Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2014, 09:55   #481
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bij voorbeeld: wegeninfrastructuur wordt aangelegd door de overheid. Ambtenaren creëren hier dus meerwaarde voor particulieren en bedrijven. Anderzijds zijn de lonen uit de privé ook een kost voor de werkgever.
Uiteraard.
Maar een belangrijk verschil is dat de privé werknemer ook voor inkomsten zorgt voor de werkgever door de arbeid die hij verricht. Die link is er rechtstreekt en die is er bij de ambtenaar niet.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 09:56   #482
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het siert U dat U als gepensioneerd statutair en geperekweerd ambtenaar beseft dat U onderhouden wordt (NOG STEEDS!!) door mensen die a/ minder verdienen b/ veel minder betaald verlof en feestdagen hebben en c/ een armoedig pensioen krijgen.
Ik kan alleen maar hopen dat U die 3 punten onrechtvaardig vindt en ermee akkoord gaat dat hier onmiddellijk een einde aan gemaakt wordt!
Nogmaals, zonder bedrijven geen sociale zekerheid en geen ambtenaren!
Het is maar hoe U het bekijkt....U kan het onrechtvaardig vinden...ik vind dit gewoon ANDERS .....ander beroep zijn andere voorwaarden...Ook in het bedrijfsleven zijn onderling grote verschillen....ieder voordeel heeft zijn nadeel....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 10:00   #483
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Gelukkig hebben we Mr Stuyck, die na lang en diep beraad in de grotten van de NVA naar boven gehesen werd als excuus ambtenaar.
Jouw redenering toont netjes aan waarom jullie zo verwerpelijk zijn, de ambtenaar is enkel een kost, de ambtenaar (9/10) werkt niet hard, ....

Nergens zie ik hier een redenaarstalent eventjes de vraag stellen wat de winst is van het onderwijs? wat de winst is van de gezondheidszorg?

Nope, alles is een kost,...

Maar als je de redenering doortrekt dan klopt het niet meer:

Dus beste:

Belastingbetaler betaaalt een ambtenaar = ambtenaar koopt goederen bij een bedrijf = bedrijf maakt winst = dus wie heeft voor die winst gezorgd? Inderdaad de ambtenaar via de belastingsbetaler, maw een deel van de kost van die belastingsbetaler die in het Stuyckisme als zuivere kost wordt berekend komt een beetje later boven water als winst? Maw een deel van die kost moet afgetrokken worden, zijnde subsidies.

Maar goed, redeneringen langer dan 3 komma's kunnen niet op het 30 seconden nieuws, dus het zal u waarschijnlijk ontgaan zijn om 1 uur
Proficiat u heeft het economische Perpetuum mobile uitgevonden.
En ook hier gaat het niet werken.
Inderdaad uw redenering is zo krom als kan zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile
Misschien eens hier en daar een boek lezen.
Begin hiermee :
http://www.dummies.nl/treemenu_com.a...&Description1=

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 maart 2014 om 10:16.
Oud 22 maart 2014, 10:06   #484
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
In andere landen hebben ze geen tegenstellingen zoals hier,geen 3 landen in 1
bouw de overheid af tot een aanvaardbaar peil,de vraag of ge dan meer pensioen of meer loon zal krijgen blijft! het antwoord is jobs en loonkost,maak BELGIE aantrekkelijk als investeringsland en niet als verdeeld land,want wees eerlijk vlamingen walen brussel allochtonen ambtenaren europa enz.... over niks zijn ze het hier eens,soms denk ik dat villa politica een komisch programma is,hoe wil je zo investeerders naar hier halen,zelfs andersom je jaagt ze weg!
Dat is dé voornaamste oorzaak van de hoge kostprijs van overheidspersoneel in België. Niet zo zeer de hoogte van de ambtenaarslonen, maar wel het hoge aantal.
Ik lees bv dat de huurwetgeving gewestbevoegdheid wordt. Dat wil dus zeggen dat de Belgische belastingbetalers 3 ministers met bijhorende ambtenaren moeten bekostigen. Want elke minister wil zich profileren en een eigen specifieke wetgeving doordrukken. Anders zou al te zeer duidelijk zijn dat dit nutteloos gekkenwerk is.

Het is natuurlijk veel gemakkelijker op gewone ambtenaren te kakken dan de echte verantwoordelijken (die liever in een carnavalspak de aandacht afleiden op andere landgenoten) in het kieshokje af te straffen. Want dan moet er eerst 2 minuten nagedacht worden. En dat is veel moeilijker dan klakkeloos slogans overnemen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 maart 2014 om 10:07.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 10:32   #485
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Gelukkig hebben we Mr Stuyck, die na lang en diep beraad in de grotten van de NVA naar boven gehesen werd als excuus ambtenaar.
Jouw redenering toont netjes aan waarom jullie zo verwerpelijk zijn, de ambtenaar is enkel een kost, de ambtenaar (9/10) werkt niet hard, ....

Nergens zie ik hier een redenaarstalent eventjes de vraag stellen wat de winst is van het onderwijs? wat de winst is van de gezondheidszorg?

Nope, alles is een kost,...

Maar als je de redenering doortrekt dan klopt het niet meer:

Dus beste:

Belastingbetaler betaaalt een ambtenaar = ambtenaar koopt goederen bij een bedrijf = bedrijf maakt winst = dus wie heeft voor die winst gezorgd? Inderdaad de ambtenaar via de belastingsbetaler, maw een deel van de kost van die belastingsbetaler die in het Stuyckisme als zuivere kost wordt berekend komt een beetje later boven water als winst? Maw een deel van die kost moet afgetrokken worden, zijnde subsidies.

Maar goed, redeneringen langer dan 3 komma's kunnen niet op het 30 seconden nieuws, dus het zal u waarschijnlijk ontgaan zijn om 1 uur

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 10:53   #486
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
In andere landen hebben ze geen tegenstellingen zoals hier,geen 3 landen in 1!
De 16 deelstaten van Duitsland (Duits: Länder of Bundesländer) zijn de zestien deelstaten van de Bondsrepubliek Duitsland. Ze hebben eigen grondwetten, parlementen en regeringen. Anders dan in niet-federalistische landen hebben de deelstaten in Duitsland vele bevoegdheden en hebben ook invloed op de federale bestuurslaag: de Bondsraad, die de deelstaatregeringen vertegenwoordigt, beslist mee over veel federale wetten.

Er is geen stuk van Duitsland dat niet bij een deelstaat hoort; ieder stuk van het grondgebied van de Bondsrepubliek maakt deel uit van een van de deelstaten.

Verschillende wetgeving wat onderwijs, handel, milieu, landbouw enz.

En een federale kieskring heeft men er ook niet.

Een bedrijf die zich in Duitsland wil vestigen zal dus evengoed afhankelijk van de gewenste lokatie met verschillende wetgeving te maken krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 11:23   #487
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Uiteraard behoort Raf bij de 1/10 van de hardwerkende gemeenteambtenaren. Die houdt daar de boel helemaal recht, zelfs de burgemeester heeft in zijn gemeente niks meer te doen omdat Raf dat allemaal daar al heeft gedaan.
Oud 22 maart 2014, 11:44   #488
demonen
Banneling

Standaard

Belgacom wil besparen op zijn personeelskosten.
Belgacom telt zo'n 15.000 personeelsleden. Leroy heeft geen objectief in aantal mensen, maar wel in kosten. De eenheidskost steeg de voorbije jaren twee keer sneller dan de inflatie, zo'n 4 �* 5 procent per jaar. De ceo wil dit in lijn met de concurrentie brengen, zei ze.

Leroy wees erop dat de salariskost bij Belgacom zo'n 33 procent van de omzet van het bedrijf vertegenwoordigt. "Bij telecombedrijven in de buurlanden is dat slechts 24 procent. Ik besef dat we dit niet op enkele jaren zullen kunnen overbruggen, maar dit dreigt wel een handicap te worden voor de toekomst van het bedrijf", aldus de topvrouw. "Samen met de sociale partners moeten we kijken hoe we de kosten kunnen doen dalen."

Concurrentie
Het feit dat Belgacom een autonoom overheidsbedrijf is, speelt volgens haar in het nadeel. "De concurrentie kan profiteren van de afspraken dat de lonen enkel geïndexeerd worden en niets meer (afspraken binnen het IPA, nvdr), maar die zijn niet van toepassing op ons", aldus Leroy. "Het is aan de Staat zelf om te bepalen of ze aandeelhouder blijft van Belgacom, niet aan het management. Het belangrijkste is dat wij niet benadeeld worden. Bijvoorbeeld als er wetgeving is voor privébedrijven, zouden wij daar ook moeten van kunnen profiteren".
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 12:07   #489
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uiteraard behoort Raf bij de 1/10 van de hardwerkende gemeenteambtenaren. Die houdt daar de boel helemaal recht, zelfs de burgemeester heeft in zijn gemeente niks meer te doen omdat Raf dat allemaal daar al heeft gedaan.
Ga jij bepalen wie hard werkt en wie niet, stuyck?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 12:27   #490
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien ligt een betere toekomst voor de mensheid en de aarde weggelegd indien we met z'n allen wat minder hard zouden gaan werken ....?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 13:03   #491
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga jij bepalen wie hard werkt en wie niet, stuyck?
Neen, dat laat ik wel aan u over. Jack.
Oud 22 maart 2014, 13:07   #492
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt de pretentie mensen te mogen beoordelen.
Je moet de rollen niet omkeren.
Het staat hierboven mooi in het vet.
Oud 22 maart 2014, 13:17   #493
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Doe geen moeite, Jack. Phlipke is zo verblind door zijn haat voor mij, dat hij van pure frustratie spontaan begint te schuimbekken bij het zien van mijn avatar.

Bij mij staat ie al geruime tijd op mijn negeerlijst en het forum ziet er sindsdien stùkken beter uit!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 22 maart 2014 om 13:18.
Oud 22 maart 2014, 13:22   #494
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hard werken is voor hysterische/gestreste systeemslaven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 13:23   #495
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, Jack. Phlipke is zo verblind door zijn haat voor mij, dat hij van pure frustratie spontaan begint te schuimbekken bij het zien van mijn avatar.
Dat is het Vlaanderen waar hij voor staat:
Iedereen tegen mekaar opzetten: ambtenaren tegen werknemers, Vlamingen tegen Walen, de goeie ('N-VA'ers) tegen de slechte (al de rest).

Ik pas daar voor.
Oud 22 maart 2014, 13:23   #496
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij mij staat ie al geruime tijd op mijn negeerlijst en het forum ziet er sindsdien stùkken beter uit!
Echt niet.
Oud 22 maart 2014, 13:24   #497
demonen
Banneling

Standaard

Bij ongewijzigd beleid zal de kost van de pensioenen van ambtenaren van Vlaamse gemeenten stijgen van 257,2 dit jaar tot 364,3 miljoen euro in 2023. Dat is een toename met 41,6 procent. Al in 2018 wordt de grens van 300 miljoen euro overschreden.
Dat blijkt uit het antwoord van Pensioenminister Alexander De Croo (Open VLD) op een schriftelijke vraag van Kamerlid Bert Wollants (N-VA). De bedragen slaan enkel op pensioenen van vastbenoemde ambtenaren die beheerd worden door de pensioendienst voor de overheidssector.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40319_01032196
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 13:24   #498
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is het Vlaanderen waar hij voor staat:
Iedereen tegen mekaar opzetten: ambtenaren tegen werknemers, Vlamingen tegen Walen, de goeie ('N-VA'ers) tegen de slechte (al de rest).

Ik pas daar voor.
Je hebt 100% gelijk.

Citaat:
Oud 22 maart 2014, 13:25   #499
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ook ambitie om ambtenaar te worden , de reden voor deze ambitie is voornamelijk om mensen als stuyckp dwars te zitten.

Docent ofzo, dan ga ik alleen les geven aan de BSO, zodat ik niet al teveel hoef voor te bereiden.

+ al die vakanties, o dammmm..
Oud 22 maart 2014, 13:25   #500
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Bij ongewijzigd beleid zal de kost van de pensioenen van ambtenaren van Vlaamse gemeenten stijgen van 257,2 dit jaar tot 364,3 miljoen euro in 2023. Dat is een toename met 41,6 procent. Al in 2018 wordt de grens van 300 miljoen euro overschreden.
Dat blijkt uit het antwoord van Pensioenminister Alexander De Croo (Open VLD) op een schriftelijke vraag van Kamerlid Bert Wollants (N-VA). De bedragen slaan enkel op pensioenen van vastbenoemde ambtenaren die beheerd worden door de pensioendienst voor de overheidssector.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40319_01032196
Zie je nu wel dat het allemaal wel reuze meevalt?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be