![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een belangrijk verschil is dat de privé werknemer ook voor inkomsten zorgt voor de werkgever door de arbeid die hij verricht. Die link is er rechtstreekt en die is er bij de ambtenaar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ook hier gaat het niet werken. Inderdaad uw redenering is zo krom als kan zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile Misschien eens hier en daar een boek lezen. Begin hiermee : http://www.dummies.nl/treemenu_com.a...&Description1= Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 maart 2014 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik lees bv dat de huurwetgeving gewestbevoegdheid wordt. Dat wil dus zeggen dat de Belgische belastingbetalers 3 ministers met bijhorende ambtenaren moeten bekostigen. Want elke minister wil zich profileren en een eigen specifieke wetgeving doordrukken. Anders zou al te zeer duidelijk zijn dat dit nutteloos gekkenwerk is. Het is natuurlijk veel gemakkelijker op gewone ambtenaren te kakken dan de echte verantwoordelijken (die liever in een carnavalspak de aandacht afleiden op andere landgenoten) in het kieshokje af te straffen. Want dan moet er eerst 2 minuten nagedacht worden. En dat is veel moeilijker dan klakkeloos slogans overnemen. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 maart 2014 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen stuk van Duitsland dat niet bij een deelstaat hoort; ieder stuk van het grondgebied van de Bondsrepubliek maakt deel uit van een van de deelstaten. Verschillende wetgeving wat onderwijs, handel, milieu, landbouw enz. En een federale kieskring heeft men er ook niet. Een bedrijf die zich in Duitsland wil vestigen zal dus evengoed afhankelijk van de gewenste lokatie met verschillende wetgeving te maken krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Belgacom wil besparen op zijn personeelskosten.
Belgacom telt zo'n 15.000 personeelsleden. Leroy heeft geen objectief in aantal mensen, maar wel in kosten. De eenheidskost steeg de voorbije jaren twee keer sneller dan de inflatie, zo'n 4 �* 5 procent per jaar. De ceo wil dit in lijn met de concurrentie brengen, zei ze. Leroy wees erop dat de salariskost bij Belgacom zo'n 33 procent van de omzet van het bedrijf vertegenwoordigt. "Bij telecombedrijven in de buurlanden is dat slechts 24 procent. Ik besef dat we dit niet op enkele jaren zullen kunnen overbruggen, maar dit dreigt wel een handicap te worden voor de toekomst van het bedrijf", aldus de topvrouw. "Samen met de sociale partners moeten we kijken hoe we de kosten kunnen doen dalen." Concurrentie Het feit dat Belgacom een autonoom overheidsbedrijf is, speelt volgens haar in het nadeel. "De concurrentie kan profiteren van de afspraken dat de lonen enkel geïndexeerd worden en niets meer (afspraken binnen het IPA, nvdr), maar die zijn niet van toepassing op ons", aldus Leroy. "Het is aan de Staat zelf om te bepalen of ze aandeelhouder blijft van Belgacom, niet aan het management. Het belangrijkste is dat wij niet benadeeld worden. Bijvoorbeeld als er wetgeving is voor privébedrijven, zouden wij daar ook moeten van kunnen profiteren". |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Banneling
|
![]() Ga jij bepalen wie hard werkt en wie niet, stuyck?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet de rollen niet omkeren. Het staat hierboven mooi in het vet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite, Jack. Phlipke is zo verblind door zijn haat voor mij, dat hij van pure frustratie spontaan begint te schuimbekken bij het zien van mijn avatar.
![]() Bij mij staat ie al geruime tijd op mijn negeerlijst en het forum ziet er sindsdien stùkken beter uit! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 22 maart 2014 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hard werken is voor hysterische/gestreste systeemslaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen tegen mekaar opzetten: ambtenaren tegen werknemers, Vlamingen tegen Walen, de goeie ('N-VA'ers) tegen de slechte (al de rest). Ik pas daar voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() Bij ongewijzigd beleid zal de kost van de pensioenen van ambtenaren van Vlaamse gemeenten stijgen van 257,2 dit jaar tot 364,3 miljoen euro in 2023. Dat is een toename met 41,6 procent. Al in 2018 wordt de grens van 300 miljoen euro overschreden.
Dat blijkt uit het antwoord van Pensioenminister Alexander De Croo (Open VLD) op een schriftelijke vraag van Kamerlid Bert Wollants (N-VA). De bedragen slaan enkel op pensioenen van vastbenoemde ambtenaren die beheerd worden door de pensioendienst voor de overheidssector. http://www.nieuwsblad.be/article/det...40319_01032196 |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt 100% gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook ambitie om ambtenaar te worden , de reden voor deze ambitie is voornamelijk om mensen als stuyckp dwars te zitten.
Docent ofzo, dan ga ik alleen les geven aan de BSO, zodat ik niet al teveel hoef voor te bereiden. + al die vakanties, o dammmm.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |