![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De 'Moslima' genieten ook over deze 'gunsten': aan hun om deze te gebruiken en op te dwingen. - Man, vrouw = zelfde rechten. Ook voor 'Moslims'. Het is n u aan de 'Moslima' om hun toekomst in handen te nemen en er voor op te komen. Deze strijd is voor mij nu eens een 'Jihatje' waard zè!!! ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 2 oktober 2009 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu dat je het zegt: 'k vind ook wel dat er zo al genoeg 'orgainsch' 'Moslim'materiaal op onze 'nette' voetpaden te vinden is , hoor! Laatst gewijzigd door bruggeman : 2 oktober 2009 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp je zo slecht wat ik bedoel? Of verdraai je met opzet mijn woorden? Ik stelde net dat een verbod niet werkt tenzij je naast iedere leerling iemand zet om te controleren. Voor de rest heb je gelijk, pesters worden zelden aangepakt. En de meelopers ook niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hen nog nooit "een schop onder hun gat" gegeven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees punt 1 eens aandachtig. Op punt 2 geef je geen antwoord! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jouw oplossing: 'zij die druk uitoefenen aanpakken' lost echter helemaal niets op, om precies dezelfde reden dat dat niet werkt bij ander pestgedrag. Als ik moet kiezen tussen een oplossing die niets oplost of een oplossing die gedeeltelijk werkt, dan is de keuze snel gemaakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog eentje: ik heb vroeger een kettingrokende leerkracht gehad. Die man hing uit het raam te roken terwijl wij oefeningen oplosten. Moet die man nu bij hoog en bij laag blijven ijveren tegen het rookverbod op openbare plaatsen. Nochtans maakt het in jouw redenering niet uit: geen passief gerook (hij hing uit het raam) en leerlingen moeten maar leren omgaan met de sociale druk. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of pleit je nu om de pesters aan te pakken? Kan je even duidelijk je eigen mening weergeven? Verder zou ik het op prijs stellen moest je mijn uitspraken niet meer herfraseren naar iets dat er niet meer op lijkt. Ik stel dat een verbod op pesten niet helpt, omdat daardoor het pesten niet verdwijnt. Ik stel dat men de pesters (en de meelopers) moet aanpakken. Iets wat nu niet gebeurt. Nu focust men zich op de gepesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(vooral voor vrouwen)
![]() |
![]() |
#490 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nooit kletsen gekregen, en ben er mijn ouders ook dankbaar voor. Citaat:
Om het nut in te zien van een regel; heb je geen discipline nodig. Als jij discipline wil, dan moet je niet komen klagen dat "Van wat ik tegenwoordig lees pikken de meeste Belgen de meest idiote verboden." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: er breekt 's nachts brand uit in je huis. Ga je dan met jouw kinderen een referendum houden of je al dan niet het huis gaat ontruimen?
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat ze zullen weigeren om het huis te verlaten? Zoek maar een ander voorbeeld om te overtuigen dat strikte gehoorzaamheid nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ken wel andrere. Toen mijn oudste 3 jaar was en we een barbecue hielden wou ze niet luisteren en ze heeft zich heel erg verbrand.
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu kom je af met een kind van 3 jaar om aan te tonen dat men jongeren discipline moet aanleren. Haal toch maar je andere voorbeelden boven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Punt 2 : Ik neem het geen enkele 'Moslim' kwalijk, hier den 'aap' of den 'Ezel' te komen uithangen. Als het bij wet toegelaten is: vooruit dan maar. Indien sommige wetten niet passen, dan dienen deze gewijzigd te worden. Soms is dit wel heel moeilijk omdat onze 'burgerachtige-bourgeoisie' 'Politici' liefst geen gezichtsverlies lijden. Dit laaste is mijn enige strijd en daar ga ik voor. Als je dan toch de puntjes op de 'i' wil: gekrenkt, dus maar niet maar toch beledigd. Wil U me dan wel eens expliciet uitleggen op welke manier ik U duidelijk zou beledigd hebben. Hou zou ik kunnen weten of jij een 'Moslim' bent of niet. Maakt eigenlijk niet veel uit. Hetgeen voor mij telt, (bij elke afzonderlijk individu) is zijn 'humanistische' kwaliteiten, enthousiasme en levensopvattingen. De rest is louter gewoon 'Politiek' (De mensen verdelen om beter te kunnen regeren). Daar U geen 'Moslim' zijt, kan ik U met mijn 'Voddemadamekes' en mijn 'Moslimmannekes' niet raken, hé Nu, voor de zaak iets pikkanter te maken, weet dat mijn voornaam 'Elie' is? ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 3 oktober 2009 om 07:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niet geschreven dat je mij beledigde. Ik schreef "Als je iemand preventief vraagt om niet te beledigen, zou je dan niet beter je beledigende woorden achterwege laten?" Waarmee ik bedoel : Als je iemand vraagt om niet te beledigen; gebruik dan zelf geen beledigende woorden. 2 De vraag was : Dacht je dat ik Moslim ben? Waarom dacht je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 3 oktober 2009 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp je eindelijk punt 1? En op punt 2 antwoord je nog altijd niet. Wie vermijdt/ontwijkt/negeert er? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bravo en de complimenten thuis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom Bruggeman, natuurlijk is Artisjok geen moslima,dat blijkt uit haar argumenten, ze bedoelt het goed!
Maar kijkt wel voorbij de realiteit, scheiding van kerk en staat betekent dat je je religieuze visie niet kunt opdringen om uitzondering te bekomen om algemeen geldende regels, en dat is de essentie van de discussie, waar Steve M terecht op wijst en goed verwoord. Ik lees zeer ontwijkende antwoorden hierop waarbij de focus niet ligt op de essentie" mogen gelovigen hun standpunt opleggen aan instituten, staan zij boven de wet en is voor hen op iedere gebied( want de discussie is breder dan hoofddoeken een uitzondering nodig omdat zij dit opleggen, met bedreiging, geweld,oproepen tot niet naleven van de schoolplicht, protesten waarbij anderen de toegang tot een school gehinderd wordt, controle in scholen wie het gebod van de school volgt met opnieuw bedreigingen. Blijkbaar is dit voor Artisjok niet belangrijk, voor mij wel en vele anderen ook. De verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie ligt dan ook niet bij scholen of Raden, zelfs niet bij de gemiddelde moslim maar bij een groep fanatici die al jaren jongeren aanzetten om religie als conflicthouding te ontwikkelen tegenover de samenleving, meisjes doen dit "braaf" door stijd om de hoofddoek, hun broers door overlast, criminaliteit en agressie tegenover politie, daar kijken mensen met de mening van Artisjok aan voorbij, dat mag, uiteindelijk is iedereen vrij hier op het forum...dat het uitlokken van conflict op de agenda staat dat deze groep fanatici ontgaat haar, ik denk niet dat dit door een discussie met welke argumenten ook zal veranderen. |
![]() |
![]() |