Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2012, 00:35   #481
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
België kan blijven voortbestaan op voorwaarde dat het volledig Nederlandstalig word. Dan laat ik mij een mooie datcha bouwen in de Ardennen.
Maar daarvoor is er nog werk aan de winkel
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 11:53   #482
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het geschreven Frans van de doorsnee Waal en Brusselaar is ook verre van perfect. Bewijs de reacties op de Franstalige krantenwebsites.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 12:10   #483
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen nood, Vlamingen zijn werkers.
Oud 14 maart 2012, 12:20   #484
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het geschreven Frans van de doorsnee Waal en Brusselaar is ook verre van perfect. Bewijs de reacties op de Franstalige krantenwebsites.
Brussels was vroeger een vreselijk mengsel van Vlaamse en Franse dialecten. Toen ik indertijd naar Brussel verhuisd ben noemde ik dat " Boers ". Brusselaars spreken boers...
Vandaag is het eerder een mengsel van Frans en allerlei arabische dialecten...Nog onaangenamer om aan te horen. Hoe moet men dat rabauwentaaltje noemen ? Ik vind er geen geschikte naam voor...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 12:24   #485
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar in de grond ben je toch akkoord om van Belgie een ééntalig ( Nederlands ) land te maken ?
Het volstaat om massaal in de Walen te gaan wonen, in groepen van 200 �* 300 families per gemeente, en daar te eisen dat de wetten betreffende taalfaciliteiten eerbiedigd worden. Levensruimte voor de Vlamingen... Ze moeten enkel meer kinderen maken.
Men moet eerst en vooral kleinere gemeenten in de randen van de grote steden inpalmen. Dat is een uitstekende strategie.
Oud 14 maart 2012, 13:52   #486
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het buitenland worden films zoals Le Huitième Jour of Rundskop gepercipieerd als Belgische Film, niet als Vlaamse of Waalse film. Natuurlijk België bestaat voornamelijk uit twee bevolkingsgroepen (dat is ook onze culturele rijkdom), maar die naar buiten treden onder de gemeenschappelijke noemer 'Belg'. Zo wordt Ensor gezien als een Belgische schilder, maat dat is ook het geval met Magritte. Onze fameuze lekkere chocolade wordt niet benoemd als Waalse of Vlaamse chocolade, maar als Belgische chocolade. Idem dito voor ons bier, onze frieten onze keuken, onze mode en modeontwerpers, onze schrijvers, onze duiven en duivensport, enz. Dat allemaal is ook Belgische cultuur. En zo is het goed .
Het enige wat het buitenland percipieert, zijn Belgische toestanden, terwijl Belgische chocolade of pralines en Belgische bieren min of meer versteende uitdrukkingen zijn geworden, vlaggen die de lading al heel lang niet meer dekken.

Tom Van Lanoye is een Vlaamse schrijver. Er zijn Vlaamse en Waalse partijen en in de tv-wereld is sinds jaar en dag sprake van BV's (bekende Vlamingen). Vlaamse frieten zijn te krijgen met Vlaams stoofvlees.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 17:48   #487
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
België kan blijven voortbestaan op voorwaarde dat het volledig Nederlandstalig word. Dan laat ik mij een mooie datcha bouwen in de Ardennen.
Droom maar!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 18:04   #488
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het enige wat het buitenland percipieert, zijn Belgische toestanden, terwijl Belgische chocolade of pralines en Belgische bieren min of meer versteende uitdrukkingen zijn geworden, vlaggen die de lading al heel lang niet meer dekken.

Tom Van Lanoye is een Vlaamse schrijver. Er zijn Vlaamse en Waalse partijen en in de tv-wereld is sinds jaar en dag sprake van BV's (bekende Vlamingen). Vlaamse frieten zijn te krijgen met Vlaams stoofvlees.
Brel had ooit eens een goed idee : de jongens hun legerdienst laten doen in het andere taalgebied. Ik zou verdergaan : ze niet opsluiten in kazerne's, maar uitwisseling van kinderen tussen familie's. De drie eerste jaren middelbaar onderwijs bvb.
Wie niet mee wil doen krijgt een extra belasting te betalen, uitgerekend op uw inkomsten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be