![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#482 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#483 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() De meeste Nederlanders, die hier rondlopen zijn verheerlijkers van het platteland.Zij zetten zich af tegen Amsterdam en de Randstad .Ze dromen van een Groot- Belgie met Brussel als hoofstad.Een soort Benelux met mini-staatjes. Met deze ideeen zullen Noord Nederland nooit meekrijgen. Misschien dat alleen Limburg en Brabant hierin meegaan. Dus zoek je heil op een ander draadje of ander forum. ![]() Laatst gewijzigd door JP Coen : 1 juli 2009 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en no way dat de Vlamingen nog een koningshuis willen. maw, een echte fusie kan er gewoon niet komen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Nederlanders die ik hier zie rondlopen, denken er meestal anders over. Binnen Nederland is het een kleine minderheid voor deze droom ,die daarom hier hun aanhang zoeken. Nederland en Vlamingen zullen gescheiden blijven, omdat de Vlamingen nooit een eenheid gewild hebben. Ze blijven liever onder de hoede van de Fransen. Laatst gewijzigd door JP Coen : 1 juli 2009 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben daar niet mee akkoord.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een zelfstandig Vlaanderen zal met Nedeland gaan samenwerken. Pas als nut een noodzaak aanwezig is, zal over een hereniging gesproken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, kan je er eens een aanduiden? Zoniet, dan is je bovenstaande uitval hypocriet.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk stukje Vlaanderen dat naar Nederland gaat is bevrijd gebied. Zeeuwsch-Vlaanderen en Nederlands-Limburg zijn op die manier gered van de Belgische ziekte, en we zouden beter ook Voeren aan Nederland geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=13 http://forum.politics.be/showpost.ph...83&postcount=7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Europees Commissaris
|
![]() Voel je niet miskend: Wat de Ieren, Luxemburgers, Letten en, voor mijn part, de Monegasken kunnen, kunnen de Vlamingen ook. En dat gun ik hun ook. Het heeft alleen geen zin om aan Kleinstaaterei te doen als Vlaanderen en Nederland samen ook iets kunnen bereiken in een zich snel veranderende wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Europees Commissaris
|
![]() In zekere zin wel, ja. Maar toch een kanttekening. De ultra-belgicisten - en in hun verbolgen mening ook de doorgedraaide flaminganten - zijn dermate gefocust op het waanidee van termen als "uitverkoop aan" en "overrompeling door" Holland en dergelijke dat deze goedbedoelde argumenten op hen de uitwerking hebben als de spreekwoordelijke rode doek voor de stieren.
Ik stel dus het volgende: de Vlaamse onafhankelijkheid verlost de Zuidelijke Nederlanden van de Belgische taal- en cultuurgenocide en zorgt van pacificatie en een normalisering van de betrekkingen met Wallonië en dus ook voor een meer volwassen houding tegenover Nederland en dus ook tegenover verdergaande samenwerking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een confederatie met Nederland, het liefst met Wallonië en Luxemburg is volgens mij het beste. sommige zaken kunnen we het best samen doen, andere zaken moeten op het regionaal vlak geregeld blijven.
![]() |
![]() |