Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 09:51   #461
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En hond kan je niet aanleren om op zwarte agresief te reageren
Dat kan wel degelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:53   #462
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
voor zover ik weet heeft de hond niemand aangevallen,niemand gebeten.hij heeft zich wel aggresief opgesteld,maar dat kan zijn redenen hebben.waarom zou die hond moeten worden afgemaakt?.
Van mij moet die hond ook niet afgemaakt worden hoor, want ik geloof geen ballen van zijn verhaaltje. Een hond waarvan je als eigenaar vermoedt dat die zonder reden mensen kan aanvallen en bijten, laat je immers niet rondlopen op plaatsen waar verschillende mensen komen.
Oud 9 juni 2007, 09:55   #463
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De vraag is of het in dergerlijk geval wel degelijk om angst gaat. Dat is helemaal niet noodzakelijk. Zoals ik al zei: positieve training (waarbij je dus het gewenste gedrag beloont) is veel krachtiger.

En je verhaaltje over kinderen is iets totaal anders: de eerste keer dat je iets ziet kan je inderdaad schrikken. De reactie van ouders (of in dit geval het hondenbaasje) daarop is cruciaal om te bepalen hoe het kind (of de hond) de volgende keer gaat reageren. Racisme wordt dus inderdaad ook aangeleerd.

reden te meer om zo'n excuus onaanvaardbaar te vinden!
Die werkgever heeft ook verantwoordelijkheden naar zijn andere werknemers toe hé.
je zou ook kunnen stellen dat sommige mensen een positieve training best kunnen gebruiken.als ik zie hoe mijn honden b.v.aan mijn omheining gesard of opgejut worden door passanten zou dat ook niet overbodig zijn.en dan maar klagen dat honden zich aggresief gedragen.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:58   #464
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Iemand niet aanvaarden enkel en alleen omwille van zijn huidskleur is een misdrijf.
iemand van het vlaams belang niet aanvaarden of buitenzetten zoals bij de vakbond is dus ook een misdrijf?.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 09:58   #465
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij moet die hond ook niet afgemaakt worden hoor, want ik geloof geen ballen van zijn verhaaltje. Een hond waarvan je als eigenaar vermoedt dat die zonder reden mensen kan aanvallen en bijten, laat je immers niet rondlopen op plaatsen waar verschillende mensen komen.

U spreekt zichzelf tegen.

De eigenaar nam maatregelen en nog is het niet goed. Bovendien zit je hier nog wat leugens te verspreiden om uw gezever als waarheid te laten overkomen.

Die hond valt en bijt geen mensen aan zonder redenen.

Op die plaats komt enkel volk die de hond kent en niet als bedreigend aanschouwd.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 10:06   #466
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
U spreekt zichzelf tegen.

De eigenaar nam maatregelen en nog is het niet goed. Bovendien zit je hier nog wat leugens te verspreiden om uw gezever als waarheid te laten overkomen.

Die hond valt en bijt geen mensen aan zonder redenen.

Op die plaats komt enkel volk die de hond kent en niet als bedreigend aanschouwd.
Nee hoor, jij kan niet lezen. Gevaarlijke honden die zonder reden mensen kunnen aanvallen horen niet thuis op de werkvloer en zouden mi inderdaad beter worden afgemaakt. Maar ik heb helemaal nergens gezegd dat het hier om een gevaarlijke hond gaat die zonder reden mensen aanvalt hé. Dat beweert de eigenaar. Ik geloof daar geen fluit van. Om de simpele reden dat het compleet onverantwoord zou zijn om zo'n hond te laten rondlopen op plaatsen waar verschillende mensen komen.
Oud 9 juni 2007, 10:08   #467
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Een zwarte lasser, hé?

Intussen is er een foto van de brave man uitgelekt en eveneens een stukje commentaar: "I pity the fool whose dog wants to bite me in the ass!"

Oud 9 juni 2007, 10:10   #468
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, jij kan niet lezen. Gevaarlijke honden die zonder reden mensen kunnen aanvallen horen niet thuis op de werkvloer en zouden mi inderdaad beter worden afgemaakt. Maar ik heb helemaal nergens gezegd dat het hier om een gevaarlijke hond gaat die zonder reden mensen aanvalt hé. Dat beweert de eigenaar. Ik geloof daar geen fluit van. Om de simpele reden dat het compleet onverantwoord zou zijn om zo'n hond te laten rondlopen op plaatsen waar verschillende mensen komen.

Dat heeft de eigenaar ook nooit beweerd.
Oud 9 juni 2007, 10:15   #469
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft de eigenaar ook nooit beweerd.
Jawel. Hij schreef zelfs letterlijk op de sollicitatiebrief "risque de morsures". Een hond die personen zou kunnen bijten omdat hij ze om welke reden dan ook bedreigend vindt, is onbetrouwbaar en hoort niet thuis op plaatsen waar verschillende mensen rondlopen.
Oud 9 juni 2007, 10:21   #470
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind jullie allemaal héél grappig.

Allez, ik zoek een babysit. Ik heb een hondje en dat heeft een hekel aan blondjes. Ik zoek dus een brunette als babysit.....

Nu ben ik dus racist en moet uit mijn burgerrechten worden ontzet, hopen boetes betalen aan de blondines die tegen wil en dank willen komen babysitten terwijl mijn hondje hen eventueel aan stukken zal scheuren.

oh, nee! ik moét mijn hond een spuitje geven omdat ik anders geen blondines kan laten babysitten.

Sorry hoor, maar ik kom hier niet meer bij!
Leuke ouder bent u, een agressieve hond i/d buurt van uw klein grut tolereren. Wat als uw dochter of zoon trouwens eens met een blondharig vriend(innet)je thuis komt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ik heb het ook toevallig gezien. De VRT had op z'n minst een donkere reporter kunnen sturen, hadden we het meteen geweten.
Heeft de VRT die wel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Niet dus. Een mens is geen hond.
Wat niet wegneemt dat ik vind dat er alles aan moet gedaan worden om de 'doodstraf' voor die hond te vermijden. En ingenious zei dat het hier geen gevaarlijke hond (labrador bijt niet zo gemakkelijk?) zou betreffen. Dat beetje blaffen zal na gewenning wel minderen dan. Alé heel dit verhaal is gewoon geen argument om dat dier te doden, noch om die sollicitant te weigeren.
Citaat:
Dat doen ze we. Indien de sollicitant wordt aangenomen worden de rechten van het dier geschonden en vica versa.

Ik heb u gewoon bij de ***** (figuurlijk).

Kom, voor de derde keer, welke wet primeert.
Baasjes die met de hond eens gaan wandelen en hem voor de rest in huis laten, mag toch ook. En zoals al gezegd zou meneer nog een domein naast de werkvloer hebben... Daarnaast klopt (zoals ook al gezegd) dat verhaal gewoon niet, een gevaarlijke hond (één die dus zomaar kan gaan bijten (want dat verhaal maken zij die die werkgever verdedigen er toch van)) hoort niet tussen mensen, laat staan tussen lassers.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 10:25   #471
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Heeft de VRT die wel?
Of de VRT een zwarte reporter heeft, wellicht niet, maar een programma als "Man Bijt Hond" (oeps!) zou er wél eentje gestuurd hebben...
Oud 9 juni 2007, 10:25   #472
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel. Hij schreef zelfs letterlijk op de sollicitatiebrief "risque de morsures". Een hond die personen zou kunnen bijten omdat hij ze om welke reden dan ook bedreigend vindt, is onbetrouwbaar en hoort niet thuis op plaatsen waar verschillende mensen rondlopen.

Ga al maar klagen bij de mods zoals gewoonlijk.

U bent een ORDINAIRE LEUGENAARSTER EERSTE KLAS MET GROTE ONDERSCHEIDING.

In de brief staat letterlijk en figuurlijk:

Le chien ne supporte pas la personne risque de morsures VOIR COULEUR DE PEAU.
Oud 9 juni 2007, 10:31   #473
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En ingenious zei dat het hier geen gevaarlijke hond (labrador bijt niet zo gemakkelijk?) zou betreffen.
Op basis van een ras kan je niet zeggen of een hond gevaarlijk is. Bij sommige rassen heb je meer kans dat de hond agressief is, maar daarmee is alles gezegd.
Oud 9 juni 2007, 10:40   #474
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de brief staat letterlijk en figuurlijk:

Le chien ne supporte pas la personne risque de morsures VOIR COULEUR DE PEAU.
En waar heb ik dan precies gelogen?

(terzijde: ik heb wel wat betere dingen te doen dan persoonlijke aanvallen te melden aan de moderatie, het wijst toch enkel op een gebrek aan argumenten)
Oud 9 juni 2007, 10:42   #475
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Toen ik veel in Afrika rondreisde kwam ik vaak bij mensen thuis. Blanken hadden doorgaans een waakhond, bij zwarten was dat niet gebruikelijk.

Ik heb meegekregen dat honden doorgaans negatief reageerden op zwarten en uit ervaring weet ik dat zij niet negatief reageerden op blanken.

Soms werd er de uitleg bijgegeven dat dat niets met de huidskleur te maken had maar wel met de specfieke lichaamsgeur.

Bestaat daar een wetenschappelijke studie over?
Oud 9 juni 2007, 10:43   #476
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Mij vraag blijft,moet die werkgever zijn hond dan weg doen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 10:43   #477
Blackwidow
Schepen

Standaard

Dus binnenkort in de wet: discriminatie op basis van lichaamsgeur is strafbaar
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 10:44   #478
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar heb ik dan precies gelogen?

(terzijde: ik heb wel wat betere dingen te doen dan persoonlijke aanvallen te melden aan de moderatie, het wijst toch enkel op een gebrek aan argumenten)
Leugenaarster EDINA schreef:

Citaat:
Jawel. Hij schreef zelfs letterlijk op de sollicitatiebrief "risque de morsures". Een hond die personen zou kunnen bijten omdat hij ze om welke reden dan ook bedreigend
vindt

De man schreef:

Citaat:
Le chien ne supporte pas la personne risque de morsures VOIR COULEUR DE PEAU
Oud 9 juni 2007, 10:46   #479
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Toen ik veel in Afrika rondreisde kwam ik vaak bij mensen thuis. Blanken hadden doorgaans een waakhond, bij zwarten was dat niet gebruikelijk.

Ik heb meegekregen dat honden doorgaans negatief reageerden op zwarten en uit ervaring weet ik dat zij niet negatief reageerden op blanken.

Soms werd er de uitleg bijgegeven dat dat niets met de huidskleur te maken had maar wel met de specfieke lichaamsgeur.

Bestaat daar een wetenschappelijke studie over?
Idd deze bestaan,ik ben daar al uren naar op zoek
Lichaamsgeur is hier de boosdoender
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 10:47   #480
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

1. Hoe weet die man dat?
2. Waarom doet ie daar niets aan? (Als het al waar zou zijn dat die hond een zwarte man zou bijten (wat nog wel een stap verder is dan blaffen.))
3. Wie zegt dat die hond dan niet evengoed eens een werknemer in donker pak ofzo zou bijten? (Als het al waar zou zijn dat ...)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be