![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Banneling
|
![]() wellicht omdat de 'raad van Europa' door niemand au serieux genomen wordt omdat zij geen enkele stok achter de deur hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, ik vind je tof hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() leg het me dan eens uit he Lombas, want jij post hier ook maar je one-liner met jou grote gelijk, maar nergens 'waarom' die raad van europa dan zo machtig zou zijn dat heel de democratie in Belgie eraan ondergeschikt zou zijn ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verkondig niet zozeer mijn grote gelijk maar probeer af te stappen van een discussie tussen mensen die overal komen posten dat meneer Janssen uiteindelijk maar de doodstraf moet krijgen. Dat is een onzinnige bijdrage tot de discussie hier (in tegenstelling tot andere voorstellen). Er zijn legio discussieplaatsen op dit forum waar over de doodstraf wordt gekeuveld. Maar, aanvaard dat dan gewoon, in België of in een onafhankelijke Republiek Vlaanderen (waar ik voorstander van ben) zal de doodstraf nimmer worden kunnen ingevoerd. Zeg nooit nooit, of noem me Fukuyamistisch, maar in gematigde vorm is zo'n realisme niet verkeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat de man 'een vijs kwijt is'. Hij lijkt me te beantwoorden aan de typologie van een psychopaat of een sociopaat. In zekere zin is hij dus ziek. Me dunkt dat zieke mensen niet gestraft moeten worden. Hem straffen is volstrekt zinloos aangezien ze nooit kan bijdragen tot beterschap, inzicht, empathie of 'correctie'. Even duidelijk is dat de man een groot gevaar vormt voor de samenleving. In die zin is het niet alleen het recht maar ook de taak van de gemeenschap zichzelf te verdedigen. Er voor zorgen dat hij dus nooit meer in staat kan zijn zijn ziekelijke neigingen te herhalen. Ik denk dat hij dus opgesloten moet worden en behandeld als een zieke. Al vrees ik dat die behandeling niet onmiddellijk effect zal hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als er getuigen zijn, en jij kan aantonen dat jij daar psychische last van hebt, kan je de agressor aanklagen..anders is het idd moeilijk bewijsbaar..
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
politiek is zo al saai genoeg als we t ook al niet over (onwaarschijnlijke) theoretische mogelijkheden zouden mogen hebben ![]() voor mijn realistische of zelfs te verwachten toekomst van dhr Jansen, moet u mijn eerste posts in deze draad hebben : mijn verwachting ? : Jansen wordt gezelfmoord, of Jansen wordt per ongeluk op de gewone wandeling gestuurd. niettemin, ik zie u ook graag Lombas ![]() ![]() ah ja, Lombas, zegt het EVRM iets over delen van de hersenen uitschakelen ? ik dacht het niet hé ![]() er kan daar met de intentie om actieve psychopate hersendelen uit te schakelen ne perfect volgzame plant van gemaakt worden ... kan mss nog goed ingezet worden om bedpannen op te halen dan of zo. Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2010 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Medische ingrepen zonder noodzaak of toestemming van de patiënt zijn verboden. En terecht.
Het gaat de man overigens wellicht niet om de directe bevrediging van een oncontroleerbare seksuele drift die door hormonen wordt opgewekt maar om een veel dieper liggende vorm van haat (ook tegen zichzelf) en een minderwaardigheidsgevoel dat hij tracht te compenseren door het gebruik van macht en het concretiseren van zijn machtswellust. Het moorden, het koesteren van geheimen geeft hem een vorm van macht en maakt hem - in zijn eigen ogen - belangrijk. In die zin zal hij wel vloeken over de aardbeving in Haïti die hem nu helemaal in de schaduw stelt. De wil om hem te kastreren, terechtstellen of martelen komt in essentie voort uit hetzelfde gevoel van onmacht.
![]() |
![]() |
#497 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of in elke thread die over het VB gaat: "het VB mag niet meebesturen!" te komen roepen? of in elke thread over global warming: "de aarde gaat vergaan!" te komen herhalen. ... Ik zie niet in op welke wijze dat bijdraagt aan (eender welke) discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er staat niet achter binnen het bestaande rechtssysteem ![]() |
|
![]() |
![]() |