Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 21:11   #461
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Ja, je kan er beter mee in de décolletékes kijken van de bijzitster van de auto langs je, als je staat te wachten voor het rode licht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zo een 4x4 is echt wel de max om mee stil te staan...

Ik zal wel rinkelen met mijn fietsbel als ik voorbij kom

(zelfs regen en kou heb ik er voor over)
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 10:25   #462
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik heb zelf ook eens met die Pajero gereden. Voor mij persoonlijk vind ik het wat rijcomfort toch niet wat het moet zijn. Het is en blijft een Off-roader en die zijn nu eenmaal gemaakt om off-road te rijden en kan niet het rijcomfort bieden van een personenwagen. Net zoals zo een land-rover. Dat is toch zo oncomfortabel als het zijn kan. Het is gewoon een jeep die er alleen iets beter uit ziet. Achterin heb je ongelooflijk veel lawaai als je bijv op de snelweg rijdt. Voor dat geld dat die kost kun je toch een heel wat ander wagen kopen.
Je spreekt over heel erg lang geleden hier.

Vroeger waren dat camions, maar al een hele tijd niet meer. Ze zijn nog comfortabeler geworden dan een gewone luxe wagen zelfs.
Beetje mee met de tijd gaan graag.
Oud 11 november 2006, 10:28   #463
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet helemaal de reden. Ik had daar idd geen ervaring in.
Toen ik die 4x4 onder mijn gat geduwd kreeg. Dacht ik:"hmm, die wil ik wel eens uittesten". Het viel tegen. Door de bochten slippen, zoals in de ralley was moeilijker dan ik dacht. Achteraf deed ik hetzelfde met voorwiel aangedreven wagen. Daarmee kon ik wel veel gemakkelijker de bochten nemen aan hoge snelheden ondanks dat ik daar ook geen ervaring in had. Slippen en bijsturen was bij die 4x4 veel moeilijker
Mijn conclusie is dus: ik denk dat het verstandig is om toch maar voorzichtig te zijn op gladde wegen en niet denkt "ik heb een 4x4 ik kan zonder problemen goed gas geven" want ik denk dat je dan wel eens verrassingen komt te staan. Gladde wegen zijn hier zelden daarom zijn er ook weinig die ervaring hebben met gladde wegen. Daarom vind ik dat een 4x4 hier niet altijd veiliger is
En maar klagen dat een 4x4 niet veilig is en teveel verbruikt..

Godzijdank rijdt de absolute meerderheid van de 4x4-rijders, veiliger en zuiniger...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 10:56   #464
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, ja natuurlijk een off-road als een Pajero heeft standaard geen off-road banden, dat is de logica zelve. Net zoals een sportwagen die geen sportvering heeft. Waarom zijn die banden niet standaard? Omdat men de auto's niet gebruikt voor wat ze dienen. M.a.w de reden waarom iemand met een off-road rijdt is dus duidelijk. De stoere bink uithangen in het verkeer. Andere weggebruikers terroriseren door ze af te schrikken. "aan de kant mensen hier kom ik en riskeer het niet om over te steken zelfs niet op het zebrapad! Ik zal niet vertragen! Integendeel, ik geef nog extra gas zodat je zeker niet durft over te steken!!"

Of de voorligger opjagen door met de zware suv aan de bumper te plakken. Schrikt ook meer af dan een gewone wagen, hé. "allez komaan sneller, sneller..."

Of ook de tegenligger imponeren aan een smalle weg. "aan de kant, makker, want anders zal er van uw bakske en uzelf niet veel overschieten"
Achtervolgingswaanzin heet dat geloof ik. (paranoia voor het 'morgenhumostandaardk(n)ackpubliek)
Met een terreinband over asfalt rijden is gevaarlijk, lawaaiierig en de banden slijten als sneeuw voor de zon. Ik rijd met mijn 4x4 waar ik wil. Ik betaal er belastingen voor.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:04   #465
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zo een 4x4 is echt wel de max om mee stil te staan...

Ik zal wel rinkelen met mijn fietsbel als ik voorbij kom

(zelfs regen en kou heb ik er voor over)
Gefeliciteerd dat je nog een bel hebt die dan nog werkt ook!!! De meeste fietsers rijden met een kader, wielen, en een stuur. Naargelang het seizoen dragen ze dan ook nog een maillot van hun favoriete neanderthaler en wanen ze zich ook 'coureurke'.
Hilarisch om zo'n kudde losers te zien passeren. En die verbetenheid !!!!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:18   #466
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Gefeliciteerd dat je nog een bel hebt die dan nog werkt ook!!! De meeste fietsers rijden met een kader, wielen, en een stuur. Naargelang het seizoen dragen ze dan ook nog een maillot van hun favoriete neanderthaler en wanen ze zich ook 'coureurke'.
Hilarisch om zo'n kudde losers te zien passeren. En die verbetenheid !!!!

Neeeneee U hebt het verkeerd voor....Dat zijn gasten die een autobuikje gekweekt hebben van 4x4 rijden in de werkweek en zich belachelijk maken vanop hun fiets (inderdaad),(en zich zelfs ergeren aan zondags-autorijders), in het weekend
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 21:13   #467
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, ja natuurlijk een off-road als een Pajero heeft standaard geen off-road banden, dat is de logica zelve. Net zoals een sportwagen die geen sportvering heeft. Waarom zijn die banden niet standaard? Omdat men de auto's niet gebruikt voor wat ze dienen. M.a.w de reden waarom iemand met een off-road rijdt is dus duidelijk. De stoere bink uithangen in het verkeer. Andere weggebruikers terroriseren door ze af te schrikken. "aan de kant mensen hier kom ik en riskeer het niet om over te steken zelfs niet op het zebrapad! Ik zal niet vertragen! Integendeel, ik geef nog extra gas zodat je zeker niet durft over te steken!!"

Of de voorligger opjagen door met de zware suv aan de bumper te plakken. Schrikt ook meer af dan een gewone wagen, hé. "allez komaan sneller, sneller..."

Of ook de tegenligger imponeren aan een smalle weg. "aan de kant, makker, want anders zal er van uw bakske en uzelf niet veel overschieten"
Pajero wordt niet geleverd met off road banden.
Waarom zouden ze dat doen? Wil je ze hebben, moet je ze er bij kopen.

Voor de rest is het een beetje raaskallen hier over het gebruik er van. Niemand koopt een wagen om wat onnozel te doen. Mensen gaan misschien onnozel gaan doen als ze er ééntje zien dat is mogelijk.

Je vergeet echter dat heel wat 4x4 rijders ook in hun vrije tijd OOK wat off road doen als tijdvulling en hobby dus. Hopelijk mag dat nog eventjes?
Oud 11 november 2006, 23:10   #468
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat is ongeveer 2 jaar geleden dat ik in die Land-Rover zat. Dit is een kleinere 'goedkopere' off-roader. Het was een Land-Rover Freelander. Je vergist je denk ik met een Land-Rover die zal wel veel comfortabeler zijn.
Met die Japanner is dat een jaar of 6 geleden. Die bood wel veel comfort.
Ik vind persoonlijk een Suv niets, dat is smaak. Ik verkies een gewone personenwagen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je spreekt over heel erg lang geleden hier.

Vroeger waren dat camions, maar al een hele tijd niet meer. Ze zijn nog comfortabeler geworden dan een gewone luxe wagen zelfs.
Beetje mee met de tijd gaan graag.
Oud 11 november 2006, 23:28   #469
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hoe kan het ook anders. Je moet het weer eens op de spits drijven. Dat waren slechts enkele weken. En wat veiligheid betreft: er was geen verkeer.
Heb jij dan onderzoek gedaan naar het rijgedrag van die 4x4 rijders en vergeleken met anderen?
Je kunt misschien ook eens vergelijken op het internet wie er nu het meest verbruikt. Een zware SUV of een andere

Het probleem is dat je alles zwart/wit ziet. Er bestaan voor u geen gradaties. Je kunt radicaal milieu vriendelijk zijn, minder radicaal-, zeer-, gematigd, een beetje milieuvriendelijk enz... Jij denkt het eerste.

Er zijn hier heel wat mensen die nog altijd denken of willen geloven dat alle milieu bewuste mensen eensklaps de wereld willen veranderen. Diegene die dat hardnekkig willen volhouden zijn mensen die altijd zondebokken zoeken om hen sommige maatschappelijke problemen in de schoenen te kunnen schuiven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Godzijdank rijdt de absolute meerderheid van de 4x4-rijders, veiliger en zuiniger...
Oud 11 november 2006, 23:30   #470
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Iets in het belachelijke trekken, is altijd wel gemakkelijker dan nadenken,hé
Citaat:

Oud 12 november 2006, 09:27   #471
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan het ook anders. Je moet het weer eens op de spits drijven. Dat waren slechts enkele weken. En wat veiligheid betreft: er was geen verkeer.
Heb jij dan onderzoek gedaan naar het rijgedrag van die 4x4 rijders en vergeleken met anderen?
Je kunt misschien ook eens vergelijken op het internet wie er nu het meest verbruikt. Een zware SUV of een andere

Het probleem is dat je alles zwart/wit ziet. Er bestaan voor u geen gradaties. Je kunt radicaal milieu vriendelijk zijn, minder radicaal-, zeer-, gematigd, een beetje milieuvriendelijk enz... Jij denkt het eerste.

Er zijn hier heel wat mensen die nog altijd denken of willen geloven dat alle milieu bewuste mensen eensklaps de wereld willen veranderen. Diegene die dat hardnekkig willen volhouden zijn mensen die altijd zondebokken zoeken om hen sommige maatschappelijke problemen in de schoenen te kunnen schuiven.
Eens bij stilgestaan dat ik mss veel milieuvriendelijker kan zijn dan U?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 09:36   #472
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Wij zijn net vannacht gaan rondrijden op de four wheelers. 6 uur rijden met minder als 10 liter benzine. Nochthans ook 4x4s.
Oud 12 november 2006, 10:11   #473

Karma's schermafbeelding

Standaard

't Was gisteren weer zaterdag. Na twaalven (middernacht natuurlijk) is het levensgevaarlijk van al die (eerste) zondagrijders die over de wegen zichzelf moeten bewijzen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 10:30   #474
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
't Was gisteren weer zaterdag. Na twaalven (middernacht natuurlijk) is het levensgevaarlijk van al die (eerste) zondagrijders die over de wegen zichzelf moeten bewijzen.
Daar heb je groot gelijk in Karma,dan kom ik ook niet met plezier op de baan hoor
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2006, 00:22   #475
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Je bent geen Humo of knack lezer dat weten we ondertussen wel hoor, Bill. Niet nodig om je afgunst ten opzichte van dit publiek, telkens met veel poespas te verkondigen. Je valt constant in herhaling.
Zeg dan eens welk weekblad wij zouden moeten lezen. Als je geen alternatieven suggereert dan kunnen wij ons leven ook niet beteren.
Citaat:
Achtervolgingswaanzin heet dat geloof ik. (paranoia voor het 'morgenhumostandaardk(n)ackpubliek)
Met een terreinband over asfalt rijden is gevaarlijk, lawaaiierig en de banden slijten als sneeuw voor de zon. Ik rijd met mijn 4x4 waar ik wil. Ik betaal er belastingen voor.
Oud 13 november 2006, 00:26   #476
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat maakt dat toch uit? Krijgt men op het forum daar een prijs voor of zo?
Het kan zeker zijn dat je millieuvriendelijk leeft dan ik. Er zijn nog mensen die dat waarschijnlijk zullen doen.
Citaat:
Eens bij stilgestaan dat ik mss veel milieuvriendelijker kan zijn dan U?

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 13 november 2006 om 00:26.
Oud 13 november 2006, 00:37   #477
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Onder het motto waar een 4x4 is, is een weg.
Net zoals de Amerikaan die zegt:"Ik heb een geweer, ik doe er mee wat ik wil. Ik betaal er belastingen voor". Of hij betaalt een huurmoordenaar, onder het moto:"ik doe met mijn geld wat ik wil, ik heb er voor moeten werken".
Ja, die crossers mentaliteit, die zit er in Vlaanderen ingebakken als wat.
Een deel crossers reden waar ze willen met het resultaat dat motorcross nu zeer sterk aan banden wordt gelegd. Ze hebben geen respect voor de natuur gehad en nu komen ze zagen om een petitie te ondertekenen waardoor men opnieuw zou kunnen onderhandelen
Citaat:

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 13 november 2006 om 00:37.
Oud 13 november 2006, 03:52   #478
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

haha, na de 4x4's mogen de motos van uw gal genieten, en dan de mensen met een vuurwapen.

Bij ons noemen ze dat soort mensen CAVE people. (Citizens against virtually everything).
Oud 13 november 2006, 05:34   #479
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ha,ha.In uw ogen is 'everything': 4x4's, moto's en vuurwapens. Als dat alles is wat er bestaat voor u, dan heeft u in uw leven al ferm honger geleden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
haha, na de 4x4's mogen de motos van uw gal genieten, en dan de mensen met een vuurwapen.

Bij ons noemen ze dat soort mensen CAVE people. (Citizens against virtually everything).
Oud 13 november 2006, 05:40   #480
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ja, sommigen gaan daar zover in dat ze zich zelfs midden in de nacht tot in de ziekenhuizen, bij dokters en verpleging nog eens gaan bewijzen. Mensen met ambitie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be