![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#482 |
|
![]() is dat dan "effectief" in NL?
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat je sowieso straf krijgt voor verboden wapenbezit als je een inbreker neerschiet (tenzij je een vergunning hebt natuurlijk). En hier in Nederland word iets al snel als buitenproportioneel geweld gezien. Als jij ziet dat een inbreker weg wil lopen met wat eigendommen van je, dan mag je hem echt niet neerknallen hoor (zeker niet als het een dodelijke afloop heeft).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
En toch is er geen straf geweest in bepaalde gevallen.
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weerlegt alleen niet het feit dat het in de basis strafbaar is. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 27 november 2014 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie de uitspraak van het beroepshof niet in uw link.
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men werkt in Belgie op vlak van justitie met de overtuiging ten gemoede van de magistraat, er is geen bewijs nodig, we hebben in Belgie subjectief recht, objectief bewijsmateriaal, zoals in Nederland - en verder alle rechtstaten in de wereld, is hier niet vereist.De rechtbank, buiten dan het beroepshof, moet haar vonnis zelfs niet motiveren. De woorden, "het hof acht de feiten bewezen" volstaan om u te veroordelen zonder objectief bewijs.
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
Maar strafbaar is geen synoniem voor bestraft.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 november 2014 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: je kan ook iemand vermoorden, verkrachten zonder bestraft te worden. Maar dit zegt toch helemaal niets? behalve dan dat het rechtssysteem ook niet heilig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
|
![]() Ik heb een intrigerend scenario in mijn hoofd.
Stel, er wordt gewapend ingebroken bij uw buur. Het kind van de buur speelt in de tuin en ziet het gebeuren door het raam en roept uw hulp. U zit in de tuin te zonnen. Bewust van uw burgerplicht haalt u uw .22LR sportpistool en sluipt via het poortje tussen de omheining binnen bij de buren. Deze worden onder schot gehouden door 2 mannen met een uzi. De ene zegt: als u schreeuwt schiet ik! De vrouw des huizes begint schreeuwerig te snotteren. Een van de 2 richt zijn uzi wat meer richting hoofd en zegt: ik had u gewaarschuwd! Op dat moment knalt u 2 patroontjes vanuit de achterdeur door het hoofd van beiden. Moord?
![]() |
#493 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de uitspraak zei de rechter, we weten dat de moordenaars tussen de beschuldigden staan, maar we weten niet wie vermits er niemand meewerkt. En in Nederland hebben we niet de gewoonte om onschuldigen te veroordelen. En hij sprak ze allemaal vrij. In Belgie hadden ze allemaal minstens 20 a 25 jaar gekregen, allemaal. Ook de onschuldigen, alleen al omdat ze van het recht op zwijgen gebruik maakten. Zoek anders de zaak tegen Max en Chico van de Outlaws eens op, 20 jaar, onschuldig. En de rechter wist het, want toen Chico er hem op wees dat hij zojuist twee onschuldigen veroordeeld had, want dat hij het alleen gedaan had, zei de rechter "dan hadden ze het maar moeten zeggen". 20 jaar, onschuldig, en de rechter wist het, zoiets kan niet in Nederland, hier is dat normale praktijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
|
![]() Ik vraag me af of het dat meer of minder is in NL?
![]() |
#495 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het woord zelfverdediging niet vernoemd gaat worden. Het kan eventueel "heirkracht" bevatten en "doodslag" en afgesloten worden met inbeslagname van vergunning en wapen, wegens onwettelijk gebruik buiten privé. etc... ? Maar geen enkele rechter gaat dit als moord zien.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 november 2014 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens kan ik begrijpen dat mensen voor een illegaal wapen kiezen als het hen er enkel om gaat voor noodgevallen die zich misschien maar 1 keer op een leven voordoen. Het kost hen dan pak 500 Euro en ze hebben hun ding waar ze naar kunnen grijpen ook al ligt dat jaren daar niets te doen (best niets met opgespannen veren dan). Maar de overheid zou hen dan willen verplichten voor die ene potentiële noodsituatie jaarlijks 500 of meer euro uit te geven aan permissies, training enzo. Dat komt erop neer dan veiligheid massaal duurder. Veiligheid voor de rijken en illegaliteit voor de amen in de praktijk. De overheid zou zich de vraag moeten stellen of ze daar niet op aan stuurt met haar wapenwetgeving. De reflex een gezin te verdedigen kan men gewoon niet uitroeien. Illegaal of niet. Bijkomende vraag is of die training dan zo noodzakelijk is. Voor een sportman ja, voor een gemiddelde burger nee (gegeven het geschikte wapen). En dan nog. Laat die beslissing te trainen aan de burger zelf over. Het is zijn verantwoordelijkheid. Ik ben voorstander van een wapenwetgeving die brave burgers niet in de illegaliteit drijft door hun veiligheid onnodig duur te maken. De overheid zou natuurlijk vrijwillige trainingen kunnen voorzien en vergunningen voor het leven te maken en dergelijke. Dat zou een stap zijn in de goede richting. Ik werk soms met een kettingzaag. Alles bijeen genomen is een training daarvoor essentiëler dan voor een 'poefstok'. Maar ik kan vrij een kettingzaag kopen en of ik training volg dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. (ondertussen ben ik ervaringsdeskundige gelukkig). Hopelijk maak ik geen slapende honden wakker uit op weer een extra inkomstenbron voor de staat (en ten koste van vrijheid en van economische ontwikkeling natuurlijk weer). Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2014 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |