![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voorlopig hebben de Franstaligen de schijn tegen, dat zal iedereen die zich in de materie verdiept beamen.
![]() |
#482 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zelden zo'n onzin gehoord. Geen enkel lot is onontkomelijk. By the way, als je zo'n Wallonenficker bent, Henri1, waarom durf je je nog zo te "verlagen" door in het Nederlands te schrijven?
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 19 juli 2009 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom in hokjes denken ? Waarom één volk één taal ? Dat doet me denken aan: Ein Volk ein Fuhrer, nie wieder Krieg ! Voor mij mogen er in een land 72 talen worden gesproken, als we elkaar maar verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Mijn opmerking was ook ironisch bedoeld. Natuurlijk ben ik ervoor wanneer in een land meerdere talen gesproken worden, zolang men elkaar maar recht in de ogen kan blijven kijken en er een balans bestaat, die die talen in vrede naast elkaar doet handhaven. Het probleem ontstaat pas, wanneer die balans er niet is en de ene taal een andere status heeft dan de andere. Het mag duidelijk zijn, dat de Vlaamse Beweging in de eerste plaats een emancipatie-beweging geweest ist. Nu is het Nederlands een vast bestanddeel van Belgie, maar ik krijg niet de indruk, dat het Frans en en Nederlands in bijvoorbeeld Brussel eenzelfde status hebben, ook al zijn de naambordjes in beide talen geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vertellen deze woorden ons over uw mening betreffende onze Franstalige medemensen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "Fête de la Musique" is daar maar één voorbeeld van. Waarom wordt dat feest slechts in één taal aan het publiek voorgesteld? Zijn Nederlandstaligen niet 'bienvenus'? Of is het een kwestie van gemakzucht en/of gierigheid 'et pour les flamands la même chose'? Het doet mij ook een beetje denken aan het fenomeen dat u hier onder de aandacht wil brengen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet geschreven heb. Die uitspraak was enkel bedoeld om een mede forumlid zijn overdrijven te laten inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit eens geprobeerd bij een stripzaak midden in Brussel een Suske en Wiske-album te kopen. Natuurlijk had de zaak ze, maar ergens achter in de winkel, op een klein boekenplankje, bijna onzichtbaar. Ik heb die kunnen vinden omdat de winkelbediende zich naar zijn Flammand sprekende collega verwezen had, op wie ik een half uur moest wachten. De Nederlandssprekende klant heeft -zo is mijn indruk althans- geen al te hoge status en dus vooral geen prioriteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt eigenlijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Maar die steden heten niet tweetalig te zijn. Brussel wel. Dat is het verschil.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 20 juli 2009 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw stelling bewijst echter wat wij al lang vermoedden, namelijk dat de Franstaligen dit toch heel anders zien. In een ziekenhuis dient de arts de taal van zijn patiënt te spreken, zonder welke de patiënt onkundig blijft van de diagnose. Indien dat niet het geval is, dan begint een dergelijk hospitaal meer te lijken op een dierenkliniek, alhoewel een dierenkliniek met een uitstekende reputatie elke vergelijking daarmee niet verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ALs ik jou zo bezig hoor zal je tegen de verfransing een soort van Siegfried Linie moeten opwerpen. Je gaat ze op geen enkele andere manier kunnen tegenhouden." Mijn vraag is: Wie is/zijn die 'ze' die alleen maar tegen te houden is/zijn als er 'een soort van Siegfried Linie' tegen wordt opgeworpen, aangezien er 'geen enkele ander manier' blijkt te bestaan? Waarom denkt u dat die 'ze' zo'n drastische aanpak nodig heeft/hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar niet in Brussel, das taalgenocide en franse arrogantie, puur discriminatie. ![]() En dan gaan de manen van dees Vlaams leeuwke recht staan, dan wast ambras mee de zuster. Dan kank u verzekeren.
![]() |
![]() |
#495 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://holland.org/ http://nl.wikipedia.org/wiki/Holland_(Michigan) Laatst gewijzigd door Sidharta : 20 juli 2009 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hollander : 20 juli 2009 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat in Luik 70 % van het verplegend personeel nederlands spreekt. Het percentage van de dokters ligt nog hoger. En Luik is niet tweetalig. Hoe verklaart U dat ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 juli 2009 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |