![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, genoteerd. Een homo van een toren gooien, is even erg als hem een huwelijk weigeren.
Wat heeft het homohuwelijk nog met het pro of contra Cordon Sanitaire zijn, te maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De discussie over de openstelling van het huwelijk heeft met het cordon sanitair te maken in zoverre dat het één van de vele redenen is om dat cordon in stand te houden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet afhankelijk zijn van een Raf om mijn mening te zeggen. Het is hier een politiek forum en ik zeg mijn mening. Dat je daar een probleem mee hebt is bekend. Maar ik zeg mijn mening en je kan janken tegen de mods zoveel je wil, ik zal mijn mening zeggen. Ik sta immers voor de vrije uiting van meningen. als je daar iets tegen hebt en zoals in het verleden blijft herhalen dat je me viseert om me geband te krijgen dan ga ik eens averechts werken. Ik heb het tot nu toe eerlijk gespeeld terwijl jij iedereen uitdaagde en zodra je een weerwoord kreeg ging klagen bij de mods. Wel... Ik kan een soortgelijke actie starten. Doei!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juli 2007 om 00:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doei!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lever mij eens even het bewijs dat Kim Clijsters in het huwelijksbootje wou stappen met al die jongens die daar van droomden. Tot dan ga ik er gemakkelijkheidshalve van uitgaan dat je uit je nek aan het kletsen bent.
Bullshit van de hoogste graad. Dat kon vrijwel iedereen. Alleen mensen die een partner van hetzelfde geslacht hadden gekozen konden dat niet. Citaat:
Het huwelijk dient om een juridische band te creëren tussen twee mensen die met elkaar een gezin willen vormen. Ik zie geen enkele reden waarom twee vrouwen of twee mannen geen gezin zouden kunnen vormen met elkaar. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 juli 2007 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want, er werd door vele andersdenkenden altijd lacherig gedaan over dat hetero-huwelijk. Als holebi zou ik dat soort huwelijk zeker niet naäpen, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Raf: als je het huwelijk "verruimt" dan verander je het toch van inhoud?
Huwelijk was: man+vrouw. Nu is het dat niet meer. Ik maak de volgende vergelijking: stel je voor dat ze morgen de naam van Europa veranderen in Vlaanderen. Dan is Vlaanderen "verruimt." Volgens jou is Vlaanderen in dat geval niet van inhoud veranderd omdat "ik nog altijd evenveel Vlaming ben als daarvoor." Zie je niet in hoe vreemd jouw redenering is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt. Aan de inhoud wijzigt er echter niets. Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Komaan, Raf, lees mijn analogie.
Vlaanderen wordt "verruimd" tot Europa. Volgens jou verandert Vlaanderen daardoor niet van inhoud, omdat de Vlamingen die reeds Vlaming waren nog steeds hetzelfde zijn. Waar je echter geen rekening mee houdt, is dat de rest van Europa ook "Vlaming" is geworden. Het begrip is immers "verruimd", of "opengesteld" voor alle Europeanen. De inhoud van "Vlaanderen" is dus duidelijk veranderd, Vlaanderen is Europa geworden! Deze redenering is identiek aan degene van de "veruiming" van het huwelijk. Laatst gewijzigd door lomeanor : 7 juli 2007 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
het argument van " de romeinen en de grieken " slaat op niets. we zijn nu wel al eeuwen verder. stilstaan is achteruitgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er worden al jarenlang wetten aamgepast aan de verandezrde tijden , waarom het huwelijk niet ? als het huwelijk zo heilig en uniek ,is , waarom word er dan zoveel gescheiden door hetero's ? !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() extreme vormen ( katholiek, islam, rechts , links, ......) zijn altijd homo-onvriendelijk.daarom hebben extreme linkse en radicale moslimgroepen zoveel gemeen met het Belang..... zij kunnen niet de vrijheid van een ander verdragen en kennen maar 1 wereld : de hunne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Dat was helemaal niet de definitie van het huwelijk. Sterker nog: voor de openstelling van het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, was er in het burgerlijk wetboek zelfs geen sprake van het geslacht van de huwelijkspartners.
![]() |
![]() |