijd mee moeien, het helemaal de spuigaten uitloopt als de zaken nog veel meer verstoord worden door nog veel minder "aangepast" volk dan Franstaligen, en de prioriteit dus eerder is om DAAR iets aan te doen voor men terug gaat naar "Franstalige bemoeienis proberen af te houden" (wat historisch de essentie is van de wens tot Vlaams-nationalisme in Belgie omwille van "praktische" redenen).

Maw, de onmogelijkheid om "onder mensen van eigen volk" zijn potje te koken als zijnde de drijfveer voor de "praktische" kant" van het Vlaams nationalisme - zoals jij het dus ook ziet als ik het goed begrijp - kan prioritair gezien worden als zich ontdoen van de Franstalige bemoeienis, maar kan ook nu prioritair gezien worden als zich eerst ontdoen van een veel lastiger probleem dat maakt dat men "onder mensen van eigen volk" zijn potje niet meer kan koken, dat het probleem met Franstalige bemoeizucht ondertussen sterk overklast. En ik denk dat een ganse hoop VB kiezers eerder van DIE strekking zijn, dan romantische vendeliers, net zoals een ganse hoop N-VA kiezers ook eerder van een praktische liberale strekking zijn, eeerder dan romantische vendeliers.

Ik denk dat de fractie romantische vendeliers bij de twee misschien vergelijkbaar zou zijn, en inderdaad de hoofdmoot niet uitmaakt, noch bij N-VA, noch bij VB. De meeste aanhangers daarvan willen eerder een praktische oplossing aan een praktische moeilijkheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2023 om 18:06.
Oud 3 maart 2023, 18:12   #470
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet zelfs niet of dat niet ook toepasselijk is op het VB. Waarschijnlijk zit er ook veel volk bij het VB dat ook geen vendelier is of zo, en ook niet passioneel de Vlaamsigheid aanbidt (en let op, bij de N-VA zitten of zaten er toch ook wel een kliek Vlaamsigheidsaanbidders he), maar die gewoon vinden dat als men er al moeite mee heeft om zich te organiseren "onder eigen Vlaams volk" omdat Franstaligen zich daar de ganse tijd mee moeien, het helemaal de spuigaten uitloopt als de zaken nog veel meer verstoord worden door nog veel minder "aangepast" volk dan Franstaligen, en de prioriteit dus eerder is om DAAR iets aan te doen voor men terug gaat naar "Franstalige bemoeienis proberen af te houden" (wat historisch de essentie is van de wens tot Vlaams-nationalisme in Belgie omwille van "praktische" redenen).

Maw, de onmogelijkheid om "onder mensen van eigen volk" zijn potje te koken als zijnde de drijfveer voor de "praktische" kant" van het Vlaams nationalisme - zoals jij het dus ook ziet als ik het goed begrijp - kan prioritair gezien worden als zich ontdoen van de Franstalige bemoeienis, maar kan ook nu prioritair gezien worden als zich eerst ontdoen van een veel lastiger probleem dat maakt dat men "onder mensen van eigen volk" zijn potje niet meer kan koken, dat het probleem met Franstalige bemoeizucht ondertussen sterk overklast. En ik denk dat een ganse hoop VB kiezers eerder van DIE strekking zijn, dan romantische vendeliers, net zoals een ganse hoop N-VA kiezers ook eerder van een praktische liberale strekking zijn, eeerder dan romantische vendeliers.

Ik denk dat de fractie romantische vendeliers bij de twee misschien vergelijkbaar zou zijn, en inderdaad de hoofdmoot niet uitmaakt, noch bij N-VA, noch bij VB. De meeste aanhangers daarvan willen eerder een praktische oplossing aan een praktische moeilijkheid.
Oud 3 maart 2023, 18:15   #471
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Langs de andere kant heb je dan de echte Vlaams Nationalisten van het Vlaams Belang.

Doet dat geen pijn, zo een spagaat ?

Cultureel-autonomisten en centen-nationalisten (N-VA) zijn dus volgens jou géén vlaams-nationalisten maar een one-trick pony partij Vlaams Blok die exclusief bezig zijn met vreemdelingenhaat zijn wél Vlaams-nationalistisch ?

Are you kidding me ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 18:18   #472
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Cultureel-autonomisten en centen-nationalisten (N-VA) zijn dus volgens jou géén vlaams-nationalisten maar een one-trick pony partij Vlaams Blok die exclusief bezig zijn met vreemdelingenhaat zijn wél Vlaams-nationalistisch ?

Are you kidding me ?
Kan je die uitspraak ook stevig onderbouwen, of blijft het als vanouds bij schelden om te schelden ?? Heeft er bijvoorbeeld al één VB-er opgeroepen om vreemdelingen te vergassen ??

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 maart 2023 om 18:22.
Oud 3 maart 2023, 18:38   #473
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Are you kidding me ?
De spagaat zit eerder in uw verbeelding, he. Jij beeldt je een totaal andere werkelijkheid in, en alle signalen die je krijgt komen overeen met het tegengestelde ; jouw besluit is dan dat anderen die die signalen geven met een spagaat moeten zitten.

Dat is echt zoals die gast die op de radio hoort dat er een spookrijder is op de snelweg, en hij ziet er honderden.

Het VB ziet als voornaamste probleem voor het "onder mede Vlamingen zijn leventje kunnen leven" het makakkenprobleem, een probleem dat destijds geminimaliseerd werd en nu ergens boven de Everest uitsteekt, maar nog steeds ontkend wordt. N-VA ziet als voornaamste probleem voor het "onder mede Vlamingen zijn leventje kunnen leven" het opgelegde geldpomp-socialisme van de Franstaligen. Daarnaast hebben de twee partijen op andere punten soms overeenkomsten en soms verschillen.

Nu is het wel zo dat het VB een probleem aanpakt dat veel universeler is en zich helemaal niet beperkt tot Vlaanderen. Maar ook de N-VA raakt een problematiek aan die zich ook op Europese schaal herhaalt: de geldpompende sossen-levensgenieters versus de wat stugge ijverige bijtjes.

Echter naar de toekomst toe zit het VB op een elektorale goudmijn, want het probleem dat ZIJ viseren is DE GROTE ETTERBUIL die men heeft laten groeien, terwijl dat andere N-VA achtige probleem daarnaast enerzijds bijkomstig zal worden, en anderzijds daar eigenlijk ook gewoon deels een gevolg van is.

Kortom, de politieke toekomst zit duidelijk in het VB gebeuren, en dat op een veel en veel grotere schaal dan Vlaanderen.

En men weet dat, en men probeert die kookpan met alle mogelijke middelen dicht te houden. Met de moed der wanhoop. Eens het deksel eraf vliegt gaat het wel niet mooi worden he.
Oud 3 maart 2023, 19:15   #474
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De spagaat zit eerder in uw verbeelding, he. Jij beeldt je een totaal andere werkelijkheid in, en alle signalen die je krijgt komen overeen met het tegengestelde ; jouw besluit is dan dat anderen die die signalen geven met een spagaat moeten zitten.

Dat is echt zoals die gast die op de radio hoort dat er een spookrijder is op de snelweg, en hij ziet er honderden.

Het VB ziet als voornaamste probleem voor het "onder mede Vlamingen zijn leventje kunnen leven" het makakkenprobleem, een probleem dat destijds geminimaliseerd werd en nu ergens boven de Everest uitsteekt, maar nog steeds ontkend wordt. N-VA ziet als voornaamste probleem voor het "onder mede Vlamingen zijn leventje kunnen leven" het opgelegde geldpomp-socialisme van de Franstaligen. Daarnaast hebben de twee partijen op andere punten soms overeenkomsten en soms verschillen.

Nu is het wel zo dat het VB een probleem aanpakt dat veel universeler is en zich helemaal niet beperkt tot Vlaanderen. Maar ook de N-VA raakt een problematiek aan die zich ook op Europese schaal herhaalt: de geldpompende sossen-levensgenieters versus de wat stugge ijverige bijtjes.

Echter naar de toekomst toe zit het VB op een elektorale goudmijn, want het probleem dat ZIJ viseren is DE GROTE ETTERBUIL die men heeft laten groeien, terwijl dat andere N-VA achtige probleem daarnaast enerzijds bijkomstig zal worden, en anderzijds daar eigenlijk ook gewoon deels een gevolg van is.

Kortom, de politieke toekomst zit duidelijk in het VB gebeuren, en dat op een veel en veel grotere schaal dan Vlaanderen.

En men weet dat, en men probeert die kookpan met alle mogelijke middelen dicht te houden. Met de moed der wanhoop. Eens het deksel eraf vliegt gaat het wel niet mooi worden he.
Deze reactie ga in inkaderen! 20 op 10, Patrick!
Oud 3 maart 2023, 19:17   #475
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Game, Set & Match"

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 maart 2023 om 19:20.
Oud 3 maart 2023, 19:20   #476
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ochgottekes, nu wordt het link.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 19:25   #477
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kan je die uitspraak ook stevig onderbouwen, of blijft het als vanouds bij schelden om te schelden ?? Heeft er bijvoorbeeld al één VB-er opgeroepen om vreemdelingen te vergassen ??
Panda zal moeten zoeken tot St Juttemis om zo'n uitspraak van het VB te vinden.

Hij beschuldigt het Vlaams Belang wél van wat hij zelf uitkraamde: zijn Vlaamse vijanden vergassen.
Oud 3 maart 2023, 19:26   #478
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je wil België aansluiten bij de twee andere luizen in de Europese pels die je ten tonele brengt?

Ga uw gang. Voor mij niet gelaten om de EU op te blazen.
Dat landen weldegelijk EU,onzin kunnen afblokken bewijzen vandaag Duitsland en Italie die het idiote verbod op verbrandingsmotoren afwijzen

https://www.autonieuws.be/nieuws/814...ren-vanaf-2035

Citaat:
Na Italië protesteert nu ook Duitsland tegen EU-ban op verbrandingsmotoren vanaf 2035
Vlaanderen heeft gewoon een zwakke ruggengraatloze kortbeenpolitiekers

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 maart 2023 om 19:27.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 19:28   #479
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ochgottekes, nu wordt het link.
Vergeet niet dat er bewijzen bestaan dat jij alle moslims en Joden als het vliegend schijt het land uit wil.
Oud 3 maart 2023, 19:30   #480
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Vlaanderen heeft gewoon een zwakke ruggengraatloze kortbeenpolitiekers
Wie bij de hond slaapt krijgt zijn vlooien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be