Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 21:40   #481
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box Bekijk bericht
Zou de VRT ingehuurd zijn door Obama om publiciteit te maken?
Ik vond het vooral grappig hoe Kathleen Cools gisteren Gwendolyn Rutten op satellietverbinding had vanop de DNC en het niet kon laten te suggereren dat de VLD toch meer naar Romneys ideeën neigt. Getuigt van zo weinig kennis over het liberalisme en zo veel wishfull thinking van rode Kathleen. De Democratische Partij zou met hun ideeën en economisch progamma zelfs de 'conservatieve' N-VA doen verbleken qua rechtsheid. Maar Obama is goed want het is ook 'ne linkse'. Ik vraag mij altijd af of ik ouder word of de VRT verkleutert. Ik word in ieder geval ouder van naar de VRT te kijken.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 5 september 2012 om 21:41.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 22:19   #482
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Ik vond het vooral grappig hoe Kathleen Cools gisteren Gwendolyn Rutten op satellietverbinding had vanop de DNC en het niet kon laten te suggereren dat de VLD toch meer naar Romneys ideeën neigt. Getuigt van zo weinig kennis over het liberalisme en zo veel wishfull thinking van rode Kathleen. De Democratische Partij zou met hun ideeën en economisch progamma zelfs de 'conservatieve' N-VA doen verbleken qua rechtsheid. Maar Obama is goed want het is ook 'ne linkse'. Ik vraag mij altijd af of ik ouder word of de VRT verkleutert. Ik word in ieder geval ouder van naar de VRT te kijken.

Ik kijk al lang niet meer naar duidingprogramma's op de VRT.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 september 2012 om 22:20.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 02:44   #483
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Ik kijk al lang niet meer naar duidingprogramma's op de VRT.
Geen slechte gewoonte. Om een of andere reden kan ik het toch niet laten. Wel zalig als er enkele weken later in Bladspiegel van Meulenaere een pittige column staat over een aflevering waar je je aan hebt doodgeërgerd.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 6 september 2012 om 02:44.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 04:32   #484
reinaert68
Gouverneur

Standaard

The Big Dog heeft net Romney zijn campagne en de hele Republikeinse partij verpulverd in zijn nomination speech. Romney going doooown.
Oud 6 september 2012, 07:46   #485
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Bringing down he house! Bill Clinton is altijd al een electrificerende spreker geweest.

Er zit duidelijk veel meer "sjwung" in de Democratische conventie dan in de Republikeinse van vorige week. De vraag is of dit zich in een convention bounce in de peilingen gaat vertalen... volgens mij niet direct aangezien er blijkbaar weinig twijfelaars over blijven; het kan wel een effect hebben op de Democratische achterban dat ze geënthousiasmeerd worden om daadwerkelijk ook te gaan stemmen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 08:32   #486
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Obama heeft wel zijn speech in een kleinere zaal moeten geven (20.000 plaatsen), omdat het stadion met 74.000 plaatsen half leeg bleef vanwege een tekort aan interesse .... (ze gaven de weersverwachtingen als reden voor het verhuis, maar met 20% kans op regen is dat wel een zwak excuus). Het spreekt boekdelen ...

Moving Obama's speech inside: Necessity or panic move?

Bill Clinton blijft leuk om naar te zien en te luisteren. Zo veel is duidelijk.

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 september 2012 om 08:33.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 11:42   #488
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is zijn goed recht. Toch?
Oud 6 september 2012, 14:16   #489
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem van Obama blijkt volgens peilingen dat zijn werk minder wordt gewaardeerd dan zijn persoon.

Zijn 'likeability rating' is altijd boven de 50% geweest, zijn 'approval rating' is er altijd onder gebleven.

Obama's Challenge: Higher Likability Than Approval

Oud 6 september 2012, 19:53   #490
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Obama heeft wel zijn speech in een kleinere zaal moeten geven (20.000 plaatsen), omdat het stadion met 74.000 plaatsen half leeg bleef vanwege een tekort aan interesse .... (ze gaven de weersverwachtingen als reden voor het verhuis, maar met 20% kans op regen is dat wel een zwak excuus). Het spreekt boekdelen ...

Moving Obama's speech inside: Necessity or panic move?
De republikeinen claimen dat inderdaad - maar wat was anders te verwachten - maar de Democraten zeggen dat 65.000 tickets allemaal al weg waren en er zelfs een wachtlijst was met 19.000 kandidaten en dat het echt om het risico op regen was. Er is echter noch voor mij, noch voor jou een mogelijkheid dit te verifieren... wat wel blijkbaar het geval is, is dat het sinds zondag regent in Charlotte en er door de weerdiensten voor vandaag 40% kans op onweer werd gegeven en ongeveer 20% kans op onweer (dus niet zo maar regen) op het moment dat de speech van Obama zou plaatsvinden... wat toch een redelijk grote kans is.
Oud 6 september 2012, 21:42   #491
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Ik vind vooral de opmerking van de conservatieve columnist Charles Krauthammer betreffende de verplaatsing en het weer belachelijk.

Fox News analyst Charles Krauthammer claimed Wednesday that there was no way officials moved President Barack Obama's speech indoors due to concerns about the weather, saying Democrats have known what Thursday's weather will be for "months."

"It wasn't the weather, they knew what the weather was going to be months ago. This was clearly a response to the fear of a sea of empty seats, and that's why this is being done," Krauthammer said.

http://livewire.talkingpointsmemo.co...eather-will-be

Yeah right... het weer maanden op voorhand weten!? Weersvoorspellingen zijn niet zo effectief hoor! Vraag maar aan Frank Deboosere!

Het regent trouwens momenteel in Charlotte, NC...
Oud 6 september 2012, 22:28   #492
Chillius Caesar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Charles Krauthammer
Met zo'n naam had hij de perfecte Inglorious Basterd geweest Doch dit terzijde.

Zelf zie ik ook liever Obama president worden. Niet omdat hij al veel verwezenlijkt heeft - integendeel zelfs - maar bij gebrek aan goed alternatief. Niets tegen the GOP, maar Romney en zijn side kick spreken mij absoluut niet aan.
Chillius Caesar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 23:13   #493
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obama heeft wel zijn speech in een kleinere zaal moeten geven (20.000 plaatsen), omdat het stadion met 74.000 plaatsen half leeg bleef vanwege een tekort aan interesse .... (ze gaven de weersverwachtingen als reden voor het verhuis, maar met 20% kans op regen is dat wel een zwak excuus). Het spreekt boekdelen ..
nope, het was het weer.
(first hand information)
Oud 7 september 2012, 08:04   #494
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chillius Caesar Bekijk bericht
Met zo'n naam had hij de perfecte Inglorious Basterd geweest Doch dit terzijde.

Zelf zie ik ook liever Obama president worden. Niet omdat hij al veel verwezenlijkt heeft - integendeel zelfs - maar bij gebrek aan goed alternatief. Niets tegen the GOP, maar Romney en zijn side kick spreken mij absoluut niet aan.

Meen je dat nu? Daarmee zeg je dus effectief dat je graag meer oorlog zou zien (mogelijk met Iran), meer drone strikes, meer mensen opgesloten in kampen zonder aanklacht of proces etc.

Er was een alternatief: Ron Paul. Maar het is duidelijk dat de Republikeinse Partij geen platform is voor het uitbouwen van een verkiezingsplatform waarvan meer oorlog, meer doden en minder civiele rechten geen deel uitmaken. Ik bedoel maar, dit is waarmee je moet werken binnen de GOP. Hier is nog een voorbeeld, hier nog eentje. Democraten zijn achterlijk, maar Republikeinen zijn gewoon rechtuit kwaadaardig.

Er is nog één hoop nu, Gary Johnson.

Overigens, de vorige verkiezingen waren mensen als Johnson en Nader en al te verkiezen boven één van de twee vleugels van de War Party.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 september 2012 om 08:11.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 08:15   #495
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Meen je dat nu? Daarmee zeg je dus effectief dat je graag meer oorlog zou zien (mogelijk met Iran), meer drone strikes, meer mensen opgesloten in kampen zonder aanklacht of proces etc.

Er was een alternatief: Ron Paul. Maar het is duidelijk dat de Republikeinse Partij geen platform is voor het uitbouwen van een verkiezingsplatform waarvan meer oorlog, meer doden en minder civiele rechten geen deel uitmaken. Ik bedoel maar, dit is waarmee je moet werken binnen de GOP. Hier is nog een voorbeeld, hier nog eentje. Democraten zijn achterlijk, maar Republikeinen zijn gewoon rechtuit kwaadaardig.

Er is nog één hoop nu, Gary Johnson.

Overigens, de vorige verkiezingen waren mensen als Johnson en Nader en al te verkiezen boven één van de twee vleugels van de War Party.
2!

En de media en vooral de RNC heeft Ron Paul er professioneel uitgekegeld.

Zeer jammer voor de Republikeinen en vooral voor de Amerikaanse stemgerechtigden.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 september 2012 om 08:17.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 09:17   #496
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Altijd leuk om te luisteren naar mensen met charisma. Daarom keek ik naar de speeches van Bill Clinton (geweldige speech) en naar die van Obama.

Obama deed het ook goed (niet onverwacht, want dat kan hij als geen ander), maar hij liet toch wel de volgende indruk:

Oud 7 september 2012, 10:06   #497
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was een alternatief: Ron Paul.
Er is geen alternatief naast Rep of Dem. Dat is pure fantasie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 10:08   #498
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Anderzijds... had Clinton ook gelijk: de Republikeinen lieten Obama een historische "mess", aangezien hij die niet tijdig opruimt, laat ons maar weer aan het werk met dezelfde oude recepten...

Wat wel duidelijk was is dat de Democratische conventie meer "sjwung" had dan de Republikeinse... men was niet bang om zowel de Republikeinen aan te vallen als om een visie te geven... wat duidelijk op de Republikeinse conventie ontbreak: veel anti, maar weinig alternatief.

Bottomline: Democratische conventie was geslaagder dan de Republikeinse... welke van de twee het effectiefst was zal nog af te wachten zijn.
Oud 7 september 2012, 10:08   #499
Chillius Caesar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Yep. Dacht jij dan dat Romney gematigder is dan Obama wat betreft Iran? Of buitenlandse politiek in het algemeen? Drones en Guantanamo bestonden al lang voor Obama, en in zijn tweede termijn kan hij mogelijk de sluiting van Guantanamo realiseren. Met het gebruik van drones heb ik trouwens geen probleem, maar dat is mijn mening natuurlijk.

En natuurlijk zijn er betere alternatieven dan die twee, maar de kandidaten die jij noemt zijn ofwel reeds uit de race gestapt, ofwel nauwelijks kanshebbers. Ik zei dat ik van de twee grote kanshebbers Obama verkies, niet dat ik Obama-fan ben. Ik denk dat dat wel duidelijk in mijn post staat
Chillius Caesar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 10:29   #500
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Dacht jij dan dat Romney gematigder is dan Obama wat betreft Iran? Of buitenlandse politiek in het algemeen?
Neen ik denk niet dat Romney gematigder gaat zijn. Waarom niet?
Bought and paid for door dezelfde mensen. Kuch, Goldman Sachs, kuch!

Citaat:
Drones en Guantanamo bestonden al lang voor Obama, en in zijn tweede termijn kan hij mogelijk de sluiting van Guantanamo realiseren. Met het gebruik van drones heb ik trouwens geen probleem, maar dat is mijn mening natuurlijk.
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar die van U is een fabeltje waarmee U enkel Uzelf fopt. Onder Obama zijn er zo'n 150 kinderen omgekomen in drone-strikes, denkt U echt dat hij ook maar een zeik geeft om Guantanamo sluiten? Hij maakt er verdorie een franchise van.
Die kerel heeft de NDAA van 2012 getekend, moet ik U daaraan herinneren? Wat geeft U ook maar het kleinste greintje vermoeden dat hij Guantanamo zou sluiten in een tweede ambtstermijn?
Citaat:
En natuurlijk zijn er betere alternatieven dan die twee, maar de kandidaten die jij noemt zijn ofwel reeds uit de race gestapt, ofwel nauwelijks kanshebbers. Ik zei dat ik van de twee grote kanshebbers Obama verkies, niet dat ik Obama-fan ben. Ik denk dat dat wel duidelijk in mijn post staat
Ik zie het verschil tussen Obamney and Romnbama nog steeds niet hoor, hoe je één van beiden kan verkiezen boven de andere, gebaseerd op politiek, is me een raadsel.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 september 2012 om 10:31.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be