Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2014, 17:08   #481
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
"Mensen moeten eerst in hun geest van de auto bevrijden"... en "ketenen"...

Not sure if serious...
Het ENIGE wat in een mensenleven slechts éénmaal aangeleverd wordt is TIJD.
In files in auto's zitten en denken dat "anderen" dat probleem moeten oplossen....dat zijn pas "ketenen" ,er zijn er die dat GANS hun werkcarriere doen...er zullen er onderhand zijn die dat een paar decennia aan een stuk IEDERE WERKENDE DAG zullen doen.

Het is eigenlijk niet meer "serious" ook...

Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2014 om 17:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2014, 22:42   #482
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dat is net waar men naartoe wil. Op den duur zullen enkel nog de elite wagens kunnen betalen. Van klassemaatschappij gesproken.
Ook nu is een wagen een geldverslindende machine. In België niet zozeer door de wegenbelasting, maar wel door wat een auto kost bij aankoop, aan onderhoud, brandstof, enzovoort.

Alleen is het nu eenmaal zo dat de meeste mensen ziende blind zijn. Ze willen niet weten hoeveel hun auto hen jaarlijks kost. Bewust. Slechts bijzonder weinigen houden een overzicht bij. Heel begrijpelijk, want het is ronduit schokkend. Ik heb het eens gedaan voor onze gezinswagen. Ik schrok er zelf van.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 07:57   #483
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook nu is een wagen een geldverslindende machine. In België niet zozeer door de wegenbelasting, maar wel door wat een auto kost bij aankoop, aan onderhoud, brandstof, enzovoort.
Enig idee hoeveel van de kostprijs voor een litertje brandstof er naar vadertje staat gaat ?
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 08:54   #484
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Enig idee hoeveel van de kostprijs voor een litertje brandstof er naar vadertje staat gaat ?
Uiteindelijk iets van een 80%

Dat maakt het wel niet goedkoper he. Maar het is voor een goed doel nietwaar. We hebben een mismatosche myrade van regeringen te betalen.
Oud 27 januari 2014, 12:56   #485
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verhoudt de kostprijs van de brandstof zich tot de rest van de kosten die autobezit met zich meebrengt?

Ooit de som gemaakt?
Oud 27 januari 2014, 13:55   #486
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoe verhoudt de kostprijs van de brandstof zich tot de rest van de kosten die autobezit met zich meebrengt?

Ooit de som gemaakt?
Je ontwijkt m'n vraag ....

Laatst gewijzigd door lohabra : 27 januari 2014 om 13:56.
Oud 27 januari 2014, 16:27   #487
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt m'n vraag ....
De vraag werd al door iemand anders beantwoord. Alleen is de brandstofprijs maar een fractie van wat je uitgeeft om een wagen te bezitten en goed te onderhouden.
Oud 27 januari 2014, 16:57   #488
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Als Brabander kan het mij weinig schelen wat Frans-, Zeeuws-, West- en Oost-Vlamingen allemaal doen.
Oud 27 januari 2014, 17:18   #489
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als Brabander kan het mij weinig schelen wat Frans-, Zeeuws-, West- en Oost-Vlamingen allemaal doen.
Omgekeerd ook.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 17:52   #490
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De vraag werd al door iemand anders beantwoord.
En het antwoord blijft gruwelijk.
Citaat:
Alleen is de brandstofprijs maar een fractie van wat je uitgeeft om een wagen te bezitten en goed te onderhouden.
Hangt er van af. Er zijn wagens waarbij de brandstofkost gruwelijk hoog is. Zo'n overmaatse pickup bijvoorbeeld.

Maar ja, mensen met gezond verstand kiezen voor een wagen met laag verbruik en beperkte onderhoudskosten. In ons geval is het
Onderhoud, 1 cent per kilometer.
Aankoop over 4 jaar en de nodig kilometers 10 cent.
Full omnium verzekering 3 cent (dit kan een stuk goedkoper, tot 0.0075 cent)
Wegentaks .6 cent per kilometer
Brandstof 9 cent per kilometer.
Allerlei, zoals aanvullen van ruitenwisservloeistof. 2 cent
Totaal, €0.256 per kilometer.
Oud 27 januari 2014, 22:04   #491
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af. Er zijn wagens waarbij de brandstofkost gruwelijk hoog is. Zo'n overmaatse pickup bijvoorbeeld.
Ongetwijfeld, maar die wagens zullen ook wel niet voor een cent of twee aangekocht kunnen worden...
Oud 27 januari 2014, 22:06   #492
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ja, mensen met gezond verstand kiezen voor een wagen met laag verbruik en beperkte onderhoudskosten. In ons geval is het
Onderhoud, 1 cent per kilometer.
Aankoop over 4 jaar en de nodig kilometers 10 cent.
Full omnium verzekering 3 cent (dit kan een stuk goedkoper, tot 0.0075 cent)
Wegentaks .6 cent per kilometer
Brandstof 9 cent per kilometer.
Allerlei, zoals aanvullen van ruitenwisservloeistof. 2 cent
Totaal, €0.256 per kilometer.
Dat cijfer zegt weinig als we niet de reële totaalsom weten op jaarbasis.
Oud 27 januari 2014, 23:24   #493
ShinobiX9X
Burger

Standaard

Niemand dwingt of verbied mij de kosten voor een wagen te doen.
ShinobiX9X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2014, 23:26   #494
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShinobiX9X Bekijk bericht
Niemand dwingt of verbied mij de kosten voor een wagen te doen.
Natuurlijk. U sponsort overvloedig de overheid.
Oud 27 januari 2014, 23:45   #495
ShinobiX9X
Burger

Standaard

In de hoop dat dit goed besteed wordt. (een mens mag hopen)
Oud 28 januari 2014, 07:42   #496
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
De vraag werd al door iemand anders beantwoord. Alleen is de brandstofprijs maar een fractie van wat je uitgeeft om een wagen te bezitten en goed te onderhouden.
Je houdt er kennelijk geen rekening mee, dat die verhouding afhangt van meerdere gigantisch variabele factoren.
Oud 28 januari 2014, 12:20   #497
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alleen is het nu eenmaal zo dat de meeste mensen ziende blind zijn. Ze willen niet weten hoeveel hun auto hen jaarlijks kost. Bewust. Slechts bijzonder weinigen houden een overzicht bij. Heel begrijpelijk, want het is ronduit schokkend. Ik heb het eens gedaan voor onze gezinswagen. Ik schrok er zelf van.
Ge hebt gelijk Jan: de wagen is gewoon het duurste ding waar je als gezin geld aan uitgeeft. Kost een bom geld om te kunnen en blijven rijden. Na een paar jaren is die wagen ook geen zak meer waard.

Om een deel van het fileprobleem op te lossen schaf je alvast de salariswagens af, op voorwaarde dat bedrijven dan een voor hen alternatieve en betaalbare verloning naar de werknemer toe kunnen presenteren en dat het openbaar vervoer toch wel iets verbeterd wordt.
Vandaag is het bijna niet meer te doen op de baan, we zijn met te veel wagens op een te kleine geconcentreerde oppervlakte. Men zal wel niets anders kunnen dan een reden verzinnen om" verantwoord" met de wagen te gaan tuffen. De geldverslindende machine verslindt nog geen geld genoeg vermoed ik, dat moeten we dus nog wat gaan opdrijven met het oog op het vrijmaken/rijdbaar maken van onze wegen.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 12:52   #498
ShinobiX9X
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Ge hebt gelijk Jan: de wagen is gewoon het duurste ding waar je als gezin geld aan uitgeeft. Kost een bom geld om te kunnen en blijven rijden. Na een paar jaren is die wagen ook geen zak meer waard.

Om een deel van het fileprobleem op te lossen schaf je alvast de salariswagens af, op voorwaarde dat bedrijven dan een voor hen alternatieve en betaalbare verloning naar de werknemer toe kunnen presenteren en dat het openbaar vervoer toch wel iets verbeterd wordt.
Vandaag is het bijna niet meer te doen op de baan, we zijn met te veel wagens op een te kleine geconcentreerde oppervlakte. Men zal wel niets anders kunnen dan een reden verzinnen om" verantwoord" met de wagen te gaan tuffen. De geldverslindende machine verslindt nog geen geld genoeg vermoed ik, dat moeten we dus nog wat gaan opdrijven met het oog op het vrijmaken/rijdbaar maken van onze wegen.
Ik neem aan de je last hebt van de file omdat je er veel inzit?
Dan is het leuk te zeggen dat anderen (die minder geld hebben, daar het naar jouw vermoeden nog geen geld genoeg verslindt) maar het (verre van) goedkoper openbaar vervoer moeten nemen of de fiets, zodat jij uitverkorene niet in de file hoeft te staan.
Indien je nauwelijks de auto neemt of nodig hebt, en dus weinig tot geen last van de files hebt, zie ik niet in waar je je druk in maakt.
Oud 28 januari 2014, 13:04   #499
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Ongelooflijk hoe dom en geldverslindend zulke gezinnen kunnen zijn.
En er komen er steeds maar bij.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../#.UuedjBCIWCg
Straf, allemaal rijke gezinnen.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2014 om 13:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 14:33   #500
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan de je last hebt van de file omdat je er veel inzit?
Ik zit er dagelijks in, maar in tegenstelling dan wat je vermoedt, heb ik er geen last van. Ik heb iets meer dan 10 jaar fiets/trein/metro en tram genomen om te pendelen en ben blij dat ik nu bijna evenveel jaren met de wagen kan tuffen, van thuis naar de voordeur op kantoor.
Persoonlijk zit ik liever iets langer in de file, relax muziekje op, dan geplet op het openbaar vervoer, ver weg van alle ochtendgeuren, haastend en verdwalend in de massa.
Maar ik "kreeg" ook een salariswagen, terwijl ik daar niet om vroeg. Dat was mijn 'cadeau' na een herziening van het loon. Zelfs al betaal je daar op, goedkoper met een wagen rijden doe je niet als je hetzelfde zelf moet sponseren. Als men vandaag zegt dat ik er in de plaats loon voor krijg, dan neem ik terug de trein, ondanks het relaxe gevoel van de wagen. We hebben thuis immers geen nood aan een 2e wagen zie je.

Citaat:
Dan is het leuk te zeggen dat anderen (die minder geld hebben, daar het naar jouw vermoeden nog geen geld genoeg verslindt) maar het (verre van) goedkoper openbaar vervoer moeten nemen of de fiets, zodat jij uitverkorene niet in de file hoeft te staan.
Indien je nauwelijks de auto neemt of nodig hebt, en dus weinig tot geen last van de files hebt, zie ik niet in waar je je druk in maakt.
Het gaat mij dus niet over het feit dat anderen de trein opmoeten zodat ik de wagen kan gebruiken. Wat ge zaait, zult ge oogsten. Geef werkgevers geen reden om hun werknemers te belonen met wagens hé. Mensen die meer uren kloppen dan een doorsnee werknemer, die moeten betaald/beloond worden op een manier dat het voor iedereen win win is, die moeten niet nog meer afgeroomd worden bij wijze van spreken.

Ik maak mij dus niet 'druk'. Ik las het artikel vandaag en vind dat ze daar nagels met koppen slaan. Die salariswagens zijn niet nodig, maar wat is het alternatief?

Daarnaast en los daarvan, wil je minder wagens op de baan, want er zijn er hier gewoon teveel, sla de bezine, verzekering, aankoop van wagens op etc. Dat het zeer doet, bij wijze van spreken of dat men ten minste eens gaat nadenken vooraleer de ijzeren ros van stal te halen, maw, als het echt nodig is? Dat ik daar ook weer "geen last" van zou hebben is onzin, mij vrouw heeft echt wel een wagen nodig, eentje die we wel zelf moeten bekostigen.
Gebruik de opbrengsten daarvan om wegeninfrastructuur te optimaliseren/te onderhouden, goed openbaar vervoer te organiseren (neen, dat houdt geen 'gratis' vervoer in btw).
De banen staan hier vol, banen bijmaken heeft geen zin, want er is sowieso al geen plaats, onderhoud is verre van ideaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ongelooflijk hoe dom en geldverslindend zulke gezinnen kunnen zijn. En er komen er steeds maar bij.
Straf, allemaal rijke gezinnen.

Dat is jouw conclusie dan maar...
Maar wat is jouw punt nu eigenlijk? Dat je zelf nog niet berekend hebt hoeveel jouw wagen je per jaar kost ofzo?
De dag van vandaag is de wagen (op afbetaling) nog nooit zo toegankelijkheid geweest voor de doorsnee mens. En velen willen er eentje. Er zijn er van alle soorten, maten en gewichten. Velen doen hun daar ook zeer aan bij de aanschaf, dat is een keuze.
"Eens Champagne drinken is makkelijk, het blijven drinken daarentegen..."
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be