![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is inderdaad verschillend van "Dus in een openbare school hallal vlees invoeren is iedereen verplichten om vlees te eten met een religieuze bijsmaak. Het slachten van vlees met een religieuze gedachte, kan dus niet verplicht worden ingevoerd in een school." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt dat voor u scheiding van kerk en staat inhoudt dat de kerk zich niet mag moeien met de staat, geen macht mag uitoefenen. Dit werd naar u toe verduidelijkt, de staat en niet de kerk is bevoegd voor burgelijke aangelegenheden, bijgevolg betekent deze scheiding dat de kerk ( of andere religieuze overtuigingen) geen invloed hebben op burgelijke vrijheden of plichten en deze niet kunnen opleggen of hun invloed mogen aanwenden. Mee eens? Mooi zo! Het gaat er dus niet om dat ik me niet zou durven uitspreken( wat de eerste keer zou zijn) over de vraag of je religie wel of niet mag tonen in openbare ruimtes, zoals u zelf aanhaalt bestaat er een wettelijk kader; scheiding van kerk en staat wat inhoudt dat religie zich niet mag moeien met burgelijke aangelegenheden! Met die beperking worstelt de kerk niet, wel islam. - je mag gerust een processie laten doorgaan, maar je kunt niet zeggen dat je een hoofddoek moet dragen steeds en overal omdat je meent dat dit een geloofsverplichting is, of dit uit naam van vrijheid van religie opleggen aan scholen of werkgevers. Die ruimte biedt scheiding van kerk en staat niet omdat religie daar gene bevoegdheid voor heeft, evnemin kan de kerk afdwingen dat mensen naar de mis gaan en dit verplicht zou moeten doorgaan op scholen of werkvloer! Duidelijk voor u Arti? Mooi zo!- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze spreekt zichzelf continue tegen. Enerzijds moeten autochtone ouders "het" gaan uitleggen aan hun kinderen, waarbij "het" slaat op een mentaliteitswijziging die ze dan zelf vervolgens weer ontkent. Verder ontkent ze dat het concept van 'haraam of verboden of onrein' deel uitmaakt van de islamitische voedingsregels, en dat schrapping van wat haraam is deel uitmaakt van het halaliseringsproces. Men schrapt immers wat haraam is om het menu halal te houden. Citaat:
Citaat:
Als ridicule uitvlucht zegt ze dat varkensvlees niet verboden wordt. Waarbij ze voorbij gaat aan het feit dat het varkensvlees op het schoolmenu wel verboden wordt. De logica die ze erop nahoudt voor autochtonen wil ze kost wat kost niet toegepast zien op moslims. Kortom Artisjok steunt het discrimineren van niet-moslims als dat aan islamitische religieuse eisen tegemoet komt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() Dus het menu verbiedt varkensvlees. Waarom?
Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 februari 2010 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Banneling
|
![]() Neen; het wordt niet verboden.
Zijn er scholen die een vegetarisch menu aanbieden? Is het dan verboden? Zijn er scholen die kreeft; garnaal, mossel of schapenvlees op het menu zetten? Is dit dan allemaal verboden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is echt wel een goeie, het wordt niet verboden maar van het menu gehaald! Omdat dit voor moslims verboden is, haram! Dat leidt tot deze maatregel maar verboden??? Nee hoor, enkel niet meer te verkrijgen! Van hypocretie gesproken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() Toch wel, het wordt verboden. De vraag is : waarom?
Waarom krijgen autochtone en allochtone kinderen (vb Chineesjes) geen varkensvlees meer te eten, terwijl dat al generaties lang tot hun eetpatroon behoort. Antwoord maar op de vraag ipv af te wijken! Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 februari 2010 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Haar 'logica' getuigt van een grenseloze hypocrisie. Heb jij enig idee waarom ze bereid is zo laag te vallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn er scholen die een vegetarisch menu aanbieden? Is het dan verboden? Zijn er scholen die kreeft; garnaal, mossel of schapenvlees op het menu zetten? Is dit dan allemaal verboden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() Je weigert dus op de vraag te antwoorden en houdt het dus bij afleidingsmaneuvers die niet ter zake doen om die islamitische geïnspireerde discriminatie te steunen. Ik had niets anders verwacht van u. Je hoeft het niet telkens te herbevestigen hoor : uw pro-discriminatiestandpunt is al meer dan duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in de praktijk is het toch hetzelfde om varkensvlees niet meer op het menu te zetten als om het te verbieden.
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil? ![]()
![]() |
![]() |
#494 |
Banneling
|
![]() Artisjok wenst op die vraag niet in te gaan om evidente redenen. Ze zou alleen maar kunnen toegeven dat die schrapping er is gekomen onder religieuse islamitische druk, en dat dat verbod in se discriminerend is tegenover niet-islamieten. Ze krijgt het niet over de lippen, maar gaat wel voor de volle 100% akkoord met dat discriminerend principe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie wordt niet toegelaten, zeg ik. U antwoordt daarop : dan vraag ik me af of dit ook geldt voor de selectie van een priester; rabbijn of imam. Wat voor antwoord is dat eigenlijk? Als ik een dokter nodig heb, ga ik toch geen schoenmaker raadplegen. Dat wil niet zeggen dat ik die schoenmaker discrimineer, dat wil gewoon zeggen dat zijn vakkennis niet geschikt is voor het probleem dat ik op dat ogenblik heb. Als ik een vraag heb over de katholieke kerk, stel ik die niet aan de rabbi of de imam, maar aan de priester. Dat wil niet zeggen dat ik die rabbi of imam discrimineer, dat wil gewoon zeggen dat hun vakkennis niet geschikt is voor het probleem dat ik op dat ogenblik heb. Echt, ik weet niet hoe ik het duidelijker kan stellen! 't Is niet omdat het begrip "apartheid" afgeleid is van het woord "apart" dat "apart" steeds refereert naar "apartheid". En tenslotte : waarom kunnen moslimouders niet uitleggen aan hun moslimkinderen dat varkensvlees hier een gewoon, alledaags onderdeel van het menu is? Ik heb u die vraag nu al zo'n 5 keer gesteld en u vertikt het erop te antwoorden. Waarom? Hebt u er geen goed antwoord op? Of weet u dat er geen goed antwoord bestaat?
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat zo Artisjok? Dat ruikt naar apartheid ... ![]()
![]() |
![]() |
#497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#498 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat deed ik al vorige week; zie post 127 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen; het wordt niet verboden. Zijn er scholen die een vegetarisch menu aanbieden? Is het dan verboden? Zijn er scholen die kreeft; garnaal, mossel of schapenvlees op het menu zetten? Is dit dan allemaal verboden? Maar als jij niet verder wil lezen dan de eerste zin; dan hebben we nogmaals een illustratie van diezelfde oude wijsheid. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Omdat men wil tegemoetkomen aan de moslims". Dus moslims willen de schoolmenus halaliseren, hetgeen leidt tot discriminatie van niet-moslims omdat hun keuze wordt beperkt sinds het harame varkensvlees wordt verboden ter wille van islamitische halaleisen. En zeg 's, waarom steun jij deze islamitische discriminatie? Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 februari 2010 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |