![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() Man, man, dat is dan wel het tegengestelde van de verzuilingsmaatschappij waar la Belgique de papa ons mee opgezadeld heeft; alles in handen van de zuilen en de ondergeschikte politieke partijen die hun belangen moeten verdedigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Schepen
|
![]() Sommigen geven mij een waarlijk schizofrene indruk. Dat is geen persoonlijk verwijt, dat is een verwijt aan onder meer gif tongen als die van Bart "Augustus" De Z"wever".
![]() |
#483 |
Banneling
|
![]() Ik weet uit mijn omgeving dat er een pak mensen van de dop gegooid zijn; mensen die al decennialang maandelijks braaf hun uitkeringen trokken. Ik weet ook dat er veel meer controle is en dat de doppers nu tot twee maal per jaar moeten gaan aantonen dat ze echt werk zoeken en indien men tot de constatie komt, en dat gebeurt veel, dat het niet degelijk gebeurt, worden ze van de dop afgegooid.
Van de andere kant helpen ze wel actief de echte zoekers om ofwel bij te scholen ofwel aan een baan te komen... Op dit moment, wat de inzet hier aan de kant van het activerend personeel betreft kan ik alleen maar een pluimpje geven en zeker in vergelijking met wat hier schering en inslag was... |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() Ik weet uit mijn omgeving dat er een pak mensen van de dop gegooid zijn; mensen die al decennialang maandelijks braaf hun uitkeringen trokken. Ik weet ook dat er veel meer controle is en dat de doppers nu tot twee maal per jaar moeten gaan aantonen dat ze echt werk zoeken en indien men tot de constatie komt, en dat gebeurt veel, dat het niet degelijk gebeurt, worden ze van de dop afgegooid.
Van de andere kant helpen ze wel actief de echte zoekers om ofwel bij te scholen ofwel aan een baan te komen... Op dit moment, wat de inzet hier aan de kant van het activerend personeel betreft kan ik alleen maar een pluimpje geven en zeker in vergelijking met wat hier schering en inslag was... |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Banneling
|
![]() Wat heeft Bart met de verzuiling te maken; of ontkent u het bestaan van die verzuiling????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Euh.. pff..euh, wat heeft de verzuiling met een Franstalige te maken?
![]() |
![]() |
#487 |
Schepen
|
![]() Maar lief van je om hem met zijn voornaam aan te spreken. Vraag me af of hij u evengoed kent.
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor de rest blijft het allemaal chinees voor me.
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vloog jij er ook af, Jaak?
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is goed.
Ik vraag me alleen af hoeveel den dop onze samenleving jaarlijks kost. De excessen bevinden zich natuurlijk vooral in de Walen.
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Schepen
|
![]() Ik zou marie net zo goed kunnen vragen waarom ze in "wallonië" woont. Maar vermoedelijk is het daar gewoon lekker toeven.
Verrek, nu doe ik het weer. Ik wil niet dubbelzinnig zijn. Ik had het over streek. (miljaarde, weeral ^^).
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 23 augustus 2015 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ging iets gebeuren in de trant van de uitkeringen in tijd te beperken... Maar ik hoor daar niks meer van... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeten we ook niet dat er eenvoudigweg geen Vlaamse meerderheid is voor "onafhankelijkheid" in de zin van het verscheuren van Belgie. En laten we het maar toegeven ,de Waalse MR heeft ongelofelijke politieke moed betoond om in te stappen in deze regering... Ja,kelt,N-VA-"fan" ,heeft bewondering voor de Waalse premier Michel,laat het gezegd zijn! Dit is de omgeving waarin moet gewerkt worden,en waarin de N-VA samen met coalitiepartners werkt....En er zullen regelmatig scherpe hoekjes tegen elkaar botsen totdat ze afgerond zijn. De groeiende zenuwachtigheid,de HAAT somstijds van de "oude gestelde pseudo-politieke lichamen",in Vlaanderen geuit tegen "de N-VA",in Wallonie jegens de MR, toont aan dat er blijkbaar iets diepgaand aan het gebeuren is, zelfs mét behoud van Belgie! Het is ook mijn enorme irritatie jegens de oude krokodillen van de O-VLD en de CD&V met hun stomme,achterhaalde commentaren vanuit hun "emiraat" of,erger nog,vanuit "Europa".Hun respectieve partijen ,hun huidige generatie politiekers, doen hun best in de HUIDIGE politieke constellatie.Het is aan hen,niet aan de oude keizers.Dat is,denk ik,ook wat de kiezer wil. Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2015 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Le belgique belgo-flamande, gewoon al het idee doet de belgicisten knarsetanden.
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ironisch genoeg ontstaat zo een nieuw soort "Belgie" en "Mouvement Reformateur" is dan heel letterlijk te nemen... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2015 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij Jaak, Brusselse wijk?
![]() |
![]() |