Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 00:01   #481
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee, de dorpen en regios waarvan sprake zijn wel degelijk etnisch gezuiverd.
U draait in een rondje. Als de Israëli voor twintig procent uit Palestijnen bestaat is er onmogelijk sprake van een etnische zuivering.

U kunt natuurlijk als een mantra blijven herhalen dat het wel een etnische zuivering is, maar ik vrees dat jer net zo goed kunt beweren dat water eigenlijk niet nat is.

Citaat:
ah, u wil weer van onderwerp veranderen. doet u steeds vaker.
voor het zionisme leefde men daar redelijk vredig met elkaar ongeacht geloof.
Maar toen kwam men met het idee om een joodse staat voor immigranten daar te vestigen ten koste van de autochtone niet joden die daar leefden. en dat onrecht kan je niet langer verhullen, net zomin als de slachtpartijen die de Israelis aanrichten onder de Palestijnen. en nu zelfs mét gas....
Er op wijzen waar de werkelijke etnische zuivering plaatsgrijpt en gezworen wordt bij de hoogste eed, -maar dan van het joodse volk door de Palestijnen wel te verstaan-, met groeperingen als Hamas en Hesbollah op kop, noemt u dan van onderwerp veranderen....

Tjah?!

Hoe gefixeerd kan men zijn?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2009 om 00:02.
Paulus is offline  
Oud 11 maart 2009, 00:14   #482
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U draait in een rondje. Als de Israëli voor twintig procent uit Palestijnen betsaat is er onmogelijk spraken van een etnische zuivering..
rustig maar, wederom begint uw Nederlands danig te ontsporen.
diegenen die zich ondanks alles niet lieten verdrijven en geïncorporeerd werden als tweederangsburgers (en sindsdien een hoge nataliteit kenden)gebruiken als element om de andere honderduizenden die verdreven werden niet als etnische verdrijving te omschrijven, is een beetje dom van je.

Citaat:
U kunt natuurlijk als een manta blijven herhalen dat het wel een etnische zuivering is, maar ik vrees dat jer net zo goed kunt beweren dat water eigenlijk niet nat is.
soms is water ook niet "nat". hangt van de moleculaire ordening af...
maar bon, u wil weer afdwalen. doen we lekker niet.

Citaat:
Er op wijzen waar de werkelijke etnische zuivering plaatsgrijpt en gezworen wordt bij de hoogste eed, maar dan van het joodse volk door de Palestijnen wel te verstaan, met groeperingen als Hamas en Hesbollah op kop, Noemt u dan van onderwerp veranderen....
Correct. Hamas vecht tegen zijn bezetter en wil de Palestijnen in hun rechten herstellen. hopelijk zijn de Palestijnen immens vergevingsgezind als ze het onafwendbare overwicht in de volgende decennia zullen bekomen. Maar met de zoveelste Israelische slachtpartij die ze hebben moeten ondergaan, vrees ik er een beetje voor.

Citaat:
Tjah?!

Hoe gefixeerd kan men zijn?

Paulus
als men uw goedpraten van bezetting , kolonisatie , etnische verdrijving etc aanschouwt, immens gefixeerd zou ik zo zeggen.
.
roodhaar is offline  
Oud 11 maart 2009, 00:21   #483
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
rustig maar, wederom begint uw Nederlands danig te ontsporen.
diegenen die zich ondanks alles niet lieten verdrijven en geïncorporeerd werden als tweederangsburgers (en sindsdien een hoge nataliteit kenden)gebruiken als element om de andere honderduizenden die verdreven werden niet als etnische verdrijving te omschrijven, is een beetje dom van je.
Wat dom is, is van een etnische zuivering spreken als juis Israël aan bood om na de panarabische oorlog, Palestijnse vluchtelingen op te vangen. Nog meer als dat door de Arabische staten ontmoedigd werd door louter politiek gemotiveerde redens.

Citaat:
soms is water ook niet "nat". hangt van de moleculaire ordening af...
maar bon, u wil weer afdwalen. doen we lekker niet.
Goed zo!

Citaat:
Correct. Hamas vecht tegen zijn bezetter en wil de Palestijnen in hun rechten herstellen. hopelijk zijn de Palestijnen immens vergevingsgezind als ze het onafwendbare overwicht in de volgende decennia zullen bekomen. Maar met de zoveelste Israelische slachtpartij die ze hebben moeten ondergaan, vrees ik er een beetje voor.
Blij dat u toegeeft, dat het etnisch geweld eerder van Hamas uitgaat.

Citaat:
als men uw goedpraten van bezetting , kolonisatie , etnische verdrijving etc aanschouwt, immens gefixeerd zou ik zo zeggen.
Blij dat je toegeeft gefixeerd te zijn.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 maart 2009, 00:36   #484
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Paulus, mijn beste, nu ben je toch wel zwaar onderuit gegaan hoor.

Je laatste kinderlijke uitspraken zijn voor mij een mooie indicatie om de "discussie" met je af te sluiten.

spijtig dat je alleen op wat puberaal ad hominem gedoe uit was.

het zij zo. goedenacht aan de "mee lezer".
.
roodhaar is offline  
Oud 11 maart 2009, 00:43   #485
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het negationisme onder Israel fundamentalisten is toch schokkend.

het loutere feit dat Palestijnen die NIET afgemaakt worden door de Israelis(wat israelfundamentalisten betreuren) wél een hoge nataliteit hebben , ontkracht geenizns de realiteit van de verschrikkelijke slachtingen die de Israelis onder de Palestijnen aanrichten.

de slachtoffers van de WO II zijn de rol van hun beulen in een zionistische versie gaan vervullen in het Midden Oosten : Fosforgas en voornemens tot genocide , het zich vrolijk maken over Palestijnse kinderlijkjes en lachend kamperend staan toe te kijken hoe de Palestijnse bevolking besproeid worden met fosforgas...

diegenen die dat goed (trachten) te praten , verdienen de term mens eigenlijk niet meer.... gelukkig neemt hun aanhang exponentieel af .
Dat valt wel mee. Vergelijk het met de oorlog in Irak en reken maar uit op welke schaal je er naast zit.
liberalist_NL is offline  
Oud 11 maart 2009, 00:43   #486
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

De Nazi's hadden ze proberen uit te roeien,en kunnen we dus duitsland toen op dat moment schrappen als een plaats waar ze destijds niet welkom waren...Maar de overige europese landen mijn beste.....Daar waren ze wél welkom
Klopt slechts gedeeltelijk. In wat later het Oostblok zou worden was er een zéér wijd verspreid antisemtisme. Vooral in Polen en Oekraïne. Maar ook hier, in het Westen, hebben velen joden verraden en helpen deporteren. Duizenden hebben ook joden helpen onderduiken of vluchten. Die duizenden hebben dit vaak met gevaar voor eigen leven gedaan, maar de andere kant was er dus ook.
Citaat:
en daar wonen er momenteel nog altijd méér dan genoeg...
een formulering die naar zeer gevaarlijke conclusies kan afglijden.
driewerf is offline  
Oud 11 maart 2009, 01:20   #487
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dé definitie is dat je erkend wordt door de VN. Paulus.
Natuurlijk weer volledig naast de kwestie. Nog even herhalen wat juist de vraag was.
Citaat:
Oh!... Geef mij dan eens UW definitie voor legitimiteit. Zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=291 en http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=313
Eerst haalt hij het begrip 'legitimiteit' aan. Een woord dat hij blijkbaar mooi en ernstig klinkt in een discussie. Als dat niet helpt, dan wordt de VN erbij gesleurd. Kwestie van de 'allerhoogste' macht als ruggesteun te hebben. Misschien nog eens Hitler en Göring bij de discussie betrekken om de 'morele bewijskracht' te verhogen?

Allé, Paulus... probeer eens wat intelligent te doen... en antwoord daar op. Leg ons eens uit wat legitimiteit betekent. Als ge heel intelligent wilt doen, dan kunt ge dat opzoeken in Wikipedia en hier publiceren.
Jean-Pierre is offline  
Oud 11 maart 2009, 01:24   #488
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus, mijn beste, nu ben je toch wel zwaar onderuit gegaan hoor. Je laatste kinderlijke uitspraken zijn voor mij een mooie indicatie om de "discussie" met je af te sluiten. spijtig dat je alleen op wat puberaal ad hominem gedoe uit was...het zij zo. goedenacht aan de "mee lezer".
Trek het u niet aan roodhaar. Paulus wil aan zijn 10.000 berichten geraken. Hoe?... dat is een totaal andere vraag...
Jean-Pierre is offline  
Oud 11 maart 2009, 03:52   #489
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U draait in een rondje. Als de Israëli voor twintig procent uit Palestijnen bestaat is er onmogelijk sprake van een etnische zuivering.Paulus.
Natuurlijk mijn beste ,gemakshalve even vergeten dat er nog 80 % palestijnen overblijven die niet voor het israelisch burgerschap kiezen omdat ze toch onderdrukt worden...wat er ook op hun paspoort staat...

De dag dat U alles in zijn juist context zal weten te plaatsen zal ik vrees ik nooit meemaken...
Svennies is offline  
Oud 11 maart 2009, 19:11   #490
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk mijn beste ,gemakshalve even vergeten dat er nog 80 % palestijnen overblijven die niet voor het israelisch burgerschap kiezen omdat ze toch onderdrukt worden...wat er ook op hun paspoort staat...

De dag dat U alles in zijn juist context zal weten te plaatsen zal ik vrees ik nooit meemaken...

Bij mijn weten is dat zo in elk land ter wereld. Zelfs in een voetbalclub is dat zo. Burgers hebben nu eenmaal meer rechten dan buitenlanders in een land.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 maart 2009, 19:13   #491
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Natuurlijk weer volledig naast de kwestie. Nog even herhalen wat juist de vraag was. Eerst haalt hij het begrip 'legitimiteit' aan. Een woord dat hij blijkbaar mooi en ernstig klinkt in een discussie. Als dat niet helpt, dan wordt de VN erbij gesleurd. Kwestie van de 'allerhoogste' macht als ruggesteun te hebben. Misschien nog eens Hitler en Göring bij de discussie betrekken om de 'morele bewijskracht' te verhogen?

Allé, Paulus... probeer eens wat intelligent te doen... en antwoord daar op. Leg ons eens uit wat legitimiteit betekent. Als ge heel intelligent wilt doen, dan kunt ge dat opzoeken in Wikipedia en hier publiceren.
Ga misschien eens kijken in het aardrijkskundeboek van de lagere school. Ik kan je verzekeren dat Israël er in staat.

Echt waar.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 maart 2009, 19:14   #492
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, mijn beste, nu ben je toch wel zwaar onderuit gegaan hoor.

Je laatste kinderlijke uitspraken zijn voor mij een mooie indicatie om de "discussie" met je af te sluiten.

spijtig dat je alleen op wat puberaal ad hominem gedoe uit was.

het zij zo. goedenacht aan de "mee lezer".

Een schoolvoorbeeld van een reactie van iemand zonder argumentatie.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 maart 2009, 20:05   #493
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek het u niet aan roodhaar. Paulus wil aan zijn 10.000 berichten geraken. Hoe?... dat is een totaal andere vraag...

Ik vrees dat deze posting meer over jou zegt dan over mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2009 om 20:06.
Paulus is offline  
Oud 12 maart 2009, 01:36   #494
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ah daarom dat hij zich zo gedraagt. hij begon nochtans ietwat geargumenteerd om de Israelische misdaden toch maar trachten te verrechtvaardigen, maar verviel nadat die telkens ontkracht werden al snel in persoonlijke aanvalletjes en afwijkingspogingen.

Maar goed , Paulus zijn postings zijn hier blijkbaar door meerderen op die manier gekend.

jammer dat zionisten altijd dit pad opgaan. Maar ze hebben nu ook niet veel keus, het bewijd tegen hun oorlogstokende en volksverdrijvende zionistische staat is overweldigend.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 maart 2009 om 01:40.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 02:37   #495
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat valt wel mee. .
tuurlijk: Honderden Palestijnse kinderlijkjes, "dat valt wel méé" voor u.....

walgelijk !
.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 02:39   #496
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk: Honderden Palestijnse kinderlijkjes, "dat valt wel méé" voor u.....

walgelijk !
Het feit dat u bewust weigert dit conflict in perspectief te zien geeft uw Jodenhaat bloot.
liberalist_NL is offline  
Oud 12 maart 2009, 02:45   #497
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

zoals ik reeds eerder zegde: Uw pogingen om een persoonlijke vete te starten, laat ik voorbijgaan. speel dat puberaal spelletje maar zelf.

echter, als je de Israelische slachtpartij met honderden doden Palestijnse kinderen tot gevolg "wel vind meevallen" zegt dat idd wel iets en mag dat terecht aangeklaagd worden.

als je daar zo beschaamd over bent, dat je niets anders rest dat met "jodenhaat excuus" af te komen , is dat zoals gewoonlijk een compleet uitgemolken en absurd gegeven.
.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 02:50   #498
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
echter, als je de Israelische slachtpartij met honderden doden Palestijnse kinderen tot gevolg "wel vind meevallen" zegt dat idd wel iets en mag dat terecht aangeklaagd worden.
Citaat:
Relatief betekent dat iets moet worden bezien in relatie tot iets anders, ofwel heeft het relatief te maken met verhoudingen.
Een voorbeeld is:
Groot is een relatief begrip. Een groot persoon van bijv. 2,25 meter is klein ten opzichte van een olifant.
Tegenover relatief staat absoluut of nominaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Relatief

Alstublieft, bent u weer wat wijzer geworden.
Citaat:
als je daar zo beschaamd over bent, dat je niets anders rest dat met "jodenhaat excuus" af te komen , is dat zoals gewoonlijk een compleet uitgemolken en absurd gegeven.
Noem het dan sterke bevooroordeling. Uw keus, niet de mijne.
liberalist_NL is offline  
Oud 12 maart 2009, 03:04   #499
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Relatief

Alstublieft, bent u weer wat wijzer geworden..
dat is "je verdediging" voor een dergelijke walgelijke , mensonterende uitspraak over dergelijke slachtpartij met honderden dode kinderen... Beschamend hoor

maar de uitspraken van israel fundamentalisten over de Palestijnen beginnen er hier wél eerlijker op te worden : broedmachines, zich verheugen over dode Palestijnse kindertjes en slachtpartijen wel vinden meevallen.

zoals al eerder gezegd, voor de Israelfundi zijn de Palestijnen al lang geen mensen meer, maar ongedierte dat ze ongestraft mogen uitroeien

Citaat:
Noem het dan sterke bevooroordeling.
een gekend tactiekje en als afwijking écht niet effectief. sorry hoor.
Citaat:
Uw keus, niet de mijne
toch wel compleet uw keus hoor, het zeer uitgemolken "jodenhaat-bevooroordeling etc" excuusje gebruiken om verontwaardiging te counteren over je appreciatie van de israelische slachtpartijen onder de Palestijnen, is absurd én kentekenend voor de paniek en wanhoop die zich meer en meer meester maakt in zionistische middens.

jullie kunnen de waarheid niet meer langer verhullen over wat jullie de Palestijnen hebben aangedaan en nog steeds aandoen, en dat is een héél goede zaak.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 maart 2009 om 03:06.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 03:14   #500
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is "je verdediging" voor een dergelijke walgelijke , mensonterende uitspaark over dergelijke slachtpartij met honderden dode kinderen... Beschamend hoor
Er zijn veel ergere oorlogen. Irak is een voorbeeld daarvan. Daar zijn een miljoen doden gevallen, waaronder natuurlijk veel kinderen. Het spijt mij zeer dat ik dit een tikje erger vindt dan het duizend keer (letterlijk!) zo onschuldige
Gaza-offensief, dat een minimum minimorum aan geweld was.
Citaat:
maar de uitspraken van israel fundamentalisten over de Palestijnen beginnen er hier wél eerlijker op te worden : broedmachines, zich verheugen over dode Pkindertjes en slachtpartijen wel vinden meevallen.
Pfff... verheugen. Mijn gedachten zijn oprecht bij onschuldige Palestijnen, die slachtoffer zijn geworden van hun gestoorde geloofsgenoten. Mogen zij in vrede rusten.

Uw poging mij te demoniseren zal niet slagen.
Citaat:
zoals al eerder gezegd, voor de Israelfundi zijn de Palestijnen al lang geen mensen meer, maar ongedierte dat ze ongestraft mogen uitroeien
Als u de situatie in Gaza kende, zou u weten dat alle terroristen, inclusief de terroristen in-spe, al beroofd zijn van hun menselijkheid door Hamas. Hetzelfde was gebeurd met de Hitlerjugend in Nazi-Duitsland. Er zijn in Gaza misdaden tegen de menselijkheid aan de gang onder leiding van Hamas, en het enige wat u kunt doen, is excuusjes ervoor verzinnen, om Israël is een slecht daglicht te stellen. Over de duivel gesproken. U moet zich schamen, héél diep.
Citaat:
toch wel compleet uw keus hoor, het zeer uitgemolken "jodenhaat-bevooroordeling etc" excuusje gebruiken om verontwaardiging te counteren over je appreciatie van de israelische slachtpartijen onder de Palestijnen, is absurd én kentekenend voor de paniek en wanhoop die zich meer en meer meester maakt in zionistische middens.
Doordat het begrip vaak herhaald is moeten worden, heeft het inderdaad voor een deel zijn kracht verloren. Maar het probleem is nu eenmaal dat er zeker reden is om het te herhalen. Antisemitisme ziet diep in christelijke en Islamitische wortels, omdat Joden van oudsher zich niet zomaar laten bekeren.

En hoewel u misschien niet religieus opgevoed bent (of wel), betekent dit nog niet dat u niet geïnfecteerd kunt raken door de donkere wolk die is blijven hangen.
Citaat:
jullie kunnen de waarheid niet meer langer verhullen over wat jullie de Palestijnen hebben aangedaan en nog steeds aandoen, en dat is een goede zaak.
Wat wordt er verhuld?
liberalist_NL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be