Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 13:24   #461
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Waarom u de vraag aan N-VA'ers stelt is mij een raadsel. Volgens mij moet dit aan CD&V'ers gevraagd worden.
Hallooooo, Vlaams Kartel?
Oud 20 maart 2005, 13:24   #462
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
D'après vous. Zoals eerder gezegd, wanneer belgicisten en VB'ers hand in hand de N-VA bestrijden, dan is de N-VA goed bezig!
Wij bestrijden de N-VA niet; wij stellen wel haar schijnheiligheid en valse/loze kiesbeloftes aan de kaak.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:28   #463
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Hallooooo, Vlaams Kartel?
Betekent dit dat we verantwoordelijk zijn voor elkaars uitspraken? Wij zijn nog steeds een onafhankelijke partij met een eigen fractie. Dus nogmaals, het gaat over een uitspraak van de CD&V: vraag dan verantwoording aan de CD&V, en niet aan hun kartelpartner. Wij hebben verschillende visies op bepaalde zaken. Anders konden we evengoed gewoon ophouden met bestaan en allemaal lid worden van de christen-democraten. Maar nee, wij bestaan op ons zelf.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:29   #464
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
D'après vous. Zoals eerder gezegd, wanneer belgicisten en VB'ers hand in hand de N-VA bestrijden, dan is de N-VA goed bezig!
Amai!
Dan moet het VB mega-goed bezig zijn.
Die worden hand in hand door alle anderen bestreden.
Oud 20 maart 2005, 13:31   #465
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wij bestrijden de N-VA niet; wij stellen wel haar schijnheiligheid en valse/loze kiesbeloftes aan de kaak.
Leterme is met zijn uitspraak over de 5 minuten in goed gezelschap.

In de zevendedag antwoordde Blokker Deman op een vraag
wanneer BHV gestemd zal worden.

Antwoord van Blokker Deman

Als de Vlamingen eens 5 minuten de moed hebben om de wet te stemmen.

Deman beseft heel goed dat de politieke moed van CD&V,N-VA en VB
om tegen de Franstaligen in te gaan
NIET volstaat om de kieskring te splitsen.

VLD en Sp.a moeten ook die moed opbrengen.
Clemens is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:33   #466
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben verschillende visies op bepaalde zaken.
Dat klopt.
N-VA is separatist (tenzij om met het VB samen te werken!), anti-monarchist (hoewel serieus bijgedraaid toen Philips missie-dotaites moesten gestemd worden!)......................

Ofwel geef ik u gelijk, maar dan is de conclusie dat de enige overeenkomst N-VA//CD&V het veilig stellen van N-VA-poen en CD&V-macht is.
Ofwel spreek ik u tegen, maar dan blijkt dat er in de realiteit van jullie 'gemeenschappelijke verzuchtingen' weinig resultaat op tafel komt.

Aan u de keus. Aal of gier, kak of poep.
Oud 20 maart 2005, 13:33   #467
ilfalco
Minister-President

Standaard

het zal daarom zijn dat de n-va hand in hand met BUB( en alle andere partijen) in brussel tegen zowel het VB als het vlaams belang strijdt...
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:34   #468
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

't Heeft dus niet lang geduurd vooraleer die gore tsjeef ook blokpraat begint te spuien.
Oud 20 maart 2005, 13:35   #469
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

Natuurlijk moeten alle Vlamingen aan hetzelfde zeel trekken, maar dat is hier eigenlijk niet aan de orde. Wel de verschillende niet ingeloste streefdata die de N-VA heeft vooropgesteld alsook de wijze waarop ze een harde verkiezingsbelofte heeft ingeslikt. Indien de N-VA een beetje haar woord had gehouden dan was ze niet in een regering gestapt. Eerst verkondigde Bourgeois immers: "eerst splitsing, dan regeringsdeelname". Dat zijn niet onze woorden, wel de zijne.
Oud 20 maart 2005, 13:35   #470
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
het zal daarom zijn dat de n-va hand in hand met BUB( en alle andere partijen) in brussel tegen zowel het VB als het vlaams belang strijdt...
Voor de zoveelste keer, ik ben vóór een samenwerking met het Vlaams Belang: bundeling van de nationalistische krachten. Maar goed, dit zal nog wel even duren voor iedereen zijn eigen grote gelijk naast zich neer legt en doet wat in het belang van de Vlamingen is.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:36   #471
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Jeps.
BuB en N-VA: één strijd!!!
Wie had dit ooit verwacht.
Ik uiteraard.
't Was te verwachten dat de N-VA met BuB ging zoete broodjes bakken, in de hoop op het afwenden van het nakende racismeklacht.
Oud 20 maart 2005, 13:37   #472
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer, ik ben vóór een samenwerking met het Vlaams Belang: bundeling van de nationalistische krachten.
Gelukkig uw partijtop niet.

Citaat:
Maar goed, dit zal nog wel even duren voor iedereen zijn eigen grote gelijk naast zich neer legt en doet wat in het belang van de Vlamingen is.
Neem rustig uw tijd.
Geniet van uw gelijk.
Oud 20 maart 2005, 13:37   #473
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer, ik ben vóór een samenwerking met het Vlaams Belang: bundeling van de nationalistische krachten. Maar goed, dit zal nog wel even duren voor iedereen zijn eigen grote gelijk naast zich neer legt en doet wat in het belang van de Vlamingen is.
Dat is fijn. Hopelijk gaat men dat echter ook aan de N-VA-top beseffen. De uitgestoken hand van Vanhecke is er nog steeds. Maar in een laatste interview op TV1 (of welke naam die zender nu ook alweer moge dragen) heeft De Wever weer eens zijn beste beentje voorgezet in het spugen en spuwen op het Vlaams Belang.
Oud 20 maart 2005, 13:42   #474
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk moeten alle Vlamingen aan hetzelfde zeel trekken, maar dat is hier eigenlijk niet aan de orde. Wel de verschillende niet ingeloste streefdata die de N-VA heeft vooropgesteld alsook de wijze waarop ze een harde verkiezingsbelofte heeft ingeslikt. Indien de N-VA een beetje haar woord had gehouden dan was ze niet in een regering gestapt. Eerst verkondigde Bourgeois immers: "eerst splitsing, dan regeringsdeelname". Dat zijn niet onze woorden, wel de zijne.
Boer swa heeft zijn postje vast en dat alleen telde voor hem.
Het valt wel op dat men dat ventje nu niet meer hoort ivm BHV, schrik voor zijn postje?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:45   #475
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het valt wel op dat men dat ventje nu niet meer hoort ivm BHV, schrik voor zijn postje?
Geef toe dat het véééééél belangrijker is dat men in het buitenland over Vlaamse kust spreekt. Of dat lolbroeken van politici van de beeldbuis wegblijven.
Dat is andere koek dan een kiesomschrijving splitsen zodat grondwettelijke gelijkberechtiging in B-H-V geïnstalleerd wordt.

Had de N-VA dat beloofd voor de kiezingen?
Niet te nauw kijken.
Dat is politiek.
Er wordt zoveel beloofd.
Wees blij dat ge met uw N-VA 'erin' zit.
Oud 20 maart 2005, 13:47   #476
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:

Feit is dat de CD&V en N-VA de spa en VLD wat kunnen helpen om wat moed te tonen ... nl door te dreigen met een minderheisdsregering en het niet langer eenzijdig afbouwen van de staatschuld , of het eisen van de toepassing van de taalwet in brussel..
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:47   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Uit die grafkelder horen we inderdaad geen zuchtje meer...
Oud 20 maart 2005, 17:29   #478
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Weet dat ik de n-va leden of kiezers totaal niets verwijt in deze problematiek. Ik heb er alle sympathie voor! Alleen vind ik het spijtig dat jullie "leider" zijn grote beloftes heeft verloochend en zijn ministerpostje belangrijker vindt. Als ik een n-va kiezer was zou ik zeer ontgoocheld zijn. Ik vind het raar dat ik dat bij niemand van jullie terug vind! Jullie blijven jullie tjevenpartij verdedigen terwijl het nu wel meer dan duidelijk is dat ze jullie goed liggen hebben gehad. Als nva-lid zou ik deze gang van zaken niet pikken en zou ik druk leggen op de partijtop. Jullie moeten gewoon toegeven dat jullie gerold zijn, misbruikt om boer swa aan een zetel te helpen. Kvind het erg voor jullie! En jullie moeten ook niet denken dat de blokkers hier jullie zoeken of haten. Want in principe zijn we bondgenoten, (allé de kiezers toch).
Dinooke is offline  
Oud 20 maart 2005, 17:36   #479
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Weet dat ik de n-va leden of kiezers totaal niets verwijt in deze problematiek. Ik heb er alle sympathie voor! Alleen vind ik het spijtig dat jullie "leider" zijn grote beloftes heeft verloochend en zijn ministerpostje belangrijker vindt. Als ik een n-va kiezer was zou ik zeer ontgoocheld zijn. Ik vind het raar dat ik dat bij niemand van jullie terug vind! Jullie blijven jullie tjevenpartij verdedigen terwijl het nu wel meer dan duidelijk is dat ze jullie goed liggen hebben gehad. Als nva-lid zou ik deze gang van zaken niet pikken en zou ik druk leggen op de partijtop. Jullie moeten gewoon toegeven dat jullie gerold zijn, misbruikt om boer swa aan een zetel te helpen. Kvind het erg voor jullie! En jullie moeten ook niet denken dat de blokkers hier jullie zoeken of haten. Want in principe zijn we bondgenoten, (allé de kiezers toch).
Volledig mee eens.
Ik heb boer swa geen enkele keer nog weten opkomen voor BHV nadat hij zijn postje vast had.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 23:55   #480
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is géén kwestie van even het 'grote gelijk' opzij te schuiven, eerder een kwestie van moed. Vrijdagavond viel ik letterlijk van mijn stoel bij het horen van een uitspraak van Bart De Wever. Die voorstelde om bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet alleen samen te werken met CD&V, maar ook toenadering zoekt met de VLD. Dit is een bijzonder hypocriete houding, zeker na zijn stellingname vorige week op ATV om een aantal voorstellen van de regering-Leterme te boycotten indien de meerderheidspartijen SP.A-Spirit en VLD de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde langer tegenhouden. Moest de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde reeds voltrokken zijn, zou ik deze allernieuwste poging tot frontvorming tegen links vanuit N-VA nog enigszins kunnen volgen. Maar het is géén manier om links te counteren, maar om het Vlaams Belang een halt toe te roepen in Antwerpen. Ik vrees een beetje dat deze poging tot mislukken gedoemd is. Als men zijn oor eens te luisteren legt bij de modale Antwerpenaar is hij allerminst onder de indruk van het huidige bestuur. Daar besturen alle partijen, behalve N-VA en Vlaams Blok/Belang mee! Dit bestuur, hoewel bestaande uit een conservatieve vleugel van CD&V en VLD blinkt net uit in het nemen van 'linkse' initiatieven. Hoewel de Antwerpenaar bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen massaal rechts stemde. De Wever wil een zogenaamde derde weg volgen én een nieuw alternatief aan de kiezer aanbieden. Hij vergeet daarbij één ding en dat is het feit dat het origineel altijd beter is dan de kopie. Men zou er in Antwerpen beter aan doen om eindelijk ééns een rechts bestuur te vormen met het Vlaams Belang om orde op zaken te stellen. Om de corrupte praktijken van deze én vorige schepencolleges recht te trekken. Om orde op zaken te stellen in het OCMW van Antwerpen, dat haar stadsontvanger opoffert, maar dat eigenlijk zélf verantwoordelijk is voor het verdwijnen van ettelijke miljoenen euro's. Maar nogmaals de moed ontbreekt langs N-VA zijde om als eerste het cordon-sanitaire te doorbreken uit vrees om er zelf in te belanden. De N-VA wil naast de 'macht' in het Vlaams Parlement ook een stukje van de koek in de Antwerpse metropool.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be