Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 20 maart 2014, 15:24   #481
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, niet echt. Want de Staat schrijft daarna cheques uit naar andere mensen (of zelfs terug naar jezelf). Het geld gaat naar individuele personen, daar waar, in uw voorbeeld van openbare werken, het geld naar gemeenschappelijke voorzieningen gaat.
Dus uw bewering is dat alle overheidsbudgetten die aangewend worden voor individuele materies: Pensioenen, tijdskrediet, woonleningen, belastingskredieten, dat dit allemaal interpersoonlijke transacties tussen burgers zijn?

Dat is het woord tot niets herleiden. En ook fout.

Citaat:
De Gewesten spelen geen enkele rol in de manier waarop het systeem gebouwd is. Zij hebben wel (veel) invloed op de resultaten ervan, maar op niks anders.
"Niks anders dan de resultaten"? Het gaat om de resultaten.

Citaat:
Het verhaal zou verschillend zijn indien de sociale zekerheid per Gewest zou georganiseerd worden, en indien Vlaanderen, bij voorbeeld, een deel van haar geld aan Wallonië zou moeten geven. Binnen de sociale zekerheid is dit momenteel evenwel absoluut niet het geval, waardoor de discussie eigenlijk zonder voorwerp is.
Allee hop. Nu bestaan er al geen transfers meer in de sociale zekerheid. Sterker, aangezien de gewestelijke inkomsten bijna verwaarloosbaar zijn, kunnen er zelfs uberhaupt geen transfers bestaan! Probleem weggedefinieerd! U speelt niet graag mee in de realiteit met de andere kindjes, he?

Citaat:
Maar misschien kijk jij naar het gewestelijk niveau omdat het antwoord u aanstaat?
Ik kijk naar het gewestelijke niveau als belangrijke factor omdat dat demonstreerbaar een belangrijke factor is.

Wat is uw reden om dat niet te doen? Kijk naar die kaart, in hemelsnaam.
Nyquist is offline  
Oud 20 maart 2014, 16:57   #482
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus uw bewering is dat alle overheidsbudgetten die aangewend worden voor individuele materies: Pensioenen, tijdskrediet, woonleningen, belastingskredieten, dat dit allemaal interpersoonlijke transacties tussen burgers zijn?

Dat is het woord tot niets herleiden. En ook fout.
Bij mijn weten maken pensioenen en tijdskredieten (ik vermoed dat je het over de "vergoedingen" bij tijdskrediet hebt) maken inderdaad deel uit van de interpersoonlijke solidariteit. Woonleningen moeten, dacht ik, terugbetaald worden en zijn dus geen vorm van "solidariteit". Belastingskredieten daarentegen, kan ik eerlijk gezegd niet plaatsen.

Citaat:
Allee hop. Nu bestaan er al geen transfers meer in de sociale zekerheid. Sterker, aangezien de gewestelijke inkomsten bijna verwaarloosbaar zijn, kunnen er zelfs uberhaupt geen transfers bestaan! Probleem weggedefinieerd! U speelt niet graag mee in de realiteit met de andere kindjes, he?
Ik weet het, het is soms moeilijk om geconfronteerd te worden met een totaal andere visie op een bepaalde zaak.
Het begrip "transferts" zoals de Vlaams-nationalisten het invullen, bestaat inderdaad NIET, het is gewoon een mentale constructie. De transferts in België zijn transferts tussen diegenen die netto bijdragen, en diegenen die netto krijgen, geen transferts tussen "Vlaanderen" en "Wallonië".

De transferts zijn een handig argument om het Vlaams-nationalisme rationeel te rechtvaardigen via de portemonee. Zolang de situatie onveranderd blijft, natuurlijk. Ik definieer dan ook een artificiële mentale constructie weg, wat mijn goed recht is.

De realiteit is gewoon dat er proportioneel (veel) meer Vlamingen als Walen zijn die netto bijdragen, en omgekeerd, dat er proportioneel gezien (veel) meer Walen als Vlamingen netto krijgen. En dat moet veranderen. Dus ja, er bestaan transferts, maar niet diegenen die de Vlaams-nationalisten voorstellen.

Citaat:
Ik kijk naar het gewestelijke niveau als belangrijke factor omdat dat demonstreerbaar een belangrijke factor is.

Wat is uw reden om dat niet te doen? Kijk naar die kaart, in hemelsnaam.
Als morgen Wallonië dezelfde kleuren heeft als Vlaanderen, zijn de Gewesten dan, volgens jouw redenering althans, geen factor meer. Bedankt om mij gelijk te geven.

Terzijde, de kaart toont de werkloosheid aan, niks anders. Ik zie daar niks over pensioenen, kinderbijslag, zorg, enz. Allemaal domeinen waar de werloosheid niet veel mee te maken hebben.
Oud 20 maart 2014, 17:01   #483
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik denk dat ik in vorige topics al meermaals duidelijk heb gemaakt dat ik er geen enkel probleem mee had indien de alarmbelprocedure en andere zaken afgeschaft zouden worden. Evenals ik er geen enkel probleem mee heb dat er binnen de regering geen meerderheid is aan Vlaamse kant (uiteraard is het omgekeerde eveneens waar).

Ik ben ook voorstander van een echte federale kieskring, bij voorbeeld.

Dus voila.
Dat vind ik erg sympathiek van u, maar wij weten beiden dat geen één min of meer geloofwaardige vaderlandsche politieke partij naar de afschaffing van de alarmtoeters en -bellen, de pariteiten, de dubbele meerderheden en de rest van de ondemocratische santenkraam der 'verworven rechten' en 'gevestigde belangen' streeft.

Daarom opteer ik - wellicht in tegenstelling tot u - voor de twééde mogelijkheid die ik vernoemde:

ootmoedig toegeven dat nous ne sommes quand-même pas tous des Belges, het Heilig Lalaland Der Vaad'ren opdoeken en alles wat daarmee te maken heeft eindelijk - na al die verspilde energie, jaren, poen & woorden - in de Voltooid Verleden Tijd vervoegen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 20 maart 2014, 17:15   #484
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat vind ik erg sympathiek van u, maar wij weten beiden dat geen één min of meer geloofwaardige vaderlandsche politieke partij naar de afschaffing van de alarmtoeters en -bellen, de pariteiten, de dubbele meerderheden en de rest van de ondemocratische santenkraam der 'verworven rechten' en 'gevestigde belangen' streeft.

Daarom opteer ik - wellicht in tegenstelling tot u - voor de twééde mogelijkheid die ik vernoemde:

ootmoedig toegeven dat nous ne sommes quand-même pas tous des Belges, het Heilig Lalaland Der Vaad'ren opdoeken en alles wat daarmee te maken heeft eindelijk - na al die verspilde energie, jaren, poen & woorden - in de Voltooid Verleden Tijd vervoegen.
Inderdaad.
Oud 20 maart 2014, 18:12   #485
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Preek jij in school ook voor anarchie ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 maart 2014, 21:11   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Preek jij in school ook voor anarchie ?
Prins Laurent for president!

djimi is offline  
Oud 22 maart 2014, 17:16   #487
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Via de raszuivere francofone rechters en de brukselwazige metropolitaine communauteit is BHV uitgebreid tot heel Vlaams Brabant, en de zes Vlaamse randgemeenten rond Brussel zijn we definitief kwijt. Wat een "splitsing". Nog een geluk dat we maar 1 Miljard Euro per jaar brandschatting aan Brussel moeten betalen in ruil daarvoor
In die zes randgemeenten wordt al jaren geen Vloms meer gesproken dus waarom zouden de Vlamen zich daar dan nog gaan moeien.
Wees er maar zeker van dat het niet zal stoppen bij die zes.
De uitbreiding is al volop bezig en daar gaan jullie nu eens niks aan kunnen veranderen. .
speurneus is offline  
Oud 22 maart 2014, 17:19   #488
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zegt den djimi die op kap van de Walo-Brux belastingbetaler leeft.
speurneus is offline  
Oud 22 maart 2014, 18:02   #489
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
In die zes randgemeenten wordt al jaren geen Vloms meer gesproken dus waarom zouden de Vlamen zich daar dan nog gaan moeien.
Wees er maar zeker van dat het niet zal stoppen bij die zes.
De uitbreiding is al volop bezig en daar gaan jullie nu eens niks aan kunnen veranderen. .
Typische reactie voor een modderkruiper die hoogstwaarschijnlijk voor de Pest Voor Vlaanderen stemt. Ondertussen is Arabisch de meest gesproken thuistaal in vele Brusselse gemeenten. Waarom wordt Arabisch niet erkend als officiële taal in Brussel?
fonne is offline  
Oud 22 maart 2014, 19:56   #490
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Typische reactie voor een modderkruiper die hoogstwaarschijnlijk voor de Pest Voor Vlaanderen stemt. Ondertussen is Arabisch de meest gesproken thuistaal in vele Brusselse gemeenten. Waarom wordt Arabisch niet erkend als officiële taal in Brussel?
Ik stemmen voor een Vlomse partij!! ik ben nog niet achterlijk.

Als ik jou was zou ik de statistieken er maar eens bijhalen alvorens klinkklare onzin uit te kramen.

Geloof jij nu echt dat het racistische Vlaanderen een meerderheid wil leveren om van het Arabisch, dat door de meeste Noord afrikanen in dit land niet wordt verstaan, een vierde landstaal te maken?
speurneus is offline  
Oud 22 maart 2014, 22:03   #491
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zegt den djimi die op kap van de Walo-Brux belastingbetaler leeft.
Bovenstaande toont duidelijk aan dat u geen flauw benul hebt van wat precies ik in ruil voor mijn deel van de Lambermont-akkoord-poen zo allemaal voor uw (en mijn) Walo-Brux belastingbetaler DOE, "speurneus".

djimi is offline  
Oud 22 maart 2014, 22:15   #492
Another Jack
Banneling

Standaard

Als leraar ben je een deel van het probleem volgens veel Vlaamsnationalisten hier, Djimi.
Niet van de oplossing.

Zegt de naam "demonen" u iets?
Another Jack is offline  
Oud 23 maart 2014, 00:10   #493
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als de N-VA 50%+1 van de Belgische stemmen haalt, dan zijn ze ongehinderd aan zet. Tot die tijd zullen ze toegevingen moeten doen om in een regering beetje bij beetje standpunten te kunnen doorvoeren.
Waarom zouden ze moeten toetreden tot de federale regering......

en ze zitten al in een regering, nl de vlaamse regering.

Huiswerk nog eens overdoen Robinus....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 23 maart 2014 om 00:13.
nabat54 is offline  
Oud 24 maart 2014, 17:28   #494
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Waarom zouden ze moeten toetreden tot de federale regering......

en ze zitten al in een regering, nl de vlaamse regering.

Huiswerk nog eens overdoen Robinus....
Robinus maakt z'n huiswerk niet zélf...
Boduo is offline  
Oud 28 maart 2014, 19:53   #495
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als leraar ben je een deel van het probleem volgens veel Vlaamsnationalisten hier, Djimi.
Niet van de oplossing.

Zegt de naam "demonen" u iets?
Voor iedereen op dit forum is "demonen" een VOORBEELD...?
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be