![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie | |||
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 23,02% |
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
55 | 39,57% |
Geen homohuwelijk, geen adoptie! |
![]() ![]() ![]() |
52 | 37,41% |
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zeden... dus toch een moreel ordeel. Overigens hebben mensen altijd 'genoten', en hebben mensen steeds 'de makkelijkste weg' gekozen. Waarom op beesten gaan jagen 100 km veraf als het ook binnen een straal van 5 km kan? Volkeren zijn steeds zo welvarend mogelijk geweest. Dat het sterke beter is dan het zwakke, het mooie beter dan het lelijke, en het duurzame beter is dan het lelijke, zijn ook morele oordelen, en morele oordelen zijn nooit universeel. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat een sterk huis beter is dan een zwak huis, maar toch zijn er gebieden waarop ik 'zwak' aangenamer vind dan 'sterk'. Wat mooi is en wat lelijk is, verschilt van cultuur tot cultuur, en van mens tot mens. Toch kun je zelf vast wel voorbeelden vinden waarbij mooie dingen nadelen hebben.... Het duurzame hoeft ook niet beter te zijn dan het vluchtige. Persoonlijk verkies ik naar een optreden gaan boven het hebben van een betonnen vaas. 't is maar hoe je't bekijkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk geef ik daar verder nog een eigen betekenis bij. Ik heb gemerkt dat m'n partner een andere betekenis geeft aan het huwelijk dan ikzelf, dus het is wel duidelijk dat die betekenis verschilt van persoon tot persoon, en van cultuur tot cultuur. Maar welke 'maatschappelijke meerwaarde' heeft het precies dat ik nu getrouwd ben, Volksstormer? Wat is de meerwaarde ten aanzien van samenwonen? Wat beteken ik nu opeens anders in de maatschappij nu ik getrouwd ben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 13 augustus 2004 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het huwelijk biedt dus (méér) maatschappelijke zekerheid en duurzaamheid, niet alleen voor de gezinnen en kinderen, maar voor de samenleving in haar geheel.
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Een gezonde cultuur kent vooral véél gemeenschapszin, wat o.a. respect voor de ouderen en kinderen inhoudt, maar zéker ook voor de doden, de voorouders en het nageslacht. Nynorsk stelde een gelijkaardige vraag.
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik bedoel: al degenen die hopen dat er ooit een 'Westerse islam' zal ontstaan, mispakken zich. Er zijn 'gematigden', maar dat zijn afvalligen, die zich islamiet noemen om populair te blijven (of hun vel te redden?) bij de eigen achterban. Als er ooit een 'Westerse islam' komt, dan zal dat zeker géén verlicht brouwsel zijn, gezien de sterke aanwas van islamieten in onze contreien.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 augustus 2004 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet er trouwens niet toe of iemand homofoob is; per slot van rekening zijn de gedachten vrij en gelukkig maar. Waar het om gaat, is dat iemand die homofoob is zich daar niet naar mag gedragen en holebi's niet mag discrimineren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 augustus 2004 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is het zo dat koppels die samen wonen vaker uit elkaar gaan dan koppels die getrouwd zijn. Immers, tegenwoordig gaan mensen meestal eerst samenwonen voor ze trouwen. Dat er daar een grote 'uitval' is gedurende de beginperiode van het samenwonen, is niet bepaald vreemd. Maar zijn er bijvoorbeeld meer mensen die uit elkaar gaan na 10 jaar samenwonen dan na 10 jaar samenwonen+huwelijk? Ik zou het niet weten, maar jij blijkbaar wel. Dus graag een referentie, want dit interesseert me wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij hoop jij gewoon dat heel Europa overgenomen wordt door islamisten, al was het maar om je eigen gelijk te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het reeds gezegd huwelijk en gezin moeten opgewaardeerd worden. Misschien moet daar o.a. in het onderwijs maar meer aandacht aan worden besteed?
![]() |
#494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo lang geleden hadden vrouwen ook nergens dezelfde rechten als mannen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Mijn leven staat in het teken van de Europese Reconquista en Renaissance. ![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 augustus 2004 om 13:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel, als men dit leest en het dan nog niet achterlijk vindt, dan weet ik het niet meer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik werk verder aan m'n teletijdsmachine, en dan stuur ik u een paar eeuwen terug. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |