![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vraag is dus, zijn het losers omdat ze illegale middelen gebruiken of gebruiken ze illegale middelen omdat ze losers zijn? En dan is de vraag, zijn ze losers omdat ze een middel gebruiken dat illegaal is of zijn ze losers omdat ze überhaupt roesmiddelen gebruiken? En indien het laatste, zijn gebruikers van alcohol dan ook geen losers? Enzoverder.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En toevallig hebben die allemaal dezelfde mening als u! Wat een toeval! Citaat:
Citaat:
Citaat:
het zit zo: alles mag, tenzij het verboden is. En het kost moeite voor de overheid om iets te verbieden (wetten maken, stemmen, etc etc) , dus als de overheid iets verbiedt, dan maakt ze een kosten baten analyse. En in het geval van cannabis oordeelt de overheid: verbieden maar een beetje gedogen. Ik wil u er ook op wijzen dat veel blowers op deze thread eerder rechts/extreem rechts zijn qua politieke overtuiging, en dus stemmen op ofwel BDW, ofwel op het VB. Beide zijn uitgesproken anti cannabis. Er is dus ook een soort van hypocrisie die ik met veel plezier onder de aandacht breng. Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 januari 2018 om 11:49. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Het wordt weer een leuke discussie met heeeel veeeeel quotes. Heb je daar trouwens een tooltje voor? Ik vind het nogal lastig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus mijn bewering, nml. dat je ze niet als de elite van de maatschappij beschouwt lijkt me toch correct, of vergis ik mij? Citaat:
Citaat:
Dat weet ik niet, ik was te jong in de jaren 60. Ik heb ze wel eens een drugshuis weten opruimen in onze gemeente waar het vol hippies zat. De meeste mensen die ik ken vonden die locatie niet zo cool. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, kweetet...
Ik kom alleen af en toe nog eens kijken of er al op enig niveau gediscussieerd wordt maar ik stel net vast dat het na een 3 a 4-tal pagina's nog steeds over winnaars, losers, cool, de jaren 60, elite, gaat... Kortom; nog steeds over zaken die hier totaal niet van toepassing zijn. Ik ga dus nog even passen, maar hou voorlopig mijn stoel nog maar warm! ![]()
![]() |
#485 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'Tschoon verdiep zit weer als gebeiteld, de bedoelde war on drugs is dus anti, maar logisch ook als de maatschappij niet de lusten wil maar wel de baten !
Heb inmiddels geleerd wat de beste verdediging is, als er een probleem opduikt wat niet van mij afkomstig is, wimpel ik af, immers wees zelf de oorzaak(bron) tot de zaak, wie is dan de schuldige die een probleem heeft met geld ? Maakt niet uit, mensen beseffen noch van bewust dat ze een probleem met zichzelf hebben en spelen dat uit alsof anderen die problemen hebben veroorzaakt, geen wonder dat er veel misverstanden plaatsvinden waar geen moeite in gestoken wordt om het misverstand uit te klaren of te herstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou het in nepatheïstjesnaam hypocriet zijn om te blowen ook al zou de politieke partij waarop men stemt ertegen zijn? Jij bent het eens met alle standpunten van de politieke partij waarop je stemt? Maw, jij leeft volgens het programma van de partij waarop je stemt? ![]() Minstens wekelijks verkondigen dat men overtuigd atheïst is en tegelijk de kindjes naar een katholieke school sturen. Hoe zou je dat noemen? Ik noem dat de overtreffende trap.
![]() |
![]() |
#488 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Europees Commissaris
|
![]() Loser, winnaar, sukkel, cool. Eerlijk, daar ligt toch niemand wakker van hoe hij genoemd wordt door een paar anonieme bronnen op het internet.
Ondertussen probeert Jeff Sessions de legale cannabismarkt een halt toe te roepen. Aangezien het reeds om een miljardenindustrie gaat, vrees ik dat er weinig zal van in huis zal komen. Als er iets is dat politici liever zien dan stemmen is net geld. Beiden is nog beter. Maar stel dat hij er in slaagt, dan lijkt er mij ook geen probleem meer te zijn met het verbieden van alle legale drugs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
|
![]() Dat mag hij allemaal zelf kiezen.
Net zoals jij onder dat geruite dekentje mag kiezen of je vandaag sudoku's oplost of wat speelt met afkortingen.
![]() |
#494 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar oh neen, hij was niet verslaafd hoor, hij gebruike occasioneel drugs en dit in de coole periode. Dat hij 18 keer de aangeraden dosis slaappillen innam heeft niets met enige vorm van verslaving te maken. Citaat:
En ingenieurs zijn nerds, die weten niet eens wat een joint is. Nog schitterende voorbeelden? Lijkt me ook niet echt flaterend, nerds zou ik ook niet onmiddelijk als de elite beschouwen. Maar je veralgemeent nogal sterk, er zijn inderdaad ingenieurs die occasioneel eens een jointje opsteken.[/quote] Neen, over ingenieurs heb je inderdaad het bovenstaande gezegd, als antwoord op mijn bewering dat je advocaten en ingenieurs niet echt losers kunt noemen. Geen probleem. Ik heb inderdaad slechts 1 zoon en hij heeft een vrij ruime kennissenkring. Ik beschouw dit inderdaad als een referentie hoe bepaalde dertigers met deze materie (zowel letterlijk als figuurlijk) omgaan. Citaat:
Uiteraard. Ik kan ook zeggen, de lotto cijfers van volgende week zouden wel eens 1-14-21-33-34-40 kunnen zijn. Ga je me vertellen dat het onmogelijk is? Citaat:
Dit is zo en ik vind dit jammer, maar wees gerust, ik zal er mijn slaap niet voor laten. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat eenmaal legaal is verbieden lukt moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
Wie probeert er hier actief forummers probeert te overtuigen om op het VB te stemmen? wie vertelt er hier anekdotes over zijn tijd in de gevangenis, alwaar hij 'inmates' 'met succes' heeft bekeerd om voor het VB te stemmen? Wel, laten we eens zien wat het VB zegt over cannabis. http://www.vlaamsbelang.org/cannabis...arlijke-onzin/ Moeten we de argumenten van de pro-legalisatielobby nog herhalen? U kent ze intussen wel. “De ‘war on drugs’ is verloren”. “Er komt te veel rommel op de markt. De overheid moet de gebruiker beschermen en de kwaliteit waarborgen.” En, tot slot, “de misdaad verdient er veel geld aan, en de overheid loopt heel wat inkomsten mis.” Al die argumenten veegt het VB van tafel. Het gaat hier niet om een onbelangrijk issue zoals een fietsentaks ja of nee, of een apart vrt kanaal voor peuters. Het gaat hier over een breekpunt. Ik zou voor de groenen stemmen als ik van u was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]() Het lijkt erop dat Xeno het aan het juiste eind heeft.
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
Hij stuurt zijn kindjes toch ook naar een katholieke school ook al heeft hij vorig jaar hier minstens 100 keer vermeld dat hij een atheïst is ('of zou zijn'; voorwaardelijke wijs toevoegen, dat verhoogd het waarheidsgehalte).
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 7 januari 2018 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Europees Commissaris
|
![]() Mss, maar ik moet hem gelijk geven indien hij stelt dat N-VA en VB aanhangers die tegelijk sterk voor legalisering zijn en regelmatig cannabis nuttigen een serieus niveau van hypocrisie in zich hebben.
|
![]() |
![]() |