![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Parlementslid
|
![]() BREAKING NEWS: wo 13/05/2009 - 15:55
Volgens RWF-voorzitter Paul-Henry Gendebien is de verkiezingscampagne een "opeenvolging van populistische anekdotes en affaires, in afwezigheid van echte programma's." Gendebien vindt dat alle partijen op elkaar lijken. Hij denkt dat binnenkort alle coalities mogelijk zullen zijn en dat de verkiezingen van 7 juni het einde van België zullen betekenen. "De Walen zullen Belgisch stemmen en de Vlamingen Vlaams", zegt Gendebien. RWF vindt ook dat er een probleem is met de werking van de instellingen. Daarom wil de partij een reeks republikeinse waarden naar voren schuiven. RWF pleit voor een direct verkiesbare minister-president en het toelaten van referenda, maar het uiteindelijke doel is de aanhechting van Wallonië bij Frankrijk. link: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...5AB/090513_RWF Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 20 mei 2009 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik schrijf wikipedie, omdat dat door iedereen gekend is, ik heb ook andere voor normale mensen toegankelijke bronnen geraadpleegd. Ik ben geen jurist, en laat mij de interpretatie uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Parlementslid
|
![]() Waalse staten-generaal spreekt zich uit voor aanhechting aan Frankrijk.
Zaterdag 9 Mei 2009 Aan de universiteit van Luik (ULg) is zaterdag de staten-generaal van Wallonië gehouden. Zowat 150 deelnemers bogen zich er over de toekomst van Wallonië in het "post-België". Bijna driekwart (74,4 procent) stemde voor een aanhechting aan Frankrijk. Slechts weinigen stemden voor een onafhankelijke Waalse staat (16,2 procent) of een staat Wallonië-Brussel (9,4 procent). Er waren nauwelijks politici te bespeuren op de staten-generaal van Wallonië. Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) was een van de weinigen die was ingegaan op de uitnodiging van het organisatiecomité. Alle leden van het Waals parlement hadden nochtans een uitnodiging gekregen. De organisatoren van de staten-generaal van Wallonië geloven niet meer in het federale België en menen dat Wallonië zijn eigen toekomst in handen moet nemen. (SIJ) link: http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...rijk?id=518280 |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Parlementslid
|
![]() Vlaams belang vs PS.
Vlaaams Belang: "Immigratie kost Vlamingen twee miljard euro per jaar". link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...per-jaar.dhtml vs PS: Minister Marie Arena besliste om 3.000 asielzoekers niet langer materiële hulp te verstrekken maar opnieuw financiële hulp. link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lzoekers.dhtml Lees de beide artikels aandachtig en zoek de verschillen ![]() Tja moeten we het eigenlijk nog uitleggen! ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 20 mei 2009 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De stelling was als vlamingen hun meerderheid gebruiken, en het conflict zoeken, dat ze dan niet moeten verwonderd zijn dat de walen ook hun blokkeerrecht gebruiken in andere dossiers Citaat:
Ik heb nooit anders gezegd, waarom zie je dit als een "resultaat" Bij onderhandelingen is het een kwestie van geven en nemen, en vooral van goodwill geven en krijgen. Vlaanderen kiest in dit symbooldossieer voor het conflict, we zien wel wat er van komt. Citaat:
Ik heb ook nog een paar miljoen deals over alle gronden die gaan verkocht worden, dat ik die nu niet heb, voor alle te bouwen huizen idem, en voor alle te bouwen wagens ook. De rest moet ik nog klasseren. Ik hoop dat u zelf inziet dat dit nergens op slaat. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2009 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan dan (zuiver uit goede wil) onderhandelen om de gevoeligheden van de minderheid tegemoet te komen, wat de Vlamingen al 20 jaar doen, maar een compromis is niet altijd mogelijk. In dit geval, waar de Franstaligen gebiedsafstand eisen als enig mogelijk compromis, is dit niet mogelijk. Citaat:
Citaat:
Elke huidige wet gaat uit van een discussie die vroeger is gevoerd, en een akkoord dat vroeger is gemaakt. Dat deze wet later kan veranderen is geen argument om compensaties te eisen voor de "eerdere deal", zoals de Franstaligen nu doen en jij al een paar keer hebt herhaald in hun naam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1- Splitsing 2- Splitsing 3- Ongrondwettelijk. 4- Ongrondwettelijk. 5- Ongrondwettelijk. 6- Ongrondwettelijk. 7- Grondswetwijziging. 8- Grondswetwijziging. 9- Grondswetwijziging. Dankuwel. Citaat:
Citaat:
Noem het het rechtvaardigheidsgevoel van een Vlaming, als je wil. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een vroegere deal doorbroken moet worden dan lijkt het mij althans evident dat alle geven en nemen uit die deal terug op tafel komen. Als we onze verworvenheden niet in vraag willen stellen, dan zijn er inderdaad bijkomende compensaties nodig om een neiuwe deal te sluiten. En niet een punt eruit gelicht om met gebruik van numerieke meerderheid te wijzigen. Zaols steeds, wat je zelf niet wil aangedaan worden, doe je ook niet een ander aan. heel hypothetisch geval: Stel dat belgie nog wat blijft bestaan, en de francofonen in brussel,wallonie en vlaanderen allochtoon en autochtoon geraken door import of eigen groei in de numerieke meerderheid. Wat zou dan uw reactie zijn indien zijn éénzijdig dingen zouden herroepen gesteund door hun (hypothetische) numerieke meerderheid. Zou u het dan ook nog democratisch vinden? Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige toets is of de wet op zich rechtvaardig is. Het Vlaamse voorstel voor BHV is dit zonder meer, alleen voorziet het niet in uitzonderlijke privileges voor Franstaligen (voor mij een noodzahelijke voorwaarde voor rechtvaardigheid, maar zo zie je maar). Citaat:
Echter, als de Vlamingen ineens verklaren dat ze het territorium van de Walen willen afscheuren dat de Franstaligen ons daarbij moeten helpen en ook nog eens voor moeten betalen of we blokkeren het land, dan hoop ik dat men kordater zal reageren dan wij nu doen. Wat is daar hypothetisch aan trouwens? Dat is al het geval in Brussel, en we kennen de reactie van de Franstaligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 is dus wel degelijk een mogelijkheid, en is niet het voorstel 2 dat vlaanderen éénzijdig wil stemmen. 3 4 5 6 daar zijn de gronwetspecialsten het niet over eens of dit ongrondwettelijk is. Tenzij je de primus interparis onder hen bent, denk ik niet dat deze bij voorbaat zonder enstige studie als ondoenbaar moeten beschouwd worden. 7,8,9 inderdaad grondwetswijzigend maar ook dat is niet onoverkomelijk. Als de komende verkiezingen goedgekeurd geraken, zal dat voor de volgende ook wel lukken. Er zijn dus nog wel meer mogelijkheden dan het huidige ingediende splitsingsvoorstel. Citaat:
Voor mij is dat ook geen fetisch, ik heb geen ekele binding met het begrip "land" in de betekenis van "mijn land", want dat is het niet, enkel het lapje met mijn sociaal woningske is van ons. Ik voel me dan ook niet te kort gedaan als een democratisch meerderheid van een gemeente zou beslissen om bestuurlijk ergens anders toe te horen. Als vlamingen wegtrekken, of hun huis en grond massaal verkopen aan anderstaligen, ja dan worden die de baas. Dat lijkt me demoratisch in orde. en de huidige handhaving in vlaanderen is geforceerd en eigenlijk tegennatuurlijk. Omgekeerd moet dan natuurlijk ook kunnen. Vlaamse bewoners net over de denkbeeldige lijn moeten ook hun gemeente bij vlaanderen kunnen voegen. Citaat:
Zijn er vlamingen in BHV die op een of andere manier hun volle rechten niet kunnen uitoefenen? die niet kunnen stemmen op de partij of kandidaat van hun keuze? Ik denk het niet, is zie een symbooldossier, en een bijkomend recht dat franstaligen hebben, en dat we hen willen afnemen, zodat iedereen gelijk is. Gaat de vlaming in BHV dan daarna meer rechten hebben? Ik denk het niet. Dus vanwaar de bewering dat de vlaming gediscrimineerd wordt. Gaan er daarna geen frantalige verkozen meer zijn in BHV? Ook niet zeker, als de franstaligen een lijst indienen en genoeg stemmen halen hebben ze ook verkozenen. Het enige verschil is lijkt mij dat die franstaligen die willen verkozen worden dan in vlaams brabant moeten gaan wonen, waar ze nu ook in B kunnen wonen. Ze zullen dus moeten kiezen. Daar zal geen ene rabiate vlaminghater minder door zijn, misschien wel integendeel, dat ook in HV nog meer zal geijverd worden voor administratieve aanhechting bij brussel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
- Franstaligen in Vlaams-Brabant mogen stemmen op nationale Franstalige lijsten, terwijl Vlamingen in Waals-Brabant niet op nationale Vlaamse lijsten mogen stemmen. - Vlaamse kandidaten uit H-V moeten in concurrentie treden met nationale lijsten, terwijl hun collegas uit Leuven dat niet moeten. Citaat:
Wij willen niet meer rechten, enkel gelijke rechten. Franstaligen willen geen gelijke rechten, enkel meer rechten. Kies een kamp. Citaat:
Klinkt dat niet perfect logisch? Vooral als je weet dat dit reeds het geval is voor alle andere politici in alle andere provincies? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zozo, les francofones willen dat er hélemaal niets veranderd aan de werking in dit land, en dit omdat zij de grootste begunstigde van dit alles zijn.... Wat is dan het stroefste, het vlaams nationalisme dat het anachronisme van het Belgique á papa waarin een minderheid destijds de volledige zeggenschap had over een anderstalige meerderheid wil veranderen naar een moderne vorm waarin democratie op zich de basis van het land dient te vormen... Of het hardnekkig vastklampen van de francofone bourgeoisie aan het oud belgisch staatsmodel om hun momentele machtspositie krampachtig te kunnen handhaven.. Waar blijft Uw realiteitszin.... Citaat:
Citaat:
Het heeft ooit andersom geweest mijn beste, en de geschiedenis beschrijft perfect hoe het er destijds aan toeging.... Van solidariteit was er helaas géén sprake ,en van geldtransferts van zuid naar noord nog véél minder.... De geschiedenis mijn beste, de beste leermeester die er is.... Laatst gewijzigd door Svennies : 21 mei 2009 om 01:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Hollanders hebben het ook niet onder de markt.
Zij die hier komen vertellen dat de crisis voor de Hollanders minder is dan bij ons...... Lees dit dan maar eens : 100.000 Hollanders moeten hun huis verkopen wegens de economische crisis ! http://frontpage.fok.nl/nieuws/11125...or-crisis.html Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 mei 2009 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Banneling
|
![]() wie speelt er volgens u mee, vertel het eens, want buiten een beetje trollen hebben we van u nog niet veel onthouden
Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2009 om 09:07. |
![]() |
![]() |