Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 08:41   #481
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Voil�*, zo denk ik er ook over. Of VDD nu een snoeper is of niet, het is wel opvallend dat dit nu ter sprake komt na zijn lidmaatschap bij N-VA.
Men zou kunnen denken dat bij andere partijen dat allemaal mag ( DeWael, Van Hecke, Martens, ......) maar dat een N-VA-er heiliger dan de paus moet zijn.

Trouwens ik vind het zielig van de getuigen dat ze NU opdraven, ze hadden het al veel langer moeten doen. Dat getuigt nl dat het niet de bedoeling is om de feiten zelf aan te klagen , maar om de partij schade te berokkenen.
Dat verwijt richt ik ook naar de betrokken dames. Maar dat neemt niet weg dat het N-VA partijbestuur in gans deze affaire er beter zou aan doen om snel in te grijpen en PVDD van de Brugse lijst te verwijderen. Ook al zou de betrokkene het in Brugge tot burgemeester kunnen schoppen, er blijft rond zijn persoon een schaduw van verdachtmaking hangen.
Oud 19 april 2012, 09:11   #482
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waar mensen zijn, zijn ondeugden.
Ondeugden ?
Hij (en zij) kunnen er maar deugd van gehad hebben.
Vlaanderen is nog altijd een preuts land. Er zijn natuurlijk grenzen maar alles is relatief hé !
Die 2 vrouwen van in Reyers laat zouden eens een maand moeten werken "over de schreve" in Rijsel bv ...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 09:32   #483
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar mensen zijn, zijn ondeugden.
Vooral als die mensen "Vlaams"-nationalisten zijn.
Oud 19 april 2012, 09:35   #484
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind dat P. Vanden Driessche er beter aan zou doen zijn kandidatuur voor de gemeenteraadsverkiezingen in te trekken. Ook als nog maar de helft van het hele verhaal waar zou zijn, hij kan er zichzelf en de N-VA veel schade mee berokkenen. Door nu snel in te grijpen kan N-VA er electoraal veel bij winnen.
²

En als er minder dan de helft waar is kan hij nog altijd de humo pluimen met schadeclaims...2 vliegen in één klap..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 09:40   #485
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom was het onder de rokken graaien van CD&V-senator PVDD geen probleem, en maken ze er pas een zaak van als hij N-VA burgemeesterskandidaat geworden is?
Vraag dat aan de meest invloedrijke instelling van ons land, meer in het bezonder aan ACW getrouwe Mia Dornaert. Vraag vervolgens jezelf af in hoeverre je ze gelooft.

Als de N-VA een beetje basic human resource research had gedaan dan wisten ze wie en wat ze binnenhaalden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 april 2012 om 09:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 09:46   #486
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vraag dat aan de meest invloedrijke instelling van ons land, meer in het bezonder aan ACW getrouwe Mia Dornaert. Vraag vervolgens jezelf af in hoeverre je ze gelooft.

Als de N-VA een beetje basic human resource research had gedaan dan wisten ze wie en wat ze binnenhaalden.
Bullshit...zelfs het nieuwsblad met een échte human resources afdeling heeft die man niet kunnen of willen deklasseren

U legt de fout bij de nv-a terwijl die gast al op -tig plaatsen zonder problemen aan de slag kon gaan n�* de feiten..
Oud 19 april 2012, 09:47   #487
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Toch nog even die demente regimehoer Vanderkelen citeren uit Ter Zake:

1.

"Dit is het privéleven van die man, dit zijn Amerikaanse toestanden" (x3 herhaald) => vrouwen in het kruis grijpen, in de nek kussen, verbaal lastig vallen op de werkvloer, in het openbaar etc. is vooralsnog geen privé

2.

"blabla - waarbij men het privéleven gaat nemen als basis voor de politieke moraliteit" => dat vindt Lucske geen goede evolutie schijnbaar... Wie geeft er nu een fuck om dat Wouter Beke SS-kostuumfeestjes met BBQ zou geven in het fort van Breendonk (fictief, fictief...)

3.

"Geen klachten, geen onderzoek, te lang geleden, verkiezingsjaar, ik stel mij vragen, afrekening"

Walgelijk ventje, past perfect tussen de rest van de journalistieke vuiligheid. Afvoeren!
Oud 19 april 2012, 10:01   #488
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bullshit...zelfs het nieuwsblad met een échte human resources afdeling heeft die man niet kunnen of willen deklasseren

U legt de fout bij de nv-a terwijl die gast al op -tig plaatsen zonder problemen aan de slag kon gaan n�* de feiten..
Bij de N-VA hebben ze nu ook wel human resources. Nu ik meen toch dat men van de N-VA een beetje beter mag verwachten dan van het nieuwsblad als het op personeel aankomt.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 april 2012 om 10:01.
Oud 19 april 2012, 10:10   #489
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht

1.

"Dit is het privéleven van die man, dit zijn Amerikaanse toestanden" (x3 herhaald) => vrouwen in het kruis grijpen, in de nek kussen, verbaal lastig vallen op de werkvloer, in het openbaar etc. is vooralsnog geen privé

2.

"blabla - waarbij men het privéleven gaat nemen als basis voor de politieke moraliteit" => dat vindt Lucske geen goede evolutie schijnbaar... Wie geeft er nu een fuck om dat Wouter Beke SS-kostuumfeestjes met BBQ zou geven in het fort van Breendonk (fictief, fictief...)

3.

"Geen klachten, geen onderzoek, te lang geleden, verkiezingsjaar, ik stel mij vragen, afrekening"

Walgelijk ventje, past perfect tussen de rest van de journalistieke vuiligheid. Afvoeren!
Ik vind meer dan dit een aanval zou wezen tegen vanwege de (lokale ) ACV en CD&V tegen de N-VA dat dit in se een mediaoorlog is. Humo zit hier in de rol van de media underdog. Als je inderdaad ziet hoe Vanderkelen schermt " geen Amerikaanse toestanden hier." Nogal een zwak defensief. Het feit alleen al om zo in het defensief te kruipen is een bekentenis van schuldig verzuim. Vanderkelen is zich maar al te goed bewust van de reputatie van Pol VDD.

Ik vind dat delen van de "Amerikaanse toestanden" hier een plaats hebben als het gaat om politieke journalistiek. De mensen hebben het recht om te weten wie zijn energie verspild aan het najagen van het bevredigen van zijn of haar driften en welk risico hij of haar hiermee loopt om hierop bespeeld te worden.

Oud 19 april 2012, 11:04   #490
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio Bekijk bericht

1.

Zolang het beweringen zijn, zijn het nog geen bewezen feiten.

Citaat:
2.

Citaat:
3.

En hoe noemt men een land waar men ongestraft zonder klacht, geen onderzoek, geen bewijs toch een carriere van mensen kan verwoesten louter op basis van geruchten en beweringen?

Laatst gewijzigd door giserke : 19 april 2012 om 11:05.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 11:11   #491
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Voil�*, zo denk ik er ook over. Of VDD nu een snoeper is of niet, het is wel opvallend dat dit nu ter sprake komt na zijn lidmaatschap bij N-VA.
Men zou kunnen denken dat bij andere partijen dat allemaal mag ( DeWael, Van Hecke, Martens, ......) maar dat een N-VA-er heiliger dan de paus moet zijn.

Trouwens ik vind het zielig van de getuigen dat ze NU opdraven, ze hadden het al veel langer moeten doen. Dat getuigt nl dat het niet de bedoeling is om de feiten zelf aan te klagen , maar om de partij schade te berokkenen.
Vandaag de dag, heeft nagenoeg ieder bedrijf een HR-dienst met een preventie-adviseur, bij wie je met dat soort klachten terecht kan. Vroeger was dat niet zo, de enige bij wie je terecht kon, was je rechtstreekse chef. Wel vervelend, als het nu juist die rechtstreekse chef is die "losse handjes" heeft/had. En hoe vanzelfsprekend is/was het om als twintigjarig (of jonger) meisje een politie-bureau (vroeger meestal door mannen bevolkt) binnen te stappen en te zeggen : "ik wil klacht neerleggen, want mijne chef graait regelmatig onder mijne rok". , wetend dat je job dan nog in gevaar was?
En wat waren de ongewenste handtastelijkheden van DeWael, Van Hecke, Martens ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 april 2012 om 11:15.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 11:12   #492
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind meer dan dit een aanval zou wezen tegen vanwege de (lokale ) ACV en CD&V tegen de N-VA dat dit in se een mediaoorlog is. Humo zit hier in de rol van de media underdog. Als je inderdaad ziet hoe Vanderkelen schermt " geen Amerikaanse toestanden hier." Nogal een zwak defensief. Het feit alleen al om zo in het defensief te kruipen is een bekentenis van schuldig verzuim. Vanderkelen is zich maar al te goed bewust van de reputatie van Pol VDD.

Ik vind dat delen van de "Amerikaanse toestanden" hier een plaats hebben als het gaat om politieke journalistiek. De mensen hebben het recht om te weten wie zijn energie verspild aan het najagen van het bevredigen van zijn of haar driften en welk risico hij of haar hiermee loopt om hierop bespeeld te worden.
Van Den Driessche ook onder vuur in eigen N-VA
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...gen-N-VA.dhtml
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 11:49   #493
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Vandaag de dag, heeft nagenoeg ieder bedrijf een HR-dienst met een preventie-adviseur, bij wie je met dat soort klachten terecht kan. Vroeger was dat niet zo, de enige bij wie je terecht kon, was je rechtstreekse chef. Wel vervelend, als het nu juist die rechtstreekse chef is die "losse handjes" heeft/had. En hoe vanzelfsprekend is/was het om als twintigjarig (of jonger) meisje een politie-bureau (vroeger meestal door mannen bevolkt) binnen te stappen en te zeggen : "ik wil klacht neerleggen, want mijne chef graait regelmatig onder mijne rok". , wetend dat je job dan nog in gevaar was?
En wat waren de ongewenste handtastelijkheden van DeWael, Van Hecke, Martens ??
Je bevestigt dat in die tijd er andere zeden en gewoontes waren. Nog maar zo
kort geleden, en voor ons nu al bijna onbegrijpelijk !!

Verder was de jongste van de twee dames op het ogenblik van de feiten 24 jaar. Nu, zelfs in die tijd, als je zoals zij univ studies achter de rug had, dan wist je toch al iets van het amusementsleven, van plakkerige studenten tijdens een slow, van examen afleggen met een minirokje, van profs en sommige vrouwelijke assistenten ...

De goorste feiten van de oudere dame (nl. het grijpen tussen haar benen en omhoog gaan met zijn hand) gebeurde (kijk naar de videobeelden op 'de redactie') in een landschapsbureau.
Zeg nu zelf: dat zegt toch veel !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 april 2012 om 11:50.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 11:58   #494
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je bevestigt dat in die tijd er andere zeden en gewoontes waren. Nog maar zo
kort geleden, en voor ons nu al bijna onbegrijpelijk !!

Verder was de jongste van de twee dames op het ogenblik van de feiten 24 jaar. Nu, zelfs in die tijd, als je zoals zij univ studies achter de rug had, dan wist je toch al iets van het amusementsleven, van plakkerige studenten tijdens een slow, van examen afleggen met een minirokje, van profs en sommige vrouwelijke assistenten ...

De goorste feiten van de oudere dame (nl. het grijpen tussen haar benen en omhoog gaan met zijn hand) gebeurde (kijk naar de videobeelden op 'de redactie') in een landschapsbureau.
Zeg nu zelf: dat zegt toch veel !
Het gaat hier niet om andere zeden en gewoontes (alsof alle hierarchische oversten hun vrouwelijk personeel toen bepotelden) maar over ONGEWENSTE handtastelijkheden.
Je word dus verzocht MIJ GEEN WOORDEN IN DE MOND TE LEGGEN, door te stellen dat ik wat dan ook zou bewezen of bevestigd hebben.

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 april 2012 om 12:00.
Oud 19 april 2012, 12:07   #495
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het gaat hier niet om andere zeden en gewoontes (alsof alle hierarchische oversten hun vrouwelijk personeel toen bepotelden) maar over ONGEWENSTE handtastelijkheden.
Je word dus verzocht MIJ GEEN WOORDEN IN DE MOND TE LEGGEN, door te stellen dat ik wat dan ook zou bewezen of bevestigd hebben.
De ongewenste handtastelijkheden in die periode vormden tesamen met andere actueel verwerpelijk bevonden opvattingen, een geheel van zeden en gewoontes.

Je wordt bijgevolg verzocht om een minimum moeite te doen om mij te verstaan. (en er rekening mee te houden dat ik misschien iets minder vlot ter taal ben dan jij ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 12:20   #496
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ongewenste handtastelijkheden in die periode vormden tesamen met andere actueel verwerpelijk bevonden opvattingen, een geheel van zeden en gewoontes.
ONGEWENSTE handtastelijkden waren in "die periode" even verwerpelijk als vandaag, alleen was het "toen" minder gemakkelijk als vrouw/meisje om er mee naar buiten te komen dan "vandaag". Dus stop er aub mee om dat wangedrag te proberen te catalogeren onder "deel uitmaken van andere zeden en gewoontes". Dat soort ongewenste opdringerige handtastelijkheden is nu verwerpelijk en strafbaar, en was dat toen ook.

Citaat:
Je wordt bijgevolg verzocht om een minimum moeite te doen om mij te verstaan. (en er rekening mee te houden dat ik misschien iets minder vlot ter taal ben dan jij ...)
Ik versta je maar al te goed, je werkt je hier uit de naad om strafbare feiten af te doen als "andere zeden en gewoontes" omdat de persoon in kwestie een partij-genoot is.
Oud 19 april 2012, 12:56   #497
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij de N-VA hebben ze nu ook wel human resources. Nu ik meen toch dat men van de N-VA een beetje beter mag verwachten dan van het nieuwsblad als het op personeel aankomt.
ja waarom ?
Schat u de nv-a dan hoger in dan de cd&v en de vtm en de vum ?
Oud 19 april 2012, 12:57   #498
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ja waarom ?
Schat u de nv-a dan hoger in dan de cd&v en de vtm en de vum ?
Natuurlijk. Dat gaat zonder zeggen.

Oud 19 april 2012, 13:01   #499
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Wat er met pol gebeurt daar lig ik niet van wakker maar ik zou zeker een onderzoek starten naar de timing van de artikels..en of de humo geen strafbare feiten heeft achtergehouden uit politiek opportunisme...
Oud 19 april 2012, 13:04   #500
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Van Den Driessche ook onder vuur in eigen N-VA
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...gen-N-VA.dhtml
Dat is toch logisch...sexuele intimidatie is en blijft verwerpelijk...dat gegeven gebruiken in politieke spelletjes ook...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be