Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 00:58   #461
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Laat het dan maar zitten, lees het niet.
Wat ik zo raar vind, is dat sommige mensen niet eens geïnteresseerd zijn in het waarom van hun daden, opvattingen, keuze's, of onweerstaanbare lusten...Angst van de waarheid ? Zij verkiezen zichzelf een rad voor de ogen te draaien, en zich voor te stellen dat " het allemaal normaal is ". In feite stellen ze zichzelf gerust, vandaar die " normaal-zijn-obsessie " waarschijnlijk.
Ik ben daar zeer geïnteresseerd in, alleen fixeer jij je op één mogelijke verklaring, waarnaar je zelf dan niet eens onderzoek wil verrichten of eventueel onderzoek van anderen wil raadplegen. Toch rammelt je theorie aan alle kanten: stel dat mannen inderdaad homo worden door de opname van hormonen via het drinkwater. Moeten we dan ook geen spectaculaire afname zien van het aantal lesbiennes? Of krijgen die dat drinkwater niet binnen? Kunnen we lesbiennes "genezen" door hen de pil te geven? Of homo's door het testosteronsupplementen toe te dienen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:01   #462
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
D�*t heb ik dan ook nooit ontkend, want daar is wel degelijk wetenschappelijk onderzoek naar verricht. Ik reageerde op:

En van die "waarheid" geloof ik voorlopig geen snars.
Dat komt mischien nog.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:01   #463
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
een direct verband met toename/afname homosexualiteit is er niet bij ij weten.
Een direct verband met de mannelijke (on)vruchtbaarheid, verschuivingen van sexuele rijpheid en bv. de gemiddelde borstmaat is er wel..
Goed... maar het pakt verder geen film ...
en in een voorop gesteld scenario waar de natuur zogezegd zou gaan zorgen voor een rem op dat voortplanten omwille van overbevolking nog minder
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:01   #464
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jongen toch. Niet alleen de pil zorgt voor een overdosis hormonen in het water maar voornamelijk hetgeen gebruikt wordt in landbouw en insecten bestrijdingsmiddelen zijn gebaseerd op overvloedige hormonen waar al die beestjes aan sterven. Al die hormonen worden opgenomen door vee en landbouw in het algemeen en in grote getallen weer aan ons gegeven.
Tuurlijk heeft dat invloed!
Kleine beestjes gaan er aan dood.
Grote beesten hebben het in hun bloed.
Wij eten het op.
We staan immers aan de top van de voedselketen, dus alles wat voedsel is is met die producten behandeld.
Vee, landbouw, ongedierte bestrijding..alles!
En dat zit in ons.
Je mag het denigrerende toontje rustig weer opbergen, want ik heb nergens gesteld dat dat geen invloed zou hebben. Integendeel, ik heb meermaals bevestigd dat die vervuiling wel degelijk een invloed heeft. Alleen is er geen aantoonbare invloed op het aantal homo's en hetero's. Ik weet best hoe de voedselketen in elkaar zit, ik weet best hoe de landbouw en veeteelt in elkaar zit, maar daarmee heb je nog steeds geen oorzakelijk verband aangetoond tussen de inname van hormonen en de (veronderstelde) toename van homoseksualiteit.
Oud 4 november 2010, 01:02   #465
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat komt mischien nog.
Dat kan. En zoals ik in andere draden over andere wetenschappelijke vraagstukken al heb geschreven: dan zal ik dat zonder probleem aanvaarden. Maar dan wel op basis van onderzoek, niet op basis van wilde veronderstellingen.
Oud 4 november 2010, 01:03   #466
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het niet mag. Maar waarom zou een man zich schminken ?
Misschien omdat ie dat graag doet ?
Misschien ook omwille van een metroseksueel bewustzijn en dat de meeste vrouwtjes kan binnendoen ?
Stel je voor... de échte viriele man van de toekomst se
Oud 4 november 2010, 01:05   #467
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen toch. Niet alleen de pil zorgt voor een overdosis hormonen in het water maar voornamelijk hetgeen gebruikt wordt in landbouw en insecten bestrijdingsmiddelen zijn gebaseerd op overvloedige hormonen waar al die beestjes aan sterven. Al die hormonen worden opgenomen door vee en landbouw in het algemeen en in grote getallen weer aan ons gegeven.
Tuurlijk heeft dat invloed!
Kleine beestjes gaan er aan dood.
Grote beesten hebben het in hun bloed.
Wij eten het op.
We staan immers aan de top van de voedselketen, dus alles wat voedsel is is met die producten behandeld.
Vee, landbouw, ongedierte bestrijding..alles!
En dat zit in ons.
Dus omdat kleine beestjes eraan dood gaan en wij dat ondertussen volop in ons lijf hebben is het bewezen dat je van die rotzooi ook homoseksueel van wordt ?
Oud 4 november 2010, 01:07   #468
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het niet mag. Maar waarom zou een man zich schminken ?
Veel vrouwen zijn absoluut niet vies van een man die in contact is met zijn vrouwelijke kanten.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:07   #469
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Misschien omdat ie dat graag doet ?
Misschien ook omwille van een metroseksueel bewustzijn en dat de meeste vrouwtjes kan binnendoen ?
Stel je voor... de échte viriele man van de toekomst se
Yep, zou perfect een evolutiestrategie als een andere kunnen zijn. Intussen zitten de echte macho's te klagen op een forum dat de wereld om zeep is en liggen de geschminkte metro's te batsen met grieten waarvan de "echte mannen" alleen maar kunnen dromen.

Ik heb geluk: mijn vriendin moet niet weten van metro's. Die rage is trouwens alweer aan het overwaaien. Wellicht te wijten aan de dramatische verbetering van de vervuiling.
Oud 4 november 2010, 01:08   #470
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
5755 posts ... het is je record tot nu toe
Steeds weer grappig te moeten vaststellen dat het bij dit soort onderwerpen is en je je toogpraat niet verkocht krijgt dat het toontje begint om te slaan
welke toogpraat ? Ik stel vast dat je onaangenaam word als men bepaalde zaken eens van dichtbij wil bekijken...Van mijnentwege is er nochthans geen slechte wil aanwezig. Het gaat er mij om bepaalde maatschappellijke fenomenen te verklaren ? Als ik dan agressief aangepakt word, heb ik de neiging te geloven dat ik op de goede weg ben .
Oud 4 november 2010, 01:11   #471
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat kleine beestjes eraan dood gaan en wij dat ondertussen volop in ons lijf hebben is het bewezen dat je van die rotzooi ook homoseksueel van wordt ?
Het is al lang bewezen dat die hormonen niet afsterven met de beestjes die er aan dood zijn gegaan.

Om maar iets te zeggen, in de homeopathie wordt soms een verdunning van 1 op een miljoen al als voldoende genomen.
In werkelijkheid neem je als eindconsument enorm veel meer op tijdens je maaltijd.

Natuurlijk hebben hormonen zijn invloed!

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 november 2010 om 01:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 01:12   #472
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke toogpraat ? Ik stel vast dat je onaangenaam word als men bepaalde zaken eens van dichtbij wil bekijken...Van mijnentwege is er nochthans geen slechte wil aanwezig. Het gaat er mij om bepaalde maatschappellijke fenomenen te verklaren ? Als ik dan agressief aangepakt word, heb ik de neiging te geloven dat ik op de goede weg ben .
Wat ?
Iets van dichtbij bekijken doe je niet door wild te gaan speculeren... wanneer ga je dat nu eindelijk eens beseffen ?
En als dan bovenop nog eens blijkt dat die speculaties aantoonbaar langs alle kanten rammelen dan noem ik dat terecht toogpraat, ja
Ik heb je hiervoor een viertal veronderstellingen en nog wat anders waar ge oa gebruik van hebt gemaakt opgesomd.. misschien moet ge dan daar maar eens beginnen.
Oud 4 november 2010, 01:15   #473
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is al lang bewezen dat die hormonen niet afsterven met de beestjes die er aan dood zijn gegaan.

Om maar iets te zeggen, in de homeopathie wordt soms een verdunning van 1 op een miljoen al als voldoende genomen.
In werkelijkheid neem je als eindconsument enorm veel meer op tijdens je maaltijd.

Helaas heeft nog nooit iemand kunnen aantonen dat homeopathie enige invloed heeft op de gezondheid van de mens. Integendeel. Maar nogmaals, ik heb nergens geschreven dat die hormonen geen invloed zouden hebben, dat zou me trouwens verbazen (daar is trouwens al veel onderzoek naar gedaan). Alleen is er nog nooit een verband aangetoond tussen toegenomen opname van hormonen en een vermeende stijging van het aantal homoseksuelen en daar ging het wel over.
Oud 4 november 2010, 01:16   #474
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dan ?
We zijn er al bladzijden lang voorbij het punt van die toename aan (vrouwelijke) hormonen
De vraag is of dat ook leidt tot een verhoogd percentage homoseksualiteit.

Citaat:
jonge jonge .... wat doet homeopathie en het lang achterhaalde dogmatische principe ervan hier nu weer bij als het gaat om massa's vervuiling / hormonen ?

Citaat:
Heeft er nu iemand gezegd dat ze geen invloed hebben ?
Oud 4 november 2010, 01:18   #475
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag het denigrerende toontje rustig weer opbergen, want ik heb nergens gesteld dat dat geen invloed zou hebben. Integendeel, ik heb meermaals bevestigd dat die vervuiling wel degelijk een invloed heeft. Alleen is er geen aantoonbare invloed op het aantal homo's en hetero's. Ik weet best hoe de voedselketen in elkaar zit, ik weet best hoe de landbouw en veeteelt in elkaar zit, maar daarmee heb je nog steeds geen oorzakelijk verband aangetoond tussen de inname van hormonen en de (veronderstelde) toename van homoseksualiteit.
Mijn duizend maal excuses voor denigrerende toon. Zo niet bedoeld.
Maar hormonen hebben hun weerslag of men nu wil of niet.
En destijds gebruikte men ddt om insecten en dergelijke te vernietigen en nu zijn het overdoses hormonen.
En ja we hebben een serieuze toename homo's.
Oud 4 november 2010, 01:19   #476
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar zeer geïnteresseerd in, alleen fixeer jij je op één mogelijke verklaring, waarnaar je zelf dan niet eens onderzoek wil verrichten of eventueel onderzoek van anderen wil raadplegen. Toch rammelt je theorie aan alle kanten: stel dat mannen inderdaad homo worden door de opname van hormonen via het drinkwater. Moeten we dan ook geen spectaculaire afname zien van het aantal lesbiennes? Of krijgen die dat drinkwater niet binnen? Kunnen we lesbiennes "genezen" door hen de pil te geven? Of homo's door het testosteronsupplementen toe te dienen?
Ik fixeer mij op helemaal niets. Als je andere verklaringen hebt om het homofenomeen uit te leggen, ga je gang. Maar als het theorietjes zijn als die uit de openingspost, spaar je de moeite. Top van de evolutieladder !!
Besef dat deze belachelijke stelling heel serieus door iemand gepost werd ! Een " ervaringsdeskundige " die zichzelf als de crème beschouwd dus...
Nou, mij goed hoor.
Oud 4 november 2010, 01:21   #477
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed... maar het pakt verder geen film ...
en in een voorop gesteld scenario waar de natuur zogezegd zou gaan zorgen voor een rem op dat voortplanten omwille van overbevolking nog minder
En toch...
Oud 4 november 2010, 01:22   #478
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas heeft nog nooit iemand kunnen aantonen dat homeopathie enige invloed heeft op de gezondheid van de mens. Integendeel. Maar nogmaals, ik heb nergens geschreven dat die hormonen geen invloed zouden hebben, dat zou me trouwens verbazen (daar is trouwens al veel onderzoek naar gedaan). Alleen is er nog nooit een verband aangetoond tussen toegenomen opname van hormonen en een vermeende stijging van het aantal homoseksuelen en daar ging het wel over.
Moeilijk onderzoek ook hé?
Hoe begin je aan zoiets?

Maar soit, geef een macho hetero een overdosis vrouwelijke hormonen en kijk hoe zijn borsten beginnen te groeien en zijn teelballen krimpen.
Oud 4 november 2010, 01:24   #479
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn duizend maal excuses voor denigrerende toon. Zo niet bedoeld.
Maar hormonen hebben hun weerslag of men nu wil of niet.
En destijds gebruikte men ddt om insecten en dergelijke te vernietigen en nu zijn het overdoses hormonen.
zover waren we dus al
Citaat:
En ja we hebben een serieuze toename homo's.
Dat zal je dan nog even moeten aantonen

Vervolgens ga je dan toch nog even een correlatie moet schetsen... er moet dan toch ergens iets cijfermatig aan te tonen kunnen zijn
En vermits de stelling is/was dat je van vrouwelijke hormonen ( oestrogenen dacht ik ) homofiel wordt moet het nog causaal aangetoond worden.
Zeer vreemd dat dat nog niet gebleken is uit tal van proeven met muizen ed... de mens zal weer een zeer speciale plaats bekleden zeker ?
Oud 4 november 2010, 01:25   #480
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik fixeer mij op helemaal niets. Als je andere verklaringen hebt om het homofenomeen uit te leggen, ga je gang. Maar als het theorietjes zijn als die uit de openingspost, spaar je de moeite. Top van de evolutieladder !!
Besef dat deze belachelijke stelling heel serieus door iemand gepost werd ! Een " ervaringsdeskundige " die zichzelf als de crème beschouwd dus...
Nou, mij goed hoor.
Toon dan eerst aan at er sprake is van een verhoging ... maar zelfs dat lukt je niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be