![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Burgemeester
|
![]() Maar ga je niet krijgen. Misschien copy-paste hij wel een andere tekst waarin:
1)een aantal slechte dingen worden opgesomd (zonder bron dus je moet hem er maar op vertrouwen) 2)na deze opsomming trekt hij hieruit de conclusie dat alles de schuld is van het kapitalisme (zonder argumentatie waarom het kapitalisme de oorzaak is en niet iets anders, weerom moet je er op vertrouwen) 3)vervolgens komt de mededeling dat het communisme de oplossing is (zonder dat hij argumenteert waarom het communisme een oplossing biedt) Bvb: 1) Er is armoede. 2) kapitalisme is hier de oorzaak van dus is het kapitalisme slecht. 3) communisme zal al je problemen oplossen. Meer dan dit zal je niet in Corses posts vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het mogelijk zou zijn om op die manier op Cuba te leven, zou ik ook een goed leven hebben. Dan kan helaas niet. De Russen die ik ken die in Cuba wonen hebben net hetzelfde inkomen als de gemiddelde Cubaan. En dus zijn ze merkelijk minder populair dan de Farang in Thailand;.. Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Thailand, en de wijdere regio, of in Afrika, is het per definitie de Farang of de mzungu die het geld binnenbrengt. En in die landen kun je als westerling bijna elke vrouw krijgen. Daarnaast spelen nog andere dingen mee, het weer, eten, de meer ontspanner omgeving, akkoord... Hoe doe je het trouwens om daar zo lang te blijven, doe je een visa run? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook veel te koop op Cuba, zeker, maar niet alles. Je kunt de politie niet omkopen, en zeker niet ALLE vrouwen zullen met je meegaan, hoeveel geld je ook geeft. Je mag ook niet op Cuba wonen, je mag er geen huis bezitten, zolang je geen Cubaan bent of wilt leven als de Cubanen.
Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België, Vlaanderen zeker, is cultuur iets voor bourgeois in Brussel, Antwerpen, Brugge of Gent, een gewone dokwerker zal nooit van z'n leven naar de opera gaan. En klassieke Franse films is iets voor op canvas, waar de "gemiddelde Vlaming" niet naar kijkt, die kijkt liever naar een interview met Willy Sommers en leest liever "dag allemaal" dan Dostoyevski... vandaar het niveau in Vlaanderen... De gemiddelde Ethiopiër weet meer over België dan omgekeerd, ondanks het feit dat Belgen meer toegang hebben tot allerlei informatiebronnen. En als je zegt "ik kom uit België" in Cuba vragen ze altijd of je Vlaming of Waal bent... en wanneer we nu gaan scheiden... of er oorlog van zal komen... Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ze wel zeer ijverig in zijn is het afbreken van andere mensen, het klagen over kleine details, klacht indienen als de trein eens 5 minuten te laat is, en algemeen in het verzuurd zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar is een Russische taxichauffeur die over Maeterlinck kan discussiëren een meer/beter/gelukkiger mens dan een Vlaamse boeren taxichauffeur, die Dag Allemaal, leest? Moet die volgens U heropgevoed worden? Links is soms wel geweldig arrogant... Ik ken een pak linkse 'intellectuelen'... Lezen inderdaaad zeer veel... zijn actief in de culturele wereld of nemen er passief aan deel... Maar sociaal? Actief in het vernenigingsleven? Vrijgevig? Vergeet het... LULLERS zijn het! Dikke LULLERS... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader was een lokale politieagent en die luisterde graag naar Bach, hij verslond ook alle wereldliteratuur, hoewel hij maar een hele gewone man was, die in een klein huisje woonde in een provinciestad. Dat zie je nu erg zelden in België, spijtig genoeg. Cultureel onderlegde mensen zijn dikwijls ook opgeblazen bourgeois die neerkijken op de massa en in un eigen kringetje blijven, dat klopt. Ze praten over grote schrijvers en gaan naar de opera omdat ze zich zo willen onderscheiden van de massa, niet omdat ze er perse zo in geïnteresseerd zijn... met zulke mensen kan en wil ik ook geen vrienden zijn. En ja, ik denk dat cultuur uw leven kan verrijken, ik denk dat het interessanter is om te praten over Maeterlinck dan over Willy Sommers... Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo is er op radio1 elke zondagochtend het programma Friedl... waar 'interessante' mensen komen vertellen welk boek hun leven het meeste heeft beïnvloed... Ongelooflijk hoe de meesten zijn best doen om zich de grootste boekenverorberaar te vinden... En hoe boeiend en interessant zijzelf zijn... ![]() Mensen... die zich opsluiten in hun boek... en vinden dart zij beter... socialer... opener... internationaler... zijn dan het plebs... Dus niet bekrompen, niet egoïstisch en zeker niet 'Vlaams'-nationalistisch... Maar deelnemen aan de gemeenschap? Zich gedragen als een sociaal wezen? Echt - dus met eigen centjes - solidair zijn met minderbedeelden?... Hahaha... vergeet het... Meestal... dromers en mensen die zich afsluiten van de reële wereld... En lullers uiteraard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat gezegd zijnde, ik vind het nog steeds spijtig dat gewone Vlamingen, werkmensen, zo plat zijn en culturele barbaren. Het is niet omdat je geïnteresseerd bent in echte literatuur dat je je perse moet gedragen zoals opgeblazen bourgeois. En het kost niets, gratis en voor niets in de bibliotheek. Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2011 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Banneling
|
![]() Je verwacht dus als volwassene, die nog geen letter van Karl Marx heeft gelezen, een geformuleerd antwoord van een 14-jarig gastje die Het Communistisch Manifest 2x heeft gelezen, al wat begonnen in Het Kapitaal, wat weet over Marx zijn leven en zijn brieven (Marx in Brussel-Edward De Maesschalck) en ook een handjevol kennis heeft over de voormalige Sovjet-Unie?
Wat ben jij sneu en lui, echt waar. ![]() Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 4 mei 2011 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() Een veertienjarige voor het programma van Friedl Lesage... dat zou pas interessant zijn...
Friedle aan 14-jarige.. 'Welk boek heeft Uw leven het meeste beïnvloed?' 14-Jarige: 'Het Communistisch Manifest'... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Banneling
|
![]() Afgaan op mijn leeftijd... Jij faalt hem hard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede ben ik aan het werk en heb s avonds andere idingen te doen dan boeken te lezen. Ten derde denk ik niet dat er een antwoord is op mijn vraag, toch niet gegeven door Marx, behalve dan dat indien er geen kapitaal en eigendom zou bestaan dat er dan ook geen nood zou zijn aan extra verloning, maar dat het werken op zich zou leiden tot zelfontplooiing en genot. Wel dit was een dikke fail gebleken in oost europa. Ook in china is de productiviteit maar opgedreven als men het pure communistische gedachtengoed begon af te zweren... Dus daarom stel ik je deze vraag. Een beetje verwijzingen naar boeken lost niets op, of wat denk je dat de reactie zou zijn van De Wever als Di Rupo zou zeggen, ventje je hebt geen gelijk, zie maar in volgende 5 boeken. Ik stel een concrete vraag en verwacht dan ook een concreet antwoord! Zeker als je over andere personen zit te klagen dat ze niet antwoorden op uw vragen. Als je geen antwoord kent, so be it, maar zeg het dan direct. Laatst gewijzigd door Bollywood : 4 mei 2011 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste man in de ruimte was een Communist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Gouverneur
|
![]() De eerste man op de maan een kapitalist want de communisten hun geld was op tegen dan. Wat wil je hiermee bedoelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat een land dat enkele decennia ervoor nog arm en achterlijk was, en grotendeels vernietigd na WOII, erin slaagde de eerste man in de ruimte te krijgen, is toch wel een enorme prestatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |