![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 15 juni 2010 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Europees Commissaris
|
![]() (Oud)nederfrankisch, in een stamboom getekend als 'voorouder' van het Oudnederlands, was een vroegere fase van die taal. Het was een afsplitsing van het Noordzeegermaans, waaruit ook het Oudengels, het Oudfries en het Oudsaksisch zijn ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Was het omdat ze tot de zelfde romaanse taalfamilie kwamen?
![]() |
![]() |
#486 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Oeps: ik weet het, en het is nog iets democratisch ook; ze kunnen democratisch zijn bij de EU! Ik bedoel het "democratisch deficit". Bijna niemand weet dus wat daar écht gebeurt. Hoewel kwesties in de zin van: "België of Vlaanderen of Nederland? door wat daar gebeurt een groot deel van hun relevantie verliezen. Wat de EU-Raad en het parlement betreft: een VL en NL die aan één zeel trekken, hebben er evenals Tsjechië en Slowakije met z'n tweeën meer invloed, hoezeer ik eigenlijk tegen die ondemocratische Raad gekant ben. Als het te organiseren was, en het ziet er niet naar uit, had B een tussenschakel tussen F en NL kunnen vormen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestond geen Waalse standaardtaal, terwijl de Nederlandse schrijftaal in Limburg (ere wie ere toekomt, system) en Vlaanderen héél oud is, zelfs (ik word vandaag de beste vriend van system) ouder dan in NL zelf, en hier naast Frans altijd in gebruik is gebleven, met wisselend succes en wisselende vaardigheid.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag een paar even duidelijke aanvullingen over de weersverwachting voor 1011, de datum waarop de euro uit elkaar spat, de houdbaarheidsdatum van de eerstvolgende regering. Als je het echt weet, kom ik nog eens bij je terug nadat ik een Lotto-briefje gekocht heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de eu dient enkel voor subsidies en voor de macht van parijs en berlijn uit te breiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet wel eens nadenken om te weten wat U nu wil hé. Geen Benelux en geen Europese eenheid en toch doet U hier weinig anders dan ons een Vlaanderen-Holland eenheid door de strot rammen. Dank U voor uw aandacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg Shadowke, vertel me eens, waarom schrijft gij toch nooit dingen met een hoofdletter wanneer dat dit moet? Ge moet u eigen taal toch wat in ere houden, niet? Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2010 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Banneling
|
![]() Nu hield ik toch effe zelf mijn taal niet in ere. Maar gij doet dit elke keer.
Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2010 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 16 juni 2010 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |