![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe jullie jezelf een rad voor de ogen draaien is gewoonweg uhm 'interessant' te noemen.
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België 2% Nederland 1,6% http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...latest_year%29 Overigens, ik vergelijk regelmatig met m'n Nederlandse collega's die net hetzelfde doen en netto verdienen ze minder... en in België zijn de huur- en koopprijzen lager en kennen we geen "dijkbelastingen", "rioolbelastingen" en allerlei andere kloterijen die Nederlanders wel moeten ondergaan. Nogmaals, Belgen zijn professionele klagers. België is zeker vuiler en slordiger dan Nederland, maar dat heeft dan weer alles met de Belgische (en dus ook Vlaamse) mentaliteit te zien. Laatst gewijzigd door tomm : 11 december 2012 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
Weet je wat, pak gewoon een periode 2011, of een maand, of een week en concludeer maar fijn dat jullie het vééél beter doen dan Nederland. Je komt er nog wel achter.
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zeggen dat Nederland slechter is dan België, ik ben de eerste om toe te geven dat jullie het op veel vlakken beter doen, en dat al decennia (bvb. urbanisatie), alleen is de economische crisis bij jullie tegenwoordig erger voelbaar dan bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
|
![]() Citaat:
Wij komen van een voorsprong kwa inkomen, kwa werkloosheid, kwa staatssschuld en hebben een achterstant kwa hypotheekschulden. ZO zijn er nog een heel resem aan factoren die je op waarde moet schatten. Mensen die zeggen dat België het beter doet omdat er 0,4% meer groei was in 2011 begrijpen er niet voldoende van. En daar reken ik uw regering ook toe.
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Nederland strategisch betere keuzes maakte dan België sinds de jaren 50 is een feit, zoals hun beleid van urbanisatie en fiscale politiek, maar de topic hier is dat Di Rupo het erg slecht doet. Dat klopt dus niet, tenminste als je met de buurlanden vergelijkt. (wat mij in een Europese context wel redelijk lijkt) Laatst gewijzigd door tomm : 11 december 2012 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vietnam: +6% Paraguay: +4% Gabon: +6% ... Het Europese idee van de "welvaartstaat" waar iedereen van wieg tot graf in de hangmat wordt gelegd heeft daarentegen vreselijk gefaald. Het bleek onbetaalbaar. Nog even probeert men het nu in leven te houden door de mensen hun spaargeld af te pakken, maar dat duurt ook niet eeuwig.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloosheid Nederland op één na laagste van Europa Of zou de groei in België volledig worden opgeëten door de bijkomende belastingen en de immigratie? Werkloosheid België: 7,8% (met veel truken) Werkloosheid Nederland: 5,3% Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
Over het afgelopen jaar is jullie staatsschuld met 28 miljard opgelopen (Q2 2012 tov Q2 2011), terwijl bij Nederland de staatschuld idem dito met 28 miljard is opgelopen. Gezien het feit dat België al boven de 100% zit en een kleinere economie heeft is dat een zeer slechte prestatie. Schaadt een bezuiniging de economie? Ja uiteraard, want de staatsuitgaven zijn een regelrechte component van het BNP. Om de verhoudingen juist te zien zou je dus kunnen stellen dat om een vergelijking met Nederland te maken haar staatsschuld met 28miljard/17*11=18 miljard had mogen laten oplopen. Dat zou recht doen aan de verhoudingen. Die 10 miljard die Di Rupo dus méér heeft uitgegeven is ongeveer 0,3% 'groei' en die krijgt hij dus kado door bezuinigingen uit te stellen. Maar vergeet niet dat België zich gecommitteerd heeft de komende 20 jaar de staatsschuld terug te brengen naar 60% van het BNP. Dat betekent dus dat Di Rupo eigenlijk 2% van het BNP aan overschot had moeten creeeren. (uitgaande van 0-groei, anders wordt het te complex). Dat is dus bijna 18 miljard meer bezuiniging dan nu. En die heeft Di Rupo niet weggetovert, maar uitgesteld tot na de verkiezingen in 2014. Na hem de zondvloed, denkt hij waarschijnlijk. Daar komt natuurlijk nog even bij dat België niets-nada-noppes aan pensioenvoorzieningen heeft opgebouwd. Als de vergrijzing toeslaat moet dat ook uit de lopende middelen worden betaald. Als onze pensioenpotten leeglopen is dat nog eens een 20 miljard impuls per jaar. Al met al vind ik dus dat Di Rupi jullie bedriegt.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 11 december 2012 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gabon heeft alles te zien met olie en grondstoffen, Paraguay met illegale handel met Brazilië (naast export van elektriciteit) en Vietnam is een communistisch land waar een groot deel van de economie in staatshanden is. Trouwens de meeste Latijns-Amerikaanse doen het economisch goed sinds er linkse regeringen aan de macht kwamen. Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2012 om 04:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hollander
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vergrijzing werd al aangepakt door vorige regeringen, al gehoord van het zilverfonds en het generatie pakt? Overigens ben ik het niet met alles eens wat deze regering doet. Zoals al gezegd moet er dringend een hardere aanpak van de financiële fraude en belastingontduiking komen. België wordt nog steeds gezien als een belastingparadijs in de buurlanden en de overheid loopt zo vele miljarden mis. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat ook over een heel ander soort bedragen: n 2005 bedroeg het rioolrecht in Nederland gemiddeld € 125 (variërend tussen € 83 en € 283), in 2012 is dat gemiddeld € 177 [1]. (variërend tussen € 0 en € 441). De verwachting is dat dit stijgt naar een bedrag van €250 in 2014 (bron: Stichting RIONED). Daarnaast betalen Nederlanders maandelijks een naar Belgische normen serieuze som geld voor hun zorgverzekering. (meer dan 1000 euro per jaar). Dat terwijl de nettolonen niet hoger liggen. Ook zijn sommige kosten die door de Belgische mutualiteiten gedekt worden niet gedekt door de Nederlandse zorgverzekeraars, zoals bvb. een tandartsbezoek (behalve voor kinderen). Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2012 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck Ik verdien niet slecht denk ik, maar we krijgen ook geen top lonen, en m'n Nederlandse collega's verdienen gemiddeld zo'n 100 euro netto minder. Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2012 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat de intenties van die rechtse partijen betreft, ik denk echt niet dat iemand erop uit is om de zwakkeren finaal in de afgrond te duwen. Voor mij gaat het erom dat een overheid de tering naar de nering moet zetten, zoals jij en ik ook moeten doen. Het is schandalig hoe vandaag onze te hoge levenstandaard afgewenteld wordt op de komende generaties, dat is diefstal van onze kinderen. Van mij heeft de volgende generatie alvast het recht om als het zover komt te zeggen: wij komen de gemaakte engagementen NIET na, wij gaan een generatie die vollop geprofiteerd heeft niet nog eens sponsoren, via dikke pensoenen.
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |