Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2024, 11:36   #461
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat klinkt heel hol en ongeloofwaardig. U beweert "zich te lossen van de wereld", maar bent ondertussen wel heel actief op een forum waar net het wereldse bij uitstek wordt besproken: politiek.

De zoveelste onsamenhangendheid in uw eigen narratief.
Dat bouwt zich ook steeds meer af...
Maar enkele thema's vereisen wel dat ge een standpunt in neemt he.
Zo is er bijvoorbeeld een anonieme regenboogverklaring geschreven, in naam van christenen, die zich verontschuldigen en tussen de lijnen de problemen bij ons leggen.

Er is een aanval tegen ons geloof en die wordt aangestoken. Terwijl u hier komt getuigen om te conformeren aan de wereld, kom ik hier getuigen niet te conformeren op de wereld maar Jezus als Koning aan te wijzen.
Oud 3 juni 2024, 11:41   #462
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch komt heel uw discours er weer op neer: "Ik weet het, de rest niet. Dus bepaal ik dat democratie slecht is, want de rest heeft geen kennis en is beïnvloedbaar. Ik niet. Ik weet het wel."

Evengoed kan ik stellen dat u heel beïnvloedbaar bent en zwaar onder de invloed zit van een bepaalde religieuze stroming in de VS. Dat u door de beïnvloeding tot een bepaalde visie komt. Uw narratief is gewoon een tweesnijdend zwaard en u beseft dat niet eens.
Neen, ik weet het beter voor mezelf en sta vast in mijn standpunt dat ik naar mijn mening onverbloemd weet mee te delen.

Ik sta onder invloed van de Bijbel en luister naar predikanten. En ja die zijn toevallig grotendeels Amerikaans omdat Europese kerken vaak een te groot compromis met de wereld maken en vergeten dat er nog een duivel actief is.
Oud 3 juni 2024, 11:42   #463
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat bouwt zich ook steeds meer af...
Maar enkele thema's vereisen wel dat ge een standpunt in neemt he.
Zo is er bijvoorbeeld een anonieme regenboogverklaring geschreven, in naam van christenen, die zich verontschuldigen en tussen de lijnen de problemen bij ons leggen.

Er is een aanval tegen ons geloof en die wordt aangestoken. Terwijl u hier komt getuigen om te conformeren aan de wereld, kom ik hier getuigen niet te conformeren op de wereld maar Jezus als Koning aan te wijzen.
Ik lees geen getuigenis van u. Wel het opdissen van heel vreemde verhaaltjes, heel negatief geïnspireerd en zeker niet gedragen vanuit de vreugde van Jezus' boodschap, Hij die ons als Eerstgeborene naar de Vader leidt.

Wie zich echt van de wereld losmaakt, houdt zich verre van politiek. Vandaar dat heel vurige christenen al vroeg de woestijn opzochten, ver van het gejoel van de maatschappij, en zich overgaven aan gebed en versterving, zoals Jezus ook deed in de woestijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 11:43   #464
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik weet het beter voor mezelf en sta vast in mijn standpunt dat ik naar mijn mening onverbloemd weet mee te delen.
Dan neem ik aan dat u ook logisch handelt en niet deelneemt aan de komende stembusslag?
Oud 3 juni 2024, 11:53   #465
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan neem ik aan dat u ook logisch handelt en niet deelneemt aan de komende stembusslag?
Ik heb nog maar 2 keer gestemd in mijn leven, dus meer niet dan wel.
Dus neen, ik ga niet stemmen.
Ik heb al meermaals aangegeven dat het op zondag organiseren onderstreept hoe megalomaan die politiekers van het westen geworden zijn.
Oud 3 juni 2024, 12:00   #466
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees geen getuigenis van u. Wel het opdissen van heel vreemde verhaaltjes, heel negatief geïnspireerd en zeker niet gedragen vanuit de vreugde van Jezus' boodschap, Hij die ons als Eerstgeborene naar de Vader leidt.

Wie zich echt van de wereld losmaakt, houdt zich verre van politiek. Vandaar dat heel vurige christenen al vroeg de woestijn opzochten, ver van het gejoel van de maatschappij, en zich overgaven aan gebed en versterving, zoals Jezus ook deed in de woestijn.
Ja het is geen sunshine rainbows en lollipops als ge tot bekering komt en ziet dat den duivel steeds meer terrein wint en zelfs medechristenen hun broeders en zusters als dwazen weg zetten omdat ze standvast in den HEERE willen staan.

Als gij de waarschuwingen wilt verloochenen, (dat wij als Sodom en Gomora zijn geworden), en verder naar de vijandsbeelden op uw tv wilt wijzen: is dat uw getuigenis.

Kon ik me maar weghouden van de politiek Jan, maar het werd op een dag heel persoonlijk en dan moet ik mijn stem laten horen.
Ge kunt mensen niet bureaucratisch pesten en ongevraagd beleid aandoen, oproepen tot integratie terwijl ge diens diversiteit niet eens kunt respecteren he. Daar staat ge dan tussen een massa die oproept dat diversiteit hun kracht is, maar de cultuur van uw voorouders als onverdraagzaam wordt gelabeled.

Vergeving kunnen wij of de kerk niet geven Jan, ge kunt alleen maar tot bekering oproepen. En finaal bekeren wij de wereld niet, maar bekeerde de wereld ons he
Oud 3 juni 2024, 12:08   #467
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog maar 2 keer gestemd in mijn leven, dus meer niet dan wel.
Dus neen, ik ga niet stemmen.
Ik heb al meermaals aangegeven dat het op zondag organiseren onderstreept hoe megalomaan die politiekers van het westen geworden zijn.
Echt? Weer zo'n oordeel zonder kennis. In België worden verkiezingen sedert het jaar 1900 op zondag georganiseerd.
Oud 3 juni 2024, 12:13   #468
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt? Weer zo'n oordeel zonder kennis. In België worden verkiezingen sedert het jaar 1900 op zondag georganiseerd.
Ah de zondag werd door christenen anders beleefd in 1900 dan vandaag natuurlijk.
Het is geen gebrek aan kennis, maar gebrek aan inlevingsvermogen door u. En als dat aan gebrek door nuance van mij ligt, moet u het niet invullen met uw eigen fantasie. Simpel oh gij wereldse mens.
Oud 3 juni 2024, 12:20   #469
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah de zondag werd door christenen anders beleefd in 1900 dan vandaag natuurlijk.
Het is geen gebrek aan kennis, maar gebrek aan inlevingsvermogen door u. En als dat aan gebrek door nuance van mij ligt, moet u het niet invullen met uw eigen fantasie. Simpel oh gij wereldse mens.
Neen, hoor. U deed weer eens alsof het stemmen op zondag iets recent is en zou moeten illustreren "hoe megalomaan de politikiers van het Westen zijn geworden".

Bijkomend weetje: er wordt heus niet in alle landen op zondag gestemd. In Nederland gebeurt het bijvoorbeeld nooit op een zondag. Ook in Denemarken gaan stemmingen door in de week. Enzovoort.

Dus toch een flinke brok "gebrek aan kennis".

Het hangt trouwens samen met een andere invulling van wat de zondagsrust is. Hierbij is er een groot verschil tussen de traditionele katholieke en protestantse opvattingen. Die laatste is een bijna farizeïsche invulling wat "rust" inhoudt.
Oud 3 juni 2024, 12:25   #470
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. U deed weer eens alsof het stemmen op zondag iets recent is en zou moeten illustreren "hoe megalomaan de politikiers van het Westen zijn geworden".

Bijkomend weetje: er wordt heus niet in alle landen op zondag gestemd. In Nederland gebeurt het bijvoorbeeld nooit op een zondag. Ook in Denemarken gaan stemmingen door in de week. Enzovoort.

Dus toch een flinke brok "gebrek aan kennis".

Het hangt trouwens samen met een andere invulling van wat de zondagsrust is. Hierbij is er een groot verschil tussen de traditionele katholieke en protestantse opvattingen. Die laatste is een bijna farizeïsche invulling wat "rust" inhoudt.
Neen, ge betrekt er appelen en peren bij. Ik sta nog steeds achter wat ik zei en plakte er geen tijdsframe op.
Oud 3 juni 2024, 12:29   #471
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ge betrekt er appelen en peren bij. Ik sta nog steeds achter wat ik zei en plakte er geen tijdsframe op.
Toch wel ("... zijn geworden..."). U verwees heus niet naar de 19e eeuw. En dat weet u ook wel. Geen nood om onhandig uw staart nu in te trekken.
Oud 3 juni 2024, 12:31   #472
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel ("... zijn geworden..."). U verwees heus niet naar de 19e eeuw. En dat weet u ook wel. Geen nood om onhandig uw staart nu in te trekken.
Ja de democratie is al zo oud Jan. En zij die oproepen tot vrijheid, roepen op tot vrijheid tot zondigen van den HEERE uwen God.
Oud 3 juni 2024, 12:50   #473
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja de democratie is al zo oud Jan. En zij die oproepen tot vrijheid, roepen op tot vrijheid tot zondigen van den HEERE uwen God.
Vrijheid is essentieel verbonden met onze roeping tot mens-zijn. God plaatste het eerste mensenpaar in het paradijs en gaf hen de vrijheid om Gods geboden te houden. God heeft geen robotjes gemaakt. Uit die vrijheid vloeit ook dat de mens verkeerde keuzes kan maken.
Oud 3 juni 2024, 12:58   #474
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Conservatieven en libertariërs willen geen schoolplicht, liberalen wel. Die willen dat alle kinderen goed onderwijs krijgen.
Neen. Liberalen willen leerplicht en minimumdoelen om de goede opleiding van kinderen/jongeren te vrijwaren. Schoolplicht is meer een doel van autoritaire regimes.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 13:33   #475
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, de Baltische republieken zaten in een unie die nog veel stringenter was dan de Europese Unie, nl. de Unie van Sovjetrepublieken.
Zoals ik al aanhaalde die unie stond op het punt van in elkaar te storten EN de staten waren nooit erkend als deel ervan. Niet vergelijkbaar dus.

Citaat:
Hetzelfde met Slovenië, Kroatië... die zelfs binnen een federale unie zaten. Los daarvan: iedere casus is anders, de tijd en de omstandigheden. Wel is het een feit dat zovele landen zich eenzijdig hebben losgemaakt uit een groter geheel, en vaak ook nog eens tegen de uitdrukkelijk wil van het centraal gezag waaronder ze vielen.
Dat was een burgeroorlog, je hebt al zoveel keer geprobeerd en nog nooit heb je 1 voorbeeld zoals vlaanderen gevonden waar er eenzijdig vreedzaam een staat uitkwam die erkend werd door de rest van de wereld.

Citaat:
Hoezo? In een democratie mag je gerust een andere mening over abortus hebben dan wat mainstream is of wat in de wetgeving staat. Dat is nu eenmaal de vrijheid van mening. Ook de vrijheid om een bepaald politiek streven te ontwikkelen en de wetten te laten bijsturen.
Ik zeg dan ook niks anders, misschien toch wat beter leren lezen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 13:35   #476
k9

Standaard

Citaat:
Ik ben geen democraat meer omdat ik ervaren heb dat de democratie aangestoken wordt.
Wat bedoel je daarmee?

Citaat:
De meningen van mensen zijn een herhaling van zij die die meningen verspreiden.
Ten dele tuurlijk, meestal een combinatie van heel veel meningen.
Wat maakt dat uit?

Citaat:
De massa is veel te beïnvloedbaar en te bespeelbaar. Bovendien is 1 keer om de 4 jaar gaan stemmen en dan beleid krijgen waar geen kat op stemde niet echt de beschrijving van een democratie zoals ik democratie van Grieks naar Nederlands vertaal.
Maar zelfs in de letterlijke toepassing er van, de massa is te bespeelbaar en dus is democratie al even gefaald dan het communisme.
Hoe zou het dan wel falen?

Wat is er trouwens mis mee dat als iemand ene goed idee heeft anderen die darin volgen?

Citaat:
Verschil is wel dat het communisme uit haar assen herleeft en de democratie reeds verloren is, hopenden zichzelf te redden als technocratie onder leiding van AI en deskundigen die onbeschaamd uw kinderen zouden doodspuiten in hun eugenetische experimenten.

Onder welk beleid ge de mens ook plaatst, er is altijd wel een ubermensch waar iedereen in gevormd moet worden of aan sociaal stigma onderworpen wordt als voorbeeld voor de volgende die dreigt niet mee te lopen.
Ik denk dat je zelf wel heel zwar beinvloed bent door bepaalde ideologie.

Citaat:
Thanks but no thanks.
Wat stel je dan voor als alternatief?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 3 juni 2024, 13:37   #477
k9

Standaard

Citaat:
Vrijheid is essentieel verbonden met onze roeping tot mens-zijn. God plaatste het eerste mensenpaar in het paradijs en gaf hen de vrijheid om Gods geboden te houden.
Geloof je echt dat de bijbel feitelijk is?

Oud 3 juni 2024, 13:43   #478
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dat was een burgeroorlog, je hebt al zoveel keer geprobeerd en nog nooit heb je 1 voorbeeld zoals vlaanderen gevonden waar er eenzijdig vreedzaam een staat uitkwam die erkend werd door de rest van de wereld.
Burgeroorlog? Slovenië is niet door dat pad gegaan. Wel waren er tien dagen wat schermutselingen met het Joegoeslavisch leger dat naar Slovenië was gestuurd op bevel van Belgrado.

Er is altijd een eerste keer. Er was voor de afscheiding van de drie Baltische republieken ook nog nooit een Sovjetrepubliek geweest die dat gedaan had. Het was volop improviseren voor de Balten.

Er was voor het uiteengaan van de Zweeds-Noorse Unie ook nog nooit een vreedzame boedelscheiding geweest. Ook dat was toen de eerste keer.

Nergens heb ik gesteld dat de omstandigheden overal hetzelfde waren als het Vlaanderen van nu. Dat kan ook niet. Wel dat er zovele eenzijdige onafhankelijkheidsverklaringen zijn geweest.
Oud 3 juni 2024, 13:52   #479
k9

Standaard

Citaat:
Burgeroorlog? Slovenië is niet door dat pad gegaan. Wel waren er tien dagen wat schermutselingen met het Joegoeslavisch leger dat naar Slovenië was gestuurd op bevel van Belgrado.
Aka een burgeroorlog dus

Citaat:
Er is altijd een eerste keer.
Dat dachten de catalanen ook, vlaanderen is net hetzelfde.
Neen toch niet , catalonie had de meerderheid van het volk achter zich via een referendum, vlaanderen zou dat niet hebben.

Citaat:
Nergens heb ik gesteld dat de omstandigheden overal hetzelfde waren als het Vlaanderen van nu. Dat kan ook niet. Wel dat er zovele eenzijdige onafhankelijkheidsverklaringen zijn geweest.
Je hebt er nog niet 1 kunnen geven die legaal zo afscheiden zoals VB voorstelt.
Alles wat je kan doen is wijzen naar landen die via burgeroorlog onafhankelijk werden.

Oud 3 juni 2024, 14:13   #480
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Aka een burgeroorlog dus
Dat is helemaal geen burgeroorlog geweest. Dat waren schermutselingen.

Wat zich afspeelde tussen Kroatië en Belgrado, dat was een burgeroorlog: vier jaar lang ellende en meer dan veertigduizend doden. Wat zich afspeelde in Bosnië, dat was een burgeroorlog: drie jaar lang en bijna honderdduizend doden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be