Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 7 november 2012, 10:28   #481
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waarom zo onredelijk? En misschien zijn er mensen die PJ een slechte verliezer vinden maar hoe veel mensen gaan nu denken dat, aangezien de NVA elders wel coalities kan sluiten, dat er wat scheelt met De Wever?
Uw redenering loopt nogal mank. Het is namelijk zo dat de meeste mensen niet zo onnozel zijn als u denkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 november 2012, 10:39   #482
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op voorhand fulmineren dat ge sossen uit het stadhuis wilt terwijl ge weet dat die ALTIJD 30% halen en onmisbaar zijn is echt niet bijster slim.
met dat soort provocaties drijft ge de prijs op.
de vld zegt nu wel ja maar ze zijn niet vergeten dat nva zo ongeveer al hun a'pse topmensen gekaapt heeft. ook dat heeft z'n prijs als dewever hen meepakt.
als hij de cvp losweekt zal hij die geen posten kunnen geven (handtekeningen). de cvp zal dus extra compensaties vragen op andere vlakken.
Dewever staat aan de rechterkant tussen Vld en blok. in eender welke constellatie zal hij een bocht naar links moeten pakken of er komt niets van in huis.

politiek is gene stiel voor doetjes. de grote jongens willen vooruit en de kleintjes alleen maar hun goesting krijgen. waar staat de nva?

ik heb PJ trouwens nog niets over het BAM horen zeggen. insinueren dat hij ertegen is slaagt nergens op. dat BAM is een dispuut tussen wever en almaci, niet tussen dewever en PJ

En hadden de Antwerpenaren voor een stadslijst gevraagd of wat was daar eigenlijk de bedoeling van?

Groen maakt breekpunt van BAM-tracé

Laatst gewijzigd door Jakko : 7 november 2012 om 10:56.
Jakko is offline  
Oud 7 november 2012, 10:53   #483
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Klopt. Ik begrijp de kritiek aan BDW dan ook niet goed.
PJ doet niks anders dan roepen, tieren en schelden. "Provocatie!" "amateuristisch!" "asociaal!"
De groen van 't zelfde.
En van in het begin zeggen ze beiden "aan ons zal het niet liggen als het allemaal mislukt"

BDW die zwijgt maar, gaat op geen enkele provocatie in. Neemt alles en iedereen aux serieus, en werkt hard verder. Zijn nota was van meet af aan "niet te nemen of te laten", nu veegt hij hem zelfs van tafel om de partijprogramma's naast elkaar te leggen.
En van in het begin zegt hij niks over mislukken, alleen "dat komt in orde, maak u geen zorgen"

Wie is er hier van goede en slechte wil feitelijk?
Dat is politiek en niets waar Bart De Wever zich niet aan verwachtte toen hij zijn nota lanceerde. Dat heeft ook Patrick Janssens met zoveel woorden gezegd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 november 2012, 10:56   #484
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
momomo, dat valt allemaal wel mee. PJ was extreem in zijn uitspraak over de nota en Homans weet maar al te goed dat er nog marge is.

Die geraken er wel uit hoor.
Vergeet niet dat er wel degelijk behoorlijk wat staat in die nota die wél te smaken valt door de sossen hé (over extra groen, inzetten op werk, inburgering en migratie etc etc)

Alleen hebben die daar nu nog geen aandacht aan besteed en enkel op het negatieve aandacht gevestigd.
Kortom, aan die negatieve punten gaan ze nu nog wat schaven, en dan komen de sossen af "kijk eens hoe goed we onderhandelt hebben! o ja, en kijk, dit en dit en dit staat ook nog in het akkoord!"
Als je de nota daadwerkelijk leest is de enige partij die er afgereden wordt het Vlaams Belang.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 november 2012, 10:57   #485
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk naar de feiten en zie deze mogelijkheden:

N-VA - Stadslijst: Om dat te kunnen bereiken moet er 1 taboe sneuvelen. Groen! moet erbij. Taboe van 1 man.

N-VA - oVLD - CD&V: Om dat te kunnen bereiken moet 1 taboe sneuvelen CD&V uit de stadslijst. Taboe van Spa.

N-VA - Stadslijst - Groen: Om dat te kunnen bereiken, moet 1 van twee taboes sneuvelen: Het BAM tracé moet verlaten worden. taboe voor NVA - CDV - SPa
Het BAM Trace moet geslikt worden. Taboe van Groen!

Simpele logica zegt dan dat optie drie gewoon afvalt, tenzij Groen! zijn taboe opgeeft. Niet meer dan logisch dat BDW niet met Groen! wil praten zolang dat niet gebeurt. Puur tijdverlies.

Optie 1 is simpel door die ene opzij te zetten.
Optie 2 is iets moeilijker, er moet een hele partij worden opzijgezet. Daar staat dan weer tegenover dat het een natte droom is, en daar vechten mensen graag voor.

Maar het punt blijft dat de Taboes van Groen! en vooral PJ komen. Het enige taboe waar N-VA aan meedoet is gewoon de wil van de meerderheid der vlamingen.
vergeet niet dat in optie drie groen mathematisch niet nodig is en dus niet meer dan het vijfde wiel aan de wagen. Dat weten ze bij groen ook, vandaar dat ze niet happig zijn. Ze weten daar ook maar al te goed dat ze een pion zijn in het spel dat PJ wil spelen
vrijevlaming is offline  
Oud 7 november 2012, 11:00   #486
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
vergeet niet dat in optie drie groen mathematisch niet nodig is en dus niet meer dan het vijfde wiel aan de wagen. Dat weten ze bij groen ook, vandaar dat ze niet happig zijn. Ze weten daar ook maar al te goed dat ze een pion zijn in het spel dat PJ wil spelen
In dat scenario dat niemands voorkeur draagt zal Patrick Janssens van Bart De Wever wel de nodige garanties eisen dat Groen de legislatuur mee kan uitdoen.

Oud 7 november 2012, 11:11   #487
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw redenering loopt nogal mank. Het is namelijk zo dat de meeste mensen niet zo onnozel zijn als u denkt.
Integendeel, ik denk dat de meeste mensen nu wel zien wat de zwoerd echt is. Ondertussen is het strike 2...
Oud 7 november 2012, 11:13   #488
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In dat scenario dat niemands voorkeur draagt zal Patrick Janssens van Bart De Wever wel de nodige garanties eisen dat Groen de legislatuur mee kan uitdoen.
Dat kunnen we dan om jouw en vrijevlamingsreden al helemaal als een idioot scenario beschouwen.
Blijven er twee over. Beiden met taboes.

De N-VA haters zeggen graag dat BDW "het niet kan". Tja, ze zeggen maar.
Om "het" te kunnen moet BDW altijd een taboe doorbreken. Dus als PJ zegt "ge moet er niet rekenen dat we CD&V loslaten" dan wordt die uitspraak gewoon genegeerd. Taboe is taboe, hoe vaak je dat ook herhaalt. En er gaat er toch een moeten sneuvelen. Eigenlijk maken ze het BDW gemakkelijk. Hij moet zelfs niet doen alsof hij die taboes wil respecteren. Ze verplichten hem om een taboe te doorbreken, maar ze komen wel allemaal zagen als het HUN taboe is. Wie zijn hier eigenlijk de calimero's?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 7 november 2012 om 11:17.
Travis66 is offline  
Oud 7 november 2012, 11:21   #489
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we dan om jouw en vrijevlamingsreden al helemaal als een idioot scenario beschouwen.
Blijven er twee over. Beiden met taboes.

De N-VA haters zeggen graag dat BDW "het niet kan". Tja, ze zeggen maar.
Om "het" te kunnen moet BDW altijd een taboe doorbreken. Dus als PJ zegt "ge moet er niet rekenen dat we CD&V loslaten" dan wordt die uitspraak gewoon genegeerd. Taboe is taboe, hoe vaak je dat ook herhaalt. En er gaat er toch een moeten sneuvelen. Eigenlijk maken ze het BDW gemakkelijk. Hij moet zelfs niet doen alsof. Ze verplichten hem om een taboe te doorbreken, maar ze komen wel allemaal zagen als het HUN taboe is. Wie zijn hier eigenlijk de calimero's?
Niets dat niet voorspelt kon worden. Daarom dat ik ook had voorspeld dat Bart De Wever met Vlaams Belang in zee ging gaan. Met zijn nota blijkt dat hij hier niet voor gekozen heeft en dat is mijn inziens het begin van het einde van zijn politieke carrière.

Oud 7 november 2012, 11:21   #490
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar het punt blijft dat de Taboes van Groen! en vooral PJ komen. Het enige taboe waar N-VA aan meedoet is gewoon de wil van de meerderheid der vlamingen.
Gij zou geen goede politieker zijn

PJ eis voor Groen zou ik eerder als plagerij beschouwen voor dewevers commentaren, zegetocht op stadhuis etc.
dewevers nota is gewoon een steek terug (gij wilt groen dan ist mijn programma).

zoals vrije vlaming zegt, PJ en dewever komen er wel uit.
leuk toneeltje
1207 is offline  
Oud 7 november 2012, 11:27   #491
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik denk dat de meeste mensen nu wel zien wat de zwoerd echt is. Ondertussen is het strike 2...
'XIII' is offline  
Oud 7 november 2012, 11:31   #492
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zou geen goede politieker zijn

PJ eis voor Groen zou ik eerder als plagerij beschouwen voor dewevers commentaren, zegetocht op stadhuis etc.
dewevers nota is gewoon een steek terug (gij wilt groen dan ist mijn programma).

zoals vrije vlaming zegt, PJ en dewever komen er wel uit.
leuk toneeltje
Akkoord met al uw stellingen (vooral die eerste)
Oud 7 november 2012, 11:32   #493
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets dat niet voorspelt kon worden. Daarom dat ik ook had voorspeld dat Bart De Wever met Vlaams Belang in zee ging gaan. Met zijn nota blijkt dat hij hier niet voor gekozen heeft en dat is mijn inziens het begin van het einde van zijn politieke carrière.
Ah ok, ik dacht even dat het uitschuiven van jouw idiote voorspelling te wijten was aan het feit dat ze ... euh ... idioot is, maar eigenlijk is het dus te wijten aan het feit dat BDW een kapitale fout maakt. Ik voel me vereerd dat we een politiek genie als jij in ons midden hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 november 2012, 11:37   #494
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Intussen lees ik dat De Wever zijn nota "terzijde schuift", en bereid is te onderhandelen op basis van de verkiezingsprogramma's van N-VA, sp.a, CD&V en Open Vld. Hij is dat, minstens voor wat de verkiezingsprogramma's betreft van de N-VA, de CD&V en OpenVLD, vanzelfsprekend steeds bereid geweest.

http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...ta-vallen.aspx

De Wever ontneemt Janssens aldus zijn hoofdargument inzake de volgens hem onverteerbare nota, en laat hem eenzaam achter met zijn "Groen erbij"-eis, wijl eenieder inmiddels weet dat die eis voor de CD&V van Van Peel van geen belang is.

Kortom, aldus is De Wever bezig met de stadslijst deskundig uit elkaar te spelen : als Janssens zijn "Groen erbij"-eis niet laat vallen zet hij zichzelf buitenspel, en het is zonder meer duidelijk dat hij er niet zal in slagen om de CD&V verkozenen van de stadslijst evenzeer aan de kant te doen blijven.

Met andere woorden : Janssens zit in de val zoals overigens al van in den beginne zonneklaar is, en De Wever zal er gegarandeerd in slagen om een coalitie te vormen, een coalitie bovendien met zo weinig mogelijk linkse inslag.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2012 om 11:44.
Gwylan is offline  
Oud 7 november 2012, 11:39   #495
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ah ok, ik dacht even dat het uitschuiven van jouw idiote voorspelling te wijten was aan het feit dat ze ... euh ... idioot is, maar eigenlijk is het dus te wijten aan het feit dat BDW een kapitale fout maakt. Ik voel me vereerd dat we een politiek genie als jij in ons midden hebben.
Ik ben blij voor jou dat jij het begrijpt.

Oud 7 november 2012, 11:45   #496
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij voor jou dat jij het begrijpt.
Ik denk dat de meesten hier het al lang begrepen hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 november 2012, 11:45   #497
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Intussen lees ik dat De Wever zijn nota "terzijde schuift", en bereid is te onderhandelen op basis van de verkiezingsprogramma's van N-VA, sp.a, CD&V en Open Vld.

http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...ta-vallen.aspx

De Wever ontneemt Janssens aldus zijn hoofdargument inzake de volgens hem onverteerbare nota, en laat hem eenzaam achter met zijn "Groen erbij"-eis, wijl eenieder inmiddels weet dat die eis voor de CD&V van Van Peel van geen belang is.

Kortom, aldus is De Wever bezig met de stadslijst deskundig uit elkaar te spelen : als Janssens zijn "Groen erbij"-eis niet laat vallen zet hij zichzelf buitenspel, en het is zonder meer duidelijk dat hij er niet zal in slagen om de CD&V verkozenen van de stadslijst evenzeer aan de kant te doen blijven.

Met andere woorden : Janssens zit in de val zoals overigens al van in den beginne zonneklaar is, en De Wever zal er gegarandeerd in slagen om een coalitie te vormen, een coalitie bovendien met zo weinig mogelijk linkse inslag.
Sp.a Antwerpen heeft 12 verkozenen op de Stadlijst die met plezier oppositie zullen voeren tegen N-VA. PJ is dus geen einzelgänger.

Ik heb trouwens nog nergens iets gelezen hoe men CD&V zou kunnen losweken. Het enige dat ik hierover las is om uit te gaan van een gedoogsteun van CD&V'ers en hen wat postjes buiten het college te gunnen. Ik zie niet Sp.a'ers van de Stadslijst hun handtekening zetten voor een voordracht van 1 of 2 CD&V schepenen waar ze dan achteraf oppositie tegen gaan voeren.

Oud 7 november 2012, 11:46   #498
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent weer aan het projecteren Tommmeke.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 november 2012, 11:48   #499
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Intussen lees ik dat De Wever zijn nota "terzijde schuift",
Volgens het blok kruipt hij dus voor PJ
beide hadden een belachelijke eis, beide hebben het ingetrokken.

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 november 2012 om 11:48.
1207 is offline  
Oud 7 november 2012, 11:51   #500
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens het blok kruipt hij dus voor PJ
beide hadden een belachelijke eis, beide hebben het ingetrokken.
Waar heb jij een officiële mening van het VB gelezen of gehoord? Graag een linkje.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be