![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zolang n-va de perceptie kan heel houden dat zij gekloot zijn door de anderen, dat zij het wel wilden oplossen, zitten ze op rozen. Maar aan het einde van de dag heeft dat allemaal heeel weinig te maken met puur communautaire kwesties. De oude VU kliek is dan wel de startende kern van die partij, een heel groot deel van haar kiezers sinds 2010 hebben daar niets mee te maken en willen gewoon goed bestuur. De kern van n-va vertaalt dat gemakkelijkheidshalve als dat er een brede beweging is die ook vlaams zelfbestuur wil, maar is dat in werkelijheid hun motivatie ? Nu de kloterij van bhv van de baan is, en het FDF in 2014 op dat punt geen chantage meer kan plegen, zal dit nog de politieke agenda overheersen ? Ikke denk van niet. Zullen we het dan eindelijk eens kunnen hebben over belangrijke zaken ? Ikke hoop van wel. We hebben +/- 10 jaar verloren door Happart. We hebben daarna +/- 10 jaar verloren door Maingain. Die twee hun rol is nu definitief gedaan tenzij voor die laatste om nog in zijn mini-partij een voorzitterswedde te kunnen opstrijken. Ik hoop dat we nu misschien eens over echt belangrijke zaken kunnen discuteren in parlementaire kringen. Er is werk aan de winkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
|
![]() Citaat:
Zolang ze niets konden beslissen liep het fantastisch. Hopelijk in 2014 weer een patstelling met onderhandelingen die 3 �* 4 jaar duren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
Welnu: dat mag...neen...dat moet, want zo kunnen de luttele idealisten het verschil zien tussen de weinigen die opkomen voor hun volk en de velen die opkomen voor de macht.... Dat deze vaststelling nu net de samenvatting is van het verdriet van Vlaanderen is cynisch....maar het is niet anders...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2012 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze keer weten ze het tenminste op voorhand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol:
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
|
![]() Citaat:
het einde van dit kunstmatige onland ja! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een patstelling van 1 jaar moet toch al genoeg zijn hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
|
![]() Citaat:
Federaal: De media: "Gezien de onmogelijkheid (zie vorige regeringsonderhandelingen en we gaan toch wéér geen 500 dagen wachten zeker) om met de NVA tot een overenkomst te komen en gezien de noodzaak wegens diepe crisis hebben de huidige regeringspartijen besloten om de nieuwe regering, met een Vlaamse minderheid, te vormen. De onverantwoordelijkheid van de NVA is schrijnend....om een aanslag op het koopkracht van iedere burger te vermijden is dit de beste beslissing onder deze omstandigheden." Vlaams: De NVA: "Met de dood in het hart zijn wij in een Vlaamse regering gestapt. Maar wij doen dat niet zomaar...neen hoor...gezien het feit dat wij federaal buiten spel zijn gezet zullen wij er zéééééééééér stringent op toezien dat de crisis niet wordt afgewend op de gewesten. Het feit dat wij samen met het VB een meerderheid in het Vlaamse parlement hebben is irelevant omdat het VB racistisch is. Het feit dat Filip De Winter zich heeft teruggetrokken en het feit dat het VB ons een carte blanche wil geven via gedoogsteun doet daar niets aan af....want vergeet vooral niet: wij zijn confederalisten zoals de CD&V waarmee wij vandaag in de regering zitten en geen vlaams nationalisten zoals de racisten van het VB.". Een gans jaar patstelling zegt u? Nog geen maand.... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 mei 2012 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat was niet echt een huzarenstuk om die conclusie te trekken. Dat gebeurde evengoed toen het VB een beetje uit de voegen begon te barsten zoals in Antwerpen. Voor mijn part hoeven jullie er niet uit te leren. Liefst niet, zelfs.
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak uit zijn schrijfsels net het omgekeerde op. Partijen, of het nu N-VA, VB, LDD, Vivant of desnoods FDF en Liberalen zijn, betekenen voor hem enkel een noodzakelijk kwaad, een vehikel, een hulpmiddel om tactisch-pragmatisch zijn doel te bereiken: een staat die hij opportuun acht. Ik zie die staat voorlopig anders, maar in zijn systeem kan ik me absoluut vinden. We zitten nu eenmaal ongevraagd opgescheept met de nadelen van de partikratie, dus niets let ons om die ook Machiavellistisch te misbruiken tot het doel bereikt is om ze nadien keihard te dumpen. In die zin, voel ik me qua taktiek en strategie echt heel verwant met E.Gidius, ondanks onze soms diametrale doelen. We gokken op ons paard, en cravacheren het zolang we geloven dat het vooruit wil en kan. Keert het om, of stuikt het door zijn poten, dan halen we het vleesmes boven, voor de doodssteek. Geen kompassie met de bulten: ze moeten maar rechtlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen dat ik hoop dan op deze wending hoop; of het realistisch is weet ik nu nog niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Dehaene was iets beter (hij heeft ons de euro ingeloodst), maar feit is dat het al altijd zo geweest is dat eenmalige maatregelen geld in het laatje moeten brengen. De belastingen blijven maar stijgen, en dat blijft de economie verslechteren. Het lijkt eigen aan het belgische systeem om de problemen niet structureel aan te pakken. Maingain of Happart hebben daar niets mee te maken.
![]() |
![]() |
#495 | |
|
![]() Citaat:
Evenwel: De volgende uitspraken werden in prime time en zwart op wit gedaan De loge zegt: "NEEN!" De Wever zegt:"NEEN!" Jan Jambon zegt: "NEEN!" Weyts kruipt van schaamte onder een steen, de rest van de NVA doet of ze het in Keulen horen donderen en een paar flinkerikken proberen die houding moedig maar tevergeefs als een strategische move uit te leggen....hopelijk slagen deze moedige stijfkoppen erin om toch tenminste zichzelf te overtuigen ....
![]() |
![]() |
#496 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]()
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het,
........... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze gaat het niet op "puur politiek-tactische voorwaarden", maar een fundamentele waarde binnen onze Vlaamse Beweging, nl. Godsvrede.
|
![]() |
![]() |