![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Banneling
|
![]() Het is geen goede vergelijking..het BBET staat op het randje van verboden te worden en dit heerschap mag onder het mom van godsdienstvrijheid radicale praat blijven verkopen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BBET wordt vervolgd voor nog iets anders dan radicale praat. http://aff.skynetblogs.be/tag/1/BBET |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() Iemand die de islam wil verbieden omdat ze een gevaar voor onze cultuur vormen zegt krak hetzelfde als die radicaal..WILDERS = NORDIN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Radicale praat op zich is niet verboden. BBET wordt vervolgd voor nog iets anders dan radicale praat. http://aff.skynetblogs.be/tag/1/BBET |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Personen die van migranten eisen dat deze zich aanpassen aan bv. de Westerse samenleving aangezien deze ervoor hebben gekozen in deze samenleving te leven, zijn volgens u racisten. Migranten die de Westerse samenleving hebben uitgekozen om er te gaan leven en dan verklaren dat men in die Westerse samenleving leeft als varkens en apen, die deze samenleving willen zien verdwijnen met alles erop en eraan (misschien buiten de voordelen die er te rapen vallen) zijn volgens u geen racisten want van deze racisten hebt u volgens uw reactie's geen weet. Toch straf dat uw media, blokwatch, verzet org. en AFF van zulke boodschap van racisme en haat geen melding maakt vindt u ook niet artisjok. Zou het kunnen dat ze voor dit racisme en haat verkozen hebben te leven als struisvogel u weet wel, koppeke in het zand en zich van de domme houden.
![]() |
![]() |
#487 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die bv. aan een loket zit met een kruisje aan een kettinkje (waarschijnlijk dan nog gedragen onder de kleding) kunt u van deze persoon uitmaken welke zijn/haar religie is of zou zijn? Iets dat aan een loket zit met hoofdoek, welke religie deze aanhangt is toch duidelijk niet. Heeft men over een tijd terug daar al geen discussie over gehad dat in overheidsdienst religieuze voorwerpen moesten verdwijnen ook de hoofddoek? Was dat toen niet dat de hoofddoekdragers dan met de eis afkwamen dat dan ook de kerstboom en paaseieren moesten verdwijnen. Was er ook nergens een discussie geweest over de mijter van de brave Sint dat deze voortaan moest worden gedragen zonder kruis om zo andere ook te kunnen laten deelnemen aan zijn zijn vrijgevigheid, u weet wel snoep voor de brave kinderkes. Dacht dat u zelfs nog reactie's hebt geven dat u van deze moslim eisen in de media ook niets had gelezen raar hé telkens moslims met hun eisen boven tafel komen hebt u ze niet gezien laat staan gehoord of gelezen. Moet misschien eens gaan spreken met de redactie van uw media, blokwatch, verzet org. en AFF want klaarblijkelijk ontgaat deze nogal geregelt wat van hetgeen er in de de samenleving zoal omgaat. Misschien dat het kruis een Christelijk symbool in een Christelijk samenleving op de mijter voor sommige storend is in het straatbeeld éénmaal per jaar. Waarom zouden er zich dan andere niet mogen storen aan het islamitisch symbool bij uitstek, de hoofddoek gedragen in een Christelijke samenleving niet éénmaal per jaar maar dagelijks te aanschouwen in het straatbeeld.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 16 juni 2010 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer je weer begint, overheidsgebouwen kunnen wel kruisen dragen, maar geen hoofddoeken. Citaat:
ter info: de regels gelden voor zichtbare eretekens, een kruis verborgen onder de kledij valt daar niet onder. Citaat:
uiteraard geldt dit verbod enkel voor de ambtenaar, niet voor de gewone burger die zo ostentatief gekleed mag zijn als hij maar wil. Een nonneke mag dus uiteraard zich in nonnenkledij komen aanbieden, zoals een Moslima met een hoofddoek mag komen aanschuiven. Als ik het wens, kan ik zelfs als ne Viking afkomen, ik zal enkel mijn wapens thuis moeten laten.
![]() |
![]() |
#489 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er me duidelijk over uitgesproken. http://forum.politics.be/showthread....14#post4785114 Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=ERLICH;4822919]Misschien is dat voor u en andere een nadeel te moeten leven in een Christelijke samenleving. Anderzijds, iemand die aan een kruisbeeld geen waarde hecht, zou deze er zich aan storen denk eerder dat deze het voorbij gaat zonder er aandacht aan te besteden. of, het moet zijn dat het kruisbeeld een muur groot is dan is het want anders hé maar is dit het geval in kortrijk?
QUOTE] Vroeger leefden we misschien dan wel in een christelijke samenleving maar ik vind dat er in deze tijd toch wel meer invloeden zijn bijgekomen dus die christelijke samenleving gaat voor mij niet. Echter in overheidsgebouwen, waar bedienden in direct contact komen met burgers vind ik het ook niet meer dan normaal dat zij neutraal overkomen. En dan heb ik het niet alleen over religieuse symbolen. Ik vind het veel genanter om een receptioniste aan te spreken die met een decolete tot aan de navel zit dan een dame met een hoofddoek. Dat terzijde want beiden hoort niet ( naar mijn mening) Echter de poetsvrouw die na de kantooruren komt poetsen hoeft zich daar niet aan te houden voor mijn part. En zoals u aangeeft, de munt heeft twee kanten: Als iemand niets met islamitische symbolen heeft, zou deze evenzeer dit aan zich voorbij kunnen laten gaan? Nuja zelf ben ik al helemaal niet gelovig, maar ik vind wel dat de mensen de vrijheid moeten hebben om te geloven in wat ze willen zolang dat niet in strijd is met de wetten. En het is niet omdat enkele extremisten roepen dat ze de westerse maatschappij wegwillen dat de meerderheid ( gewone brave moslimburgers) dit ook willen. Zo ook: het is niet omdat enkele rechtse rakkers van hun toren blazen over hoe racistisch ze wel zijn dat alle rechtse burgers zo zijn... Over 1 kam scheren vind ik verkeerd, langs beide kanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
In je vorige post moest ieder die "zich stoort aan een kruisbeeld, Christelijke instellingen te mijden"; nu is het van; als het niet zo groot als een muur is; moet je er maar geen aandacht aan schenken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kennen wij dan toch niet de scheiding tussen kerk en staat. Ik had al zo'n vermoeden. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch een duidelijk antwoord, proficiat. Ja daar ben ik al meermaals gaan kijken verwonderd u dat? ![]()
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet ondertussen al dat u graag woorden of zinnen omzet zodat ze u het best passen wel artisjok zal u even herinneren aan hetgeen ik heb neergezet in tegenstelling tot u, "anderzijds, iemand die aan een kruisbeeld geen waarde hecht, zou deze er zich aan storen, denk eerder dat deze het voorbij gaat zonder er aandacht aan te besteden of het moet zijn dat het een muur groot is". U weet wel dat men er niet naast zou kunnen kijken. is dit het geval in kortrijk? Was niet enkel HLN, er waren er nog één of twee anderen.
![]() |
![]() |
#494 | |
Minister-President
|
![]() [quote=elespeetje;4823103]
Citaat:
Wat die enkele extremisten al op hun naam hebben gezet kwestie geweld ter verspreiding van hun religie, kan wel tellen hé. Waar ze dan hier in de steden de bevolking op trakteren u weet wel, het gebruik van straatterreur bv. is ook niet min hé, wel te verstaan voor de brave burger die er het slachtoffer van is/wordt.
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind je dat normaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een openbare plaats hoort zich neutraal op te stellen. Dat betekent dat kruisbeelden daar niet op hun plaats zijn. Al de rest is zever.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Schepen
|
![]() In 2003 heeft het links addergebroed reeds alle kruisbeelden willen verwijderen in ziekenhuizen op basis van geen religieuze symbolen in openbare plaatsen. Dit werd toen niet aanvaard. Ondertussen heeft het links addergegroed toch zijn zin gekregen. Onder zware dreigementen worden systematisch onze christelijke symbolen en cultuur uitgewist. Terwijl de islamitische schaamdoeken overal verschijnen. De "poepen in de lucht" van de islamieten verschijnen overal in die ziekenhuizen. Deze link bewijst hoe de linkse verraders samen met de islam onze cultuur wil vervangen door die van de islam.
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/344287.html Laatst gewijzigd door NOEKIE : 17 juni 2010 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Schepen
|
![]() Christelijke ziekenhuizen en openbare parken verbieden om een kerstboompje te zetten. Kan men nog lager vallen? Je zal de schaamdoeken vollop aanbidden niet waar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik aanbid niks. Een openbare plaats moet neutraal blijven. Zo simpel is dat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet dat ook alweer?
![]() |
![]() |