Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 01:11   #461
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door liberalist_NL
Dat heb ik allerminst beweerd. Haalt u alstublieft die regel aan.

Citaat:
Bij ons in Nederland ligt het integratieprobleem toch anders. Het maakt de meeste mensen niet zoveel uit of vrouwen een hoofddoek dragen of niet.

Als u zo opvat, dat ik zou beweren dat er in Nederland geen integratieproblemen zijn, dan zeg ik u alsnog dat dit niet mijn bedoeling was.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 01:17   #462
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
... Wat Oriana Fallaci betreft, wat bedoelt ze met dat laten gaar koken? Wat stelt zij voor ?
Hieronder de volledige context van Oriana Fallaci's uitspraak. Het betrof in casu Irak, maar het is toepasselijk op de ganse mohammedaanse wereld. De werken van V.S. Naipaul zullen dit verder bevestigen.
Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6

p. 76

Dat de droom om Westminster Abbey te verwoesten ook dwaasheid was, begreep ik daarentegen pas in het voorjaar van 2003, toen in The London Times het artikel werd gepubliceerd waarin ik van leer trok tegen het anti-Amerikanisme van de Europeanen, en waarin ik tegelijkertijd mijn twijfels uitte of we er wel goed aan deden de strijd aan te binden met Saddam Hoessein. We voeren deze oorlog om Irak te bevrijden, zeiden Bush en Blair. We voeren deze oorlog om Irak vrijheid en democratie te brengen, zoals we, in de tijd van Hitler en Mussolini, ook Europa en daarna Japan vrijheid en democratie gebracht hebben. Halverwege mijn artikel wierp ik echter tegen: jullie vergissen je. Ik zou de Irakezen in hun sop laten gaar koken. Vrijheid en democratie zijn immers niet een paar chocoladerepen, die je uitdeelt aan mensen die geen chocolade kennen en ook niet willen kennen, die geen chocolade eten en ook niet willen eten. In Europa was de operatie succesvol, omdat de chocoladerepen een lekkernij waren die we in Europa goed kenden, een erfgoed dat we hadden opgebouwd en dat we waren kwijtgeraakt, maar dat we graag weer terug wilden. In Japan was de operatie succesvol omdat Japan, ondanks de sterke band met het autoritarisme, al in de tweede helft van de negentiende eeuw de weg naar vooruitgang was ingeslagen. Japan was klaar de chocoladerepen tot zich te nemen. Om te begrijpen wat ze inhielden en om ze tot zich te nemen. Beste vrienden, vrijheid en democratie moet je ook w�*llen. En om vrijheid en democratie te willen, moet je ook weten wat deze begrippen inhouden en waaruit ze zijn opgebouwd. In 95 procent van de gevallen wijzen moslims vrijheid en democratie af, niet alleen omdat ze niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen, maar ook omdat ze het, als je het ze uitlegt, niet begrijpen. Het zijn begrippen die te veel in strijd zijn met de begrippen waarop het theocratische totalitarisme gebaseerd is. Ze staan te ver af van de islamitische ideologie. Volgens die ideologie is het God die beveelt en niet de mens, is het God die over het lot van de mens beslist, en niet de mens zelf. Een God die geen ruimte laat om te kiezen, om na te denken, om te redeneren. Een God die de mens ook niet ziet als zijn zoon, maar als ondergeschikte, als slaaf. ...
Citaat:
En hoe is dat te verwezenlijken met het leger dhimmies/multikulknuffelaars die de problemen niet eens bij naam durven te benoemen en met plezier collaboreren aan de intrede van het islamitisch paard van Troje?
Ik weet het ook niet, Online. Ik weet het ook niet. Ons blijven verdedigen met de weinige democratische middelen die ons nog blijven. Intussen heb ik toch maar mijn bezittingen gespreid over zowat de ganse vrije wereld. Nieuw Zeeland is een van die landen die nog op mijn verlanglijstje staan. Europa mag dan verloren lijken, maar mijn roots liggen wel hier en dus zal ik me er voor blijven inspannen.
Oud 26 november 2006, 01:19   #463
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb Samrah anders nog geen radicale uitspraken horen doen.
Ook niet gelezen??
Oud 26 november 2006, 01:20   #464
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik allerminst beweerd. Haalt u alstublieft die regel aan.

Citaat:
Bij ons in Nederland ligt het integratieprobleem toch anders. Het maakt de meeste mensen niet zoveel uit of vrouwen een hoofddoek dragen of niet.

Als u zo opvat, dat ik zou beweren dat er in Nederland geen integratieproblemen zijn, dan zeg ik u alsnog dat dit niet mijn bedoeling was.
Goed ik verbeter mijzelf.
Ik had begrepen dat u beweerde dat er geen integratieproblemen waren door de houding van de moslims zoals er zijn: hoofddoeken dragen, handjes schudden, rituele slachtingen enz.
Gebrek aan opleiding lijkt mij een ander probleem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 01:22   #465
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Alle voorbeelden zijn verzoeken.
Waaraan blijkbaar gretig wordt toegegeven door de dhimmitude.
Oud 26 november 2006, 01:23   #466
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Geen grap, maar wel gebaseerd op een gedegen studie van Dr. Herman Somers.

http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm
interessante uitleg, én in het Nederlands! Ditmaal is er iemand aan uw wensen tegemoet gekomen, Samrah...Nederlands tekstje in Nederlandstalig gebied.Deze nieuwe, voor jou tot nu toe mischien onbekende feiten zouden je tot nieuwe konklusies kunnen brengen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 01:25   #467
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb Samrah anders nog geen radicale uitspraken horen doen.
Om maar enkele te noemen:
Citaat:
- vergelijk me nooit met een jood
- iedereen wordt als moslim geboren
- ongelovigen gaan branden in de hel
- niet-moslims dwalen
- dieren zijn onschuldig, ongelovigen daarentegen zijn moedwillig ongelovig en dus schuldig
- ik heb wel niet-moslim vrienden, maar als ik moet kiezen tussen mijn vrienden of mijn geloof, twijfel ik geen seconde en kies voor mijn geloof
Is dat al radicaal genoeg voor jou ?
en dan natuurlijk ieder argument, ookal wordt letterlijk een hadith of de koran geciteerd, dat niet past in het kraam een belediging noemen.
Oud 26 november 2006, 01:26   #468
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Een werkgever, die een Turkse of Arabische naam ziet staan op het CV, nodigt diegene meestal niet uit.
Real Bull Shit. Een werkgever geeft handen vol geld uit om de geschikte werknemer te vinden. Iemand met de geschikte competenties en de juiste arbeidsethiek. Meer moet dat niet zijn.
Oud 26 november 2006, 01:36   #469
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb ze gelezen, en er staat alleen maar wat er gebeurt als je niet gelooft (en een paar anti-semitische regeltjes). Over omgang met niet-moslims staat niks.
Pardon??
Oud 26 november 2006, 01:37   #470
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Samrah vermelde mij reeds dat ze weigert in een andere taal dan nederlands te lezen, vermits ze zich in het nederlandstalige gedeelte van het land bevind...
Of verkeert ze in het hoogopgeleide onvermogen?
Oud 26 november 2006, 05:15   #471
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Circe.. Mohamed vzmh heeft dit nooit over vrouwen gezegd, je verkoopt onzin en ik doe niet mee aan die dingen.. Ik ga mij niet verlagen tot jou niveau dus verkoop je onzin maar ergens anders. Als het je bedoeling is om Onze Profeet vzmh slecht te maken, dan ga jij daar heus niet in slagen, niemand zal daar in slagen!
In één of andere thread heb ik je er al vriendelijk op gewezen dat ik in verband met islam nooit dingen poneer die ik niet werkelijk weet en kan bewijzen.

Ik weet niet of je het door hebt, maar door mij nu al een keer of drie "leugenaar" "onzinverkoper" of "achterlijk" te noemen, terwijl ik telkens gewoon de exacte teksten uit JOUW heilige boeken aanhaal, maakt je wel tot een "kieken zonder kop"! Iemand die zijn eigen religie totaal niet kent en totaal niet weet achter welke profeet of godheid ze aanloopt!

Ik heb hier al verschillende malen de betreffende hadith over het mankement in de hersenen van moslimvrouwen gepost. Maar jij leest dit niet nietwaar? Je "volgt" je religie zonder dat je je eigen teksten kent!

Ik plaats hier eerst een vertaling gemaakt door "nina" van Faithfreedom: noteer dat het een Sahih hadith is:

Sahih Bukhari, volume 1, boek 6, nr 301:

Quote:Verteld door Abu Said Al-Khudri:

Op een keer ging de apostel van Allah naar de Musalla (om te bidden) voor het 'Id al Adha of Al-Fitr-gebed. Hij passeerde de vrouwen en zei: 'O vrouwen, geef aalmoezen, want ik heb gezien dat de meerderheid van de bewoners van het hellevuur jullie (vrouwen) waren.

Ze vroegen: 'Waarom is dat zo, apostel van Allah?' Hij antwoordde: 'Jullie vloeken de hele tijd en zijn je echtgenoten niet dankbaar. Ik heb niemand gezien die zwakzinniger in intelligentie en godsdienst is als jullie. Een voorzichtige, gevoelige man zou door sommigen van jullie aan het dwalen kunnen worden gebracht.'

De vrouwen vroegen: 'Apostel van Allah, waarom zijn wij zwakzinnig wat betreft intelligentie en godsdienst?' Hij antwoordde: 'Is het geen bewijs genoeg dat het getuigenis van 2 vrouwen gelijk staat aan dat van 1 man?" Ze antwoordden bevestigend. Hij zei; 'Dat is het bewijs dat ze achterlijk zijn wat betreft intelligentie. En is het niet waar dat vrouwen niet mogen bidden of vasten tijdens hun menstruatie?" De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij zei: 'Daarom zijn hun vermogens op het gebied van godsdienst beperkt'.

en nu de engelse versie, (vertaling goedgekeurd door het MOSLIM DEPARTEMENT van de universiteit van California):

Volume 1, Book 6, Number 301:

Narrated Abu Said Al-Khudri:
Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...ml#001.006.301

En wie verkoopt er nu onzin en wie heeft nu een mankement in haar hersenen Samrah?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2006 om 05:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 05:24   #472
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carlgustaaf: je zegt "niet gepakt , niet gestraft"

Als hij er niet voor gepakt is, hoe weet jij dan dat hij die dingen heeft gedaan, jij was er bij of zo???
Vermits je de teksten van Smiley niet leest ga je ook niet weten dat het zowel in de koran als in de ahadith verhaald is geweest.
Misschien toch eens je eigen religieuze teksten lezen? Zelfs met je aangeboren mankementen aan je hersenen ( = dixit Mohammed) zou het toch enig inzicht kunnen bieden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 november 2006, 05:27   #473
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
rond hun tweede levensjaar?

Mohammed wou trouwens nog een "vrouw" huwen, het kind was echter nog een peutertje. Gelukkig voor haar was hij al potdood tegen de tijd dat ze kon lopen!

Moet ik het weer gaan opzoeken lieve hersengestoorde? (= dixit mohammed)

Oud 26 november 2006, 07:18   #474
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
"Getto" zou de indruk kunnen wekken dat de mohammedanen verplicht worden in die gebieden te gaan wonen. Het gaat in dit geval wel degelijk om "enclaves" die zij zelrf hebben uitgekerfd in onze wereld, enclaves waarin zij hun eigen wetten kunnen implementeren, los van de beschaafde wereld. Er zijn er honderden in Europa, �* la Molenbeek, waar de legitieme autoriteiten geen voet meer durven te zetten.

"Enclaves", niet "getto's".
Inderdaad Basy Lys: de franse staat heeft zelfs al een lijst doorgegeven van de gebieden waar ze geen controle meer kunnen/mogen uitoefenen:

De volledige lijst van de 751 Zones Urbaines Sensibles vind je HIER ; er wonen ongeveer 5 miljoen mensen (fransen?) in deze enclaves op het Franse grondgebied .

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2006 om 07:19.
Oud 26 november 2006, 07:21   #475
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. En jij trapt nog in die praatjes. Heb je nu nog altijd niet door dat dat de gemakkelljkste excuses zijn om het eigen falen te camoufleren?
Trouwens de meeste van die kinderen zitten in stedelijke concentratiecholen. Door wie worden ze dan niet geaccepteerd : door hun eigen geloofsgenootjes ?
Die zit!

Ik vraag me enkel af of een "intellectueel" zoals de liberale D66 zich wenst voor te doen, die zelfs maar zou begrijpen.

Oud 26 november 2006, 07:27   #476
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze hadden die uitkering in de eerste plaats niet moeten krijgen. Scholing, dat moeten ze krijgen. Maar moedertje staat bleef het kind maar vetmesten zonder het te leren op eigen benen te staan.
nieuw voor me! Hebben de domme Nederlanders (in tegenstelling tot de intelligente D66'ers) dan hun allochtoontjes geen gratis scholing gegeven? Die stouteriken toch hé!

Rechts beleid gehad zeker Liberalist? of was jouw intelligent clubje toch ook geen deel van de regering tot ze Ayaan hebben buitengekieperd?

Oud 26 november 2006, 07:37   #477
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Basy Lays.. je betrapt me helemaal op geen leugen.. Jij liegt... Zes jaar klopt niet.. Ik herhaal: Zes jaar klopt niet! Jij bent een leugenaar.
Samrah meiske toch! weeral die onnozele scheldpartijen aan mensen die het beter weten:
Sahih Muslim Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 65
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 88
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Als ik van u was zou ik me toch vragen beginnen stellen bij het niveau van de "koranschool" dat je gekregen hebt. Met jouw verstand moet dat toch kunnen, zelfs al heb je een hersenafwijking.

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2006 om 07:40.
Oud 26 november 2006, 08:55   #478
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bankier: Islaam is DE godsdienst, Allah swt is onze God, zowel de jouwe als de mijne, enkel zie jij het nog niet in. En ja hoor, ik zei "nog niet"..
Wel, ik weet 100 % zeker dat Anarchistisch Bankieren DE godsdienst is. Jij gaat nog raar opkijken als jij je laatste adem uitblaast. Het is nog niet te laat om je te bekeren, je kunt later alvast niet zeggen dat je het niet wist.

Citaat:
Wat Irak betreft: bij de Moslims delen wij onszelf niet in nog eens groepen.. Als er moslims zijn die zich willen in groepen delen, dan doe ik daar niet aan mee..
Dit is
1) geen antwoord op mijn vraag
2) wat de eerste zin betreft: een onwaarheid
3) een olifant van een tegenspraak. Misschien toch nog eens vragen aan de koranleraar dat hij je de elementaire beginselen van de logica uitlegt.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 november 2006 om 08:57.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 09:03   #479
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
D66'ers staan erom bekend er geen probleem mee te hebben, en dat heb ik dan ook niet. Althans, in Nederland is het zo dat alleen de onwetende mensen (zo was het vroeger in Nederland met de Duitsers ook; hoe meer je erover wist, hoe positiever het beeld) er negatief tegenover staan. Die mensen hebben meestal het laagste opleidingsniveau dat er is. En laat het nu net precies de groep mensen zijn die VMBO heeft gedaan die een hekel hebben aan moslims.
Gelukkig ben jij een hoog opgeleide D'66er.
Oud 26 november 2006, 09:05   #480
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
ROFL
!!!!!!!!!!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be