Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 20:41   #461
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Fijn dat u zich in die mate beijvert, dat weldra een studiebeurs in uw schoot valt. Maar gelet op het taaltje dat u afscheidt, lijkt zelfs een humanioradiploma te hoog gegrepen. Althans eentje zonder odeur van positieve discriminatie. Maar hulpvaardig als ik ben, wil ik u steunen in uw streven naar uw quasi onbereikbaar ideaal: het wars van positieve discriminatie verworven diploma. Vergeet nu even wat de imam u zoal wijsgemaakte en let goed op: een vrouw zonder hoofddoek is geen, ik herhaal, géén hoer, ze ondermijnt de eer van haar echtgenoot niet; en nu nog straffer: de mens stamt af van de aap, ik herhaal, de mensen (ook de moslims) stammen af van de apen. De imam zal het fel tegenspreken, maar voorgaande inzichten zijn uitermate bruikbaar bij het behalen van een diploma.

Zonder dank.

Voorts zou het intens treurig zijn mocht u, verstoken van elk modern inzicht, met uw studiebeurs alleen maar terecht kunnen in de koranschool, daar zou u nog (nog!) dieper wegzinken in obscure kwezelarijen. En wij, de studiebeursverstrekkende Vlamingen, hebben liever dat een studiebeurs de begunstigde een toekomstperspectief biedt ipv een vrije val in de afgrond van de middeleeuwen.
En ik blijf maar lachen om die mensen die denken dat ze de Islam kennen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:42   #462
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ik ben atheist en tegen christendom, islam en judaisme. Ik haat georganiseerde religie en dit vergif mag niet opduiken in onze openbare instellingen.
Als ik naar het gemeentehuis ga wil ik dus geen non met een crucifix tegenkomen. Ik heb ook een afkeer van die afschuwelijke mobiele gevangenis die moslimvrouwen moeten dragen op straat zodat ze kunnen ademen tijdens een asthma-aanval. Ik wil dus geen vrouwen in openbare functies zien met een tafellaken rond hun hoofd.
De neutraliteit geldt voor iedereen. Jullie willen voor alles privileges.
Wie denken jullie wel te zijn?
Vrije mensen die beroep doen op hun recht op vrije belijdenis van godsdienst.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 11 juni 2007 om 20:42.
Oud 11 juni 2007, 20:42   #463
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Waarom moet ik de Islam kennen???
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 20:43   #464
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Ik heb het over de mensen die zeggen dat de Islam slecht is terwijl ze het niet eens kennen.

Oud 11 juni 2007, 20:45   #465
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

IK weet het niet dus zeg ik het niet,ik vind die mensen gewoon slecht wat hun niet aanpassen en niet doen gelijk het hoort,niet dat iets met islam te maken heeft maar gewoon een vreemdeling moet zich aanpassen aan ons wetten en niet aan hun eigen wetten!!!
Meer heb ik hierop niet te zeggen!
En ik ken de Islam niet en ken hem ook niet dus zal ik er ook niets over zeggen!
Oud 11 juni 2007, 20:47   #466
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Houden zo .
Zeg iets over de slechten eruit en niet over het geheel.

Oud 11 juni 2007, 20:52   #467
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

Citaat:
Houden zo .
Zeg iets over de slechten eruit en niet over het geheel.
Zoiets je weet wat ik bedoel he
Oud 11 juni 2007, 21:10   #468
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B Bekijk bericht
Waarom moet ik de Islam kennen???
Om hem te kunnen bestrijden!

En waarom moet je hem bestrijden? Laat me heel even mijn geloof aanhalen. Jezus zegt: aan de vruchten kent men de boom. Wat de islam betreft is het dan duidelijk: omhakken.

En nog dit: islam is met kleine letter (Groene Boekje). Dat zeg ik niet om je taalkundig te willen verbeteren (wie ben ik?), maar omdat zoiets is als vloeken in de kerk. Zelfs als moest het met hoofdletter, dan nog schreef ik het met kleine letter.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 22:05   #469
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:

[FONT=Verdana]Vrije mensen die beroep doen op hun recht op vrije belijdenis van godsdienst.[/FONT]
Waarom toch het goddeloze Europa uitkiezen om uw godsvrucht te belijden, LSP? Uitgerekend hier, LSP, waar uw gedegen kennis van de koran en uw eeuwenoude rituelen alleen maar lachlust opwekken. Waar u helemaal onderaan de sociale ladder bengelt. Waar uw kinderen u als een mislukkeling aanzien en bijgevolg nul komma nul respect voor u opbrengen. Waar u overtollig bent op de arbeidsmarkt. Waar u uw vrouw heimelijk moet slaan want als u er als fiere moslim prat op gaat dat u aan uw islamitische verplichtingen niet verzaakt, dan stelt u zich bloot aan vervolging. Waar u zich nauwelijks verstaanbaar kunt maken (wat uw bijdragen in dit forum pijnlijk aantonen).
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 23:55   #470
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Fijn dat u zich in die mate beijvert, dat weldra een studiebeurs in uw schoot valt. Maar gelet op het taaltje dat u afscheidt, lijkt zelfs een humanioradiploma te hoog gegrepen. Althans eentje zonder odeur van positieve discriminatie. Maar hulpvaardig als ik ben, wil ik u steunen in uw streven naar uw quasi onbereikbaar ideaal: het wars van positieve discriminatie verworven diploma. Vergeet nu even wat de imam u zoal wijsgemaakte en let goed op: een vrouw zonder hoofddoek is geen, ik herhaal, géén hoer, ze ondermijnt de eer van haar echtgenoot niet; en nu nog straffer: de mens stamt af van de aap, ik herhaal, de mensen (ook de moslims) stammen af van de apen. De imam zal het fel tegenspreken, maar voorgaande inzichten zijn uitermate bruikbaar bij het behalen van een diploma.

Zonder dank.

Voorts zou het intens treurig zijn mocht u, verstoken van elk modern inzicht, met uw studiebeurs alleen maar terecht kunnen in de koranschool, daar zou u nog (nog!) dieper wegzinken in obscure kwezelarijen. En wij, de studiebeursverstrekkende Vlamingen, hebben liever dat een studiebeurs de begunstigde een toekomstperspectief biedt ipv een vrije val in de afgrond van de middeleeuwen.
zou je niet beter gaan kijken of je frieten gebakken zijn.

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 00:03   #471
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik zal uwen harem al bestellen meneer de khalif
Jij bent vrijgesteld van een extra belasting voor ongelovige

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 05:34   #472
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Vrije mensen die beroep doen op hun recht op vrije belijdenis van godsdienst.
Lees mijn bericht eerst goed voordat je antwoordt. Ik had het wel over de laïciteit bij het beoefenen van een openbaar ambt. Ze mogen in de privé-sfeer zoveel ze willen rondlopen als astmatische mummies.

Ik heb het over de mensen die zeggen dat de Islam slecht is terwijl ze het niet eens kennen.Niet kennen: die dictatuur komt dagelijks in het nieuws: terechtstelling van homo’s, verkrachting van vrouwen en dochters, terreuraanslagen, vrouwenbesnijdenis, …

Christenfundamentalisme is gevaarlijker dan Moslimfundamentalisme, kijk maar naar de VS. Weeg het aantal slachtoffers van beide terreurbewegingen eens tegen elkaar af.Zoals reeds in mijn vorige bericht: ik ben atheïst en dus tegen die evangelisten in de VS maar die doen wel niet aan terreuraanslagen en dat is weer naast de kwestie, want die problematiek kennen we enkel in de VS en we hebben het over een Belgisch probleem.
Jij hebt wel een probleem met logische redenering denk ik want dat is al twee keer dat je naast de kwestie zit. Als een klein kind sleur je er vanalles bij dat niet in deze discussie hoort.
Ten derde spreek je van het Nazi-blok, daar geef ik je gelijk in. Maar als je dan toch zo een tegenstander bent van moorddadige dictaturen, waarom noem je jezelf dan zo trots bolsjewik. Misschien ben je vergeten dat onder het communisme nog meer mensen zijn vermoord dan onder het nazisme. Ik keur ze beiden evenzeer af en maak dan ook niet de hypocriete fout het ene regime te verwerpen en het andere, nog meer desastreuze te glorifiëren.

[SIZE=+2]Not too deep.-- People who comprehend a thing to its very depths rarely stay faithful to it forever. For they have brought its depths into the light of day: and in the depths there is always much that is unpleasant to see. [/SIZE]
[SIZE=+2]from Nietzsche's Human, all too Human, s.489, R.J. Hollingdale transl.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 12 juni 2007 om 06:00.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 05:38   #473
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

En waarom moet je hem bestrijden? Laat me heel even mijn geloof aanhalen. Jezus zegt: aan de vruchten kent men de boom. Wat de islam betreft is het dan duidelijk: omhakken.
Sekte van Jezus, sekte van Mohammed: Tomatoes, tomatos

Certainly the Christian religion is an antiquity projected into our times from remote prehistory; and the fact that the claim is believed - whereas one is otherwise so strict in examining pretensions - is perhaps the most ancient piece of this heritage. A god who begets children with a mortal woman; a sage who bids men work no more, have no more courts, but look for the signs of the impending end of the world; a justice that accepts the innocent as a vicarious sacrifice; someone who orders his disciples to drink his blood; prayers for miraculous interventions; sins perpetrated against a god, atoned for by a god; fear of a beyond to which death is the portal; the form of the cross as a symbol in a time that no longer knows the function and ignominy of the cross -- how ghoulishly all this touches us, as if from the tomb of a primeval past! Can one believe that such things are still believed?
from Nietzsche's Human, all too Human, s.405, R.J. Hollingdale transl.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 12 juni 2007 om 06:05.
Oud 12 juni 2007, 05:52   #474
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Eens ik premier ben geworden zal jij mij khalif mogen noemen

Jij premier?
Schizophrenia (from the Greek word σχιζοφρένεια, or schizophreneia, meaning "split mind") is a psychiatric diagnosis characterized by impairments in the perception or expression of reality, most commonly manifest as auditory hallucinations, paranoid or bizarre delusions or disorganized speech and thinking in the context of significant social or occupational dysfunction.

Christianity was from the beginning, essentially and fundamentally, life's nausea and disgust with life, merely concealed behind, masked by, dressed up as, faith in "another" or "better" life.
from Nietzsche's The Birth of Tragedy, p.23, Walter Kaufmann transl.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 12 juni 2007 om 06:09.
Oud 12 juni 2007, 06:33   #475
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken "de" Islam niet, maar ik weet wel genoeg om mijn bedenkingen te hebben: uit de koran (van de site van Etienne Vermeersch):

Soera 4, vers 34: "De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht..." . Mooooie gelijkheid!!!!!

Soera 4, v 176: "... als er verscheidene broers en zusters zijn, dan komt de man het aandeel van twee vrouwen toe." (over erfenissen.)

Soera 4, v 34: "De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig...Maar zij van wie jullie de ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in haar rustplaatsen en slaat haar". Nu is het wel zo dat de traditie leert dat je bij dat slaan geen botten mag breken en geen lappen vlees uitscheuren, maar dit lijkt me een magere troost.

En khalid en consoorten willen zich niet aanpassen aan onze "waarden"... Ik respecteer mijn vrouw te veel om zijn "waarden" te respecteren. Ik denk dat het woord "respect" tout court geen Arabische tegenhanger heeft.

Soera 33, v 33: (tot de vrouwen van de Profeet) " En blijft in jullie huizen en vertoont jullie niet opgesmukt als vroeger in de tijd van de onwetendheid (jahiliya)" : Slavinnen mochten niet gesluierd lopen: als dat geen discriminatie is...was er toen geen CGKR?

Wat voor een achterlijke boel is me dat. Berlusconi had gelijk. En zij gaan een beetje hautain komen verkondigen dat ze zich niet zullen aanpassen
Steekt uw vrouwen (sorry, kinderfabrieken) maar vol, klopt erop en doe maar verder. De verrijking van de multicul!!!!!

En Bolsjewiek, meer moet ik niet weten van de Islam. Ik weet genoeg
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 06:46   #476
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Sekte van Jezus, sekte van Mohammed: Tomatoes, tomatos

Certainly the Christian religion is an antiquity projected into our times from remote prehistory; and the fact that the claim is believed - whereas one is otherwise so strict in examining pretensions - is perhaps the most ancient piece of this heritage. A god who begets children with a mortal woman; a sage who bids men work no more, have no more courts, but look for the signs of the impending end of the world; a justice that accepts the innocent as a vicarious sacrifice; someone who orders his disciples to drink his blood; prayers for miraculous interventions; sins perpetrated against a god, atoned for by a god; fear of a beyond to which death is the portal; the form of the cross as a symbol in a time that no longer knows the function and ignominy of the cross -- how ghoulishly all this touches us, as if from the tomb of a primeval past! Can one believe that such things are still believed?

from Nietzsche's Human, all too Human, s.405, R.J. Hollingdale transl.
Man toch. De Christelijke geloofsbeleving van vandaag heeft geen bal te maken met dat idiote gedoe uit Nietzsche's tijd.
Ik inspireer me op Jezus' woorden. De kerk en 80% van de bijbel kunnen me gestolen worden. Als morgen alle islamieten de helft van hun koran in de vuilnisbak kieperen, zijn er geen probleem meer.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 06:56   #477
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
zou je niet beter gaan kijken of je frieten gebakken zijn.
Zou u niet beter in uw brievenbus kijken, Khalid, ’t zou mij niet verbazen als uw diploma er nu al in gedumpt is. Want met bovenstaand bewijs van uw stralende intelligentie kan niemand u nog een diploma weigeren. Let wel, Khalid, als u in uw brievenbus een document aantreft met een grijnzende varkenskop, dan ontving u wellicht uw diploma nog niet. ’t Is maar dat ik niet graag zou hebben dat u zich op een reclamefolder van uw buurtslager zou beroepen om een topfunctie op te eisen.

Zonder dank.
Oud 12 juni 2007, 07:28   #478
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
Jij bent vrijgesteld van een extra belasting voor ongelovige
Niet overdrijven met die goedertierenheid van u, Khalid. U moet geen standpunten innemen die u kunnen schaden. Wij de Vlamingen rekenen het tot onze plicht om steun te verlenen aan de zwakke broertjes, de eeuwig beschikbaren op de arbeidsmarkt, de vrome zwakhoofdigen, kortom: vrijwel iedereen die zich (onvrijwillig) aan de rand van de maatschappij bevindt of die (vrijwillig) de maatschappij verwerpt.

U hoeft ons niet te bedanken, we zijn zo.
Oud 12 juni 2007, 07:34   #479
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik ken "de" Islam niet, maar ik weet wel genoeg om mijn bedenkingen te hebben: uit de koran (van de site van Etienne Vermeersch):

Soera 4, vers 34: "De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht..." . Mooooie gelijkheid!!!!!

Soera 4, v 176: "... als er verscheidene broers en zusters zijn, dan komt de man het aandeel van twee vrouwen toe." (over erfenissen.)

Soera 4, v 34: "De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig...Maar zij van wie jullie de ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in haar rustplaatsen en slaat haar". Nu is het wel zo dat de traditie leert dat je bij dat slaan geen botten mag breken en geen lappen vlees uitscheuren, maar dit lijkt me een magere troost.

En khalid en consoorten willen zich niet aanpassen aan onze "waarden"... Ik respecteer mijn vrouw te veel om zijn "waarden" te respecteren. Ik denk dat het woord "respect" tout court geen Arabische tegenhanger heeft.

Soera 33, v 33: (tot de vrouwen van de Profeet) " En blijft in jullie huizen en vertoont jullie niet opgesmukt als vroeger in de tijd van de onwetendheid (jahiliya)" : Slavinnen mochten niet gesluierd lopen: als dat geen discriminatie is...was er toen geen CGKR?

Wat voor een achterlijke boel is me dat. Berlusconi had gelijk. En zij gaan een beetje hautain komen verkondigen dat ze zich niet zullen aanpassen
Steekt uw vrouwen (sorry, kinderfabrieken) maar vol, klopt erop en doe maar verder. De verrijking van de multicul!!!!!

En Bolsjewiek, meer moet ik niet weten van de Islam. Ik weet genoeg
Interessante link voor je sn00py: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#...nen_en_vrouwen

Er is een heel simpele, begrijpelijke reden om mannen en vrouwen geen gelijk erfrecht te geven, mannen dragen de volledige verantwoordelijkheid voor het gezin, vrouwen moeten niets bijdragen, een vrouw mag haar vermogen en/of haar loon geheel naar eigen believen besteden, haar man moet haar 'onderhouden' en heeft hij pech dat zijn ouders onvermogend zijn dan hoort hij voor hen ook te zorgen.
Vandaar die 'ongelijkheid' in het erfrecht, nogal logisch als je't mij vraagt.

Ik ben blij te lezen dat je respect hebt voor je vrouw maar denk niet dat een moslim daar niet toe in staat is.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 07:47   #480
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Jij denk dus dat je de islam kent? Verklaar je even nader?

Ik begrijp er geen snars van en ik denk dat ik dat nooit zal doen.

Als vrouw van een moslim zit ik er middenin en wat ik zie van de moslims in mijn omgeving is idd (behalve hier of daar een uitzondering) niets om je ongerust over te maken.
Maar dat krapuul dat die lerares onder handen genomen heeft, de 'jongeren' die het openbaar vervoer onveilig maken, noem maar op.... zijn toch ook moslims? En beide uitersten vinden waarschijnlijk dat ze de échte moslims zijn, wel, jij die de islam kent, wie zijn de échte moslims?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be