![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef niet aan jou te zeggen welke landen ik bezocht heb als opgelegde voorwaarde om uitleg te krijgen over jou kleinerende uitspraken over Vlaanderen, dat is te gek voor woorden en ik ben dan ook hier klaar mee. Misschien krijg je vandaag ergens anders nog aandacht, deze discussie laat ik niet langer door jou gijzelen, dus wanneer je niets over je vreemde opmerkingen of het onderwerp te zeggen hebt..wat doe je hier dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Minister
|
![]() Is da hier nu nog ni gedaan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zwarte pieten zoeken en opblazen. Het probleem is misschien dat samenleven nooit gerealiseerd kan worden zoals we hopen. De moslima's gaan hun hoofddoek en cultuur niet opgeven. De moslim gaat zijn vrijdagskleed niet opgeven, noch de moskee. Deze mensen kunnen in alle sereniteit tot hun moskeeën trekken, krijgen subsidies dus we kunnen stellen dat het geloof erkend wordt. Misschien is de oplossing geen enkel geloof meer erkennen door de grote diversiteit aan geloof. Ik heb ook mijn beliefs maar kan hiervoor nergens terecht behalve in mezelf. Samenleven zal moeten, er is geen andere optie. Aan onze leiders de middenweg te realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het samenleven wordt echter wel een probleem wanneer de bestaande cultuur niet gerespecteert wordt, zoals gelijkheid man en vrouw ( herinner je de discussies over mannelijke artsen en vrouwelijke patienten!) scheiding kerk en staat( de discussie over hoofddoeken, in openbare functies en scholen!) democratie ( sharia 4 Belgium!) de agressie tegen ongehoofddoekte vrouwen, scholen die enkel nog halal voedsel geven, enz..daar zit het probleem, ook moslims horen zich aan te passen, vrijheid van religie is niet onbeperkt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() Alboreto moet eindelijk eens groot worden. Het is niet omdat hij enkele vakanties heeft doorgebracht aan het zwembad van een hotel in één of ander ver en warm land dat hij moet denken dat hij daarom jan en alleman de les mag lezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-waarom vind jij Vlaanderen bekrompen en achterlijk ? -waarom vind jij Vlaanderen één der beste landen ter wereld om in te wonen ? - hoe kan dat tezamen gaan ? Zolang je niet geantwoord hebt, leg JIJ de discussie lam . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al wat U opnoemt zijn inderdaad terechte punten. Maar ik vind het een beetje uitvergroot. Echter heeft U wel gelijk dat iedereen zich aan te passen heeft. Ik volg U daarin compleet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De punten die ik opnoem zijn niet uitvergroot, wel zijn het signalen die toevallig de media bereikt hebben, de meeste signalen bereiken de media helemaal niet. Blij dat het het ermee eens bent dat mensen zich horen aan te passen, gezien de grote persoonlijke vrijheid die we kennen zou dit niet eens een discussiepunt mogen zijn! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wil hier één school horen dat halal voedsel serveert. Ik neem contact op met die scholen en zal het hier delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U denkt dat het is uitvergroot, hoeveel scholen moeten het zijn voordat de media dan mag berichten? Laat het hier gerust even weten wanneer u die gegevens heeft verzameld, of contacteer de journalist die het artikel schreef! U twijfelt aan die bronnen dusdanig dat u wilt nagaan..laat gerust weten of u redenen vond om te beweren dat het niet waar is! ![]() Anders is uw reactie wat " uitvergroot"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Respect voor alle culturen moet er zijn, maar ter bevordering van een echte integratie zou men eindelijk eens moeten gaan beseffen dat men onze cultuur als leidcultuur moet gaan beschouwen.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me niet meer dan logisch en wanneer dit gebeurd zijn veel problemen van de baan, voor mij is het meest gevaarlijke dat dit wordt overgelaten aan politiek links of rechts..beiden proberen enkel kiesvee te verzamelen, aan de problemen gebeurt veel te weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moslims hun eigen keuken koken, in hun privéleven een djellahba dragen,is niet het probleem! Wel het niet accepteren van onze culturele waarden, dat is wel een probleem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
vb een homotje van groen in brussel (ik ben zijn naam vergeten) zei: Homoseksualiteit is normaal in onze maatschappij en dat moeten de mensen maar eens beseffen. Maar als dat onder de bevolking geen draagvlak heeft hoe kan je die leidraad dan opdringen.? Maar misschien ben ik te ver afgedwaald geef me aub een definitie van onze cultuur om te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal dan maar de schepen bellen zeker? Maar of ik die aan de lijn krijg.... De media mag bij de eerste school al inlichtingen geven. Ik ga het zeker laten weten alice, ik zal dat zeker doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stop de financiering van religies met belastingsgeld en stop het financieren van religieus onderwijs. En laat de rest vrij (binnen de grenzen van de wetgeving voor alle duidelijkheid)
![]() |
![]() |
#500 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Cultuur evolueert constant. Deze van vandaag verschilt van deze van gisteren en ook morgen zal het anders zijn. Cultuur wordt beïnvloedt vanuit alle richtingen. Kijk maar eens naar de eetcultuur. We eten pizza, loempia, allerhande curry's en pittabrootjes bij de vleet. De typisch belgische hutsepot en poten en oren worden enkel nog door toeristen gegeten (en de nog enkele fijnproevers onder ons). Kleding? Jeans, T-shirts, en sneakers. Heel eigen, die cultuur. Muziek? Al van in de tijd van de Beatles over AC-DC en , Queen is de Belgische muziekcultuur een randgebeuren, en alhoewel het de laatste tijd beter gaat is die Belgische muziek heel internationaal. Kunst? Het kunstgebeuren is nog het meest internationaal beinvloed deel van onze cultuur en is sterk verankerd in mondiale bewegingen Bouwstijl? Meer en meer worden moderne huizen gebouwd die ge in meer en meer landen ziet, en ook worden meer en meer stijlen uit andere landen overgenomen. Godsdienst? De katholieke kerk is letterlijk op sterven na dood als ge ziet wie er nog in de kerk zit. Ik herhaal: Welke cultuur? Ik zou eerder zeggen dat men het internationaal verdrag van de rechten van de mens als leidraad moet nemen. Dat zou een betere start zijn.
![]() |