![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een lid van een gemeenschapspartij kan nooit die gedachte volledig bijtreden. Er is een vorm van schoolplicht en dat is dik ok. (thuis zelf onderwijzen, leerplicht dus, is toch maar zwakjes bla bla ... daar gaat het niet direct om)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind jouw vaststellen een bewijs van hysterie. Je ziet dingen die er niet zijn; dat heeft een naam, hallucinaties, en is altijd een symptoom van iets ergs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leerplicht uiteraard, aangezien het belang van het kind boven de vrijheid van de ouders gaat. Schoolplicht, neen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 3 juni 2024 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De liberalen dringen aan op een verlaging van de leerplicht naar 3 jaar, en het koppelen van o.a. leefloon daaraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Vlamingen en metadiscussies (eigenlijk trolling). Ik heb het nooit gemogen aan onze cultuur. Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juni 2024 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, beste Dada! U vergeet er trouwens nog bij te vermelden dat alle kinderen een boetegordel aangesnoerd krijgen, dat de weirdo's, samen met hun kroost, maandelijks op blote voeten naar Scherpenheuvel trekken, de helft van hun inkomen aan meneer pastoor geven... en nog meer leuks. U bent trouwens ook niet volledig over de vrouwen: ook verplichte lange kousen tot de knie, lange plissérokken tot aan de enkels! Ja, het is me toch wat met die "Vlaams Belagengers" (sic)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de goede orde: ik stond helemaal niet weigerachtig tegenover die controle en heb die ook meegemaakt. U verkoopt, zoals gebruikelijk, grote onzin. Rondje provoceren, maar o zo doorzichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele van al die landen beschrijft hun stap naar onafhankelijkheid als "dom". Integendeel, er heerst een groot gevoel van tevredenheid en het besef dat men nu beter overeenkomt met de buur dan wanneer men in hetzelfde staatkundige huis gedwongen moest samenwonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? In een democratie mag je gerust een andere mening over abortus hebben dan wat mainstream is of wat in de wetgeving staat. Dat is nu eenmaal de vrijheid van mening. Ook de vrijheid om een bepaald politiek streven te ontwikkelen en de wetten te laten bijsturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oja, bepaalde zaken koppelen aan een leefloon houdt voor alle duidelijkheid nog altijd geen verplichting in. Dat staat er los van
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 3 juni 2024 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meningen van mensen zijn een herhaling van zij die die meningen verspreiden. De massa is veel te beïnvloedbaar en te bespeelbaar. Bovendien is 1 keer om de 4 jaar gaan stemmen en dan beleid krijgen waar geen kat op stemde niet echt de beschrijving van een democratie zoals ik democratie van Grieks naar Nederlands vertaal. Maar zelfs in de letterlijke toepassing er van, de massa is te bespeelbaar en dus is democratie al even gefaald dan het communisme. Verschil is wel dat het communisme uit haar assen herleeft en de democratie reeds verloren is, hopenden zichzelf te redden als technocratie onder leiding van AI en deskundigen die onbeschaamd uw kinderen zouden doodspuiten in hun eugenetische experimenten. Onder welk beleid ge de mens ook plaatst, er is altijd wel een ubermensch waar iedereen in gevormd moet worden of aan sociaal stigma onderworpen wordt als voorbeeld voor de volgende die dreigt niet mee te lopen. Thanks but no thanks.
![]() |
![]() |
#456 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.dbnl.org/tekst/_bij00519...01_01_0009.php |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 juni 2024 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen noemen mij bij de vleet dom omdat ik in God geloof, religioot, wappie en nu zelfs arrogant tussen de lijnen. So what? Ik heb mijn ervaringen en omdat ik al regelmatig teleurgesteld ben door de wereld en niet de ervaring te laten spreken, zet ik liever mijn eigen ervaring daarin voorop. Het berust niet op wat ik op tv zie, of wat in een lopende lus op de achtergrond en voorgrond herhaald wordt. So what? Ik los mij meer en meer van de wereld want de wereld is reeds veroordeeld. Dat is mijn geloof en als jij dat als arrogant beschouwt, is dat niet mijn probleem ![]()
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed kan ik stellen dat u heel beïnvloedbaar bent en zwaar onder de invloed zit van een bepaalde religieuze stroming in de VS. Dat u door de beïnvloeding tot een bepaalde visie komt. Uw narratief is gewoon een tweesnijdend zwaard en u beseft dat niet eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zoveelste onsamenhangendheid in uw eigen narratief. |
|
![]() |
![]() |