Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2010, 19:07   #481
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Heeft een junk, die zonder personeel werkt, het recht een drugskot uit te baten?
Deze vergelijking slaat als een tang op een varken, mijn beste...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 19:40   #482
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZXL Bekijk bericht
Het is heel erg voor u dat je zwaar astmatisch bent maar dit argument slaagt nergens op. Ik kan evengoed antwoorden: "Fuck you ik heb ook het recht om met mijn kameraden in mijn gezellige, rokerige, bruine, volkse stamkroeg pinten te pakken en te paffen". Als jij het recht hebt op jou pleziertje heb ik het recht op de mijne niet waar?

En spijtig genoeg misschien blijft het een keuze om in een rokerig 'hol' binnen te stappen en is het uiteindelijk de keuze van de cafébaas die er zelf geld in steekt en waar veel meer op het spel staat als zijn café failliet gaat. Als jij, ondanks je astma, het ervoor over hebt dan is dat jouw keuze.
Dit is waarschijnlijk een van de meest discriminerende posts die ik hier ooit heb gelezen.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 19:45   #483
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Dit is waarschijnlijk een van de meest discriminerende posts die ik hier ooit heb gelezen.
Waarom ? Het is de keuze van die astmalijder om dat rokerige hol (waarvan hij weet dat het een rokerig hol is...) binnen te stappen.

Tuurlijk kunnen we dan het roken verbieden, en dan is onze astmalijder de enige klant in dat ex-rokerige hol. Gezellig.
Oud 3 januari 2010, 19:57   #484
de kleine
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Waarom ? Het is de keuze van die astmalijder om dat rokerige hol (waarvan hij weet dat het een rokerig hol is...) binnen te stappen.

Tuurlijk kunnen we dan het roken verbieden, en dan is onze astmalijder de enige klant in dat ex-rokerige hol. Gezellig.
Heb ik dan geen recht om rustig op café een pint te drinken zonder een dag lang last te hebben? Nee? Weet je hoe ze dat noemen. Discriminatie.

Het is enorm oneerlijk van rokers om mensen passief te laten meeroken. Maar goed, ik neem aan dat veel rokers binnen een jaar of 20/30 veel spijt gaan hebben van het roken.
Oud 3 januari 2010, 20:01   #485
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Maar goed, ik neem aan dat veel rokers binnen een jaar of 20/30 veel spijt gaan hebben van het roken.
Bof, valt wel mee. Het zijn die jaren op het einde van je leven die wegvallen.

De jaren van Alzheimer en incontinentiepampers en voor een raampje zitten met de kwijl die uit je bek druipt.
Oud 3 januari 2010, 20:08   #486
de kleine
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

De jaren van Alzheimer en incontinentiepampers en voor een raampje zitten met de kwijl die uit je bek druipt.
Vergeet zeker het proces voor je dood niet.
Oud 3 januari 2010, 20:10   #487
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stoere praat. Tot het zover is uiteraard. Dan vervloeken de rokers zichzelf steevast om hun domheid en smeken ze om nog enkele jaartjes meer.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:17   #488
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik kom mss meer op café dan jij.
ik denk dat jij me niet kunt bij benen .................tot 15 januari ! dan ga ik weer ne poging doen tot stoppen met kroeg bezoek en ne rookstop , da gaat samen !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:18   #489
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Stoere praat. Tot het zover is uiteraard. Dan vervloeken de rokers zichzelf steevast om hun domheid en smeken ze om nog enkele jaartjes meer.
Hmmm... Neen toch niet. Ik zal kontent zijn als ik er van af ben.
Oud 3 januari 2010, 20:24   #490
ZXL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mijn excuses het alvast niet bedoeld als een belediging of zo maar uw argumenten houden gewoon geen steek.

Citaat:
Heb ik dan geen recht om rustig op café een pint te drinken zonder een dag lang last te hebben? Nee? Weet je hoe ze dat noemen. Discriminatie.
Dus de cafébaas die zijn eigen zaak heeft opgericht, geld erin heeft gestoken, ervan afhakelijk is om zichzelf (en misschien anderen) te onderhouden moet zich maar schikken aan uw 'recht' op een pint? Heel eerlijk lijkt me het niet maar kan aan mij liggen natuurlijk... Dat iedereen zich moet schikken aan het 'recht' (of laten we het de wens noemen) van één individu lijkt me discrimerender.

Citaat:
Het is enorm oneerlijk van rokers om mensen passief te laten meeroken. Maar goed, ik neem aan dat veel rokers binnen een jaar of 20/30 veel spijt gaan hebben van het roken.
Wederom het is uw keuze om er binnen te stappen. Het is niet alsof je er moet zijn, je bent er graag. En het 'fuck you' argument van uw eerste post is niet echt geldig (zie hierboven waarom).

Overtuig uw buddies om met jou naar een rookvrij café (jawel deze bestaan ook) te gaan en probleem opgelost lijkt me of niet?

Wederom geen beledigingen bedoeld maar objectief blijf ik nog steeds argumenten missen tegen vrije keuze.
ZXL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:25   #491
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ja, de stank (zelfs na het roken) is niet te harden & de verouderde rimpelhuid is een walgelijk om naar te kijken.

Maar ik geef toe... het zien van het gebrek aan conditie en het horen van die stervers-hoest zijn wel leuk
tja , maar mijn conditie is vrij goed .............. en men roken helpt me zelfs tot behoud van men six pack !!!!!! sosiaal hé
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 20:31   #492
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
tja , maar mijn conditie is vrij goed .............. en men roken helpt me zelfs tot behoud van men six pack !!!!!! sosiaal hé
Oud 3 januari 2010, 20:37   #493
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En... eigenlijk doen we als roker ook iets aan de vergrijzing.
En bovendien besparen we op de pensioenen...

Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 21:24   #494
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Dat hebt ge dan wel verdient in dat fitness-zaalke �*chter 't café, zeker
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 22:38   #495
Punk
Banneling

Standaard

In spanje gaan ze ook heel streng worden en een volledig rookverbod doorduwen.
Langs de ene kant kan het zijn ze het mss daar minder voelen door het lekkere weertje die er altijd is en langs de andere kant kan het alsook tegen zich werken want wie wil er nog op reis gaan als deze nergens meer (binnen) kan en mag roken?
Ik ben al 5 keer (recent) op verschillende plaatsen naar spanje op reis geweest (uitgaans plaatse uiteraard) en 70-80% van de mensen roken er.
Spanje heeft al minder volk over de vloer gekregen uiteraard ook wegens een aantal andere redenen zoals bv andere plaatsen wat goedkoper zouden zijn maar dan nog eens een rookverbod erbovenop kan ook daar voor velen gevaarlijk worden.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 22:40   #496
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp al dat geleuter niet van die mensen die nu zitten te zagen over het rookverbod in alle kaffees.
De beslissing is getroffen, het spel is gespeeld. De lol is over.

Okee, enkele jaren respijt, voor de plaatsen waar geen fret geserveerd wordt ... (artsen hebben berekend hoeveel ekstra doden hiermee niet gespaard zijn, maar swat ...), maar de wet zal automatisch in werking treden; een terugkomen op deze beslissing is teoretisch mogelijk, maar in de praktijk: vergeet het.

Dus, beste mensen, leg jullie erbij neer.
Begin tijdig maar te wennen aan de nieuwe toestand.

Probeer jezelf niks wijs te maken met argumenten naar voren te brengen; de tijd van argumenten is voorbij; de wet is gestemd.

Konsentreer je op iets anders, of blijf ongelukkig ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 22:41   #497
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ben mijn leven niet beu, ik zal bij voorkeur een gelegenheid kiezen waar niet of waar amper gerookt wordt.
In Maaseik heb ik (na de raad) de keuze tussen een rokershol en de bar van een hotel. Welnu, ik drink mijn pintje in dat hotel, het is iets duurder maar smaakt eens zo lekker.
Zever zever en nog eens zever man.
Tjonge jonge.
Ik ben eens geruime tijd gestopt met roken en ik heb er nooit last van gehad zenne dat er gerookt werd in cafe en mijn cola of andere drank smaakte mij nethetzelfde.

De grootste roepers zoals u zijn nu net de grootste kankeraars.

Nethetzelfde in een restaurant; ik heb nooit last van gehad dat mensen de tafel naast mij rookten zenne.
Alleen bij een sigaar omdat dat wel enorm straf is.
Oud 3 januari 2010, 22:43   #498
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp al dat geleuter niet van die mensen die nu zitten te zagen over het rookverbod in alle kaffees.
De beslissing is getroffen, het spel is gespeeld. De lol is over.

Okee, enkele jaren respijt, voor de plaatsen waar geen fret geserveerd wordt ... (artsen hebben berekend hoeveel ekstra doden hiermee niet gespaard zijn, maar swat ...), maar de wet zal automatisch in werking treden; een terugkomen op deze beslissing is teoretisch mogelijk, maar in de praktijk: vergeet het.

Dus, beste mensen, leg jullie erbij neer.
Begin tijdig maar te wennen aan de nieuwe toestand.

Probeer jezelf niks wijs te maken met argumenten naar voren te brengen; de tijd van argumenten is voorbij; de wet is gestemd.

Konsentreer je op iets anders, of blijf ongelukkig ...
We zullen wat vaker naar de nachtwinkel gaan.
Of misschien is er links of rechts wel een leuk illegaal cafeetje waar we nog eens kunnen paffen en er een madam op tafel wil dansen.
Oud 3 januari 2010, 22:44   #499
Punk
Banneling

Standaard

schoofzakske toch; we gaan wel zien of de niet rokers woord gaan houden hier.

In landen als ierland en duitsland,nederland en noem maar op blijkbaar niet of nauwelijks.
Oud 3 januari 2010, 22:45   #500
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We zullen wat vaker naar de nachtwinkel gaan.
Of misschien is er links of rechts wel een leuk illegaal cafeetje waar we nog eens kunnen paffen en er een madam op tafel wil dansen.
Als dat betaalbaar en mogelijk is moeten velen maar dan echt velen een prive club van maken zodat ze allen naar daar gaan en je zal wel zien dan hoever die rookvrije cafe's het zullen trekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be