![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We hebben in Brussel al gezien wat het geeft wanneer mensen een andere dan hun moedertaal aanleren. Hun regio gaat daardoor naar de knoppen. Maar nee, men moedigt het nog aan en neemt Suriname naar het voorbeeld van FR op in een Taalunie om Surniname zeker op het rechte taalpad te houden. En trots dat men is dat er in nog 1 land in de wereld NL wordt gesproken. FR is erin geslaagd om hun taal ook in andere landen te verspreiden; de smerige taalimperialisten;maar zelf zijn de NL-sprekers apetrots dat er nog een land is waar nog NL wordt gesproken en in Zuid-Afrika gaan we ook helpen hoor dat de zwartjes hun Afrikaans dat erg op het NL lijkt niet verleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
|
![]() ik wil alleen aangeven dat men zelden een (kleinere) taal met minder prestige leert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw eigen racistische ideeen hieromtrent laat ik voor uw rekening. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 juli 2010 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens een taal leert ge niet om ergens op vakantie te kunnen gaan of ergens een plaatselijke bevolking ter wille te zijn. Ik heb moderne talen gedaan en voor Frans was ik bij de betere van de klas; nochtans weiger ik Frans te spreken zolang ik mij op Vlaams grondgebied bevindt. Als ik word aangesproken in het Frans laat ik duidelijk merken dat ik wel Frans begrijp maar dat ik gewoon weiger het te spreken. De moeite moet van twee kanten komen.
![]() |
![]() |
#486 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Staatssecretaris
|
![]() In België is de prestige van het Frans nochtans kleiner dan het Nederlands. Weigeren om de taal van de meerderheid te leren toont alleen onwil tot intergratie aan. Ik vraag mij ook af of die enkele Franstaligen in Canada het ook systematisch vertikken om Engels te leren?
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets ja.
![]() |
#489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En wat is nu je punt, azert, behalve het etaleren van je gratuite onzin over het Nederlands in Suriname? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, uiteindelijk is dit ook een pleidooi voor engels ipv frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer een pleidooi voor het Chinees.
![]() |
#493 |
|
![]() we vinden de Fransen taalimperialisten maar zijn zelf apetrots wanneer er in Zuid-Amerika een landje NL spreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Staatssecretaris
|
![]() Buiten China spreekt er niemand Chinees.
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreekt China?
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen vijftig jaar. Nu nog voor het Engels.
Maar als we dan toch op lange termijn, de taal moeten overnemen van de bevolking met den hoogste iq, zal het wel een aziatische taal zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_...lth_of_Nations Maar ook hier weer. Het zal heeeel zeker het frans niet zijn (alhoewel toegegeven, er in sommige afrikaanse landen ook engels wordt gesproken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Staatssecretaris
|
![]() Vrij nutteloos om een taal de leren waar ge maar op 1 plaats mee terecht kunt.
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want Friezen kunnen nu eenmaal Nederlands. Het wil niet zeggen , omdat wij geen kloten van dat Fries verstaan, dat zij ons niet verstaan. Nederlands van tegen de Duitse grens, draag je ook niet te veel van weg hoor, maar ze kunnen wel correct Nederlands .
Laatst gewijzigd door Garry : 19 juli 2010 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands Laatst gewijzigd door Garry : 19 juli 2010 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |