Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2011, 08:38   #481
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Pak pen en papier en schrijf op:

Ik moet de werken van de volgende mensen kopen/lezen:
-Bakoenin
-Plechanov
-Lenin
-Marx
-Hegel
-Luxembourg

En ga ook maar naar deze website voor meer informatie:http://www.marxists.org
Kun je ook zelf een antwoord formuleren?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 09:03   #482
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Das niet direct een antwoord op de vraag.
Maar ga je niet krijgen. Misschien copy-paste hij wel een andere tekst waarin:
1)een aantal slechte dingen worden opgesomd (zonder bron dus je moet hem er maar op vertrouwen)
2)na deze opsomming trekt hij hieruit de conclusie dat alles de schuld is van het kapitalisme (zonder argumentatie waarom het kapitalisme de oorzaak is en niet iets anders, weerom moet je er op vertrouwen)
3)vervolgens komt de mededeling dat het communisme de oplossing is (zonder dat hij argumenteert waarom het communisme een oplossing biedt)

Bvb: 1) Er is armoede. 2) kapitalisme is hier de oorzaak van dus is het kapitalisme slecht. 3) communisme zal al je problemen oplossen.

Meer dan dit zal je niet in Corses posts vinden.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:17   #483
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
rijk zou ik mezelf niet noemen ,en ik woon samen met mijn vriendin in een houten thai huisje,bezit geen auto(mijn vriendin wel)en ik leef hier heel gewoon,ik leef ook niet in een sex stad zoals pattaya ,de meeste thaise vrouwen hier bekijken een farang niet eens
Goed, maar je blijft rijk in de ogen van de meeste Thais. Je hebt waarschijnlijk je pensioen, dat minstens 7 keer hoger ligt dan het gemiddelde maandloon in Thailand. Daarmee kun je niet leven als een miljonair, maar wel ruim mee toekomen (zeker in de provincie, waar alles nog goedkoper is),en de hele familie van je vrouw mee onderhouden.

Als het mogelijk zou zijn om op die manier op Cuba te leven, zou ik ook een goed leven hebben. Dan kan helaas niet. De Russen die ik ken die in Cuba wonen hebben net hetzelfde inkomen als de gemiddelde Cubaan. En dus zijn ze merkelijk minder populair dan de Farang in Thailand;..

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:20.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 10:24   #484
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och tommeke de liefde van alle westerse vrouwen die ik gekend heb was heel wat duurder,weet je jongen vanaf het moment dat jij tegen je vrouw zegt ik ga mijn loon zelf houden zeje het gat van den timmerman toont,uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en ik ben heel wat ouder en ervarener dan jij vermoed ik,denk jij nu echt dat het in het westen anders is,de lelijkste,domste stervoetballer heeft nog een beeld van een vrouw ,hoe zou dat komen ,en geen thaise he
Zo jong ben ik ook niet meer, daar klopt iets van natuurlijk. Toch heb je ook veel westerse vrouwen die evenveel verdienen als hun man, zelfs vrouwen die hun man onderhouden.
In Thailand, en de wijdere regio, of in Afrika, is het per definitie de Farang of de mzungu die het geld binnenbrengt. En in die landen kun je als westerling bijna elke vrouw krijgen.
Daarnaast spelen nog andere dingen mee, het weer, eten, de meer ontspanner omgeving, akkoord...

Hoe doe je het trouwens om daar zo lang te blijven, doe je een visa run?
Oud 4 mei 2011, 10:29   #485
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en denk jij nu echt dat in jou commie wereldje niet alles te koop is ,ben je zo naief of doe je alsof?
Er is ook veel te koop op Cuba, zeker, maar niet alles. Je kunt de politie niet omkopen, en zeker niet ALLE vrouwen zullen met je meegaan, hoeveel geld je ook geeft. Je mag ook niet op Cuba wonen, je mag er geen huis bezitten, zolang je geen Cubaan bent of wilt leven als de Cubanen.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:30.
Oud 4 mei 2011, 10:36   #486
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarom voelt een communist zich gefrustreerd op intellectueel vlak? Moet een communist elitair boven de massa uitsteken? En zijn niet intellectuelen voor communisten 'verwerpelijke' mensen?

Als men ziet wat boeken (en wat soort van boeken) de hier aanwezige commies allemaal (moeten) verslinden dan is de vrees m.i. terecht dat deze 'soort' van mensen echt niet in de werkelijkheid leven... maar in boeken.
Daarom waarschijnlijk dat die communistische systemen ideaal vinden...
Communisten vinden dat cultuur toegankelijk moet zijn voor de brede massa. Dat was zo in de voormalige Sovjet Unie, zelfs met de kuisvrouw kon je spreken over Tolstoi, Dostoyevski en met een taxichauffeur in Kyrgyzstan heb ik eens een hele avond over de Belgsiche schrijver Maeterlinck zitten discussiëren. Met een groep Kyrgizische grenswachters eens een hele avond klassieke Franse films bekeken. Ze kenden er meer van dan ik... Opera's en theaters zaten (en zitten nog steeds) elke avond propvol, en zijn ook erg betaalbaar.

In België, Vlaanderen zeker, is cultuur iets voor bourgeois in Brussel, Antwerpen, Brugge of Gent, een gewone dokwerker zal nooit van z'n leven naar de opera gaan. En klassieke Franse films is iets voor op canvas, waar de "gemiddelde Vlaming" niet naar kijkt, die kijkt liever naar een interview met Willy Sommers en leest liever "dag allemaal" dan Dostoyevski...
vandaar het niveau in Vlaanderen...

De gemiddelde Ethiopiër weet meer over België dan omgekeerd, ondanks het feit dat Belgen meer toegang hebben tot allerlei informatiebronnen.
En als je zegt "ik kom uit België" in Cuba vragen ze altijd of je Vlaming of Waal bent... en wanneer we nu gaan scheiden... of er oorlog van zal komen...

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:48.
Oud 4 mei 2011, 10:45   #487
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hardwerkende Vlaming neukt mieren...
De luie communist neukt Cubaanse vrouwen aan de lopende band...
(die Cubaanse vrouwen zouden natuurlijk wensen dat zij mieren waren )
Dat die Vlaming zo hardwerkend zou zijn is ook een cliché dat niet altijd klopt.
Waar ze wel zeer ijverig in zijn is het afbreken van andere mensen, het klagen over kleine details, klacht indienen als de trein eens 5 minuten te laat is, en algemeen in het verzuurd zijn...
Oud 4 mei 2011, 10:52   #488
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Communisten vinden dat cultuur toegankelijk moet zijn voor de brede massa. Dat was zo in de voormalige Sovjet Unie, zelfs met de kuisvrouw kon je spreken over Tolstoi, Dostoyevski en met een taxichauffeur in Kyrgyzstan heb ik eens een hele avond over de Belgsiche schrijver Maeterlinck zitten discussiëren. Met een groep Kyrgizische grenswachters eens een hele avond klassieke Franse films bekeken. Ze kenden er meer van dan ik... Opera's en theaters zaten (en zitten nog steeds) elke avond propvol, en zijn ook erg betaalbaar.

In België, Vlaanderen zeker, is cultuur iets voor bourgeois in Brussel, Antwerpen of Gent, een gewone dokwerker zal nooit van z'n leven naar de opera gaan. En klassieke Franse films is iets voor op canvas, waar de "gemiddelde Vlaming" niet naar kijkt, die kijkt liever naar een interview met Willy Sommers en leest liever "dag allemaal" dan Dostoyevski...
vandaar het niveau in Vlaanderen...

De gemiddelde Ethiopiër weet meer over België dan omgekeerd, ondanks het feit dat Belgen meer toegang hebben tot allerlei informatiebronnen.
En als je zegt "ik kom uit België" in Cuba vragen ze altijd of je Vlaming of Waal bent... en wanneer we nu gaan scheiden... of er oorlog van zal komen...
U hebt wel een hoge dunk van 'de' Vlaming...
Maar is een Russische taxichauffeur die over Maeterlinck kan discussiëren een meer/beter/gelukkiger mens dan een Vlaamse boeren taxichauffeur, die Dag Allemaal, leest? Moet die volgens U heropgevoed worden?

Links is soms wel geweldig arrogant... Ik ken een pak linkse 'intellectuelen'... Lezen inderdaaad zeer veel... zijn actief in de culturele wereld of nemen er passief aan deel...
Maar sociaal? Actief in het vernenigingsleven? Vrijgevig? Vergeet het...

LULLERS zijn het! Dikke LULLERS...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 11:09   #489
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt wel een hoge dunk van 'de' Vlaming...
Maar is een Russische taxichauffeur die over Maeterlinck kan discussiëren een meer/beter/gelukkiger mens dan een Vlaamse boeren taxichauffeur, die Dag Allemaal, leest? Moet die volgens U heropgevoed worden?

Links is soms wel geweldig arrogant... Ik ken een pak linkse 'intellectuelen'... Lezen inderdaaad zeer veel... zijn actief in de culturele wereld of nemen er passief aan deel...
Maar sociaal? Actief in het vernenigingsleven? Vrijgevig? Vergeet het...

LULLERS zijn het! Dikke LULLERS...
Ik zeg niet dat linkse intellectuelen per definitie goede mensen of zelfs interessante mensen zijn, maar ik vind het spijtig dat de "gewone Vlaming " zo oppervlakkig is.

Mijn grootvader was een lokale politieagent en die luisterde graag naar Bach, hij verslond ook alle wereldliteratuur, hoewel hij maar een hele gewone man was, die in een klein huisje woonde in een provinciestad. Dat zie je nu erg zelden in België, spijtig genoeg. Cultureel onderlegde mensen zijn dikwijls ook opgeblazen bourgeois die neerkijken op de massa en in un eigen kringetje blijven, dat klopt. Ze praten over grote schrijvers en gaan naar de opera omdat ze zich zo willen onderscheiden van de massa, niet omdat ze er perse zo in geïnteresseerd zijn... met zulke mensen kan en wil ik ook geen vrienden zijn.
En ja, ik denk dat cultuur uw leven kan verrijken, ik denk dat het interessanter is om te praten over Maeterlinck dan over Willy Sommers...

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 11:11.
Oud 4 mei 2011, 12:51   #490
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat linkse intellectuelen per definitie goede mensen of zelfs interessante mensen zijn, maar ik vind het spijtig dat de "gewone Vlaming " zo oppervlakkig is.

Mijn grootvader was een lokale politieagent en die luisterde graag naar Bach, hij verslond ook alle wereldliteratuur, hoewel hij maar een hele gewone man was, die in een klein huisje woonde in een provinciestad. Dat zie je nu erg zelden in België, spijtig genoeg. Cultureel onderlegde mensen zijn dikwijls ook opgeblazen bourgeois die neerkijken op de massa en in un eigen kringetje blijven, dat klopt. Ze praten over grote schrijvers en gaan naar de opera omdat ze zich zo willen onderscheiden van de massa, niet omdat ze er perse zo in geïnteresseerd zijn... met zulke mensen kan en wil ik ook geen vrienden zijn.
En ja, ik denk dat cultuur uw leven kan verrijken, ik denk dat het interessanter is om te praten over Maeterlinck dan over Willy Sommers...
Ik praat liever met mensen die graag over Willy Sommers spreken dan met mensen die over Maeterlinck kunnen meepraten maar voor de rest niets maar niets meerwaarde hebben voor een gemeenschap en die zoals Uzelf schrijft... opgeblazen kikkers zijn...

Zo is er op radio1 elke zondagochtend het programma Friedl... waar 'interessante' mensen komen vertellen welk boek hun leven het meeste heeft beïnvloed...

Ongelooflijk hoe de meesten zijn best doen om zich de grootste boekenverorberaar te vinden... En hoe boeiend en interessant zijzelf zijn...

Mensen... die zich opsluiten in hun boek... en vinden dart zij beter... socialer... opener... internationaler... zijn dan het plebs... Dus niet bekrompen, niet egoïstisch en zeker niet 'Vlaams'-nationalistisch...
Maar deelnemen aan de gemeenschap? Zich gedragen als een sociaal wezen? Echt - dus met eigen centjes - solidair zijn met minderbedeelden?... Hahaha... vergeet het...
Meestal... dromers en mensen die zich afsluiten van de reële wereld...
En lullers uiteraard...
Oud 4 mei 2011, 13:02   #491
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik praat liever met mensen die graag over Willy Sommers spreken dan met mensen die over Maeterlinck kunnen meepraten maar voor de rest niets maar niets meerwaarde hebben voor een gemeenschap en die zoals Uzelf schrijft... opgeblazen kikkers zijn...

Zo is er op radio1 elke zondagochtend het programma Friedl... waar 'interessante' mensen komen vertellen welk boek hun leven het meeste heeft beïnvloed...

Ongelooflijk hoe de meesten zijn best doen om zich de grootste boekenverorberaar te vinden... En hoe boeiend en interessant zijzelf zijn...

Mensen... die zich opsluiten in hun boek... en vinden dart zij beter... socialer... opener... internationaler... zijn dan het plebs... Dus niet bekrompen, niet egoïstisch en zeker niet 'Vlaams'-nationalistisch...
Maar deelnemen aan de gemeenschap? Zich gedragen als een sociaal wezen? Echt - dus met eigen centjes - solidair zijn met minderbedeelden?... Hahaha... vergeet het...
Meestal... dromers en mensen die zich afsluiten van de reële wereld...
En lullers uiteraard...
Daar heb je gelijk in, en meestal noemen die mensen zich links en multicultureel terwijl ze in kasten van huizen wonen in mijken waar geen enkele "bruine" woont. Dat is het grote probleem van links in België, en zeker Vlaanderen, ze zijn niet geloofwaardig.

Maar dat gezegd zijnde, ik vind het nog steeds spijtig dat gewone Vlamingen, werkmensen, zo plat zijn en culturele barbaren.
Het is niet omdat je geïnteresseerd bent in echte literatuur dat je je perse moet gedragen zoals opgeblazen bourgeois. En het kost niets, gratis en voor niets in de bibliotheek.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 13:03.
Oud 4 mei 2011, 13:17   #492
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je ook zelf een antwoord formuleren?
Je verwacht dus als volwassene, die nog geen letter van Karl Marx heeft gelezen, een geformuleerd antwoord van een 14-jarig gastje die Het Communistisch Manifest 2x heeft gelezen, al wat begonnen in Het Kapitaal, wat weet over Marx zijn leven en zijn brieven (Marx in Brussel-Edward De Maesschalck) en ook een handjevol kennis heeft over de voormalige Sovjet-Unie?

Wat ben jij sneu en lui, echt waar.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 4 mei 2011 om 13:18.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 13:35   #493
freelancer
Banneling

Standaard

Een veertienjarige voor het programma van Friedl Lesage... dat zou pas interessant zijn...

Friedle aan 14-jarige.. 'Welk boek heeft Uw leven het meeste beïnvloed?'
14-Jarige: 'Het Communistisch Manifest'...
Oud 4 mei 2011, 13:37   #494
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Een veertienjarige voor het programma van Friedl Lesage... dat zou pas interessant zijn...

Friedle aan 14-jarige.. 'Welk boek heeft Uw leven het meeste beïnvloed?'
14-Jarige: 'Het Communistisch Manifest'...
Afgaan op mijn leeftijd... Jij faalt hem hard.
Oud 4 mei 2011, 14:11   #495
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Je verwacht dus als volwassene, die nog geen letter van Karl Marx heeft gelezen, een geformuleerd antwoord van een 14-jarig gastje die Het Communistisch Manifest 2x heeft gelezen, al wat begonnen in Het Kapitaal, wat weet over Marx zijn leven en zijn brieven (Marx in Brussel-Edward De Maesschalck) en ook een handjevol kennis heeft over de voormalige Sovjet-Unie?

Wat ben jij sneu en lui, echt waar.
Kijk ik wil Marx zijn zever allemaal niet lezen, heb dit vroeger op school als gehad in de geschiedenisklassen.

Ten tweede ben ik aan het werk en heb s avonds andere idingen te doen dan boeken te lezen.

Ten derde denk ik niet dat er een antwoord is op mijn vraag, toch niet gegeven door Marx, behalve dan dat indien er geen kapitaal en eigendom zou bestaan dat er dan ook geen nood zou zijn aan extra verloning, maar dat het werken op zich zou leiden tot zelfontplooiing en genot. Wel dit was een dikke fail gebleken in oost europa. Ook in china is de productiviteit maar opgedreven als men het pure communistische gedachtengoed begon af te zweren...

Dus daarom stel ik je deze vraag. Een beetje verwijzingen naar boeken lost niets op, of wat denk je dat de reactie zou zijn van De Wever als Di Rupo zou zeggen, ventje je hebt geen gelijk, zie maar in volgende 5 boeken.

Ik stel een concrete vraag en verwacht dan ook een concreet antwoord! Zeker als je over andere personen zit te klagen dat ze niet antwoorden op uw vragen. Als je geen antwoord kent, so be it, maar zeg het dan direct.

Laatst gewijzigd door Bollywood : 4 mei 2011 om 14:14.
Oud 4 mei 2011, 14:11   #496
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom voelt een communist zich gefrustreerd op intellectueel vlak? Moet een communist elitair boven de massa uitsteken? En zijn niet intellectuelen voor communisten 'verwerpelijke' mensen?

Als men ziet wat boeken (en wat soort van boeken) de hier aanwezige commies allemaal (moeten) verslinden dan is de vrees m.i. terecht dat deze 'soort' van mensen echt niet in de werkelijkheid leven... maar in boeken.
Daarom waarschijnlijk dat die communistische systemen ideaal vinden...
Enkel Suske en Wiske kennen, daar krijg je slecht de domste en slechts betaalde job bij de inlichtingendienst mee!
De eerste man in de ruimte was een Communist.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2011, 14:13   #497
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Enkel Suske en Wiske kennen, daar krijg je slecht de domste en slechts betaalde job bij de inlichtingendienst mee!
De eerste man in de ruimte was een Communist.
De eerste man op de maan een kapitalist want de communisten hun geld was op tegen dan. Wat wil je hiermee bedoelen?
Oud 4 mei 2011, 14:36   #498
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk ik wil Marx zijn zever allemaal niet lezen, heb dit vroeger op school als gehad in de geschiedenisklassen.
Huh? Je typt hier dat je Marx zijn zever niet wilt lezen, maar toch oordeel je zonder er iets van gelezen te hebben...

Citaat:
Ten derde denk ik niet dat er een antwoord is op mijn vraag, toch niet gegeven door Marx, behalve dan dat indien er geen kapitaal en eigendom zou bestaan dat er dan ook geen nood zou zijn aan extra verloning, maar dat het werken op zich zou leiden tot zelfontplooiing en genot. Wel dit was een dikke fail gebleken in oost europa. Ook in china is de productiviteit maar opgedreven als men het pure communistische gedachtengoed begon af te zweren...
Nu oordeel je opeens over Oost-Europa en China, terwijl daar al verklaringen voor zijn gegeven: http://www.revleft.org en nog andere sites. Of ga gewoon eens vragen aan tomm of corse hoe de vork op de steel zit, die weten meer dan ik.

Citaat:
Dus daarom stel ik je deze vraag. Een beetje verwijzingen naar boeken lost niets op, of wat denk je dat de reactie zou zijn van De Wever als Di Rupo zou zeggen, ventje je hebt geen gelijk, zie maar in volgende 5 boeken.
Ik verwees naar de werken van die schrijvers omdat dat informatie en zo bevat over onderwerpen dat jij zonder verstand beoordeelt.

Citaat:
Ik stel een concrete vraag en verwacht dan ook een concreet antwoord! Zeker als je over andere personen zit te klagen dat ze niet antwoorden op uw vragen. Als je geen antwoord kent, so be it, maar zeg het dan direct.
Ik moet niet op jou vraag antwoorden, want jij reageert op mijn vragen die ik stelde aan iemand anders, laat staan dat ik zelf niet genoeg kennis heb om er op te antwoorden.
Oud 4 mei 2011, 14:36   #499
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste man op de maan een kapitalist want de communisten hun geld was op tegen dan. Wat wil je hiermee bedoelen?
Het feit dat een land dat enkele decennia ervoor nog arm en achterlijk was, en grotendeels vernietigd na WOII, erin slaagde de eerste man in de ruimte te krijgen, is toch wel een enorme prestatie.
Oud 4 mei 2011, 14:37   #500
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat een land dat enkele decennia ervoor nog arm en achterlijk was, en grotendeels vernietigd na WOII, erin slaagde de eerste man in de ruimte te krijgen, is toch wel een enorme prestatie.
Dat zal hij niet inzien, hij heeft andere dingen te doen en werk 's avonds. Hij had dit vroeger op school al gehad in de geschiedenisklassen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be