![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
|
![]() Van mij moet die hond ook niet afgemaakt worden hoor, want ik geloof geen ballen van zijn verhaaltje. Een hond waarvan je als eigenaar vermoedt dat die zonder reden mensen kan aanvallen en bijten, laat je immers niet rondlopen op plaatsen waar verschillende mensen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U spreekt zichzelf tegen. De eigenaar nam maatregelen en nog is het niet goed. Bovendien zit je hier nog wat leugens te verspreiden om uw gezever als waarheid te laten overkomen. Die hond valt en bijt geen mensen aan zonder redenen. Op die plaats komt enkel volk die de hond kent en niet als bedreigend aanschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Schepen
|
![]() Een zwarte lasser, hé?
Intussen is er een foto van de brave man uitgelekt en eveneens een stukje commentaar: "I pity the fool whose dog wants to bite me in the ass!" ![]()
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heeft de eigenaar ook nooit beweerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
|
![]() Jawel. Hij schreef zelfs letterlijk op de sollicitatiebrief "risque de morsures". Een hond die personen zou kunnen bijten omdat hij ze om welke reden dan ook bedreigend vindt, is onbetrouwbaar en hoort niet thuis op plaatsen waar verschillende mensen rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik vind dat er alles aan moet gedaan worden om de 'doodstraf' voor die hond te vermijden. En ingenious zei dat het hier geen gevaarlijke hond (labrador bijt niet zo gemakkelijk?) zou betreffen. Dat beetje blaffen zal na gewenning wel minderen dan. Alé heel dit verhaal is gewoon geen argument om dat dier te doden, noch om die sollicitant te weigeren. Baasjes die met de hond eens gaan wandelen en hem voor de rest in huis laten, mag toch ook. En zoals al gezegd zou meneer nog een domein naast de werkvloer hebben... Daarnaast klopt (zoals ook al gezegd) dat verhaal gewoon niet, een gevaarlijke hond (één die dus zomaar kan gaan bijten (want dat verhaal maken zij die die werkgever verdedigen er toch van)) hoort niet tussen mensen, laat staan tussen lassers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Schepen
|
![]() Of de VRT een zwarte reporter heeft, wellicht niet, maar een programma als "Man Bijt Hond" (oeps!) zou er wél eentje gestuurd hebben...
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga al maar klagen bij de mods zoals gewoonlijk. U bent een ORDINAIRE LEUGENAARSTER EERSTE KLAS MET GROTE ONDERSCHEIDING. In de brief staat letterlijk en figuurlijk: Le chien ne supporte pas la personne risque de morsures VOIR COULEUR DE PEAU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
|
![]() Op basis van een ras kan je niet zeggen of een hond gevaarlijk is. Bij sommige rassen heb je meer kans dat de hond agressief is, maar daarmee is alles gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
|
![]() Citaat:
(terzijde: ik heb wel wat betere dingen te doen dan persoonlijke aanvallen te melden aan de moderatie, het wijst toch enkel op een gebrek aan argumenten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Minister
|
![]() Toen ik veel in Afrika rondreisde kwam ik vaak bij mensen thuis. Blanken hadden doorgaans een waakhond, bij zwarten was dat niet gebruikelijk.
Ik heb meegekregen dat honden doorgaans negatief reageerden op zwarten en uit ervaring weet ik dat zij niet negatief reageerden op blanken. Soms werd er de uitleg bijgegeven dat dat niets met de huidskleur te maken had maar wel met de specfieke lichaamsgeur. Bestaat daar een wetenschappelijke studie over?
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij vraag blijft,moet die werkgever zijn hond dan weg doen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Schepen
|
![]() Dus binnenkort in de wet: discriminatie op basis van lichaamsgeur is strafbaar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De man schreef: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lichaamsgeur is hier de boosdoender |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
|
![]() 1. Hoe weet die man dat?
2. Waarom doet ie daar niets aan? (Als het al waar zou zijn dat die hond een zwarte man zou bijten (wat nog wel een stap verder is dan blaffen.)) 3. Wie zegt dat die hond dan niet evengoed eens een werknemer in donker pak ofzo zou bijten? (Als het al waar zou zijn dat ...) |
![]() |
![]() |