Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2020, 06:57   #461
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Djeezes....

Deze draad gaat toch niet over Leopold II ?

Tenzij we opteren voor de bijnaam "leopold II" voor tRutten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:02   #462
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precies!

Ik vraag mij trouwens serieus af of een simpel "ja of neen" op je vraag een desparaat antwoord aan dalibor kan ontlokken om hem te kunnen driehoeken. Noch een "ja" noch een "neen" is een reden om hem te driehoeken.
Simpel toch ? Dat werkt zo :
1)stel iemand bewust een onnozele en suggestieve vraag om hem te triggeren
2)wacht af tot die reageert : "wat voor onnozele vraag is me dat nu weer"
3)druk op de RD
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:04   #463
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Simpel toch ? Dat werkt zo :
1)stel iemand bewust een onnozele en suggestieve vraag om hem te triggeren
2)wacht af tot die reageert : "wat voor onnozele vraag is me dat nu weer"
3)druk op de RD
Wat een onnozele redenering is me dat nu weer, die je hier geeft?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:06   #464
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jup.

Mensen hun nationaliteit afpakken op basis van kleurke.

Nazi partij van de bovenste plank. Zelfs al stemt 80 % van de Vlamingen er voor, tis en blijft stront die bestreden moet worden.

Citaat:
Niet zoals in de jaren 30
Ik positioneer Vlaams Belang niet zomaar in de fascistische hoek, maar op basis van de criteria voor een fascistisch vertoog die de Yale-filosoof Jason Stanley onlangs bepaalde. Hij zegt dat we ons niet moeten blindstaren op de jaren 30 en 40 en evenmin directe vergelijkingen moeten maken, die gaan niet op. We leven in drastisch andere tijden. Het fascisme vandaag presenteert zichzelf niet op identieke wijze als het fascisme toen. In zijn boek How fascism works, beschrijft Stanley zo’n tien mechanismen die erop gericht zijn om de hegemonie van het fascistische gedachtegoed te bewerkstelligen.
Bart Cammaerts, Hoogleraar Politiek en Communicatie London School of Economics and Political Science

Dwepen met een mythisch verleden en sterke leiders, de media bespelen, democratische instellingen aanvallen: vb doet het allemaal en hun aanhangsel nva tegenwoordig ook, maar goed gezien ze alleen maar uit opportunistische nog twee partijen zijn is dat niet raar.

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:08   #465
edwinp
Banneling

Standaard

de nazipartij werd groot dankzij het wurgverdrag van Versailles , het VB is groot geworden dankzij de PS...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:08   #466
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Raar want ik zag hem deze week nog vragen stellen over de mondmaskers soap.
Natuurlijk heeft Ph. Dewinter iets meer in z'n mars.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:09   #467
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie eerdere antwoorden : zelfs de wetstraatwatchers gingen ervan uit dat die 'onderhandelingen' of 'gesprekken' er enkel voor de galerij waren. En BDW wist vanaf dag één dat geen enkele partij met het Blok wou samenwerken.
Die vraag stellen is gewoon zinloos.

Als hij het dan op een bepaald moment (dixit GR) toch heeft gedaan, is dat een belangrijk politiek feit.

Het staat trouwens totaal haaks op wat hij jarenlang en in alle duidelijkheid verkondigde over het Blok. We gaan nu toch niet ontkennen wat iedereen weet en BDW extreem duidelijk over communiceerde ?

bron : https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...al-622139.html
Alleen dwazen ...
Oud 28 juni 2020, 07:13   #468
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja natuurlijk, vooral wanneer de migratie uit islamitische landen komt...
Ik denk dat we van die verrijkers er reeds voldoende hebben.
Oud 28 juni 2020, 07:14   #469
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het cordon bestaat sinds 1992, en nog snappen sommigen niet wat het behelst en wat niet...

Onvoorstelbaar...
Het cordon, een democratie onwaardig, bestaat inderdaad bijna 30 jaar.
Oud 28 juni 2020, 07:22   #470
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een coalitie die ik zelf indertijd hier voorgesteld heb, en die als "totaal onmogelijk" afgeschilderd werd.
Dat was nog in de tijd dat iedereen die iets anders dan paars-groen of paars-geel opperde verketterd werd...
Ik heb dat toch ook geopperd. Dat was in de tijd dat een regeringk zonder de PS onvermijdelijk was (volgens sommigen toch).
Oud 28 juni 2020, 07:27   #471
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uit de Afspraak van gisteren: Magnette (PS) is de enige die een plan heeft voor ‘na Corona’.
Wat toont dit aan?

Zeg het mij eens?
Dit toont aan dat Magnette nog steeds niet begrepen heeft dat het (Vlaamse) geld op is.

Zijn plan is geld, heel veel geld uitgeven.
Nee, van die boer geen patatten meer.
Oud 28 juni 2020, 07:28   #472
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een splitsing in België en zelfs een hereniging met Nederland maar ben niet zo'n fan van het VB.
In uw visie vind ik mij helemaal terug.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 07:29   #473
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over herstelplannen ‘post corona’, niet over cordon plannen.
Het één is onlosmakelijk verbonden met het ander.
Oud 28 juni 2020, 07:32   #474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een onnozele redenering is me dat nu weer, die je hier geeft?
Oud 28 juni 2020, 07:42   #475
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar vind je ook niet dat het beter is dat dit nu uitkomt?

Nu weten we tenminste ondubbelzinnig dat de NVA met het VB WIL regeren. Dat is toch een belangrijk gegeven dunkt mij?
Zoals ik al zei is dat normaal, gezien het aantal stemmen dat het VB heeft gekregen. Dat was dus de meest voor de hand liggende keuze.

Rutten brengt hier vooral mee haar eigen partij in moeilijkheden, niet in het minst haar eigen voorzitter die nu een regering mag proberen te maken het het zuidelijk halfront.
Oud 28 juni 2020, 07:47   #476
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stiekemerd Bart wil niet reageren

Citaat:
De Wever wil inhoudelijk niets zeggen over de uitspraak van Rutten. “Ik zou heel graag reageren op Gwendolyn Rutten, maar zoals u achter mij ziet moet ik heel dringend mijn gras afrijden en dat is toch belangrijker”, zei hij voor de camera van de regionale zender ATV.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...jden~ac4750c5/
Oud 28 juni 2020, 08:06   #477
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zekere perceptie was er al voorheen.
Niet dat net de ene een aanhangsel was van de andere, of de andere van de ene.
Misschien dat voor sommige naïevelingen het erg verschieten was, dat de mogelijkheid bestond, zoals ze bestond in vb. Oostenrijk, dat een partij met voldoende kiezers achter zich, toch kan participeren aan de uitvoerende macht.
Reken maar dat het geen toeval is dat de zelfverklaarde democraten zoveel moeite doen om de N-VA aan "extreemrechts" te klinken. Ofwel snoept de N-VA kiezers af van het racistische Vlaams Belang, ofwel andersom. In beide gevallen is de N-VA ook vanzelfsprekend racistisch.
Wie ging lopen met de helft van de stemmen die de traditionele partijen de laatste 20 jaar kwijt speelden, daar wordt niet over gepiept.

Alle traditionele partijen doen het in hun broek van schrik als ze nog maar dénken aan de volgende verkiezingen. En toch zullen ze, vroeg of laat, komen. De kapiteins van de Belgische Titanic sleuren hun gezworen vijanden liefst mee in de donkere, dreigende dieperik.

Laat de naiëvelingen met hun goede hoop nog maar enkele jaartjes in de waan dat het allemaal wel weer goed komt met hun geliefde belziekske. Het is toch altijd al "goed" gekomen? Of niet soms? Zelfs na 541 dagen. Uiteindelijk zijn de naïevelingen niet de enigen die geloven in een duizendjarig rijk. Ze hebben dus nog 800 jaar de tijd om beter te doen dan Hitler beoogde.

Ikneem liever Bruno Yammineernstig. Het kopstuk van de BUB die enerzijds opschept over de onverbreekbare Belgische volksgeest, en anderzijds een regering met de N-VA bepleit. Hij schreef in oktober 2016 het volgende op dit eigenste forum:

Citaat:
Ach, ik wil hier duidelijk zijn. Vlaamse onafhankelijkheid is niet zaligmakend. Dat ik dat im- of expliciet zeg, levert mij - onterecht - het etiket ''belgicist'' op. Maar ik wil hier heel duidelijk zijn. Ook voor mij is België een artificiële constructie die binnen afzienbare tijd - tussen nu en twintig jaar - wordt opgedoekt. Dat is een onontkoombaar feit.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=25

Tja....Het is min of meer duidelijk waarom Bruno de N-VA persé in de federale arena wil, zeker? Wat Michel niet lukte, daar slaagt Grand Bouche misschien in?
Hopelijk stoot De Wever zich geen twee keer aan dezelfde steen. Zelfs een ezel is slimmer.
Oud 28 juni 2020, 08:17   #478
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel verstandig van die stiekemerd. Het kleinste kind weet dat Rutten hem het gras voor de voeten wegmaaide. Dankzij die grasmaaier kan De Wever iets zinnigers doen dan... gras maaien. Zwijgen bijvoorbeeld, en genieten van het goud dat Gwendolien grasmachien de VLD kost.
Oud 28 juni 2020, 08:47   #479
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de nazipartij werd groot dankzij het wurgverdrag van Versailles , het VB is groot geworden dankzij de PS...
Die is de kromste vergelijking die ik ooit zag.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 08:59   #480
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb jou ook nooit kritiek weten geven op Leopold II. Ik doe dat wél, en al zolang als ik hier actief ben.
Groot gelijk, Knuppel.
Het koningshuis verdient een ferme schop onder zijn reet in dit apenland.
Ik zocht gisteren toevallig iets op over Franco en kwam dan dit zinnetje tegen (Wikipedia) :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
Tot aan zijn dood hielden Fabiola de Mora y Aragón en Boudewijn I van België zeer vriendschappelijke betrekkingen met Franco en droegen ertoe bij de relaties tussen de Spaanse staatsleider en de democratieën in West-Europa te verbeteren. Met hem deelden ze een streng ultramontaans katholicisme.
Eén van die pipo's (Leopold III) wilde dus met Hitler onderhandelen, een ander (Leopold II) liet moordpartijen uitvoeren in Congo, en dan was er nog de moord op Lumumba, en de vriendschap met Franco, met het fascisme dus.

En dan maar naar de donkere dagen van het Vlaams-nationalisme wijzen.
Faut le faire..

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 juni 2020 om 09:00.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be