![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, als we u mogen geloven, spreken alle Walen binnenkort tòch Nederlands.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoonlijk ga ik naar Frankrijk tijdens de mooie zomerdagen, en dan draag ik bij voorkeur een tiesjurt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt u het maar.
Voor iemand uit Limburg is die kust nu eenmaal niet zo dichtbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoort u mij klagen over het geweld van Oranje tegen Gelderse steden, zoals u het zou zeggen? De eenheid was zeker broos, zo broos dat Willem van Oranje de onwillige Staten-Generaal, die weigerden geld ter beschikking te stellen voor meer troepen, het volgende voorhield: "Wanneer u weigert middelen ter beschikking te stellen, dan ontbreken die mij niet, maar u. Deze oorlog, mijne heren, is niet mijn oorlog, maar de uwe. Wanneer u zegt 'we hebben geen geld', dan zegt u eigenlijk: 'we laten onze landen in de steek'." Het zijn deze woorden die blijven nagalmen en ons oproepen om 'onze landen', Nederland en Vlaanderen, niet in de steek te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Europees Commissaris
|
![]() Azert weet het; de invloed van het Nederlands, zeker in Wallonië, is schrikwekkend groot. De germanisering golft vanuit de Westhoek moeiteloos door tot in de Ardennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Europees Commissaris
|
![]() En waardoor laat u uzelf meeslepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Banneling
|
![]() Waarom geen foto van een Rwandees massagraf ?
Schaamtegevoel omwille van vroegere franstalige koloniale miskleunen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens moet ik dringend nog eens in Limburg komen wandelen, anders kom ik er - in uw ogen dan - eveneens 'zo goed als nooit' ![]() Misschien iets voor tijdens de Paasvakantie, wie weet. Ja, ik vind Limburg best wel mooi, en Limburgers doorgaans erg vriendelijke en warme mensen. Mocht u een goede tip kunnen geven: gr�*�*g.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar we begrijpen elkaar goed, initiatieven die hier wél een meerwaarde aan geven, zoals de afschaffing van de faciliteiten of de invoering van de wooncode, die kunnen dan op jouw steun rekenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Duits, Frans of Engels als ze die talen machtig zijn, is het minste van mijn problemen. En dat de hotels in Hasselt Engels, Frans Duits praten. Voor mij allemaal geen probleem. De klant is koning. Alleen, de landstaal en de bestuurlijke taal is wel het Nederlands. Zolang als men dat maar voor ogen blijft houden, is er niets aan de hand. En zo zou het ook aan de Belgische kust moeten zijn: de klant is koning. En al dat kleinzielig gedoe en taalgebakkelei moet achterwege blijven. Steeds indachtig blijvend: de landstaal is én blijft het Nederlands en /of het Vlaams. Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noteer, dit additief vermeldt : 'en' (én) 'of'. U kunt dus kiezen al naargelang u dit aanvoelt. En die keuze heb ik, helaas, niet bij u. Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En daarom zegt men: de arrogante Franstaligen!, terwijl men heimelijk hoopt ooit hetzelfde te kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik leg u aan de hand van deze zinnen uit waarom: - "de landstaal is én blijft het Nederlands en /of het Vlaams": - "die Landessprache ist und bleibt deutsch und/oder österreichisch, schweizerisch, bayerisch ..."; - "the language of the country is and stays English and/or American, Australian, Canadian ..." Vat u het nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien de massale toeristenstroom van Vlamingen en Nederlanders en het feit dat er ook een aanzienlijk aantal Nederlandstaligen naar Wallonië verhuist, wordt het Nederlands er meer prominent aanwezig. Sommigen spreken zelfs van een Vernederlandsing. Vooral de Nederlanders gaan er wonen en beginnen een Nederlandstalige camping, restaurant of café in Wallonië. Een kwart van de campings in de Ardennen en de rest van Wallonië, is inmiddels in Nederlandse handen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Helaas voor hen zijn er niet veel plaatsen waar ze met genoeg zijn. |
|
![]() |
![]() |