![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom is Brussel de hoofdstad van Vlaanderen? | |||
Omdat Brussel historisch gezien Vlaams grondgebied is |
![]() ![]() ![]() |
32 | 62,75% |
Om de verfransing van Brussel tegen te gaan |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Omdat Vlaanderen in Brussel niets heeft te zeggen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Om te laten zien wie de baas is in Brussel |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,80% |
Een andere reden |
![]() ![]() ![]() |
9 | 17,65% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U slaat de bal hier serieus mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar mijn vraag blijft, waarom zouden de Franstaligen in 1 land willen wonen met mensen wiens taal hun niet interesseert.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien opent de kennis van om het even welke vreemde taal altijd - doorgaans onverwachte - perspectieven. Oprecht enthousiaste gastvrijheid is er eentje van. Alleen stugge, niet al te snuggere mono-glotten blijven zich vastklampen aan het idee dat ze méér dan genoeg hebben aan de kennis van hun eigen taal.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zoals ik al zei. Walen krijgen heel vaak les van Vlamingen. Die zijn wel slim genoeg om te wijzen op veel voorkomende Vlaamse woorden en zullen wel gebruik maken van een Vlaams accent. Citaat:
En als de Waal nu een beetje meer doorzettingsvermogen had zou hij de Vlaming wel kunnen overtuigen om Nederlands te spreken. Ieder je eigen taal spreken is ook een handige manier om met elkaar te praten en je passieve kennis van de andere taal te vergroten.
![]() |
![]() |
#485 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en wellicht ook al gemerkt dat meer en meer jonge Franstaligen liever naar films in de originele versie kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Er is inderdaad een positieve evolutie, maar de grote meerderheid verkiest toch nog steeds 'gedubde' films, hoor. Ondertitels lezen vinden ze nogal vermoeiend.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is u punt?
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in elk geval erg blij dat ik hier in BXL niet alleen Frans en/of Nederlands hoor. Dat is wel één van de positieve aspecten van het leven in de hoofdstad: het is één gigantisch talen-laboratorium, mèt uitgebreide mogelijkheden tot 'practicum'. Alleen debielen profiteren daar niet van, vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Punt 2: daarin hebben ze overigens gelijk. Al eens geprobeerd om een Japanse of Koreaanse film met ondertitels te bekijken? Erg vervelend om de hele tijd aandachtig te moeten lezen. Enkel als je een film in het EN of FR bekijkt moeten veel Vlamingen eigenlijk maar met een half oog lezen (en dan nog eerder uit gewoonte); daardoor missen ze niet veel van de film zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() HIer denkt een anderstalige dan: wat voor vraag is dat nu? Versta ik dat wel goed? Moet het niet zijn uw punt of is dat een uitdrukking die ik niet geleerd heb?
Of moet het zijn: Wat is u, punt, of: Wat bent u, meneer punt? of zou hij bedoelen: Wat is uw punt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() welsh mag ook eventueel, maar daar heb ik al genoeg mogelijkheden voor momenteel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgens U zijn er dan logischerwijze geen Vlamingen die geïnteresseerd zijn in het Frans. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 februari 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
|
![]() Een Engelstalige zal niet schrijven/zeggen: What's you point?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb het over de Franstaligen (Walen of anderen) die geen woord Nederlands willen spreken. vooral in het Brusselse en de Vlaamse rand vind je er nog zo. mijn vraag is dus: waarom zouden die mensen (niet alle Walen, niet alle Franstaligen) nog 1 land willen vormen de Vlamingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
VL heeft geen belangstelling voor W; gevolg: men denkt in spiegelbeeld en W zal dus ook wel geen interesse hebben voor VL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste zinnetje van jouw post waarop ik reageerde:
Citaat:
|
|
![]() |