Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 17:24   #481
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Whatever...

De N-VA zal niet verdwijnen zolang de modale Vlaming vindt dat België hem structureel rolt en besteelt omdat hij Vlaming is. Vergeet het.

En het ziet er niet naar uit dat de zgn. staatshervorming die de Vlaamse minderheidspartijen geaccepteerd hebben, hem zal doen geloven dat het etnisch stelen en bedriegen afgelopen zal zijn.
2!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 17:50   #482
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Whatever...

De N-VA zal niet verdwijnen zolang de modale Vlaming vindt dat België hem structureel rolt en besteelt omdat hij Vlaming is. Vergeet het.

En het ziet er niet naar uit dat de zgn. staatshervorming die de Vlaamse minderheidspartijen geaccepteerd hebben, hem zal doen geloven dat het etnisch stelen en bedriegen afgelopen zal zijn.
Kleine nuance, de n-va zal zeer zeker niet verdwijnen, tot zolang de modale vlaming niet het gevoel heeft dat hij een krachtig gouvernement heeft dat de echte problemen aanpakt. De jaren van malgoverno onder Leterme hebben honderdduizenden mensen een walging gegeven die ze op een legitieme manier kanaliseerden naar een andere partij. Volgens mij is de sleutel tot succes van n-va in 2010 de absolute wil van de burger geweest om EINDELIJK een daadkrachtige regering te krijgen; niet de trivialiteiten over bhv.
Zolang n-va de perceptie kan heel houden dat zij gekloot zijn door de anderen, dat zij het wel wilden oplossen, zitten ze op rozen. Maar aan het einde van de dag heeft dat allemaal heeel weinig te maken met puur communautaire kwesties. De oude VU kliek is dan wel de startende kern van die partij, een heel groot deel van haar kiezers sinds 2010 hebben daar niets mee te maken en willen gewoon goed bestuur.
De kern van n-va vertaalt dat gemakkelijkheidshalve als dat er een brede beweging is die ook vlaams zelfbestuur wil, maar is dat in werkelijheid hun motivatie ?
Nu de kloterij van bhv van de baan is, en het FDF in 2014 op dat punt geen chantage meer kan plegen, zal dit nog de politieke agenda overheersen ? Ikke denk van niet. Zullen we het dan eindelijk eens kunnen hebben over belangrijke zaken ? Ikke hoop van wel.
We hebben +/- 10 jaar verloren door Happart. We hebben daarna +/- 10 jaar verloren door Maingain. Die twee hun rol is nu definitief gedaan tenzij voor die laatste om nog in zijn mini-partij een voorzitterswedde te kunnen opstrijken. Ik hoop dat we nu misschien eens over echt belangrijke zaken kunnen discuteren in parlementaire kringen. Er is werk aan de winkel.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 17:57   #483
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De modale Vlaming die daarvan overtuigd is, stemt al langer Vlaams-nationalistisch.

Ik moet toegeven dat die propaganda goed werkt.
Ik heb meer oog voor diegene die niet mee met de kudde loeit en de realiteit nuchter bekijkt.
De realiteit is dat de regering Di Rupo het land relatief ongeschonden door de zwaarste na-oorlogse crisis leidt.
Maar het zag er nog beter uit met een regering in lopende zaken.
Zolang ze niets konden beslissen liep het fantastisch.
Hopelijk in 2014 weer een patstelling met onderhandelingen die 3 �* 4 jaar duren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 18:01   #484
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het hoe u wil en waar u zich best bij voelt: het maakt toch geen jota verschil uit, vermits het er nooit zal van komen. Dat is immers ook niet wat jullie echt willen, jullie willen er alleen kunnen naar smachten en over schreeuwen.

En als het er ondanks jullie immobilisme-in-zuiverheid toch zou van komen, zal het op zo'n rampzalige manier zijn dat we met z'n allen zullen wensen dat we het nooit gewenst hadden.
Mag ik uit uw warrige woordenkramerij opmaken dat het u geen bal kan schelen in welk een staat we wonen zolang uw partij via valse beloftes maar zoveel mogelijk macht vergaart?

Welnu: dat mag...neen...dat moet, want zo kunnen de luttele idealisten het verschil zien tussen de weinigen die opkomen voor hun volk en de velen die opkomen voor de macht....
Dat deze vaststelling nu net de samenvatting is van het verdriet van Vlaanderen is cynisch....maar het is niet anders...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2012 om 18:06.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 18:01   #485
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hopelijk in 2014 weer een patstelling met onderhandelingen die 3 �* 4 jaar duren.
Als de mensen kiezen voor een patstelling moeten de mensen een patstelling krijgen.

Deze keer weten ze het tenminste op voorhand.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 18:13   #486
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als de mensen kiezen voor een patstelling moeten de mensen een patstelling krijgen.

Deze keer weten ze het tenminste op voorhand.
lol:
Oud 17 mei 2012, 18:14   #487
Shadowke

Standaard

Citaat:
3 �* 4 jaar?
het einde van dit kunstmatige onland ja!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 19:04   #488
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100 % akkoord.
Een patstelling van 1 jaar moet toch al genoeg zijn hé...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 19:22   #489
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord.
Een patstelling van 1 jaar moet toch al genoeg zijn hé...

Ik denk dat het veel minder zal zijn dan 1 jaar.

Federaal:
De media: "Gezien de onmogelijkheid (zie vorige regeringsonderhandelingen en we gaan toch wéér geen 500 dagen wachten zeker) om met de NVA tot een overenkomst te komen en gezien de noodzaak wegens diepe crisis hebben de huidige regeringspartijen besloten om de nieuwe regering, met een Vlaamse minderheid, te vormen. De onverantwoordelijkheid van de NVA is schrijnend....om een aanslag op het koopkracht van iedere burger te vermijden is dit de beste beslissing onder deze omstandigheden."

Vlaams:
De NVA: "Met de dood in het hart zijn wij in een Vlaamse regering gestapt. Maar wij doen dat niet zomaar...neen hoor...gezien het feit dat wij federaal buiten spel zijn gezet zullen wij er zéééééééééér stringent op toezien dat de crisis niet wordt afgewend op de gewesten. Het feit dat wij samen met het VB een meerderheid in het Vlaamse parlement hebben is irelevant omdat het VB racistisch is. Het feit dat Filip De Winter zich heeft teruggetrokken en het feit dat het VB ons een carte blanche wil geven via gedoogsteun doet daar niets aan af....want vergeet vooral niet: wij zijn confederalisten zoals de CD&V waarmee wij vandaag in de regering zitten en geen vlaams nationalisten zoals de racisten van het VB.".

Een gans jaar patstelling zegt u?

Nog geen maand....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2012 om 19:23.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 19:35   #490
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie eerder de klasssieke partijen op den duur een kartel te vormen tegen N-VA. Hun eigen identiteit voor zover ze die nu al hebben gooien ze dan helemaal te grabbel.
Goed gezien.
Maar dat was niet echt een huzarenstuk om die conclusie te trekken.
Dat gebeurde evengoed toen het VB een beetje uit de voegen begon te barsten zoals in Antwerpen.
Voor mijn part hoeven jullie er niet uit te leren.
Liefst niet, zelfs.
Oud 17 mei 2012, 19:35   #491
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Federaal:
De media: "Gezien de onmogelijkheid (zie vorige regeringsonderhandelingen en we gaan toch wéér geen 500 dagen wachten zeker) om met de NVA tot een overenkomst te komen en gezien de noodzaak wegens diepe crisis hebben de huidige regeringspartijen besloten om de nieuwe regering, met een Vlaamse minderheid, te vormen. De onverantwoordelijkheid van de NVA is schrijnend....om een aanslag op het koopkracht van iedere burger te vermijden is dit de beste beslissing onder deze omstandigheden."

Vlaams:
De NVA: "Met de dood in het hart zijn wij in een Vlaamse regering gestapt. Maar wij doen dat niet zomaar...neen hoor...gezien het feit dat wij federaal buiten spel zijn gezet zullen wij er zéééééééééér stringent op toezien dat de crisis niet wordt afgewend op de gewesten. Het feit dat wij samen met het VB een meerderheid in het Vlaamse parlement hebben is irelevant omdat het VB racistisch is. Het feit dat Filip De Winter zich heeft teruggetrokken en het feit dat het VB ons een carte blanche wil geven via gedoogsteun doet daar niets aan af....want vergeet vooral niet: wij zijn confederalisten zoals de CD&V waarmee wij vandaag in de regering zitten en geen vlaams nationalisten zoals de racisten van het VB.".

Nog geen maand....
Schitterend!
Oud 17 mei 2012, 19:44   #492
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik uit uw warrige woordenkramerij opmaken dat het u geen bal kan schelen in welk een staat we wonen zolang uw partij via valse beloftes maar zoveel mogelijk macht vergaart?
Eerlijk, hier doe je E.Gidius onrecht aan.
Ik maak uit zijn schrijfsels net het omgekeerde op.
Partijen, of het nu N-VA, VB, LDD, Vivant of desnoods FDF en Liberalen zijn, betekenen voor hem enkel een noodzakelijk kwaad, een vehikel, een hulpmiddel om tactisch-pragmatisch zijn doel te bereiken: een staat die hij opportuun acht.
Ik zie die staat voorlopig anders, maar in zijn systeem kan ik me absoluut vinden.
We zitten nu eenmaal ongevraagd opgescheept met de nadelen van de partikratie, dus niets let ons om die ook Machiavellistisch te misbruiken tot het doel bereikt is om ze nadien keihard te dumpen.

In die zin, voel ik me qua taktiek en strategie echt heel verwant met E.Gidius, ondanks onze soms diametrale doelen.
We gokken op ons paard, en cravacheren het zolang we geloven dat het vooruit wil en kan.
Keert het om, of stuikt het door zijn poten, dan halen we het vleesmes boven, voor de doodssteek.
Geen kompassie met de bulten: ze moeten maar rechtlopen.
Oud 17 mei 2012, 19:46   #493
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Federaal:

Vlaams:

Nog geen maand....
Net dat zou hun stok achter de deur kunnen zijn: als ze federaal uitgesloten worden (en ze het effectief ook zo kunnen laten uitschijnen en niet dat ze niet willen) dan houdt niets hen nog tegen om met het VB in een Vlaamse regering te stappen. Dat krijgen ze dan in die situatie wel aan hun kiezers verkocht.

Laat ons zeggen dat ik hoop dan op deze wending hoop; of het realistisch is weet ik nu nog niet
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 19:57   #494
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De jaren van malgoverno onder Leterme hebben honderdduizenden mensen een walging gegeven die ze op een legitieme manier kanaliseerden naar een andere partij.
Beetje kortzichtig, slecht bestuur was minstens even erg onder Verafstoot.
Dehaene was iets beter (hij heeft ons de euro ingeloodst), maar feit is dat het al altijd zo geweest is dat eenmalige maatregelen geld in het laatje moeten brengen.
De belastingen blijven maar stijgen, en dat blijft de economie verslechteren.
Het lijkt eigen aan het belgische systeem om de problemen niet structureel aan te pakken.
Maingain of Happart hebben daar niets mee te maken.
Oud 17 mei 2012, 20:05   #495
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Net dat zou hun stok achter de deur kunnen zijn: als ze federaal uitgesloten worden (en ze het effectief ook zo kunnen laten uitschijnen en niet dat ze niet willen) dan houdt niets hen nog tegen om met het VB in een Vlaamse regering te stappen. Dat krijgen ze dan in die situatie wel aan hun kiezers verkocht.

Laat ons zeggen dat ik hoop dan op deze wending hoop; of het realistisch is weet ik nu nog niet
Eerst en vooral moet ik u zeggen dat dit scenario de hoop was van honderdduizenden NVA'ers én VB'ers....onderling weten die Vlamingen wel wat godsvrede wil zeggen...

Evenwel:
De volgende uitspraken werden in prime time en zwart op wit gedaan

De loge zegt: "NEEN!"
De Wever zegt:"NEEN!"
Jan Jambon zegt: "NEEN!"

Weyts kruipt van schaamte onder een steen, de rest van de NVA doet of ze het in Keulen horen donderen en een paar flinkerikken proberen die houding moedig maar tevergeefs als een strategische move uit te leggen....hopelijk slagen deze moedige stijfkoppen erin om toch tenminste zichzelf te overtuigen ....
Oud 17 mei 2012, 20:09   #496
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik maak uit zijn schrijfsels net het omgekeerde op.
Inderdaad...zoals ik hierboven zei: "warrig"...
Oud 17 mei 2012, 20:28   #497
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad...zoals ik hierboven zei: "warrig"...
Oud 17 mei 2012, 20:34   #498
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Warrig: Jij leest het zus..ik lees het zo......
Oud 17 mei 2012, 20:36   #499
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Warrig: Jij leest het zus..ik lees het zo......
Ik begrijp het,
...........
Oud 17 mei 2012, 22:25   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U niet. U verbindt andere dan puur politiek-tactische voorwaarden aan de partij waarvoor u zal stemmen. U bent een partijsoldaat.
In deze gaat het niet op "puur politiek-tactische voorwaarden", maar een fundamentele waarde binnen onze Vlaamse Beweging, nl. Godsvrede.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be