Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 april 2011, 00:06   #481
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

hoe omschrijft u dan precies die homogeniteit of dominantie? Wat maakt 'Vlaanderen' een natie en pakweg 'Noord-West Europa' niet? Kunnen we niet onderhand spreken van een Groot-Amerikaanse natie? Immers, zowat alle moderne cultuuruitingen voortgebracht door onze 'Vlaamse' artiesten zijn van Amerikaanse komaf. Zet de radio maar eens op...

Waarop baseert u precies de identiteit? Taal? Die hebben we gemeen met Nederland, dus moeten we spreken van een Groot-Nederlandse identiteit. Religie? Het gros der Vlamingen is al lang geen praktiserend katholiek meer. Louter de staatsstructuur? Wat doet u dan met de Nederlandstalige Brusselaars? Is er dan ook geen Belgische natie? De economie misschien? In dat geval kunnen we heel noord-westelijk Europa als één natie beschouwen, van Kopenhagen tot Parijs en wellicht verder.
(Nederlandstalig) Schlagerfestival Grenslandhalle 2011 meer dan 60.000 bezoekers. He festival dat aanvankelijk als hype beschouwd werd, is reeds aan haar 6de editie toe en breekt dit jaar alle records.

Het is niet mijn genre van muziek maar er is toch een bepaald publiek voor: meer dan 60.000 bezoekers wil toch wat zeggen. Meer volk als op de betoging voor het behoud van België, dat als een groot succes bestempeld werd en het was niet gratis, ook de frieten niet.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 april 2011 om 00:18.
Jakko is offline  
Oud 2 april 2011, 13:09   #482
freelancer
Banneling

Standaard

Milow zijn uitspraak heeft hem geen windeieren opgebracht...

Is vandaag niet van radio1 weg te branden...
freelancer is offline  
Oud 2 april 2011, 18:53   #483
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Milow zijn uitspraak heeft hem geen windeieren opgebracht...

Is vandaag niet van radio1 weg te branden...

Dat heeft niet zozeer met zijn uitspraken te maken alswel dat hij aan het gewenste muziekprofiel voldoet van de Vlaamse radio. Zes maal x. In de juiste volgorde:

1) Engelstalig x
2) 'Bevriende' platenmaatschappij x
3) Blank x
4) Vlaming x
5) Bereid tot hand-outs. x
6) Ongevaarlijke teksten. x
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 2 april 2011, 18:59   #484
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat heeft niet zozeer met zijn uitspraken te maken alswel dat hij aan het gewenste muziekprofiel voldoet van de Vlaamse radio. Zes maal x. In de juiste volgorde:

1) Engelstalig x
2) 'Bevriende' platenmaatschappij x
3) Blank x
4) Vlaming x
5) Bereid tot hand-outs. x
6) Ongevaarlijke teksten. x
Op welke frequentie zit die "Vlaamse radio"?
Ik vind die zender nergens...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 april 2011 om 18:59.
Another Jack is offline  
Oud 2 april 2011, 19:02   #485
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op welke frequentie zit die "Vlaamse radio"?
Ik vind die zender nergens...
Juist voor radio2...
freelancer is offline  
Oud 2 april 2011, 19:09   #486
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist voor radio2...
Raar, ik vind deze zender nergens...
Another Jack is offline  
Oud 2 april 2011, 20:01   #487
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Oppermoron:

De grootste moron aller tijden:

Oud 2 april 2011, 21:11   #488
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zanger Milow zich heeft zich in de Standaard (terecht) laatdunkend uitgelaten over Bart De Wever. "Nog niets klaargespeeld" zo verklaarde hij.

Zelf mag hij daar wel dankbaar voor zijn, want ook toen Geert Bourgeois (NVA) als minister op 'Cultuur' zat veranderde het radio en tv beleid van de Vlaamse tv & radio niet. En kon er geprofiteerd worden.
Radio > 90% Engelstalig, TV > 85 % Engelstalig, en een sterke voorkeur voor Engelstalige Bloed & Bodem artiesten.

Het pleit dus voor Jonathan Vandenbroeck (Milow) dat hij desondanks een duidelijk en kritsch standpunt durft in te nemen.
Zanger Milow is een typisch voorbeeld van een over het paard getild belgisch artistje. Afgrijselijk zagend gekweel dat tegenwoordig de vlaamse ether teistert. Groepen die gepromoot worden en eigenlijk niets kunnen.
Oud 2 april 2011, 22:52   #489
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zouden de Nederlandstalige Brusselaars dan niet tot de Vlaamse Natie behoren?
Beste, u mag me daarop het antwoord geven zo u dat hebt. Ik geloof niet echt in naties, enkel in gemeenschappen. Die zijn diffuus en transcendentaal doorheen tijd en ruimte.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 2 april 2011, 22:53   #490
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
(Nederlandstalig) Schlagerfestival Grenslandhalle 2011 meer dan 60.000 bezoekers. He festival dat aanvankelijk als hype beschouwd werd, is reeds aan haar 6de editie toe en breekt dit jaar alle records.

Het is niet mijn genre van muziek maar er is toch een bepaald publiek voor: meer dan 60.000 bezoekers wil toch wat zeggen. Meer volk als op de betoging voor het behoud van België, dat als een groot succes bestempeld werd en het was niet gratis, ook de frieten niet.
Beste, een festival met 60 000 bezoekers lijkt me verre van een geldig criterium om daarop een of andere vermeende nationale identiteit te baseren. We kunnen het dan immers ook hebben over de vele miljoenen die niet aanwezig waren.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 3 april 2011, 01:04   #491
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste, een festival met 60 000 bezoekers lijkt me verre van een geldig criterium om daarop een of andere vermeende nationale identiteit te baseren. We kunnen het dan immers ook hebben over de vele miljoenen die niet aanwezig waren.
Het ging dan ook maar over 4 shows die in een mum van tijd uitverkocht waren (zaal was te klein)

Afwezigen kunnen het het volgend jaar misschien nog eens proberen?

Niet overdrijven, Frans. Hasselt kan een dergelijke massa niet aan. Daar komen ongetwijfeld accidenten van. Elders is er ook nog wel plaats voor Vlaamse artiesten. Zo zou Clouseau of de kreuners om er nog een paar te noemen ook op heel wat bijval kunnen rekenen. Het was maar een voorbeeldje. Het sportpaleis in Antwerpen kan ook maar een 20.000 personen aan.

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 april 2011 om 01:15.
Jakko is offline  
Oud 3 april 2011, 08:28   #492
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Zanger Milow is een typisch voorbeeld van een over het paard getild belgisch artistje. Afgrijselijk zagend gekweel dat tegenwoordig de vlaamse ether teistert. Groepen die gepromoot worden en eigenlijk niets kunnen.
Een grote waarheid die dikwijls mag herhaald worden. En hetzelfde geldt voor Kloezoo en Co, expert in afschuwelijk gerekte "Jaaaaauuuuuwwwww".
Oud 3 april 2011, 09:36   #493
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals op de shame betogingen?
freelancer is offline  
Oud 3 april 2011, 13:00   #494
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Zoals op de shame betogingen?
Zoals op eerder welke betoging of manifestatie.

Hoeveel mensen waren er alweer op de witte marsen 300.000? Maw, slecht 0.03% ban de Belgische bevolking had problemen met de aanpak van politie, justitie of met kindermishandeling op zich. Rare conclusies hier over opkomsten bij manifestaties.

Eens benieuwd wat de opkomst zou zijn als er geen kiesplicht moest bestaan.

Lamzakl
George is offline  
Oud 3 april 2011, 14:33   #495
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Ik weet niet waarom u zoiets nu beweert. Milow bracht onlangs een nieuwe CD uit. En daar staan goede nummers op. Maar kom, ik zie het al. Milow is nu plots niet meer goed omdat hij vierkantig zijn mening zei over Bart De Wever. Koen Wouters deugde plotseling van geen kanten meer bij de Vlaams-nationalisten omdat hij pleitte voor de eenheid van België. Wat heeft dat nu allemaal met muziek te maken?

Maar triestige heerschappen als ge het mij vraagt al die rabiate Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 14:35.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 14:37   #496
system
Banneling

Standaard

DE VVB en de Ronde van Vlaanderen.

De VVB (Vlaamse Volksbeweging) heeft zich alweer van haar schabouwelijke kant laten zien in de Ronde van Vlaanderen. Zij fulmineerde tegen het uitdelen van Belgische vlagjes op een gedeelte van het parcours van de Ronde (de supporters van Stijn Devolder wilde hun Belgische kampioen eren door Belgische vlagjes uit te delen) Alleen Vlaamse leeuwenvlagjes mochten uitgedeeld worden. Politieke recuperatie van een sportevenement door de VVB.

Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig deze Vlaams-nationalisten: eerst proberen ze vlaggen te verbieden en daarna boeken.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 14:46.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 14:48   #497
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

De VVB (Vlaamse Volksbeweging) heeft zich alweer van haar schabouwelijke kant laten zien in de Ronde van Vlaanderen. Zij fulmineerde tegen het uitdelen van Belgische vlagjes op een gedeelte van het parcours van de Ronde (de supporters van Stijn Devolder wilde hun Belgische kampioen eren door Belgische vlagjes uit te delen) Alleen Vlaamse leeuwenvlagjes mochten uitgedeeld worden. Politieke recuperatie van een sportevenement door de VVB.

Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig die Vlaams-nationalisten: eerst verbieden ze vlaggen en daarna boeken.
En heeft u het verhaal ook volledig gelezen of gehoord of enkel de geknipte versie uit dit Vlaams dorpje van 3000 man? Leek me eerder een voortzetting van de frietrevolutie (lidgeld, feestje en gratis petjes)?

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=S5388I13

Laatst gewijzigd door Jakko : 3 april 2011 om 15:06.
Jakko is offline  
Oud 3 april 2011, 15:24   #498
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
En heeft u het verhaal ook volledig gelezen of gehoord of enkel de geknipte versie uit dit Vlaams dorpje van 3000 man? Leek me eerder een voortzetting van de frietrevolutie (lidgeld, feestje en gratis petjes)?

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=S5388I13
Ik zeg wat is. Het is niet omdat het de Ronde van Vlaanderen is dat ik geen Limburgse of Belgische vlaggen of eender welke vlag mag uitdelen op het parcours. Niemand kan me dat verbieden. Als u denkt dat de Ronde van Vlaanderen alleen maar toebehoort aan flaminganten, dan zit u er volledig naast.

Trouwens in de Ronde van Vlaanderen heeft het woord 'Vlaanderen' eindelijk en precies de juiste betekenis: het is dus een ronde die de Vlaanders aandoet.

Laatst gewijzigd door system : 3 april 2011 om 15:25.
system is offline  
Oud 3 april 2011, 15:38   #499
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg wat is. Het is niet omdat het de Ronde van Vlaanderen is dat ik geen Limburgse of Belgische vlaggen of eender welke vlag mag uitdelen op het parcours. Niemand kan me dat verbieden. Als u denkt dat de Ronde van Vlaanderen alleen maar toebehoort aan flaminganten, dan zit u er volledig naast.

Trouwens in de Ronde van Vlaanderen heeft het woord 'Vlaanderen' eindelijk en precies de juiste betekenis: het is dus een ronde die de Vlaanders aandoet.
En... een Vlaming die de Ronde van Vlaanderen wint...
(H)eerlijk...
freelancer is offline  
Oud 3 april 2011, 15:40   #500
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Gevaarlijke kornuiten die VVB-ers. Ze zijn alweer bezig deze Vlaams-nationalisten: eerst proberen ze vlaggen te verbieden en daarna boeken.
Tja... tijdens onze nationale voetbalwedstrijden probeer ik toch met geen geel vlagje te wapperen...
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be