Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 08:08   #481
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Als jouw "vermoeden" bewaarheid zou worden, heb je uiteraard alle reden om te klagen.
Maar de loketbedienden al argwanend tegemoet treden omdat je dénkt of verwacht dat ze jou minder hartelijk zullen bedienen, is niet bepaald een goed vertrekpunt.
Alle mensen moeten eten, dus kan er ook niets op tegen zijn dat een magistraat spaghetti gaat eten met een advocaat. (Zie Spaghetti-arrest)

Als magistraten en juristen er alles moeten aan doen om zelfs maar een zweem van partijdigheid te vermijden, waarom zouden we dat niet doortrekken voor alle overheidsfuncties en diensten?
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 08:27   #482
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Alle mensen moeten eten, dus kan er ook niets op tegen zijn dat een magistraat spaghetti gaat eten met een advocaat. (Zie Spaghetti-arrest)

Als magistraten en juristen er alles moeten aan doen om zelfs maar een zweem van partijdigheid te vermijden, waarom zouden we dat niet doortrekken voor alle overheidsfuncties en diensten?
Omdat die geen zwaarwichtige oordelen moeten vellen, maar gewoon maar hun administratieve job moeten doen?

Hoeveel "partijdigheid" komt er kijken bij het uitreiken van een nieuwe ID-kaart?

Laatst gewijzigd door Miauw! : 4 juni 2014 om 08:28.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 08:29   #483
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Was een deel van het probleem ook niet dat hij eveneens een dure vulpen kreeg als cadeautje? Ik weet er de details niet echt van, het was van voor mijn tijd .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 09:14   #484
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Omdat die geen zwaarwichtige oordelen moeten vellen, maar gewoon maar hun administratieve job moeten doen?

Hoeveel "partijdigheid" komt er kijken bij het uitreiken van een nieuwe ID-kaart?
Nogal simplistisch dit. Een beslissing is maar zo zwaarwichtig als ze wordt ervaren. De documenten voor de bouwaanvraag van een garage voor meneer X zijn ongetwijfeld zeer belangrijk voor meneer X maar maatschappelijk een peuleschil. Het zou echter ongezond zijn om dan maar deze beslissingen aan een lagere kwaliteitsnorm te onderwerpen.

Daarnaast is het toch zo dat, ondanks dat de mensen aan de balies zelf de beslissingen niet nemen, zij wel vertegenwoordigers zijn van de organen die die beslissingen nemen. Als de vertegenwoordigers al een zekere voorkeur uitstralen, wat is dat dan achter de schermen?

Daarnaast is het niet zo dat loketbedienden helemaal geen impact hebben op zulke processen. Zij kunnen zowel inzake correctheid (volledige informatie geven, juiste stempels en handtekeningen, juiste formulieren aanreiken, ...) als qua timing een heel grote rol spelen.

Ik zal enkele situaties schetsen om dit duidelijk te maken:

1: Stel u voor dat iemand papieren komt binnenbrengen voor een homohuwelijk en deze geraken zoek waardoor deze persoon de hele procedure moet herhalen. Wat gaat het idee zijn van deze persoon als degene achter de balie een hoofddoek droeg? Sowieso is er al meteen een vermoeden van kwaad opzet.

2: Iemand doet een bouwaanvraag bij diezelfde ambtenaar, zijn buurman (een Moslim) doet een gelijkaardige bouwaanvraag. Om welke reden dan ook wordt deze van de buurman sneller goedgekeurd. Welk beeld creëer je?

Lijkt me allemaal niet zo moeilijk te snappen dat dit alleen maar zorgt voor onnodige en extra spanningen en dat zal alleen maar leiden tot extra polarisatie. Dat geldt zowel voor hoofddoeken, kruisjes, keppels, supportersgerei van deze of gene club, politieke of maatschappelijke boodschappen enz.

Naast dit alles blijft er specifiek inzake de hoofddoek ook nog een probleem voor mij en dat is het volgende:

Degenen die problemen maken van het verbod op symbolen m.b.t. de overtuiging beweren dat zij die hoofddoek altijd moeten dragen omdat het in de Koran staat. De discussie daarover au fond wil ik niet aangaan (ik ben geen Islamgeleerde) en ik wil die stelling gerust volgen (nl. dat het in de Koran staat).
Wat ik wel weet is dat de hoofddoek slechts heel beperkt (en gezien de discussies ook niet overduidelijk) vermeld wordt in de Hadith (zelfs niet in de Koran zelf) en dat slechts op één plaats. M.a.w. in de totale leer van de Islam en in de geschriften kunnen we dit gebod beschouwen als een voetnoot, als ware het 10 telefoonnummers uit een volledig telefoonboek.
Als mensen zeggen dat ze zulke voetnoot letterlijk en zeer rigide moeten volgen heb ik persoonlijk mijn twijfels over hun maatschappelijke waarden. Want er zijn zeer kwalijke zaken (alom bekend ondertussen) die veel frequenter en explicieter in de Koran en Hadith staan. Als men die voetnoot zo serieus, rigide en letterlijk dient te volgen heeft dat voor mij ook logischerwijs implicaties voor de meer expliciete delen. Als men immers pakweg het stenigen van homoseksuelen niet letterlijk moet nemen, waarom de hoofddoek dan wel?
Het is alsof iemand zegt: "Ik draag een hakenkruis, maar die andere 817 pagina's van Mein Kampf die vind ik maar onzin. Maar dat Hakenkruis, dat moet ik strikt en altijd volgen." Hoe serieus zou men die nemen?

Deze ambigue houding is voor mij een fundamenteel probleem. Want die mensen die er zo hard van overtuigd zijn dat de hoofddoek overal en altijd moet staan ontegensprekelijk ook een heel aantal zaken voor die gewoon in strijd zijn met de rechten van de mens. Daarom geloof ik ook niet in de stelling van de vrouw met hoofddoek die deze niet even kan/wil afnemen maar wel neutraal kan werken en past in de visie van een open, moderne democratische samenleving. Dat is een contradictio in terminis.
Oud 4 juni 2014, 12:10   #485
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
...

Naast dit alles blijft er specifiek inzake de hoofddoek ook nog een probleem voor mij en dat is het volgende:

Degenen die problemen maken van het verbod op symbolen m.b.t. de overtuiging beweren dat zij die hoofddoek altijd moeten dragen omdat het in de Koran staat. De discussie daarover au fond wil ik niet aangaan (ik ben geen Islamgeleerde) en ik wil die stelling gerust volgen (nl. dat het in de Koran staat).
Wat ik wel weet is dat de hoofddoek slechts heel beperkt (en gezien de discussies ook niet overduidelijk) vermeld wordt in de Hadith (zelfs niet in de Koran zelf) en dat slechts op één plaats. M.a.w. in de totale leer van de Islam en in de geschriften kunnen we dit gebod beschouwen als een voetnoot, als ware het 10 telefoonnummers uit een volledig telefoonboek.
Als mensen zeggen dat ze zulke voetnoot letterlijk en zeer rigide moeten volgen heb ik persoonlijk mijn twijfels over hun maatschappelijke waarden. Want er zijn zeer kwalijke zaken (alom bekend ondertussen) die veel frequenter en explicieter in de Koran en Hadith staan. Als men die voetnoot zo serieus, rigide en letterlijk dient te volgen heeft dat voor mij ook logischerwijs implicaties voor de meer expliciete delen. Als men immers pakweg het stenigen van homoseksuelen niet letterlijk moet nemen, waarom de hoofddoek dan wel?
Het is alsof iemand zegt: "Ik draag een hakenkruis, maar die andere 817 pagina's van Mein Kampf die vind ik maar onzin. Maar dat Hakenkruis, dat moet ik strikt en altijd volgen." Hoe serieus zou men die nemen?

Deze ambigue houding is voor mij een fundamenteel probleem. Want die mensen die er zo hard van overtuigd zijn dat de hoofddoek overal en altijd moet staan ontegensprekelijk ook een heel aantal zaken voor die gewoon in strijd zijn met de rechten van de mens. Daarom geloof ik ook niet in de stelling van de vrouw met hoofddoek die deze niet even kan/wil afnemen maar wel neutraal kan werken en past in de visie van een open, moderne democratische samenleving. Dat is een contradictio in terminis.
Hier valt eigenlijk niks meer aan toe te voegen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 4 juni 2014 om 12:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:25   #486
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hier valt eigenlijk niks meer aan toe te voegen.

2
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:29   #487
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Blijkbaar een godvrezend man die dacht in het voorgeborchte van de hel terecht gekomen te zijn.
Dat was die ook, kijk die verlepte heroïne koppen van die wijven dan..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:30   #488
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Schandalig.
Die eerste rechts, die heeft bijna geen tetten.
Irrelevant, al had ze die wel..

Wat een kop he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:37   #489
Another Jack
Banneling

Standaard

Mijn directeur vindt teenslippers not done, wat nu?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:37   #490
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Prachtig eerste deel van uw post, maar ik vind het jammer dat er altijd weer specifiek op de hoofddoek moet worden ingehakt in deze discussies.

Dit geeft moslims de nodige munitie (veelal terecht) te beweren dat zij worden geviseerd vanuit een dom racisme, ipv dat het er net om gaat dat er voor hen geen uitzondering mag worden toegestaan op de algemeen geldende regels.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 13:39   #491
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Was een deel van het probleem ook niet dat hij eveneens een dure vulpen kreeg als cadeautje? Ik weet er de details niet echt van, het was van voor mijn tijd .
Michel Bourlet is een dorpsgenoot van mij. Je moet , als je meer wil weten, zijn boek eens lezen!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 14:53   #492
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vraag een muzelman om je tenen eraf te hakken, dan zijn het nog slippers; dat zou ok moeten zijn.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 4 juni 2014, 14:54   #493
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Prachtig eerste deel van uw post, maar ik vind het jammer dat er altijd weer specifiek op de hoofddoek moet worden ingehakt in deze discussies.

Dit geeft moslims de nodige munitie (veelal terecht) te beweren dat zij worden geviseerd vanuit een dom racisme, ipv dat het er net om gaat dat er voor hen geen uitzondering mag worden toegestaan op de algemeen geldende regels.
Het hoofddoek is het symbool van vrouwenonderdrukking waardoor het zeer zeker niet als triviaal kan beschouwd worden.
Oud 4 juni 2014, 14:59   #494
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik begin trouwens ook een serieus probleem te krijgen met die lange vieze taliban-baarden die ik nu te pas en te onpas voor mijn neus gedraaid krijg.

Ik ben er écht vies van.

Ik wens niet door iemand met zo'n vieze baard te worden geholpen: het is niet hygienisch.

Maar ook dat zal wel via de fanatiekelingen van de SPA door onze strot geduwd worden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 15:05   #495
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begin trouwens ook een serieus probleem te krijgen met die lange vieze taliban-baarden die ik nu te pas en te onpas voor mijn neus gedraaid krijg.

Ik ben er écht vies van.

Ik wens niet door iemand met zo'n vieze baard te worden geholpen: het is niet hygienisch.

Maar ook dat zal wel via de fanatiekelingen van de SPA door onze strot geduwd worden zeker?
Zo heb je ook evengoed niet-gelovigen met nekbaarden, gearomeerd met kaassnacks. Lijkt me gewoon een kwestie van persoonlijke hygiëne. Een werkgever kan dat opleggen, het wassen en onderhouden van een baard is perfect mogelijk.
Oud 4 juni 2014, 16:11   #496
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik ben er écht vies van.

Ik begrijp je, ik vind het ook uitermate vies, maakt niet uit of er nu halal eten van gisteren inzit of niet. Die dunne gefriseerde uteinden zijn gewoonweg griezelig.
Oud 4 juni 2014, 16:55   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez, kijk. De ambtenaren van het loket "bevolking" van de stad van "A" :

Dienst paspoorten en identiteitskaarten:

Dienst geboortes en huwelijken:

Afdeling LEIF wilsbeschikkingen/euthanasie mededelingen:

De dienst OCMW :

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 juni 2014, 17:02   #498
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, de islam nestelt zich op die manier meer en meer in het dagelijks leven. Ee te allen prijze te vermijden evolutie.
Het word inderdaad vijf voor twaalven.......Wa goan ons" KINDERS" nie beleven mee de bruine multiculs ...tes nu al erg éé est nie waare soms gastses !!of zeiken (schijten es uuk goe ) ze gindere in den brussel in hun broek ??T'zal dadde wel zin !

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 juni 2014 om 17:03.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 18:00   #499
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is het dragen van teenslippers een 'religieuze plicht'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 18:06   #500
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is het dragen van teenslippers een 'religieuze plicht'?

jawel. In mijn geloof (Het Groene Draakje met de Platte Poten) zijn we verplicht om teenslippers te dragen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be