![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Andere lessen - waarvoor ik zoals meestal nog lang geen cursus had vóór januari - waarvan ik merkte dat iedereen tegelijkertijd zijn blad omsloeg, daar bleef ik na één keer ook weg. Lezen kon ik op kot beter, geconcentreerder en vooral op de tijdstippen die mij beter lagen. En voor een examen politieke, economische en sociale geschiedenis kon je met een beetje geheugen uit je middelbare studies en met wat een mens al eens leest ook wel een 12/20 halen... Andere vakken daarentegen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Europees Commissaris
|
![]() Biologie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jah eigenlijk niet echt om fier op te zijn maar sjah ik amuseer me wel. En doe niet zo verzuurd ik betaal later wel voor uw pensioen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Minister
|
![]() En om effe de vervelende uit te hangen : ben ik effe blij dat die tijd voorbij is...
![]() Anderzijds: het werkende leven is soms elke dag een examen. Hetgeen ik op een week schrijf, is soms meer dan een hele (licentiaats)thesis... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 16 januari 2009 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga altijd uit van het pessimistische scenario dan kan ik alleen maar positief verrast worden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ROFL!
![]() |
#490 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#492 |
Minister
|
![]() De student en zijn eeuwige excuses...
![]() Thuis was het simpel : toen ik in 1e kan niet in 1e zit geslaagd was, wekte mijn vader mij de dag nadien toen de vuilkar langskwam met de mededeling : "als je er niet door bent, mag je daar achter gaan lopen". Geloof mij, als 18-jarige die plots een hele wereld in duigen zag vallen, kwam dat hard aan. Na welgeteld 4 dagen 'vakantie' (geloof me, de sfeer was er alleszins niet naar), sloeg ik van 's morgens 8 tot 's avonds 20 u aan't blokken. Resultaat : volledige 2e zit erdoor, met 69 %. De jaren erna steeds 2e zit gehad, maar dan omdat ik door het jaar halftijds werkte. Ik blokte elk vak, maar de vakken waarvoor ik een goede kans had (afhankelijk van het examenrooster) die kregen voorrang, en daarvoor slaagde ik dan ook meestal met een mooi overschot aan punten in eerste zit. De minder leuke vakken waren voor 2e zit ![]() Ik weet dat ik het ook ooit deed, maar als student is er maar één devies: niet mekkeren, blokken. En als je het werkelijk niet aan kan, of de studie zelf niet graag doet: niet bij de pakken blijven zitten, niet zagen over je ouders, maar je eigen heft in handen nemen en iets anders gaan doen dat je wel kan/graag doet. Ik kreeg ooit een kaartje van mijn moeder : "Heb moed, geen spijt, studeren duurt geen eeuwigheid." ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het was het waard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit zomervakanties gehad, maar zeg er ook meteen eerlijk bij dat ik tijdens het jaar - naast halftijds werken - ook behoorlijk wat (overdreven) feestjes gebouwd heb... ![]() En zelfs als je die niet hebt gehouden (wij hadden ook maar één keer examen, geen semestersysteem, dus kon dat wel), dan nóg blijft het de moeite. Een diploma moeten halen op 'oudere' leeftijd is niet altijd even leuk... De vrienden die ik destijds zag doorfeesten (sommigen wisten echt niet van ophouden natuurlijk... ![]() Uiteraard onthoud je met de jaren alleen nog maar de leuke dingen van het student-zijn, maar als je alleen al ziet wat het doorzettingsvermogen dat je als student hebt ontwikkeld je nadien in het werkende leven aan doorzettingskracht geeft, dan ben je blij dat je dat hebt kunnen/mogen doen. Aan alle blokkers wens ik dus veel doorzettingsvermogen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
|
![]() Ik hoop dat ik dan al de pijp uit ben... kan dubbel bekeken worden 1. ik ben van plan zo lang mogelijk te werken voor mijn geld 2. ik hoop dat ik geen oud manneke hoef te worden met een pamper...
*knip*
Laatst gewijzigd door Starfire : 17 januari 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De situatie, de oorzaken &c is iets te uitgebreid om te vertellen. Het moest er gewoon even uit. Sorry, soms kan ik de schijn moeilijk ophouden.
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kim ! Vertroetel uw ventje ne keer goed jong ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Minister
|
![]() Zonder me in deze zinloze - en, with al due respect: pathetische - forumruzies te willen mengen: het kan aan mij liggen, maar de tijd die ik als student 'verspild' heb, heb ik toch leuker verspild dan op deze manier hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *Jaloers op Lombas ... *
![]()
![]() |
#500 | ||
|
![]() Citaat:
![]() brrr...misschien eens een draad beginnen over "woorden waar ik een bloedhekel aan heb" zou die draad pakken? of bestaat er al zo één? ![]()
![]() |
![]() |