![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere draden, langer geleden, heb ik al gesteld dat ik volledig pro ben om medicinale cannabis toe te laten. Op dat vlak snap ik het verschil niet tussen vb. morfine die als pijnbestrijding gebruikt wordt in ernstige gevallen, en medicinale cannabis. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zal zeker niet het geval zijn voor cannabis:
http://www.demorgen.be/wetenschap/ze...296635/27uHVy/ Titel: Zelfs na 60ste stoppen met roken verkleint kans op hartaanval .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vertrouw marketing, zeker oudere, voor geen haar. Ik twijfel er aan, maar acht het zeer goed mogelijk dat dit compleet verzonnen is door de marketing van die tijd. Het gebruik van dokters is een eeuwenoude truuk. Mensen vertrouwen dokters nu eenmaal. En als een dokter zegt dat iets goed is, ja, dan moet dat wel zo zijn. Da's het truukje dat Nestle in de jaren 1970 heeft uitgehaald in Afrika, om melkpoeder te verkopen waar bepaalde suikers in zaten die in Afrika niet natuurlijk voorkomen, met als gevolg dat de verwerking daarvan niet in hun systeem zit en er veel mensen van gestorven zijn. Wat heeft Nestle gedaan? Ze gingen naar Afrika, een aantal medewerkers deden een witte labojas aan, want dat droegen de blanke dokters daar allemaal, en ze prezen de poedermelk van Nestle de hemel in met belachelijke claims over gezondheid en kracht voor het kind. South Park heeft daar eens een goed stuk over gedaan: ![]() Nee, we hebben het niet gezien, we zeggen het gewoon...
Laatst gewijzigd door Nexer : 24 april 2015 om 19:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Cannabis is echter relatief nieuw. Ik zie al mensen mij verbeteren dat er een paar 100 jaar geleden al vermelding van is, maar ik bedoel in cultuur van gebruik. Nu er iets nieuws is dat mogelijk concurrentie bied, wordt het verboden om gezondheidsredenen. En inderdaad, er zijn mensen die zeer vatbaar zijn voor negatieve effecten ten gevolge van cannabisgebruik. Maar er zijn net zo zeer mensen die veel zwaardere gevolgen ondervinden van nicotine en alcohol dan de gemiddelde mens. En dat is blijkbaar sociaal aanvaard. Mag ik even wijzen op Stevia? Dat nog maar een jaar of 3 geleden legaal verklaard is(11 November 2011)? Weet iemand soms nog waarom het verboden was? Een hele waslijst een mogelijke medische gevolgen. Waaronder ook onvruchtbaarheid bij mannen. Er zullen altijd wel mensen zijn die voor een bepaald product allergisch zijn of een andere negatieve reactie er op hebben, maar plots beslist Europa dan toch het legaal te maken. Wat is er dan aan van die studies die zogezegd aantoonden dan het mannen onvruchtbaar maakt? En die andere bezwaren? Marketing is voor geen haar te vertrouwen. Om terug te komen op het punt van consequentie: als de consument verantwoordelijk genoeg word geacht om te kunnen omgaan met alcohol en nicotine, dan verwacht ik dat voor cannabis ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() oei, een genuanceerde visie en een pleidooi voor legalisatie. Als dat maar goedkomt
j/k Nexer, het is een post waar ik achter sta
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Voorschriften uit die tijd kan ik helaas niet voorleggen ![]() Natuurlijk is het een marketingbedrog en inderdaad, de wittejassentruk of één of andere kostuum dat een autoriteitsgehalte heeft, wordt nog steeds toegepast . 2 artikels die meer ingaan op het gegeven: Cigarettes were once ‘physician’ tested, approved http://www.healio.com/hematology-onc...ested-approved http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470496/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En om vrouwen aan het roken te krijgen (grotere omzet), werd den truk van de emancipatie psychologisch uitgespeeld: "Torches of Freedom" was a phrase used to encourage women’s smoking by exploiting women's aspirations for a better life during the women’s liberation movement in the United States. Cigarettes were described as symbols of emancipation and equality with men. The term was first used by psychoanalyst A. A. Brill when describing the natural desire for women to smoke and was used by Edward Bernays to encourage women to smoke in public despite social taboos. Bernays hired women to march while smoking their “torches of freedom” in the Easter Sunday Parade of 1929 which was a significant moment for fighting social barriers for women smokers." http://en.wikipedia.org/wiki/Torches_of_Freedom Terloops, die Bernays waarvan sprake in het artikel, daar heeft Goebbels zenne propagandamosterd vandaan gehaald. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 april 2015 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Ik blijf wel van het principe dat je 'van nature' goed voelen altijd beter is dan het met roesmiddelen te moeten opwekken.
Ik vind het bijv. ook droevig dat sommigen eerst 5 pinten nodig hebben om zich te kunnen amuseren op een feest. Net zoals cannabis een 'zielige' manier om kunstmatig plezier op te wekken. Of zie ik dat verkeerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 26 april 2015 om 17:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#491 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw manier = goed, de anderen hun manieren = zielig. Het doet me wat denken aan: Cannabis = softdrug = des duivels = moet verboden worden. Alcohol = harddrugs = kan geen kwaad, want ik zuip me regelmatig lazarus.
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Parlementslid
|
![]() Dat is dus niet wat Lance zegt hé! Leer lezen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet beginnen zeveren aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom werd dat toen verboden, om welke reden ? Graag gefundeerde antwoorden, dus met link. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog de eerste keer dat ik een kiwi zag. Waren daarvoor kiwi's verboden ? Is het mogelijk dat sommige producenten stevia hebben laten testen in privé labs, om zich in te dekken tegen eventuele problemen. Want was stevia niet redelijk onbekend, buiten een paar indianenstammen ? Ik weet het allemaal niet. Maar ik weet wel dat je van horen zeggen, hoort liegen. Daarom: linken aub. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig naar het effect van cannabis, maar ik vind het gevaarlijk net omdat het een vals gevoel van geluk geeft. (Idem voor alcohol en andere roesmiddelen). Daardoor wordt het gevaar op verslaving groot, want het vergt veel meer moeite om gelukkig te zijn 'au naturel'. Daarmee bedoel ik: om zelf de chemische stoffen aan te maken die ons een gelukkig gevoel geven. Als zich prettig voelen zo gemakkelijk wordt als het aansteken van een joint dan zal de persoon in kwestie hoe langer hoe minder moeite doen om zich goed te voelen op moeilijkere, doch meer duurzame wijze. Echter, ik zou cannabis nooit verbieden om de simpele reden dat een verbod niet werkt en omdat iedereen vrij moet zijn om zelf te kiezen wat voor hem/haar waardevol/duurzaam is. Dat ben ik met je eens. Laatst gewijzigd door Lance : 27 april 2015 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |