![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In files in auto's zitten en denken dat "anderen" dat probleem moeten oplossen....dat zijn pas "ketenen" ,er zijn er die dat GANS hun werkcarriere doen...er zullen er onderhand zijn die dat een paar decennia aan een stuk IEDERE WERKENDE DAG zullen doen. Het is eigenlijk niet meer "serious" ook... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2014 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het nu eenmaal zo dat de meeste mensen ziende blind zijn. Ze willen niet weten hoeveel hun auto hen jaarlijks kost. Bewust. Slechts bijzonder weinigen houden een overzicht bij. Heel begrijpelijk, want het is ronduit schokkend. Ik heb het eens gedaan voor onze gezinswagen. Ik schrok er zelf van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Schepen
|
![]() Enig idee hoeveel van de kostprijs voor een litertje brandstof er naar vadertje staat gaat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt het wel niet goedkoper he. Maar het is voor een goed doel nietwaar. We hebben een mismatosche myrade van regeringen te betalen.
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Schepen
|
![]() Je ontwijkt m'n vraag ....
Laatst gewijzigd door lohabra : 27 januari 2014 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Minister-President
|
![]() Als Brabander kan het mij weinig schelen wat Frans-, Zeeuws-, West- en Oost-Vlamingen allemaal doen.
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ja, mensen met gezond verstand kiezen voor een wagen met laag verbruik en beperkte onderhoudskosten. In ons geval is het Onderhoud, 1 cent per kilometer. Aankoop over 4 jaar en de nodig kilometers 10 cent. Full omnium verzekering 3 cent (dit kan een stuk goedkoper, tot 0.0075 cent) Wegentaks .6 cent per kilometer Brandstof 9 cent per kilometer. Allerlei, zoals aanvullen van ruitenwisservloeistof. 2 cent Totaal, €0.256 per kilometer.
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Burger
|
![]() Niemand dwingt of verbied mij de kosten voor een wagen te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Burger
|
![]() In de hoop dat dit goed besteed wordt. (een mens mag hopen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Schepen
|
![]() Je houdt er kennelijk geen rekening mee, dat die verhouding afhangt van meerdere gigantisch variabele factoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Om een deel van het fileprobleem op te lossen schaf je alvast de salariswagens af, op voorwaarde dat bedrijven dan een voor hen alternatieve en betaalbare verloning naar de werknemer toe kunnen presenteren en dat het openbaar vervoer toch wel iets verbeterd wordt. Vandaag is het bijna niet meer te doen op de baan, we zijn met te veel wagens op een te kleine geconcentreerde oppervlakte. Men zal wel niets anders kunnen dan een reden verzinnen om" verantwoord" met de wagen te gaan tuffen. De geldverslindende machine verslindt nog geen geld genoeg vermoed ik, dat moeten we dus nog wat gaan opdrijven met het oog op het vrijmaken/rijdbaar maken van onze wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dan is het leuk te zeggen dat anderen (die minder geld hebben, daar het naar jouw vermoeden nog geen geld genoeg verslindt) maar het (verre van) goedkoper openbaar vervoer moeten nemen of de fiets, zodat jij uitverkorene niet in de file hoeft te staan. Indien je nauwelijks de auto neemt of nodig hebt, en dus weinig tot geen last van de files hebt, zie ik niet in waar je je druk in maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En er komen er steeds maar bij. http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../#.UuedjBCIWCg Straf, allemaal rijke gezinnen. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2014 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zit ik liever iets langer in de file, relax muziekje op, dan geplet op het openbaar vervoer, ver weg van alle ochtendgeuren, haastend en verdwalend in de massa. Maar ik "kreeg" ook een salariswagen, terwijl ik daar niet om vroeg. Dat was mijn 'cadeau' na een herziening van het loon. Zelfs al betaal je daar op, goedkoper met een wagen rijden doe je niet als je hetzelfde zelf moet sponseren. Als men vandaag zegt dat ik er in de plaats loon voor krijg, dan neem ik terug de trein, ondanks het relaxe gevoel van de wagen. We hebben thuis immers geen nood aan een 2e wagen zie je. Citaat:
Ik maak mij dus niet 'druk'. Ik las het artikel vandaag en vind dat ze daar nagels met koppen slaan. Die salariswagens zijn niet nodig, maar wat is het alternatief? Daarnaast en los daarvan, wil je minder wagens op de baan, want er zijn er hier gewoon teveel, sla de bezine, verzekering, aankoop van wagens op etc. Dat het zeer doet, bij wijze van spreken of dat men ten minste eens gaat nadenken vooraleer de ijzeren ros van stal te halen, maw, als het echt nodig is? Dat ik daar ook weer "geen last" van zou hebben is onzin, mij vrouw heeft echt wel een wagen nodig, eentje die we wel zelf moeten bekostigen. Gebruik de opbrengsten daarvan om wegeninfrastructuur te optimaliseren/te onderhouden, goed openbaar vervoer te organiseren (neen, dat houdt geen 'gratis' vervoer in btw). De banen staan hier vol, banen bijmaken heeft geen zin, want er is sowieso al geen plaats, onderhoud is verre van ideaal. Citaat:
Dat is jouw conclusie dan maar... Maar wat is jouw punt nu eigenlijk? Dat je zelf nog niet berekend hebt hoeveel jouw wagen je per jaar kost ofzo? De dag van vandaag is de wagen (op afbetaling) nog nooit zo toegankelijkheid geweest voor de doorsnee mens. En velen willen er eentje. Er zijn er van alle soorten, maten en gewichten. Velen doen hun daar ook zeer aan bij de aanschaf, dat is een keuze. "Eens Champagne drinken is makkelijk, het blijven drinken daarentegen..." |
|||
![]() |
![]() |