![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() http://www.budgetkoken.be/ hier nog eentje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
merci nog eentje om te boekmarken en dan nooit meer te bekijken waarschijnlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg voor 10 euro maak ik veel eten, zenne. Dat mensen daar "lessen" voor nodig hebben, snap ik echt niet. Gebruik nu toch eens uw gezond verstand, menskes.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() uiteraard. De grootste kost is altijd uw vlees. En opletten dat je geen groenten koopt buiten het seizoen hé.
Mensen eten ook teveel vlees. In principe is zo'n 150gr of zo genoeg. Niet de 3a400gr dat nogal vaak wordt klaargemaakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En fruit koop ik bij de boeren. Dat moet heus geen perfect ronde appel zijn, ze. Witloof ook, grondwitloof natuurlijk, bij de boeren. Patatten bij de boeren. Zo simpel is dat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 bloemkool: vier keer 1 brocolli : twee keer (allemaal tussen 1 �* 1.5 euro) hierboven zit je al aan 11 dagen eten voor 4 euro. ------------ koop losse thee. maak gewoon kan koffie, geen pads voor één kopje. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 januari 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mja, als je zoals mij ook single bent en te lui bent of te weinig tijd maakt om deftig te koken, hoe ik het ongeveer doe:
![]() Bevoorrading (koop al deze dingen in massa aan als ze op reclame zijn) van enkele producten die echt goedkoop zijn, veelal onafhankelijk van het seizoen: - spaghetti, macaroni en rijst -> aldi, allen < 0.50ct per pak. Hoe lang doe je met één pak? (Lang!) - Spaghettisaus en zoetzure rijstsaus: idem - olijfolie, kruiden, boter, beschuiten, honing, ... -> aldi Colruyt: - zakje salade: 0.57ct (=vaste prijs, onafh van seizoen) - pruimtomaten: 1.99ct (=idem) - malse sandwiches: 87ct - diepvriesgroenten (prei, ui, spinazi, paprika, courgette,... ) -> max 2 euro per zak, is al heel duur. - eieren: 1.85 ct voor 12 ofzoiets? - zuurkool in de winter, uit de koeling - yoghurt pot van 1liter indien nodig (1.5 euro) - kaas (duur ![]() - spekblokjes, hesp, ... - aardappelpuree van cribbits uit de diepvries, indien goedkoop of een folie'ke: gratin (hoeft geen melk, boter, eieren ofzo bij, smaakt met wat water ook oké en is een pak lichter! Wel afkruiden.), ook iets van 1.5 of 2 euro? - zak aardappelen daar van iets van +5kg (mss 8 of 10 kg): supergoedkoop, iets van 1 euro? Ik eet zelf wel bijna nooit verse aardappelen, enkel krieltjes: heel dun snijden, in de pan smijten met vlees (chipolata ofzo). - erwten en wortelen uit bokaal - Fishticks (huismerk) - kaaskroketten: een paar euro voor heel veel stuks - loempia's (wel wat duurder ![]() - cordon bleus: iets van een paar euro voor vier stuks - fruit: seizoenskopen, beter op de markt - vis: idem, zie markt -> als je rekening houdt met het seizoen kan je met kilo's vis thuiskomen voor echt geen geld, waar je tien dagen mee toekomt. Probleem is dat de Vlaming niet goed weet wat aan te vangen met het moois van de Noordzee... kilo seizoensvis is bv 3 �* 4 euro. - geprepareerde pannenkoeken 1.89. Ik eet er wel vier keer van, als dat het goed kan maken. ![]() ... (nog veel meer dingen, maar heel veel van bovengenoemde heb ik bijna altijd ergens in huis) De rest koop ik op reclame/afhankelijk van goesting. Voor de winter koop je een stoofschotel, ook een aluminiumwegwerp van de colruyt is goed want je gebruikt die toch meerdere malen. - Je smijt deze vol met allerlei van bovenstaande dingen uit de diepvries of frigo naar wens, let op een ongeveer gelijke gaartijd (en vergeet niet er eerst olijfolie in te kappen), zet de oven op een lage temperatuur en kom je eten 20 minuten later heerlijk gegaard halen. ![]() (In de lidl ga ik niet zoveel ... dus ook niet vertrouwd met de merken of kwaliteit. Iemand wel en tips? Zijn er mensen die in de Makro gaan winkelen? Niet dat ik er kan geraken maar ... lijkt me voor sommige dingen wel interessant. ![]() Als je echt een typische deftige ovenschotel wil maken, steek je er wat meer werk in, maar je vriest de rest in in porties en kan er nog een keer of drie van eten. Kliekjes kan je verwerken. Vandaag en gisteren heb ik vb een dikke omelet met paprika, hesp, champignons, tomaat, ... gegeten. Klaar in een oogwenk en lekker met brood. Wel wat zwaar op de maag. ![]() Zoals iemand zei is al een hele grote truc mbt voedsel ervoor zorgen dat niets slecht wordt of dat je niets moet weggooien. Mijn moeder zei vroeger altijd als we naar de supermarkt gingen: koop wat je wil, maar enkel als je het ook opeet... Ze stond erop dat het dan ook op geraakte. Een goede mentaliteit die je enorm veel geld kan uitsparen. Nog een tip: ga nooooit naar de winkel als je honger hebt. En nooit zonder enig plan (�* la "ik ga de toerist uithangen en me rek per rek laten inspireren door wat ik zie) of zonder te weten wat je in huis hebt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 januari 2012 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die vliegtickets:
je hebt heel veel mensen die sparen, net om op reis te kunnen gaan in de zomer. ![]() Mensen die uitsparen op vanalles zijn ook geen homogene groep, je hebt mensen die het echt nodig hebben omdat ze gewoon niet meer geld hebben, of mensen die gewoon voorzichtig willen zijn met hun uitgaven en toch liefst beknibbelen om niks weg te smijten, enz. Momenteel behoor ik tot de groep die gewoon echt geen keuze heeft. Ervoren vond ik me al arm, maar had ik tenminste nog iets van maandelijkse inkomsten en dat maakte een verschil. Als je dan een lief in het buitenland hebt... ga je ernaar toe. ![]()
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de meeste andere groenten koop ik vers: prei, brocoli, spinazie etc etc. Eet een deel op in uw gerecht en maak van de rest soep. Grote kom en dan invriezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook vrijgezel, en koop gewoonweg géén groenten
![]() (Allez, soms eens iets uit blik, omdat da jaren meegaat)
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#494 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hier worden echt wel veel groenten gegeten. Hier zijn het 3 broccoli's voor 5 personen, daar schiet zo goed al sniks van over. En één bloemkool eet ik met gemak alleen op . Hier is het dus telkens 2 bloemkolen voor 3 personen , de 2 anderen eten dan een andere groente omdat ze geen bloemkool lusten ![]()
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken een paar mensen in Gent die in de Weba werken, en bij hen is dat een weerkerend fenomeen: gezinnen die jaarlijks een nieuw interieur kopen op afbetaling, daarna verkopen (op eBay,koopjeskrant, enz....) om met dat geld hun reis te boeken/betalen......om dan na het verlof een nieuw salon/eetplaats te kopen op afbetaling. Dit gaat er bij mij niet in, echt niet!
![]() |
![]() |
#497 |
Minister-President
|
![]() Wij geven liever ons geld uit aan eten dan aan 11.11.11.... da's waar
![]()
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en 3 broccoli's voor 5, om te rekenen neem je zes personen, dat is toch ook ongeveer 1/2 brocolli? |
|
![]() |
![]() |