Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2020, 09:01   #481
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar als dat consequent wordt doorgetrokken naar herstelbetalingen aan Congo, pas je zeker?
Heeft iemand al eens nagedacht aan wie ze die herstelbetalingen dan wel zouden doen?
Toch hopelijk niet aan een of andere corrupte leider, die er dan zichzelf en zijn familie mee gaat verrijken?
Oud 28 juni 2020, 09:01   #482
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

"Ik moet mijn gras afrijden". Zalige reactie van De Wever, als hem naar een reactie wordt gevraagd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:03   #483
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
BDW wil niet reageren: 'Moet gras afrijden'

Laten we dat onder de volgende noemer plaatsen: Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juni 2020 om 09:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:08   #484
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Simpel, Kojak. Je wordt op je plaats gezet. Terecht trouwens! De dag dat jij bepaalt waar een draad wel of niet over mag handelen moet nog komen.
2
Oud 28 juni 2020, 09:13   #485
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En in Zuid-Europa zoals Italie en Spanje halen ze dan weer uit Noord-Afrika en Oost-Europa hun werkvolk terwijl daar ook een beperkte werkloosheidsuitkering is.
Ik ken werklozen in Spanje, soms is het daar kiezen tussen een 'job' die enorm slecht betaald is (Deliveroo en co), en waarbij ze heel veel eigen kosten moeten maken, en niet eens weten of ze er zelf eigenlijk nog iets gaan aan overhouden, of geen werk hebben en zelfs ook geen uitkering meer.

Dus ja, werkloosheidsuitkering beperken in de tijd zal mensen aanzetten om werk te vinden.
Maar als hetgeen je kunt verdienen met te werken niet menswaardig is, dan gaan die mensen daar niet op ingaan.
Oud 28 juni 2020, 09:14   #486
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De feiten bewijzen het tegendeel : liberalen en tsjeven weigerden blijkbaar dat immorele voorstel om met Bruin te regeren.

Ik ben benieuwd naar de reactie van BDW op deze revelatie.
"Geen tijd, ik moet mijn gras afrijden"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:16   #487
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dwepen met een mythisch verleden en sterke leiders,
Dweept het VB met sterke leiders uit een mythisch verleden?
Ik dacht dat de belgicisten dat deden, met hun Leopold II...
Oud 28 juni 2020, 09:20   #488
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb dat toch ook geopperd. Dat was in de tijd dat een regeringk zonder de PS onvermijdelijk was (volgens sommigen toch).
Ik zeg niet dat ik de enige was, maar zoals heel vaak worden mijn ideeën eerst verketterd en nadien overgenomen.
Toen Spanje voor de zoveelste keer naar de stembusgang ging, gewoon automatisch, omdat er binnen de zoveel tijd geen regering kon gevormd worden, stelde ik voor om dat hier ook in te voeren.
Een paar weken later merkte ik dat anderen ook dergelijke voorstellen deden.
Toen ik het zei, vond men dat totaal geen oplossing, eerst moest een bekende dit voorstellen, natuurlijk.
Ondertussen lijken heel wat partijen het erover eens dat er een dergelijk mechanisme moet komen, om het op ondemocratische manier vasthouden aan een regering tegen te gaan (zie wat Bouchez doet met 'zijn' eerste ministerportefeuille).

Een andere piste die ik toen gezegd heb, is dat ik ons nog naar de stembus zie gaan met mondkapjes aan.
Ook dat lijkt nu niet meer zo onmogelijk.
Oud 28 juni 2020, 09:25   #489
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Ik moet mijn gras afrijden". Zalige reactie van De Wever, als hem naar een reactie wordt gevraagd.
Dat vond ik ook, de man speelt toch in een andere categorie dan de nieuwe "helden" die het moeten hebben van een paar witte sneakers...
Oud 28 juni 2020, 09:29   #490
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpel toch ? Dat werkt zo :
1)stel iemand bewust een onnozele en suggestieve vraag om hem te triggeren
2)wacht af tot die reageert : "wat voor onnozele vraag is me dat nu weer"
3)druk op de RD
Jij bent zo te zien goed vertrouwd met deze manier van doen.
Geleerd van de belgicistische kliek die hier met haar klikken en klakken buiten vloog toen ze buiten het forum betrapt werd met de organisatie van het systeem dat jij hier uit de doeken doet?

Terloops. Deze draad gaat over De Wever die een jaar na datum een veeg uit de pan kreeg van Rutten omdat hij ook met de op één na grootste partij onderhandelde over de vorming van een Vlaamse regering. NIET over een systeem waarmee de politieke tegenstanders in de val worden gelokt met de bedoeling hen een ban aan te smeren.
Oud 28 juni 2020, 09:30   #491
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Jaja.
Och, de situatie was dat er in Belgie, précorona, ook al wel de nodige werklozen rondliepen (met pieken in Antwerpen, Brussel, Wallonie...) en dat, als er moest gewerkt worden, men noodgedwongen beroep moest doen op OostEuropeanen.
De vraag is maar of postcorona deze OostEuropeanen gaan vervangen worden door Belgen. Daar ben ik nog zo zeker niet van.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:31   #492
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die zit!
Oud 28 juni 2020, 09:37   #493
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever over Leopold II is totaal off-topic in dit draadje, dat mocht je het vergeten hebben, gaat over een coalitie die N-VA blijkbaar wou opzetten met het Blok.

Niemand is verplicht om op jullie Red Herrings in te gaan.
Het zijn doorzichtige afleidingsmanoeuvres, gewoon negeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:48   #494
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wist je niet dat Philip Dewinter dweept met Cyriel Verschaeve ? Dat hij zelfs bloemen is gaan leggen op het graf van collaborateurs ? Dat hij dweepte met het blanke regime in Zuid Afrika dat de zwarten onderdrukte in hun eigen land ?
https://doorbraak.be/de-erfzonde-van...amse-beweging/

Wist je echt niet dat de man die Philip naar de politiek bracht, Roger Spinneweyn, een VMO'er was die samen met hun Fuhrer Bert Erikson 'operatie Brevier' uitvoerde in Oostenrijk en het kadaver van Verschaeve naar België smokkelde ?

https://www.apache.be/2019/06/06/de-...ad4-1373668724
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:52   #495
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart Cammaerts, Hoogleraar Politiek en Communicatie London School of Economics and Political Science

Dwepen met een mythisch verleden en sterke leiders, de media bespelen, democratische instellingen aanvallen: vb doet het allemaal en hun aanhangsel nva tegenwoordig ook, maar goed gezien ze alleen maar uit opportunistische nog twee partijen zijn is dat niet raar.

Democratische instellingen aanvallen? Dat begrijp ik even niet. Te straf links en poco gezever.
Maar voor de rest:
die dingen, exact dezelfde, doet ook de b. staat, en elke andere (ouderwetse) staat. Tot en met de koekendozen, standbeelden, enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:56   #496
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Democratische instellingen aanvallen? Dat begrijp ik even niet. Te straf links en poco gezever.
Maar voor de rest:
die dingen, exact dezelfde, doet ook de b. staat, en elke andere (ouderwetse) staat. Tot en met de koekendozen, standbeelden, enz.
Volkomen verklaarbaar dat je het niet begrijpt schoof, het is immers geen debatfiche.

Laatst gewijzigd door dpg : 28 juni 2020 om 10:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 09:58   #497
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag dat op een zondag?

Nu, De Wever heeft zijn kans gehad. Hij had de traditioneeltjes voor een ultimatum moeten zetten. Samen met NVA en VB of anders zelf, samen met VB in de oppositie gaan zetelen. Dan had hij in elk geval geen gezichtsverlies geleden.

Maar de postjes zullen belangrijker dan de principes zijn geweest.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 10:02   #498
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
.... Ofwel snoept de N-VA kiezers af van het racistische Vlaams Belang, ofwel andersom. In beide gevallen is de N-VA ook vanzelfsprekend racistisch.
...
Waaaat? Ik eis verontschuldigingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 10:32   #499
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zoveelste vlucht van Bartje.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 10:39   #500
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De zoveelste vlucht van Bartje.
Hoezo ?
Hij rijdt zijn gras toch zelf af !

Mocht hij gedaan hebben zoals in het liedje van Sam Goris, dan zou die bewering kunnen kloppen.

https://www.youtube.com/watch?v=TOMoAi_M9ho
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be